Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Напередодні у Владивостоці пройшов навчальний міні-семінар «Автомобільний бізнес», провів який японський лектор пан Учияма Коухей, президент консалтингової компанії RUDEC Co., Ltd. В ході лекції він повідомив присутніх, серед яких були представники автомобільного сегмента бізнесу Владивостока, про своє бачення розвитку продажів японських авто у нас в країні. На думку японського фахівця, в доступному для огляду майбутньому піраміда продажів істотно зміниться: серед куплених у Владивостоці, як і в усьому регіоні, японських іномарок будуть переважати нові авто, а також б / у - але з правом гарантійного обслуговування.
Перед початком лекції пан Учияма відразу помітив, що прибув до Владивостока на 4-денний семінар «Транспорт і логістика», але на вимогу МЗС провів ще й міні-семінар. «Прошу вибачення, що конкретних знань про автобізнесі в вашому місті у мене немає, так що в розмові я буду спиратися на основні відомі мені принципи ведення бізнесу з Росією», - підкреслив пан президент. Разом з бізнесменами він відразу визначив кількість японських машин, які надходять в Приморський край щомісяця і щороку, вийшло близько 240 тис. На рік з урахуванням портів Знахідка, Східний, Зарубіна. «Так, під вікнами готелю, де я живу, все склади доверху заповнені машинами, це підтверджує ваші слова, - погодився Учияма. - Від цієї цифри ми і будемо відштовхуватися ».
Для початку він повідомив, як в Японії йдуть справи з дилерськими і сервісними центрами, які здійснюють ремонт. Як з'ясувалося - не тільки по гарантії. Так, якщо в центр Toyota звернеться власник автомобіля Nissan з поломкою, прагматичні японці не відмовлять йому в ремонті: наступного разу, коли машина відмовиться працювати і господар привезе її в цей же центр, у дилерів буде шанс переконати його пересісти з «вічно ламається» Nissan на «надійну» Toyota. «Це як лицарські відносини в середніх віках - перемир'я, яке дається з великими труднощами», - провів паралель пан Учияма.
Якщо зобразити імпорт японських машин у вигляді піраміди, то на верхівці (найменший сегмент) будуть нові автомобілі, в центрі (середній сегмент) - б / у автомобілі з правом гарантійного ремонту і, нарешті, в підставі, тобто найбільше, знаходяться б / у авто без будь-якої гарантії і можливості ліцензійного техобслуговування. Перший і третій сектора, за версією пана Учияма, в доступному для огляду майбутньому поміняються місцями, така тенденція спостерігається вже зараз. Серед причин для цього - зростаюча кількість офіційних дилерів, зростаюча купівельна спроможність росіян, питання престижу - солідним людям хочеться їздити на новому автомобілі - московська тенденція, яка поступово приходить в регіони.
Так, число офіційних дилерів всіх марок, і не тільки японських, в регіонах буде зростати, але якщо хтось думає, що отримати цей статус, перейшовши на нього з простих дистриб'юторів, просто, він глибоко помиляється. За словами Учіями, відбираючи з кандидатів, в яких не бракує, японські директори департаментів з розвитку вивчають біографії кандидатів аж до того, чим займалися в юності їх родичі, і лише після виносять вердикт. Крім того, в Росії поступово вводиться практика, що має місце в Японії: у разі поломки і здачі машини в офіційний дилерський (він же сервісний) центр для подальшого ремонту, власник має право вимагати собі автомобіль на заміну - на той час, поки його власний будуть лагодити .
Це, а також багато іншого повинна буде забезпечити фірма-кандидат для того, щоб отримати право називатися офіційним ліцензованим дилерським центром. Складнощі є і в постачанні запчастин: не секрет, що в Японії одні і ті ж запчастини, виготовлені на одному заводі тієї ж компанії Denso для компанії Toyota, можуть іменуватися оригінальними (в цьому випадку на них ставляться тойотовские номера), або неоригінальними (після цього номера на них будуть, відповідно, денсовскіе). Поставки цих запчастин також регулюються статусом офіційного дилера (їм вони дістаються за зниженою ціною), або дистриб'ютора (здебільшого, їм відходять неоригінальні, від фірми-оптового перепродавця).
Наостанок пан Учияма зауважив, що великих поставок японської б / у спецтехніки в зв'язку з глобальними будівництвами у Владивостоці чекати не доведеться: «Ви трохи спізнилися». Більшість техніки вже встигло «піти» в Пекін і в Південну Корею - на Олімпіаду і «сусідній» міст відповідно. Крім того, в Шанхаї зараз споруджується найбільший торговий порт. Китайці таким чином, своєю технікою нам теж навряд чи допоможуть - мабуть, доведеться або шукати обхідні шляхи, незважаючи на те, що в компактній Японії практично вся інфраструктура вже зведена і глобальних будівництв в найближчому майбутньому не очікується.