Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Ситуація: податок на діри
19 листопада по всій країні прокотилася масова акція протесту далекобійників, які виступають проти введення нової системи плати за проїзд по федеральних російським трасах. На думку більшості водіїв, які займаються вантажоперевезеннями, драконівський податок ставить їх бізнес на межу розорення і спричиняє підвищення цін абсолютно на всі групи товарів. В уряду аргумент наступний: плата повинна відшкодувати шкоду (!), Який фури наносять російському дорожньому покриттю.
Нагадаємо, з 15 листопада великовантажних, чия маса перевищує 12 тонн, повинні будуть платити 1,53 рубля за кілометр. Такий податок вводиться до 29 лютого 2016 року, з 1 березня 2016 року до кінця грудня 2018 року ставка складе 3,06 рубля. З 2019 рока повний тариф ще піднімуть - до 3,76 рубля. При невиконанні цих умов водієві загрожує штраф п'ять тисяч рублів, а юридичній особі - до мільйона рублів. Поки стягувати гроші з далекобійників будуть тільки в Московській області, в інших суб'єктах РФ штрафи почнуть діяти з 1 травня 2016 року.
друг Путіна
Новими зборами займається ТОВ « РТ-Інвест Транспортні Системи »- оператор системи справляння плати« Платон », яка частково належить Ігорю Ротенбергу, синові Аркадія Ротенберга, якого називають одним Володимира Путіна. Офіс платіжної системи з'явився недавно, а сама компанія образровалась тільки 15 жовтня і, на думку експертів і далекобійників, не готова до експлуатації. Особливо багато питань викликають нова інструкція для водіїв. Тепер кожен власник великовантажам повинен здати в цей пункт пакет документів, зареєструватися в системі і вибрати спосіб оплати податку: через бортове пристрій або за допомогою маршрутної карти. Кожному водієві видадуть бортове пристрій для передачі даних в технічний центр за допомогою системи ГЛОНАСС і створять особовий рахунок, куди потрібно буде зараховувати гроші. Причому платежі повинні бути переведені авансом перед поїздкою. Кошти з рахунку спишуть автоматично. Це також викликає ряд питань у водіїв, які обурені непрозорою системою витрачання збору. Навіть якщо уряд вирішив відшкодувати шкоду, якої завдають великовантажних дорогах, незрозуміло, чому зборами займається приватна компанія.
Згідно з офіційною інформацією, збором штрафів буде займатися якась служба контролю. Сто автомобілів з приладами фото- і відеофіксації курсуватимуть по трасі і шукати неплатників. Також на федеральних трасах буде встановлена 481 конструкція з навісним обладнанням, яка буде виконувати ту ж задачу.
реакція
У Самарській області, виходячи з нашого опитування, далекобійники поділяють обурення своїх колег з інших регіонів, проте масових протестів, як в інших містах Росії, зафіксовано не було. Для порівняння, у Волгоградській області мітингували кілька сотень обурених водіїв, які їхали по місту на великих вантажівок зі швидкістю 5-10 кілометрів на годину. Через це в пробку встав весь місто. Самарські далекобійники 19 листопада проігнорували всеросійську акцію. Організатор акції, який побажав залишитися невідомим, припустив, що водії великих вантажівок побоялися дій правоохоронних органів. Однак раніше, 11 листопада, відбулася інша, менш масштабна, ніж в інших регіонах, акція - біля ТРК «Мегакомплекс на Московському». Також днями підпалили тольяттінській офіс компанії, яка повинна була контролювати оплату нового « податку на діри ».
стосується кожного
Представник самарських далекобійників Денис Спиридонов пояснив, чому побори позначаться не тільки на ньому і його колег:
«Ви ходите в магазин за продуктами, купуєте парфумерію, одяг. Основну частину перевезень цих товарів здійснюють вантажні транспортні засоби. Природно, після введення податку всі продукти подорожчають ».
На думку дальнобійниці Тетяни Васильєвої, найближчим часом у великих рітейлерів і дрібних роздрібних мереж з'являться проблеми з поставками продуктів: «Багато моїх колег оголосили сидячий страйк, навіть незважаючи на те, що вони уклали контракти і втрачають власні гроші. Справа в тому, що гряде новорічний завезення, коли всі мережі мають гостру потребу в транспорті. Зараз нам надходить дуже багато листів від відправником товару, які просто не можуть знайти фури для вантажоперевезень. Це може привести навіть до закриття підприємств, тому що склади переповнені. Як правило, це швидко псуються продукти, їх потрібно оперативно вивезти і продати. Наскільки мені відомо, той же "Ашан" залучає приватних перевізників, тому що там не справляються з власним парком. Дрібні перевізники також беруть на себе частину перевезень ».
