Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
inpress.ua
Нова кільцева дорога навколо Києва, центр міста без машин, громадський транспорт чистий і ходить чітко за розкладом. А ще, автомобілі не паркуються на тротуарах, бо парковок достатньо, водії, які дотримуються правил дорожнього руху, отримують знижки у страховиків, і, взагалі, місто для людей, а не для машин. Така казка цілком може стати реальністю
Нова кільцева дорога навколо Києва, центр міста без машин, громадський транспорт чистий і ходить чітко за розкладом. А ще, автомобілі не паркуються на тротуарах, бо парковок достатньо, водії, які дотримуються правил дорожнього руху, отримують знижки у страховиків, і, взагалі, місто для людей, а не для машин. Така казка цілком може стати реальністю, вважають в Департаменті безпеки дорожнього руху. Які ще нововведення плануються на дорогах Києва і України і як вони будуть втілені в життя, 112.ua розповів начальник відділу нагляду за станом доріг управління безпеки дорожнього руху департаменту превентивної діяльності Нацполіціі України, підполковник поліції Станіслав Мізін.
Зовсім недавно були внесені зміни до правил дорожнього руху щодо руху по колу. Це позитивні зміни? Актуальні?
Актуальні. У більшості європейських країн перевагу на кільцевих розв'язках у тих транспортних засобів, які вже рухаються по колу. Тому народні депутати прийняли відповідний закон. Далі. Кабмін затвердив план і доручив МВС розробити відповідні зміни в правила дорожнього руху. На даний момент ці зміни розроблені і будуть подані на погодження.
Пропонується внести зміни в п. 10.5 правил дорожнього руху. (Це розташування транспортних засобів на дорозі) і в п. 16.12 (проїзд на перехрестях). Там буде чітко прописано, що пріоритет мають транспортні засоби, які вже рухаються по колу. Тобто ми правила дорожнього руху наводимо у відповідність до закону України про дорожній рух.
Як департамент буде інформувати водіїв про нововведення?
Ми вже направили вказівки на місця нашим регіональним підрозділам (і тим, хто працює в населених пунктах, і за межею населених пунктів), щоб спільно з власниками вулично-дорожньої мережі провели обстеження існуючих кільцевих розв'язок, щоб до моменту внесення змін до правил дорожнього руху були встановлені дорожні знаки на підходах до кільцевих розв'язках. Будуть встановлені такі знаки: 4.10, тобто рух по колу, знак 2.1, тобто дати дорогу, і табличка 7.8 - це напрямки головної дороги, де буде вказано, що головна дорога по колу. Щоб водії вже за допомогою технічних засобів були попереджені, що вони наближаються до кола, де пріоритет у тих транспортних засобів, які рухаються по колу.
Фото з відкритих джерел
Скільки часу це займе?
Це залежить від фінансування. Там, де трохи таких кругових розв'язок, це можна зробити за тиждень. А в Києві місцева влада, наскільки я знаю, прийняла рішення зробити це до 1 вересня.
Новини по темі
Новини по темі
Чи багато у нас перехресть, де таких знаків ще немає?
Ми провели огляд, і на сьогоднішній день за межею населених пунктів на автомобільних дорогах близько 200 таких кільцевих розв'язок. На 111, де вже "Напрямок руху - головна по колу" є, і 89, де необхідно змінити існуючу організацію дорожнього руху. По Києву 59 таких кільцевих розв'язок, на 21 розв'язки вже "Головна дорога по колу" і 38 - де потрібно замінити напрямок головної дороги. Ми ще до прийняття цього закону, щоб розвантажити ці перехрестя, і в 2008 р, і в 2013 р направляли вказівки власникам дорожньо-транспортної мережі, щоб встановити "Напрямок головної дороги по колу".
Нововведення про рух по колу дозволить знизити кількість ДТП?
Я не можу сказати. ДТП - це порушення водіями правил дорожнього руху. Я думаю, що це поліпшить організацію дорожнього руху на дорогах. І водій буде чітко знати, що якщо він рухається по колу, то у нього є пріоритет і будуть розвантажуватися перехрестя, що не буде скупчення транспортних засобів на самому кільці, на розв'язці. Тому що буває, що там, де "Напрямок головної дороги не по колу", там транспортні засоби, які вже знаходяться на кільці і чекають, щоб виїхати на головну дорогу, іноді "хвіст" закриває перехрестя і інші авто не можуть взагалі виїхати на розв'язку .
Які ще зміни необхідно внести в ПДД, щоб розвантажити дороги і зменшити аварійність?
У нас правила дорожнього руху майже повністю відповідають європейським. Вони прописані нормально, правильно. Зараз у Верховній Раді зареєстровано новий законопроект "Про дорожній рух і його безпеку". Згідно з документом, планується, щоб ПДР були оформлені саме як закон, а не як постанову Кабміну. Якщо цей законопроект або аналогічний буде прийнятий, то правила дорожнього руху будуть затверджені законом. І особа, яка буде порушувати правила дорожнього руху, буде порушувати закон, а не постанову Кабіна, як зараз. Відповідно, можна буде посилювати відповідальність за порушення ПДР.
