Історія бренду: McDonald's

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

У чому полягав секрет першого картоплі фрі, де гамбургер коштував 15 центів і чому маховик першого і єдиного в 60-х фастфуду не почав би свій рух без ... продавця міксерів? Брати Моріс і Річард (Мак і Дік) Макдональди, як і ми, не знали відповідей на всі ці питання, переїхавши з Нової Англії до Каліфорнії в 1927 році. За спиною багатозначно потирає долоні Велика депресія, готова звести нанівець всі їхні сподівання. І тут...

«Початок бізнесу було схоже на катання на ковзанах по бетонній підлозі».

Рей Крок, творець мережі «Макдональдс»

Монтери знімальних лісів на кіностудії, водії вантажівок і обслуговуючі кінотеатрів. Міф про те, що призвідники моди на фастфуд були кухарями ... дійсно міф. Мізерні доходи дозволяли братам харчуватися один раз в день, та й то гумовим хот-догом з ларька навпаки. Як згадує сам Дік, цей ларьок був чи не єдиним місцем, де ще жевріло хоч якась подоба бізнесу.

Такі спостереження в 1937 році підштовхнули їх на шлях до відкриття власної закусочної. Дорога ця пролягала через силу-силенну проблем, позик, і, незважаючи на короткочасну популярність «McDonald's Bar-B-Que», після закінчення Другої світової війни брати ледь трималися на плаву. У підсумку вони перевезли бізнес в глухе містечко при залізничній станції Сан-Бернардіно. Там-то зі звичайної закусочної, тепер уже просто «Macdonald's» нарешті трансформувався в той заклад, який легше показати, ніж охарактеризувати.

10 годині ранку, 1954 рік, США, Сан-Бернардіно. Пільний і знемагає від сонця містечко, загублене в каліфорнійській пустелі в 60 милях від Лос-Анджелеса. Чоловіки в випрасуваних білосніжних сорочках і таких же іскристих чистотою ковпаках возяться навколо маленької кафешки з незграбно випирає восьмикутної дахом. Навскидку, якби не підозріло охайна обслуга, типовий "драйв-ін" на перехресті біля дороги. Відкриття о 11 годині. Але, незважаючи на величезний запас часу, службовці метушаться з гарячковістю початківців кишенькових злодіїв. З-під навісів поруч розташованої прибудови спішно витягував навантажені продуктові візки - нехитрий набір з картоплі, м'яса, бідонів молока і підносів з булочками. Тим часом на парковці встигає вишикуватися нетипово довга для глушини низка машин. Синхронно відчинилися двері і призначене для машин віконце, а разом з ним, здавалося, в передчутті відчинилися очі відвідувачів.

Але найголовніше, що за цим всім невідривно спостерігав 52-річний Рей Крок, на той момент - звичайний продавець мультиміксерів. Не так вже й погано, враховуючи, що в минулому він займався ще більш забавним товаром - картонними стаканчиками. Привело сюди Крока елементарне цікавість. Заклад братів Макдоналдів було єдиним, що використав не один, а вісім мультиміксерів одночасно. Це, з огляду на кількість насадок на кожному, дозволяло готувати 40 коктейлів одночасно. Нечуване марнотратство за мірками ресторанного бізнесу 60-х.

Але, спостерігаючи за киплячій роботою, Крок, здавалося, забув на мить про міксерах і завмер, не в силах повірити, які перспективи, а головне - прибуток відкриває подібної формат закусочної. "Я відчув себе сучасним Ньютоном, який отримав по голові здоровенним картопляним бульбою", - розповість він згодом студентам з кращих бізнес-шкіл і коледжів. Але, спостерігаючи за киплячій роботою, Крок, здавалося, забув на мить про міксерах і завмер, не в силах повірити, які перспективи, а головне - прибуток відкриває подібної формат закусочної Фото15minut.org

Втім, в Сан-Бернардіно того часу дійсно було щось незвичайне. Якщо придивитися, ставало ясно, що 15-центовими гамбургерами від братів ласував кожен третій-четвертий в місті. А часом навіть ті, хто просто проїжджав мимо, не лінувалися згорнути.

У самому ж закладі посилено жували і чавкали все без винятку, починаючи від місцевого здоровягі в плотницком фартусі і закінчуючи який-небудь манірної блондинкою на жовтому кабріолеті.

На відміну від не надто амбітних братів, "король мультиміксерів" відразу зрозумів, що цей ажіотаж можна і потрібно поширити за межами містечка. Який готується вийти на пенсію ділок знав і вірив, що новаторство в сфері приготування і обслуговування обернеться золотою жилою, і почав діяти.

