Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
БАКУ, 16 січня - 1NEWS.AZ
Днями Президент Азербайджану Ільхам Алієв підписав Указ про затвердження «Переліку документів, що засвідчують набуття прав на об'єкти нерухомості, придбаних і виникли до набрання чинності Законом Азербайджанської Республіки« Про державний реєстр нерухомості ».
Що дає цей документ для власників нерухомого майна? Які зобов'язання покладаються на Державний комітет з питань майна Азербайджану в рамках виконання даного указу?
Ми звернулися за коментарями до глави прес-служби Держкомітету з питань майна (ГКВІ) Гулу Халілову.
За його словами, в Азербайджані реєстрація нерухомого майна здійснюється на основі Закону Азербайджанської Республіки «Про державний реєстр нерухомості» від 2004 року.
«У цьому законі є пункт №8, який визначає підстави для реєстрації нерухомого майна. Зокрема, визначено перелік документів, що дають право на реєстрацію майна. Тобто, підготувавши відповідні документи, список яких обговорено в законодавстві, той чи інший громадянин може звернутися в регіональні відділення Служби державного реєстру нерухомості і отримати виписку з реєстру (т.зв. «купчу»).
Але далеко не всі власники нерухомості могли до теперішнього часу зареєструвати права на майно, оскільки список містив не повний перелік документів, необхідних для реєстрації. З огляду на це, своїм Указом глава держави розширив список документів, що дають право на реєстрацію нерухомого майна », - сказав Г.Халілов.
За словами глави прес-служби ГКВІ, в новий список включені документи на нерухомість, видані ще за часів СРСР, а також в роки незалежності Азербайджану, але які з тих чи інших технічних причин не були внесені в Закон «Про державний реєстр нерухомості» від 2004 року.
Відзначимо, що серед них - документи як про житлових, так і дачних будинках і земельних ділянках, виділених під будівництво будинків і виданих повноважними органами відповідно до законодавства, є чинними в період перебування Азербайджанської Республіки в складі СРСР.
Серед повноважних органів - господарські відділи та бюро технічної інвентаризації виконавчих комітетів місцевих рад, виконавчі комітети міських і районних рад народних депутатів та ін.
Крім того, відтепер в силі такі документи, що дають право на реєстрацію нерухомості, як рішення сільських і селищних рад депутатів трудящих про виділення земельних ділянок, завірені в нотаріальному порядку і укладені до 26 серпня 1948 року договори про право на будівництво, про надання земельних ділянок під будівництво житлових будинків з правом особистої власності, прийняті до 26 серпня 1948 року і вступили в законну силу рішення судів про затвердження права на будівництво житлового будинку та ін.
«Якщо раніше пункт №8 Закону« Про державний реєстр нерухомості »включав 10 документів, то тепер ця цифра, умовно кажучи, подвоїлася. Таким чином, підписавши цей Указ, глава держави значно полегшив роботу державних органів і реєстрацію нерухомого майна для самих громадян. Поясню, чому.
Не секрет, що далеко не всі громадяни могли безболісно отримати права на власність, оскільки Закон «Про державний реєстр нерухомості» включав далеко не повний перелік документів, необхідних для реєстрації нерухомості.
Причому, проблеми виникали як у громадян, так і у нас, а також у інших держорганів. Так, громадяни зверталися в Держкомітет з питань майна, який, в свою чергу, не міг самостійно приймати рішення про реєстрацію нерухомості, яка не має всі необхідні документи. Слідували звернення до судів для підтвердження документів, і тільки на підставі рішень юридичних інстанцій громадяни могли отримати права на їхню власність. З прийняттям нового указу необхідність звернення в суди відпала », - сказав Г.Халілов.
При цьому представник Держкомітету відзначив, що новий указ зовсім не означає, що відтепер в країні буде здійснюватися реєстрація незаконних будов, що не мають документацію.
«Крім того, в указі глави держави чітко прописано, що об'єкт нерухомості зможе отримати документи тільки в тому випадку, якщо він не знаходиться в охоронних зонах магістральних трубопроводів, високовольтних ЛЕП, об'єктів транспортної інфраструктури і вод, на земельних ділянках, призначених для розробки нафтогазових родовищ ", - сказав він.
Г.Халілов також підкреслив, що для реєстрації об'єкта нерухомості в ході технічної інвентаризації за основу братимуться його фактичні технічні параметри, тобто, площа незаконних прибудов при видачі документів враховуватися не буде.
З текстом Указу глави держави про затвердження «Переліку документів, що засвідчують набуття прав на об'єкти нерухомості, придбаних і виникли до набрання чинності Законом Азербайджанської Республіки« Про державний реєстр нерухомості »можна ознайомитися за засланні .
Алена Салаєва
Що дає цей документ для власників нерухомого майна?Які зобов'язання покладаються на Державний комітет з питань майна Азербайджану в рамках виконання даного указу?