Буде збільшено суму штрафів?
Не знаю, це буде вирішувати Верховна Рада, чи збільшувати. Але правила дорожнього руху повинні бути затверджені законом. У європейських країнах це закон. Може бути, навіть окремий Кодекс про дорожній рух, щоб відповідальність за порушення правил дорожнього руху була не в загальному адміністративному кодексі.
І це при тому, що стан наших доріг залишає бажати багато кращого ...
Так, в цьому році взагалі ямковість дуже сильна. Це через кліматичних умов. Дуже серйозна була зима. Часті перепади температур протягом доби просто розривали дорогу.
Фото з відкритих джерел
Існуючі дороги треба ремонтувати, це зрозуміло. Коли почнемо будувати такі необхідні, зокрема Києву, нові?
По Києву - це давня проблема, є проект великої кільцевої дороги навколо Києва довжиною близько 211 км. У проекті заплановано два мостових переходи через Дніпро: один південний, один північний, 38 розв'язок різних рівнів. Але ... все впирається у фінансування. Така дорога необхідна. Вважали, що щодня через Київ проходить близько 300 тис. Авто транзитом. Якщо буде об'їзна дорога, то, звичайно, ці 300 тис. Ні заїжджати в місто. Плюс для того щоб розвантажити, повинен бути комплексний підхід.
Який саме?
Європейська орієнтація - місто для людей. По чуть-чуть і в наших нормативах, які стосуються вулиць і доріг населених пунктів, зараз пишеться нова редакція, буде великий розділ, присвячений вимогам до пішохідних доріжках, вимогам до тротуарів, до велодоріжкам, окремих смугах для велосипедів. Дуже багато прописано для громадського транспорту. У центр міста автомобілі заїжджати апріорі не повинні. Потрібно розвивати систему громадського транспорту, щоб був чистий рухомий склад, щоб їздив за розкладом. І коли людина побачить, що громадським транспортом йому на роботу їхати 40 хвилин, а на своєму авто - 1,5 години, то, звичайно, він буде їздити громадським транспортом, і йому буде зручно. Він подивився в програмку на телефоні і знає, що об 11:00 приїде автобус. Він вийшов, і автобус приїхав.
Це звучить дуже привабливо, але утопічно.
Чому? Наприклад, у Вінниці громадський транспорт ходить чітко. Вони зробили нормальну систему громадського транспорту. У нас вулично-дорожня мережа в Києві нормальна. Потрібно зробити, по-перше, об'їзну дорогу, по-друге, нормальну парковку. І третє - карати за порушення правил зупинки і стоянки. Якщо розвантажити, тобто прибрати той транспорт, який стоїть з порушенням уздовж доріг, то вулиці широкі і пропускна здатність у них нормальна. Але, на жаль, законослухняність нашого суспільства знаходиться на дуже низькому рівні.
Як з цим боротися?
Виховувати. І мова йде не тільки про правила дорожнього руху, а в цілому про законослухняність. Виховувати потрібно з дитинства. І карати. Батогом і пряником. Заохочувати тих людей, які дотримуються правил дорожнього руху, безаварійне стан. А карати тих, хто порушує. Якщо почне працювати у нас автоматична фотовідеофіксація, то з початку року кожному водієві будуть нараховуватися бали, 150. За кожне порушення, зафіксоване в автоматичному режимі, будуть зніматися бали. Якщо водій часто порушує, все бали зняті, то потім він буде притягнутий до адмінвідповідальності. Якщо немає, нормально, все добре. Плюс страхові компанії, обов'язкова автоцивілка. Якщо їздиш без порушень, без аварій, то на наступний рік страховий поліс може бути дешевше. Також проводиться робота, щоб страхові компанії мали доступ до баз даних адміністративних порушень. Людина страхує відповідальність, а вони бачать, що у нього 5 порушень ПДР. Це теж можна якимось чином враховувати.
Фото- і відеофіксацію обіцяють давно. Чому "якщо"?
Технічно її швидко можна ввести, а підготуватися нормативно - це дуже довго. Потрібні технічні регламенти. Законодавство є, але підзаконні акти, технічні регламенти, система захисту інформації, захист персональних даних. Але, думаю, що все вийде, і вона запрацює!
Новини по темі
Новини по темі
Це позитивні зміни?Актуальні?
Як департамент буде інформувати водіїв про нововведення?
Нововведення про рух по колу дозволить знизити кількість ДТП?
Які ще зміни необхідно внести в ПДД, щоб розвантажити дороги і зменшити аварійність?
Буде збільшено суму штрафів?
Коли почнемо будувати такі необхідні, зокрема Києву, нові?
Який саме?
Чому?
Як з цим боротися?