Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
3.03.2017
В рамках битви за стабільний тариф «Метроелектротранс» відкриває скляні та швейні цехи, котельні та гуртожитки
«Іноді п'яні б'ють по склі дверей - вони тріскаються, б'ються, і, щоб уникнути великих витрат, нам довелося створити свій цех», - скаржився напередодні гендиректор «Метроелектротранс» Асфал Галяве. Як дізналася кореспондент «БІЗНЕС Online», річний бюджет Мупа - 1 млрд. Рублів, 17% якого припадає на дотації. Що ж до метро, то після «дібровний» приступлять до другої гілці. Правда, грошей немає, а IKEA начебто відмовилася від ідеї дати мільярд.
На питання про те, куди і коли рушить казанський метрополітен далі, глава «Метроелектротранс» Асфал Галяве оптимістично запевнив: тільки вперед Фото: prav.tatarstan.ru
НОВА СТАНЦІЯ МЕТРО ОЧІКУЄТЬСЯ До 30 СЕРПНЯ
Пристойно запізнився на вчорашній брифінг в «Татар-інформ» гендиректор МУП «Метроелектротранс» Асфал Галяве. «Напевно, добирався на громадському транспорті», - жартували журналісти. Хоча, здавалося б, від офісу Мупа, де зазвичай проходить щорічна прес-конференція господаря казанської підземки, всього-то три зупинки на метро. Втім, Галяве, багаторазово вибачившись, пояснив, що на днях транспортників відвідає президент РТ Рустам Мінніханов - підготовка до візиту президента РТ забирає багато часу.
Нагадаємо, що в казанської підземці, яка через скасування федерального фінансування в останні роки зростає, на жаль, черепашачими темпами, очікуються приємні події. Галяве підтвердив намір відкрити до 30 серпня 2017 року нову станцію метро - «Дубравная». «Ми беремо активну участь в будівництві станції, - каже Галяве. - Повністю робимо систему безпеки, пожежної сигналізації, гучномовців, ставимо відеокамери, слабкострумові системи. Ці роботи по станції "дібровний" виконує наше підприємство », - розповів глава Мупа. Загальна вартість цих робіт тягне на суму близько 100 млн. Рублів.
Галяве підтвердив намір відкрити до 30 серпня 2017 року нову станцію метро - «Дубравная» (фото зроблено 10 лютого)
Фото: «БІЗНЕС Online»
На питання про те, куди і коли рушить казанський метрополітен далі, глава «Метроелектротранс» оптимістично запевнив: тільки вперед. «Будівництво ніколи не зупиняється. Скільки буде жити людство, стільки буде йти будівництво метрополітену », - лучілся оптимізмом Галяве. Тонеллепроходческіе комплекси, за його словами, підуть на будівництво другої лінії метро. Раніше Мінніханов схвалив маршрут гілки, яка пройдетс Гор до станції «Яшлек». Розпочнеться будівництво лінії від «дібровний», а далі піде на «Фучика», «10-й мікрорайон», «Ломжинський» і «Сахарова». З азинів метро планується прокласти через вулицю Космонавтів і територію біля компресорної заводу в Ново-Савиновский район. Там метро піде по вулиці Маршала Чуйкова. Стиковка другої лінії з першої відбудеться на станції «Яшлек» в Московському районі. Чи буде нова станція біля популярного ТЦ «Мега» - питання відкрите. «За моєю інформацією, вони вже перехотілося», - ділиться інформацією транспортник. Нагадаємо, в 2015 році компанія IKEA заявляла про свою готовність інвестувати 1 млрд. рублів в будівництво станції метро біля «Мегі». «БІЗНЕС Online» направив запит про плани компанії будувати станцію біля ТЦ «Мега» в прес-службу IKEA в Росії. На момент публікації відповіді не надійшло, але редакція готова надати компанії можливість для відповіді.
Казанський метрополітен раніше в числі передовиків з безпеки. Що вже говорити - ФСБ навіть зняло в Казані фільм на тему того, як повинна бути організована система безпеки в підземці. «Ми намагаємося контролювати кожного пасажира, і ніхто вже не обурюється, - відповідає Галяве на колишні претензії на надто уїдливих« безпечники ». - Раніше лаялися: «Навіщо ви нас контролюєте? Чи не хочемо проходити через рамки, ставити сумки на конвеєр ». Зараз - навпаки, якщо їх не перевірили, то дзвонять і повідомляють: «Ось, нас сьогодні не перевірено! Народ вже вимагає, щоб їх перевірили, хочуть їздити на безпечному транспорті! »
Цікавило журналістів, чи буде відкритий ще один вхід до станції метро «Кремлівська», але, на думку Галявова, «немає необхідності»: «Ми вже намагалися відкривати цей вхід кілька разів - ну немає там людей, ні пасажирів».