Однак представник однієї з локальних роздрібних мереж запевнив, що ситуація може позначитися поки тільки на великих гравців. Невеликі мережі «закуповуються» в основному у місцевих виробників або тих, чиє виробництво частково знаходиться в Самарі.
Разом з тим, далекобійники побоюються, що слідом за введенням збору на «використання» федеральних трас можуть ввести аналогічні для проїзду по регіональним. «Апетити нашого уряду, - прокоментував співрозмовник" БД ", - мають властивість рости».
Оновлено 24 листопада, 11.00
24 листопада далекобійники все-таки вирішили провеcти акцію протесту проти введення системи «Платон». З 10-00 вони стартували з перетину Московського і Ракітовского шосе. За даними обласної ДАІ, прямо зараз на головній міській магістралі від перетину з Ракітовскім шосе до вулиці Ташкентської у напрямку до центру міста зібралося кілька десятків великих вантажівок.
Оновлено 24 листопада, 12.35
Ми зв'язалися по телефону з дальнобійниці Тетяною Васильєвої, яка рухається на своїй вантажівці в колоні учасників протесту. За її інформацією, зараз пробок на дорозі не дивлячись на колону немає. Вранці великовантажних рухалися з боку Мехзавод в місто за двома лівим смугах. Пробка, як каже Тетяна, утворилася не через далекобійників, а через ГИБДД, співробітники якої зупиняли машини, і без того рухаються зі швидкістю 15 кілометрів на годину. Співробітники інспекції також переписували номери фур, що нікого з водіїв не злякало. «Нам вже набридло боятися. До того ж ніяких претензій до нас бути не може. Всі машини справні, податки ми платимо, рухаємося з допустимою швидкістю і аварійних ситуацій не створюємо. А ось пробка мало не утворилася, причому не через нас, а через співробітників ГИБДД », - зазначила Тетяна. При цьому співробітники відомства ведуть себе коректно, конфліктів на трасі не виникає. Зараз колона рухається у зворотний бік в крайньому правому ряду.
В акції, за повідомленнями обласної ДАІ, бере участь близько ста великогабаритних машин. Однак, за інформацією нашого співрозмовника, їх кількість наближається до п'ятисот (!). Це, уточнює Тетяна, не тільки фури з вантажопідйомністю понад 12 тонн, а й КамАЗи, крани, самоскиди, низка яких розтягнулася від Мехзавод до проспекту Кірова по Московському шосе. В даний момент голова колони вже «прийшла до фінішу» біля поста ДАІ на виїзді з міста, а її хвіст розгортається на кільці в районі Іподрому. До акції також приєдналися колеги самарських далекобійників з Пітера, Казані, Пензи, Башкирії. «Їх могло бути більше, але в один момент вантажівки перестали пускати в місто в районі поста ДПС у Мехзавод», - уточнює Васильєва.
Далекобійниця зазначила, що організатора у протестній акції як такого немає. Їй, наприклад, просто подзвонили з незнайомого номера. Інші учасники відгукнулися на заклик на форумі. Протест, підкреслила Тетяна, сформувався стихійно, і ніхто не очікував, що на заклик відгукнуться кілька сотень людей.
Тетяна Васильєва
далекобійниця
Нам пропонують користуватися маршрутними картами. Це тягне масу незручностей. Шлях прокладає сам оператор системи справляння плати «РТ-Інвест Транспортні Системи», і прокладає його таким чином, щоб було більше платних ділянок на федеральній трасі. Ухилення від маршруту - гігантські штрафи. Водій великовантажам не може приїхати в інше місто і перехопити там інше замовлення. Раніше він зв'язувався з диспетчером, брав нове замовлення в інше місто і їхав туди, куди хотів. Зараз водій повинен заздалегідь доповісти, куди поїде і якими стежками повернеться назад. Перевізники, у яких в фурах дорогий товар, дуже незадоволені, що їх маршрут відомий заздалегідь. Ти зобов'язаний заздалегідь узгодити свій маршрут з якоюсь приватною організацією, але як вона ці дані охороняє? До того ж більшість моїх колег працюють як індивідуальні підприємці зі своїми машинами, і вони не можуть вписати ці витрати в рахунок замовника.
Важливо, що платіж вноситься авансом --ісходя з кілометражу, а клієнт нам платить за фактом - як тільки ми привеземо до пункту призначення товар. «Платон» не враховує цієї специфіки, а ми не знаємо, звідки брати грошей для оплати платежів до відправлення в рейс.
Ти зобов'язаний заздалегідь узгодити свій маршрут з якоюсь приватною організацією, але як вона ці дані охороняє?