Після невеликих переговорів він викупив у небажаючих розширюватися Макдоналдів права на відкриття франшиз-мережі по всій країні. Згідно не зовсім чесному договором Рей отримував всього 1,9% від прибутку, левова ж частка йшла братам, як авторам ідеї ... Після невеликих переговорів він викупив у небажаючих розширюватися Макдоналдів права на відкриття франшиз-мережі по всій країні фото chicagoredcrossstories.wordpress.com

Але маленький дохід його не лякав - він буквально запалав ідеєю розвивати цей бізнес. Цікаво, що відкриваючи свій перший ресторан мережі в Дес-Плейнс, передмісті Чикаго, Крок був абсолютно чесний і педантично дотримувався тієї технології виробництва фастфуду, яку обрали собі брати. Самі того не відаючи, завдяки пустельному повітрю Каліфорнії, вони створили в прибудовах ті посушливі умови картоплі, які і робили її такою "чудово хрусткою". Кроку ж довелося створювати подібні умови в більш вологому північному кліматі вручну. За допомогою фахівців-картоплярів він розробив в підвалі власну систему дозрівання картоплі. Завдяки цьому самі "старі" бульби виявлялися першими на чергу в кухню, а молоді постійно обдувається величезним електричним вентилятором.

Ед Маклаков, менеджер першого ресторану «Макдональдс», побачивши все це, не зміг стримати подиву: «Ми оточили картоплю такою турботою, - говорив він, - що мені навіть ніяково її смажити».

Дивіться також: Історія бренду: Coca-Cola

Незабаром рецепт приготування доповнився Бланшіровка, і картопля після подвійної смаження на високоякісному маслі ... став навіть смачніше, ніж в Сан-Бернардіно! Справи, безумовно, пішли вгору, але це сходження спочатку швидше нагадувало жертвоприношення Крока. Бізнес тримався на парочці ентузіастів, подібних Гаррі Соннеборну, який погодився працювати на Крока за 100 доларів, і завдяки самому Рею, віддавав мережі майже 24 години на добу.

Через ресторанів «Макдональдс» він втратив не тільки нормальний сон, а й добрі відносини зі своєю дружиною. Але ставки були зроблені! Ненажерлива паща ресторанного бізнесу оцінила жертви цієї "жменьки психів", як їх називали за спиною, і ось перші три франшизи Рея були продані в Лос-Анджелес, Фресно і Резел. Через ресторанів «Макдональдс» він втратив не тільки нормальний сон, а й добрі відносини зі своєю дружиною фото todaysparent.com

Дальше більше. У 1961 році Рей нарешті викуповує компанію у апатичних, не особливо зацікавлених у розвитку мережі Мака і Діка майже за 2,7 мільйона доларів, взятих у кредит. І відразу ж дизайнер Джиммі Шиндлер розробляє якого всі люди знають лого в формі "M". А всього за 4 роки під світлом цієї букви запрацювало понад семи сотень американських філій «Макдональдс», які продали ні багато ні мало, а 1 000 000 000 гамбургерів! По закінченню ж наступного року Крок зумів змусити поважати себе і свої акції на фондовій біржі в Нью-Йорку, що на той період для фастфудів було чимось на зразок сцен з футуристичних романів-утопій.

Щупальця «Макдональдс» обплутали весь світ, і, що гріха таїти, світ особливо не пручався. Перший крихітний ресторан в Токіо був зведений за неповні дві доби без сну, хоча зазвичай ресторани мережі будувалися в середньому три місяці.

Перший фастфуд на території колишнього Союзу був відкритий в 1990 році в Москві і спровокував цілий імпровізований "мітинг" - вишикувалися до нього черга сягала 30 тисяч чоловік. В Україні ж "картопля з гамбургерами" вкоренилася трохи пізніше, в 1997 році. Втім, зробила вона це дуже міцно, так як столичні філії згодом увійшли в топ-100 найбільш відвідуваних закладів в мережі.

Успіх дітища Крока - в його універсальності і доступності. «Макдональдс», всупереч звичайній галасу навколо шкоди фастфуду, завжди намагався пристосуватися до середовища. В Індії гамбургер «Махараджа Мак» роблять з м'яса баранчика, в Єрусалимі - кошерний, а в країнах, які сповідують іслам, крім особливого приготування їжі, геть відсутні фірмові зображення клоуна Роналда Макдоналда, який став обличчям фірми ще в 1963-му. Успіх дітища Крока - в його універсальності і доступності фото tbo.com

«Look for the Golden Arches» ( «Шукайте золоті арки») - такий був перший девіз компанії. Якщо ви тільки клієнт і споживач - на цьому можна зупинитися. Але якщо ви потай хочете самі створювати свої бізнес-імперії, неважливо, починаючи чи з картонних стаканчиків, міксерів або 15-центових гамбургерів, то ось вам дослівний рада від Крока: шукайте наполегливість в собі.

«Пробивати вперед: ніщо на світі не замінить наполегливості. Її не замінить талант - немає нічого більш звичайного, ніж талановиті невдахи. Її не замінить геніальність - нереалізований геній уже став во язицех. Її не замінить хорошу освіту - світ сповнений утворених ізгоїв. Всесильні лише наполегливість і завзятість ».

Заголовне фото rau.ua

Продавця міксерів?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online