Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Над новим генпланом розвитку міста працювали гомельські і мінські фахівці. У планах містобудівників великі зміни, але вже зараз багато хто з них викликають побоювання у гомельчан
Потрібно більше багатоповерхівок
Житлове питання все ще залишається головним для другого за величиною міста Білорусі. Хвилює він і архітекторів, тому головним пріоритетом, закладеним в новий генплан, є будівництво багатоповерхових будинків і нових кварталів.
Найближчим часом продовжиться забудова 18, 59, 94, 96, 104-го мікрорайонів. Місто розшириться в південному напрямку - за територією об'єднання «Кристал» з'являться нові житлові масиви. Висотки побудують і вздовж чернігівської траси аж до 104-го мікрорайону. У північного в'їзду в місто з боку Єрьоміна, території військової частини в районі вулиці Космічної, а в довгостроковій перспективі і на ділянці лісу за зупинкою «Сонячна» також виникнуть нові будинки. У наступному році почнеться зведення будинків і по вулиці Косарєва.
Бетон замість дерева
Приватний сектор в центрі міста планується значно скоротити вся одноповерхова забудова вздовж вулиць Барикіна та Поліської піде під знесення. Варто очікувати, що історичний район «Заліна» з часом просто перестане існувати і на його місці виростуть бетонні «джунглі». Поки що обіцяють не зносити будинки на непарній стороні вулиці, а також сквер на вулиці Островського, але майбутнє цих об'єктів невизначено.
Стара забудова вулиці Поліській буде знищена. Місце, що звільнилося забудують житловими кварталами. До шести смуг розширять вулицю Богдана Хмельницького, в зв'язку з чим глибина знесення приватного сектора складе цілих 130 метрів в обидві сторони від дороги. І це тільки на першому етапі будівництва. Приватний сектор зникне і на вулиці Ілліча в Новобеліце, а також на вулиці Волотовской.
Розв'язки проти пробок
Проблеми з фінансуванням призводять до туманним планам будівництва багаторівневих розв'язок, які на думку архітекторів повинні допомогти вирішити транспортні проблеми міста. Набагато реальніше виглядають точкові проекти з перенаправленням потоків і з'єднанням вулиць і додавання нових смуг на головних вулицях Гомеля.
Транспортний потік з Поліського шляхопроводу, який рано чи пізно добудують, перенаправляють на вулицю Хатаєвича. Вже скоро з'єднають дві «заморожені» магістралі: Північ - Південь (з виходом на трасу М5) і Східний обхід. Останній з'єднається з Новобеліцей через розширення вулиці Войкова. На схему нанесена і дорога, яка зв'яже Шведську гірку з Лубенському мікрорайоном (вздовж вулиці Толстого виходить до ЗІПу).
Замість парків - висотки
За новим генпланом вільну ділянку на перетині вулиць Садової та Артема забудують багатоповерховими житловими комплексами. Тепер відпочиваючі на пляжі замість зеленого міста будуть бачити висотки на протилежному березі Сожу.
На прилеглій до пляжу території парку обіцяють значно розширити мережу пішохідних доріжок. З'являться доріжки і в зеленому масиві на березі річки в районі мясокомбіната.В Сельмашевском мікрорайоні відведено місце під ботанічний сад, хоча його створення відкладено на невизначений термін. Ще один парк може з'явитися на великому пустирі у Лубенському озера.
Лижний спорт замість хокею
Будівництво нових льодових палаців в генпланом не передбачено, зате з'явиться комплекс для занять лижним спортом. Велика лижероллерной траса з трибунами, роздягальнями, туалетами і кафе з'явиться в лісовому масиві за Медмістечка. Схема траси вже розроблена, на ній позначені стрільбища та штрафні кола. Також заплановано будівництво футбольного манежу в Лубенському мікрорайоні.
Заводам не місце в центрі міста
Місто позбавлять від великої і марною промзони - на околицю міста винесуть судноремонтний завод і «СтанкоГомель». Першим в черзі на винос - ЗІП. Місце, що звільнилося після знесення місце використовують в тому числі і для будівництва багаторівневої розв'язки на Ковальському шляхопроводі. Але будувати її почнуть нескоро, так би мовити, при достатньому фінансуванні.
Майданчик розміром понад 60 га під майбутні промислові об'єкти зарезервована поблизу Гомельського хімзаводу. Для цих цілей планують використовувати і порожні території за Гомельським заводом лиття та нормалей і в районі вулиці Об'їзній. Крім того, продовжить забудовуватися промислова зона СЕЗ «Гомель-Ратон» за вулицею Федюнинского, де вистачає простору як для нових підприємств, так і для розвитку існуючих.
У Центральному районі повинен з'явитися і давно обіцяний «Гомель-сіті», до складу якого увійде пішохідна вулиця. По обидва її боки будуть ресторани, кафе, культурні та торговельні центри, офіси. Вулиця не тільки приверне туристів, а й створить додаткові можливості для відпочинку городян. Планується, що початок вона візьме за цирком, спускаючись далі до набережної. На жаль, цей проект теж довгостроковий, на плані ще немає чіткого позначення вулиці.
Довідка
Над новим генеральним планом розвитку Гомеля до 2030 року працювали працівники столичного НПРУП «БелНІІПградостроітельства», а також фахівці управління архітектури і містобудування Гомельського міськвиконкому.
Новий генплан Гомеля (фото)
«Гомель-сіті», пішохідна вулиця і лижероллерной траса: як мінські архітектори попрацювали над генпланом Гомеля
Коротко про головне: новий генплан Гомеля
Гомельський демократичний форум ініціював проведення екологічної експертизи нового генплану
Перадрук материялаў магчими плиг абавязковай наяўнасці зваротнай и актиўнай гіперспасилкі.