Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Досвід роботи з формування основ валеології у молодших дошкільнят
(2 молодша група)
Автор Шабловська Олена Вікторівна. Шановні колеги пропоную вам досвід роботи з формування основ валеології у молодших дошкільнят (2младшая група). До статті додається презентація.
Турбота про здоров'я дітей - це найважливіша праця вихователя.
Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили ».
Сухомлинський В. А.
Здоров'я - одна з головних цінностей у житті. Повноцінне фізичний розвиток і здоров'я дитини - це основа формування особистості. Здоров'я на 50% залежить від способу життя людини і середовища, в якій він живе. Наші діти багато часу проводять в ДОУ і, тому, дуже важливо берегти і зберігати здоров'я дітей на цьому етапі розвитку.
Завантажити: Досвід роботи з формування основ валеології у молодших дошкільнят (презентація)
Існує безліч факторів, що забезпечують збереження і зміцнення здоров'я дітей:
- дотримання режиму дня;
- раціональне харчування і режим харчування;
- перебування на повітрі;
- загартовування;
- рухова активність;
- дотримання санітарно - гігієнічних норм і правил.
- психологічна безпеку дітей в ДНЗ.
На етапі дошкільного віку, коли життєві установки дітей ще недостатньо міцні і нервова система відрізняється особливою пластичністю, необхідно формувати мотивацію на здоров'я та орієнтацію їх життєвих інтересів на здоровий спосіб життя.
"Валеологія" відображає всі сторони єдиного напрямку роботи з дошкільнятами з формування поглядів на здоровий спосіб життя.
З досвідом роботи по цій темі я хочу поділитися з вами, шановні колеги.
Чи знаєте Ви, що ВАЛЕОЛОГІЯ - це наука про виховання звички до здорового способу життя!
Термін "Валеологія" походить від латинських слів "валі", що означає "бути здоровим" і "логос" - "наука". Таким чином, валеологія - наука про здоров'я. Валеологія, як наука виникла не так давно. "Батьком" сучасної валеології, називають російського вченого І. І. Брехмана, який в 1982 році науково обґрунтував необхідність охорони здоров'я практично здорових людей.
Стосовно до дошкільної освіти, валеологія ставить за мету навчання дітей основним гігієнічним правилам і нормам, зміцнення здоров'я та прищеплення навичок здорового способу життя: активна праця, раціональний відпочинок, загартовування, заняття фізкультурою і саморозвитком, раціональне і повноцінне харчування, особиста гігієна, своєчасне звернення до лікаря.
Свою роботу розпочала з проведення анкетування батьків вихованців по темі «Фізичний розвиток дитини в домашніх умовах» та ін. Мною також були вивчені літературні джерела: методичні посібники, статті, наукова і спеціальна література.
Сформована предметно-просторова розвиваюче середовище в группеЗатем був розроблений і включений в освітній процес перспективно тематичний план.
З огляду на наочно - дієвий і наочно - образний характер мислення дошкільнят, матеріал освітньої діяльності будувався на методах формування нових знань і способів діяльності дітей (наочних, словесних і практичних). Для цього використовувала: НОД, екскурсії, спостереження, дидактичні ігри, читання художньої літератури, сюжетно-рольові ігри, найпростіші експерименти. Дані форми організації дітей були включені в педагогічний процес, в першій або в другій половині дня, в різні режимні моменти, індивідуально, з групою або підгрупою дітей, тривалістю від 5 - 15 хвилин.
Теми освітньої діяльності були обрані з урахуванням вікових особливостей дітей, їхніх інтересів і реалізовувалися в ігровій формі: «Носики-курносики», «Мильні рукавички», «мама купає дочку» «Робимо зачіску», Різноманітні рухливі ігри і т.д.
При знайомстві з частинами тіла людини намагалася підвести дітей до розуміння того, що люди повинні піклуватися про своє тіло. Кожне заняття практично закріплювалося в повсякденному житті дітей, режимних моментах, наприклад при одяганні на вулицю говорила: Давайте зауважимо шапочки, щоб вашим вушках було тепло ». Добре допомагають в роботі прислів'я і приказки, вірші діти самі повторюють їх: «Бережи ніс у великий мороз».
У сюжетно-рольовій грі, «Лікарня», де відбувалося знайомство з роботою лікаря, діти виконували відповідні ігрові дії, уважно ставилися до хворого, називали і використовували в грі медичні інструменти. А екскурсія в медичний кабінет ДОУ з метою спостереження за роботою медичної сестри, закріпила знання дітей.
У безпосередньо-освітньої діяльності дітям надається можливість брати участь в експериментальній діяльності. наприклад:
Проведемо експеримент:
-Закройте очі і скажіть, який предмет знаходиться у мене в руках?
-Можете? Чому?
-Тепер знову закрийте очі. (Стукаю молоточком) А тепер, який
предмет знаходиться у мене в руках?
-Чому ви здогадалися, що це молоточок, адже ви його не бачили.
Висновок: Який орган почуттів допоміг нам?
Дітям дуже подобаються пальчикові ігри, використовуючи різні пальчикові ігри в роботі, діти легко запам'ятовували назви пальців. Особливо добре закріплюються отримані знання дітьми під час щоденного проведення ранкової гімнастики, динамічних пауз, фізкультхвилинок, гімнастики після сну.
Оздоровчі заходи допомогли мені у вирішенні безлічі завдань, таких як:
- зберігати і зміцнювати фізичне і психічне здоров'я дітей
- формувати усвідомлене ставлення до свого здоров'я
- знайомити дітей з будовою людського організму
- формувати навички та дотримуватися правил особистої гігієни
- формувати гармонійну особистість.
Численні дослідження показують, що успіх у розвитку дитини на 80% залежить від злагодженої роботи педагога з батьками. Роботу з батьками теж організовую різноманітними методами і прийомами з метою більш глибокого освіти в валеологическом освіту.
З метою залучення батьків, була проведена фотовиставка «Здорова дитина в здоровій сім'ї». Батьки вихованців принесли фотографії сімейного спортивного відпочинку з дітьми.
У групі функціонує «куточок Здоров'я» для батьків. Були проведені бесіди та консультації на тему оздоровлення дітей. Ми намагаємося підтримувати дружні зв'язки з дітьми та їх батьками, не заважаємо проявляти самостійність, створюємо умови для спільного активного відпочинку.
Всі ці прийоми дозволяють нам поступово стабілізувати, долучити до здорового способу життя. У батьків і у нас тепер одна мета - виховувати здорових дітей.
Можете?Чому?
Висновок: Який орган почуттів допоміг нам?