АВТОРИНКИ Дагестану

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

1 жов 2009 у 0:03 Муса Мусаєв, Махачкала. Спеціально для «Вісника Кавказу» 1 жов 2009 у 0:03 Муса Мусаєв, Махачкала

У вихідні дні проїхати по трасі Махачкала-Каспійськ практично неможливо - там багатокілометрова пробка. У минулому році транзитний транспорт ще сяк-так пробивався через неї, але зараз автобуси і маршрутні таксі їдуть в обхід, по новому ділянці дороги «Махачкала-аеропорт». Там, правда, їздити небезпечно, і справа не в якості траси (це дорога п'ятої категорії, інших таких в Дагестані немає). Справа в тому, що по ночах молодь влаштовує тут гонки, стали одним з видів азартних ігор. Змагаються на спір, закладаючи машини, гроші, і речі. Співробітники Державтоінспекції влаштовують облави, але толку мало ...
Скупчення ж автомобілів на трасі Махачкала-Каспійськ викликано тим, що там працює найбільший в Дагестані автомобільний ринок. (Невеликі авторинки є ще в Хасав'юрті і Дербенті, але вони спеціалізуються на продажі старих машин).
ЯК ТОРГУЮТЬ
Продавців стає більше, і місць на території офіційно діючого ринку на всіх не вистачає. Автомобілі з цінниками і характеристиками паркують прямо на проїжджій частині. «Так паркувати протизаконно, - визнають продавці, - зате зручно, особливо в негоду. Територія ринку і навколо нього не асфальтована. Ходити і їздити по бруду не доставляє великого задоволення. Сам автомобільний ринок обгороджений забором, але всередині - така ж гола земля ».
Поруч, в імпровізованих наметах з гаражів торгують запчастинами. «Оренда і охорона однієї торгової точки коштує 1200 рублів на місяць. І ще кожен квартал потрібно платити податки, майже чотири тисячі рублів. А умови самі бачите які! », - розводить руками продавець запчастин Загід Гасанов.
«Подивіться, скільки тут автомобілів. Всі вони коштують не безкоштовно. Стоянка одного автомобіля - 50 рублів на добу. Невже не можна заасфальтувати територію ринку і під'їзди до нього ?! », - обурюється продавець джипа Toyota 1998 року випуску.
Автомобільний ринок між Махачкалою і Каспійському відноситься до «Дагпотребсоюзу». У відділі торгівлі цієї організації ВК пояснили, що зараз розробляється проект реконструкції ринку: «Якщо просто укласти асфальт, він буде провалюватися в цій солончакової місцевості. Щоб почати капітальне будівництво, поки недостатньо коштів. А до купівлі-продажу автомобілів за межами ринку ми ніякого відношення не маємо, оскільки ці землі нам не належать. Там громадяни торгують самовільно ».
Представник Управління ДІБДР МВС по Дагестану Ісамагомед Султанов пояснив ВК: «Стихійний ринок виник через брак торгових площ. Продавці паркуються де попало і як попало. Наші співробітники звільняють трасу, але одних розганяємо, приходять інші. Силовими заходами проблему вирішити важко. Потрібно створити умови для нормальної торгівлі. Траса Махачкала-Каспійськ одночасно і експлуатується, і реконструюється. Після завершення реконструкції ми наведемо порядок ».
ЧИМ ТОРГУЮТЬ
За даними працівників ринку, найкраще сьогодні продаються ВАЗ - «дев'ятки» і «десятки», Lada Priora і Chevrolet Niva.
Іномарки під час кризи подешевшали, їх стало більше. Семи- десятирічні японські, корейські, німецькі автомобілі за цінами 300-600 тис. Рублів стали витісняти російські новинки, хоча у них такі ж ціни. Наприклад, нова Lada Priora тут коштує 380 тис. Рублів.
Нові ВАЗи привозять з Тольятті і з Москви. «Мій бізнес не купівля-продаж автомобілів, а їх перевезення», - уточнює далекобійник Ідріс Гаджієв. Він їздить в Тольятті через тиждень, але завод «Автоваз» ніколи в очі не бачив. Бізнесмени йому кажуть, в яких автосалонах, які автомобілі вантажити. Перевезення одного автомобіля коштує 6 тисяч рублів. Замовлення всієї «шаланди», куди поміщається вісім легковиків обходитися дешевше - 40 тис. Рублів.
Як і на будь-якому іншому ринку, тут не обходиться без посередників, що займаються перепродажем. Вони працюють з продавцями, яким терміново потрібні гроші, і максимально збивають ціну. Нерідко пробіг і рік випуску автомобіля підробляють. На нових ВАЗах килими і запаску, продають за окрему плату.
Нові автомобілі вигідніше купувати в автосалонах. В одному з салонів в Махачкалі більшість автомобілів ВАЗ з табличкою «продано». «Пріори» закінчилися, чекають нового завозу. Ціна 310 тис. Рублів - дешевше, ніж на ринку. Крім того, тут продаються китайські автомобілі TAGAZ з шкіряними салонами по 380 тисяч рублів, і мікро-вантажівки.
Дорогі моделі іномарок заможні жителі Дагестану замовляють за межами республіки. Нові моделі, які прикрашають модні журнали, швидко з'являються і на Махачкалінська вулицях. Для бізнесменів і чиновників іномарки стають не засобом пересування і не розкішшю, а гарантією життя. Хоча гарантія ця дуже відносна (про що свідчить загибель глави адміністрації Хасавюртовского району Алімсултана Алхаматова), попит на броньовані іномарки зростає.

83500 переглядів




Невже не можна заасфальтувати територію ринку і під'їзди до нього ?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online