Прокат велосипедів. Досвід Будапешта, Дрездена, Відня

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Подробиці 05 Грудень 2012

Довгий час у мене була мрія - побувати за кордоном, оцінити, як живуть люди за межами рідної України, побачити на власні очі все ті «капіталістичні принади», про які так багато чув. При цьому під поняттям «закордон» має на увазі не пострадянський простір, не банальні Єгипет і Туреччина, а саме старенька Європа. Здійснення багатьох мрій і задумів починається зі слів «-А давай ..? - О, давай! ». Саме так одного разу, по дорозі до університету, почала втілюватися моя мрія про подорож за кордон, а вже через кілька місяців ми з моєю однокурсницею вирушили в подорож по Європі автостопом. Описувати всі наші пригоди протягом десятиденної поїздки я не стану, тому як для цього треба було б багато друкованих слів і часу. Однак хотілося б акцентувати увагу на темі велосипедів на Старому континенті. Дуже багато доводилося чути про величезну різницю між рівнями розвитку велоінфраструктури у них і у нас. Так що там говорити, у нас цієї інфраструктури поки майже немає.

Приїхавши до незнайомого міста, туристи часто відправляються в автобусну екскурсію, щоб за короткий проміжок часу оглянути головні історичні та культурні об'єкти. Деякі віддають перевагу пішим прогулянкам. Останній варіант не дуже підходить, коли місто величезний, а час перебування в ньому сильно обмежена. Саме в такій ситуації не раз опинялися і ми під час нашого автостоп-туру, оскільки запланований маршрут включав в себе сім великих міст Європи, і в деяких з них ми зупинялися менш, ніж на добу. У таких випадках доцільно використовувати велосипед як основний засіб пересування по місту. Переваги тут очевидні. По-перше, це швидкість і мобільність. Турист на велосипеді і турист-пішохід за однаковий проміжок часу долають абсолютно різні відстані. Перевага велосипедиста за цим показником може бути чотириразовим (а може і більше). По-друге, відчуття перебування в міському просторі при їзді на велосипеді одна з, ніж у пішого туриста, чого не скажеш про екскурсантів в автобусі. Погодьтеся, долати квартали старовинного міста на велосипеді і в салоні автобуса - зовсім не одне і те ж. Пересуваючись на велосипеді, ви відчуваєте атмосферу міста, його звуки, ритм. Ви стаєте частиною міського середовища і не ізольовані від нього склом автобуса. Можна зупинитися в будь-якому місці, щоб зробити фотознімок, купити морозиво або сувенір, або просто помилуватися краєвидом. Не варто забувати і про те, що екскурсійний автобус не поїде алеями парку, по центральній площі або живим пішохідних вуличках. А велосипед - запросто! Ну і, нарешті, на велосипеді веселіше і приємніше, ніж пішки або в кріслі автобуса. Хоча останній аргумент не для всіх переконливий, адже кожному своє.

З огляду на згадані переваги двоколісного транспорту, в план нашої подорожі була включена обов'язкова   велопрогулянка   в Будапешті З огляду на згадані переваги двоколісного транспорту, в план нашої подорожі була включена обов'язкова велопрогулянка в Будапешті. оцінити рівень велосіпедізаціі угорської столиці ми змогли відразу ж після приїзду в місто. Після нелегкої, сповнене пригод дороги від Кракова до Будапешта потрібно було заспокоїтися і упорядкувати думки і враження, тому що для нас обох це був взагалі перший досвід подорожі автостопом. Тому ми вирушили на набережну, щоб з берега Дунаю помилуватися вечірнім містом. Пересуваючись по набережній, ми опинилися в епіцентрі вечірнього руху: кожні кілька секунд нас обганяли велосипедисти, ролери, скейтбордисти. Їх було дуже багато, і майже всі мали світловідбиваючі елементи одягу і червоні маячки, піклуючись тим самим про безпеку. А ще я вперше в житті побачив велосветофор! Звичайно ж, мене, жителя країни, де велодоріжка - це вже неабияке досягнення, світлофор для велосипедистів вразив.

На наступний день нашим першочерговим завданням після обміну валюти був пошук велопроката . Ще при плануванні маршруту в Україні я позначив на карті Будапешта кілька пунктів прокату велосипедів , Тому дуже скоро ми вже були в сідлі. На вибір пропонувалися гірські та міські велосипеди , Також безкоштовно можна було взяти шолом. На наступний день нашим першочерговим завданням після обміну валюти був пошук   велопроката Ціни виявилися досить демократичними 1600 угорських форинтів, або близько 6 євро за півдня. Цього виявилося достатньо, щоб оглянути всю історичну частину міста. Майже всюди, де ми їздили, були велодоріжки. Там, де смуга для велосипедистів розмічена в межах проїзної частини, жоден водій не дозволяв собі виїжджати на велосипедну доріжку, і ніде не було видно припаркованих на велодоріжці автомобілів. До цього швидко звикаєш і відчуваєш себе в цілковитій безпеці. Мені до цих пір не зрозуміло, в чому причина такого чіткого дотримання правил і чому у нас все не так. Високі штрафи, дієві закони чи інша ментальність? А може все разом? Так чи інакше, завдяки велосипедам ми виконали наш туристичний план по Будапешту за півдня, тому ввечері вже просто прогулювалися без певної мети, оскільки все найцікавіше вже оглянули.

