Шабловська Олена Вікторівна. Досвід роботи з формування основ валеології у молодших дошкільнят

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Досвід роботи з формування основ валеології у молодших дошкільнят   (2 молодша група)   Автор Шабловська Олена Вікторівна Досвід роботи з формування основ валеології у молодших дошкільнят

(2 молодша група)

Автор Шабловська Олена Вікторівна. Шановні колеги пропоную вам досвід роботи з формування основ валеології у молодших дошкільнят (2младшая група). До статті додається презентація.

Турбота про здоров'я дітей - це найважливіша праця вихователя.
Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили ».

Сухомлинський В. А.

Здоров'я - одна з головних цінностей у житті. Повноцінне фізичний розвиток і здоров'я дитини - це основа формування особистості. Здоров'я на 50% залежить від способу життя людини і середовища, в якій він живе. Наші діти багато часу проводять в ДОУ і, тому, дуже важливо берегти і зберігати здоров'я дітей на цьому етапі розвитку.

Завантажити: Досвід роботи з формування основ валеології у молодших дошкільнят (презентація)

Існує безліч факторів, що забезпечують збереження і зміцнення здоров'я дітей:

  1. дотримання режиму дня;
  2. раціональне харчування і режим харчування;
  3. перебування на повітрі;
  4. загартовування;
  5. рухова активність;
  6. дотримання санітарно - гігієнічних норм і правил.
  7. психологічна безпеку дітей в ДНЗ.

На етапі дошкільного віку, коли життєві установки дітей ще недостатньо міцні і нервова система відрізняється особливою пластичністю, необхідно формувати мотивацію на здоров'я та орієнтацію їх життєвих інтересів на здоровий спосіб життя.

"Валеологія" відображає всі сторони єдиного напрямку роботи з дошкільнятами з формування поглядів на здоровий спосіб життя.

З досвідом роботи по цій темі я хочу поділитися з вами, шановні колеги.

Чи знаєте Ви, що ВАЛЕОЛОГІЯ - це наука про виховання звички до здорового способу життя!

Термін "Валеологія" походить від латинських слів "валі", що означає "бути здоровим" і "логос" - "наука". Таким чином, валеологія - наука про здоров'я. Валеологія, як наука виникла не так давно. "Батьком" сучасної валеології, називають російського вченого І. І. Брехмана, який в 1982 році науково обґрунтував необхідність охорони здоров'я практично здорових людей.

Стосовно до дошкільної освіти, валеологія ставить за мету навчання дітей основним гігієнічним правилам і нормам, зміцнення здоров'я та прищеплення навичок здорового способу життя: активна праця, раціональний відпочинок, загартовування, заняття фізкультурою і саморозвитком, раціональне і повноцінне харчування, особиста гігієна, своєчасне звернення до лікаря.

Свою роботу розпочала з проведення анкетування батьків вихованців по темі «Фізичний розвиток дитини в домашніх умовах» та ін. Мною також були вивчені літературні джерела: методичні посібники, статті, наукова і спеціальна література.

Сформована предметно-просторова розвиваюче середовище в группеЗатем був розроблений і включений в освітній процес перспективно тематичний план.

З огляду на наочно - дієвий і наочно - образний характер мислення дошкільнят, матеріал освітньої діяльності будувався на методах формування нових знань і способів діяльності дітей (наочних, словесних і практичних). Для цього використовувала: НОД, екскурсії, спостереження, дидактичні ігри, читання художньої літератури, сюжетно-рольові ігри, найпростіші експерименти. Дані форми організації дітей були включені в педагогічний процес, в першій або в другій половині дня, в різні режимні моменти, індивідуально, з групою або підгрупою дітей, тривалістю від 5 - 15 хвилин.

Теми освітньої діяльності були обрані з урахуванням вікових особливостей дітей, їхніх інтересів і реалізовувалися в ігровій формі: «Носики-курносики», «Мильні рукавички», «мама купає дочку» «Робимо зачіску», Різноманітні рухливі ігри і т.д.

При знайомстві з частинами тіла людини намагалася підвести дітей до розуміння того, що люди повинні піклуватися про своє тіло. Кожне заняття практично закріплювалося в повсякденному житті дітей, режимних моментах, наприклад при одяганні на вулицю говорила: Давайте зауважимо шапочки, щоб вашим вушках було тепло ». Добре допомагають в роботі прислів'я і приказки, вірші діти самі повторюють їх: «Бережи ніс у великий мороз».

У сюжетно-рольовій грі, «Лікарня», де відбувалося знайомство з роботою лікаря, діти виконували відповідні ігрові дії, уважно ставилися до хворого, називали і використовували в грі медичні інструменти. А екскурсія в медичний кабінет ДОУ з метою спостереження за роботою медичної сестри, закріпила знання дітей.

У безпосередньо-освітньої діяльності дітям надається можливість брати участь в експериментальній діяльності. наприклад:

Проведемо експеримент:

-Закройте очі і скажіть, який предмет знаходиться у мене в руках?

-Можете? Чому?

-Тепер знову закрийте очі. (Стукаю молоточком) А тепер, який

предмет знаходиться у мене в руках?

-Чому ви здогадалися, що це молоточок, адже ви його не бачили.

Висновок: Який орган почуттів допоміг нам?

Дітям дуже подобаються пальчикові ігри, використовуючи різні пальчикові ігри в роботі, діти легко запам'ятовували назви пальців. Особливо добре закріплюються отримані знання дітьми під час щоденного проведення ранкової гімнастики, динамічних пауз, фізкультхвилинок, гімнастики після сну.

Оздоровчі заходи допомогли мені у вирішенні безлічі завдань, таких як:

  • зберігати і зміцнювати фізичне і психічне здоров'я дітей
  • формувати усвідомлене ставлення до свого здоров'я
  • знайомити дітей з будовою людського організму
  • формувати навички та дотримуватися правил особистої гігієни

- формувати гармонійну особистість.

Численні дослідження показують, що успіх у розвитку дитини на 80% залежить від злагодженої роботи педагога з батьками. Роботу з батьками теж організовую різноманітними методами і прийомами з метою більш глибокого освіти в валеологическом освіту.

З метою залучення батьків, була проведена фотовиставка «Здорова дитина в здоровій сім'ї». Батьки вихованців принесли фотографії сімейного спортивного відпочинку з дітьми.

У групі функціонує «куточок Здоров'я» для батьків. Були проведені бесіди та консультації на тему оздоровлення дітей. Ми намагаємося підтримувати дружні зв'язки з дітьми та їх батьками, не заважаємо проявляти самостійність, створюємо умови для спільного активного відпочинку.

Всі ці прийоми дозволяють нам поступово стабілізувати, долучити до здорового способу життя. У батьків і у нас тепер одна мета - виховувати здорових дітей.

Можете?
Чому?
Висновок: Який орган почуттів допоміг нам?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online