Іншим містом, де нам довелося скористатися велопрокатом, став Дрезден. Тепер взяти напрокат велосипеди вимагала ситуація. Справа в тому, що, незважаючи на порівняно невелику відстань між Дрезденом і Прагою, звідки ми їхали, у нас виникли певні труднощі з автостопом: дуже довго не могли зупинити машину в околицях чеської столиці. Тому в Дрездені ми опинилися після обіду, а на прогулянку по місту вирушили о четвертій годині. До вечора залишалося мало часу, а в цьому місті ми запланували тільки одну ночівлю, тому оглянути місто мали шанси тільки на колесах. Іншим містом, де нам довелося скористатися велопрокатом, став Дрезден Дуже пощастило з пунктом прокату: хоча графік його роботи обмежувався сьомою годиною вечора, для нас зробили виняток, дозволивши покататися до десяти. При цьому в заставу нічого не просили і сказали після приїзду поставити велосипеди на вулиці біля пункту прокату, прив'язати ланцюгом і ключі від замків кинути в ящик, тому в десять там вже нікого не буде. Ось це рівень довіри! У нас в запасі було більше п'яти годин до настання темряви, і ми встигли за цей час оглянути місто на Ельбі, зробити красиві фотографії і прекрасно провести час. Велосипедна інфраструктура Дрездена виявилася не гірше, ніж в інших містах Європи. Їздити тут безпечно і зручно. Покриття доріжок дозволяє також комфортно пересуватися на роликах, скейтах, самокатах - на всьому, що має колеса. Наприклад, катаючись алеями центрального парку Дрездена (Großer Garten), нам майже не траплялися пішоходи: більшість були або на роликах, або на велосипеді.

Запам'яталися оригінальні, не такі як всюди, світлофори Запам'яталися оригінальні, не такі як всюди, світлофори. Також в Дрездені гармонійно поєднується відновлена ​​стара архітектура з сучасними будівлями стилю хай-тек. Після авіа бомбардувань під час Другої світової війни це місто було повністю знищений. Але сьогодні, дивлячись на розвинений сучасний Дрезден, важко уявити, що кілька десятків років тому тут лежали лише купи каміння. А ще жителі Дрездена люблять масово відпочивати на свіжому повітрі. Наприклад, на одній з просторих галявин недалеко від нашого хостела люди відпочивали цілими сім'ями, граючи в фрізбі, футбол, волейбол і навіть екзотичний для нас петанк. При цьому вигулювати собак на газонах нікому не приходить в голову. За це передбачено штраф, і правила тут дотримуються! А з настанням темряви для всіх бажаючих працює кінотеатр, де фільми проектуються на стіну, а глядачі сидять або лежать на травичці на березі Ельби.

Розповідаючи про рівень велосіпедізаціі міст Європи, не можу обійти увагою Відень. У цьому місті велосипед взагалі є частиною транспортної інфраструктури. Тут на кожному кроці можна знайти автоматизовані велосипедні стоянки. Щоб взяти велосипед, вам знадобиться скористатися своєю кредитною карткою. Ціни на прокат таких велосипедів не високі, першу годину взагалі безкоштовний. Повсюдне поширення таких велостоянок дозволяє використовувати двоколісний транспорт замість трамвая або метро, ​​оскільки взявши велосипед на одній точці, ви можете його залишити на такий же стоянці в іншій частині міста. Однак є одна умова: при реєстрації в системі на вашій платіжній картці повинна бути сума в 600 євро, яка буде знята в разі крадіжки велосипеда. Якщо такої суми на карті немає - покататися не вийде. Саме з цієї причини не змогли скористатися цим сервісом і ми. Такий прокат велосипедів з єдиною централізованою системою і однаковими точками прокату я вперше побачив в Парижі. Також він є в Брюсселі, і напевно у багатьох інших містах, оскільки це зручно і послуга користується популярністю.

Високий рівень розвитку велоінфраструктури в країнах Європи дуже вразив мене. Ні в одному з відвіданих нами міст ми не бачили пробок. Зате всюди активно працюють Велокурьер, поліція на велосипедах патрулює міста, а в центрі Кракова чергує мобільна велосипедна бригада медиків. Високий рівень розвитку велоінфраструктури в країнах Європи дуже вразив мене Побачивши на власні очі, як розвинене велосипедний рух за кордоном, усвідомлюєш, що це зручно, екологічно і зовсім не дорого. Так чому ж Київ, який є розвиненим містом, не має і частини того, чого досягла більшість міст Європи? На мою думку, причина в ментальності людей, в певних стереотипах, в закомплексованості пострадянського суспільства. Як інакше пояснити те, що в Парижі старенька на велосипеді - це норма, а у нас таке можна побачити хіба що в селах. У місті ж статус людини визначається маркою автомобіля. Однак на проблему велосіпедізаціі нашого міста можна дивитися з оптимізмом. За останні роки багато що змінилося: стали з'являтися велодоріжки (хоча і дуже повільно), з'явилася перша в Україні мережа велопрокатів , Регулярно проводяться «Велодня», «Дні без авто» та інші акції, які привертають увагу влади, ЗМІ та громадськості. Велосипедний Київ росте, і скоро обов'язково наздожене Європу!

{Gallery} dresden / slideshow / {/ gallery}

Високі штрафи, дієві закони чи інша ментальність?
А може все разом?
Так чому ж Київ, який є розвиненим містом, не має і частини того, чого досягла більшість міст Європи?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online