«ТЕ, ЩО ЗРОБЛЕНО ЗА РІК, ВРАЖАЄ НЕ ТІЛЬКИ НАС ...»
В цілому Галяве сам собі поставив оцінку «дуже добре» за підсумками роботи в 2016 році: серйозних збоїв в роботі і великих нарікань від пасажирів не надходило. За його словами, транспортники з сусідніх регіонів буквально кусають лікті, бачачи успіхи Казані. «Те, що зроблено у нас за рік, вражає не тільки нас, а й пасажирів з інших міст, коли вони приїжджають до нас і бачать, які у нас трамваї і тролейбуси - нові і красиві, і який у нас гарний і чистий метрополітен» , - говорить Галяве.
Галяве підкреслив, що багато в чому це заслуга влади республіки і федерального бюджету, які в останні роки допомогли з покупкою нового рухомого складу (за схемою 50% - РФ, 45% - РТ і 5% - Казань). Тільки в 2015 - 2016 роках купили 85 нових тролейбусів і 22 трамвая. Так що тепер самим стареньким вагончика 10 років. Логіка тут проста: чим менше поломок і простоїв - тим краще робота громадського транспорту. Регулярність руху наземного електротранспорту досягла 93%, хвалився гендиректор. Новенькі салони трамваїв і тролейбусів також приємно радують око пасажирів, додаючи балів до оцінки. «Крім Москви і Пітера, немає, напевно, жодного міста, в якому закуповувалося б стільки нових трамваїв і тролейбусів», - тішив він. І в 2017 році планується купити ще 7 нових трамваїв і 15 тролейбусів. «Сподіваюся, федеральна програма в цьому році теж буде працювати», - планує Галяве.
Без проблем, звичайно, не обходиться. «Дуже багато стало зіткнень з автомобілями, причому з вини автомобілістів. В результаті рухомий склад зупиняється, пасажири скаржаться, а ми доходи втрачаємо », - поскаржився Галяве. Збиток від ДТП оцінюється в суму близько 10 млн. Рублів. Водіїв Мупа, природно, стимулюють до дотримання правил. Розроблено шкалу заохочень за безаварійну роботу: доплати за роботу без аварій 1 рік поспіль - 10 тис. Рублів, 3 роки - 50 тис. Рублів. «Якщо ви бачите побиті трамваї або тролейбуси іноді - це тимчасове явище, поки експертиза не прийде і не оцінить наш збиток, - вибачався Галяве за естетичні незручності жителів. - Але, звичайно, коли в новенькі трамваї і тролейбуси в'їжджають інші транспортні засоби, дуже прикро. Вони такі гарненькі, новенькі, і тут - ушкодження ».
«ЯКЩО СВЕТИЛЬНИК ВАРТО 5 - 6 ТИСЯЧ, НАМ ВІН ОБХОДИТЬСЯ В 300 - 400 РУБЛІВ»
Галяве докладно розповів, як йому вдається викручуватися в рамках 25-рублевого тарифу, містити 3 тис. Працівників і платити їм по 29 тис. Рублів середньої зарплати. Всього бюджет підприємства становить близько 1 млрд. Рублів, повідомив Галяве у відповідь на питання «БІЗНЕС Online». З них тільки 170 млн. Рублів - це дотації з бюджету, на інше доводиться заробляти самим.
І ось, що називається, лайфхак від глави «Метроелектротранс». Перше - це відмова від центрального опалення депо та інших будівель Мупа. Створення своїх міні-котелень дало компанії економію в 22 млн. Рублів. Друге - це відкриття власного виробництва скла цеху. Навіщо чекати поставки з заводу, платити втридорога і їздити з розбитими вікнами? Відлив своє скло - поставив, добре і бюджету підприємства, і пасажирам. «Багато аварій, зіткнень - багато розбивається стекол. Люди іноді просто п'яні б'ють по склі дверей - вони тріскаються, б'ються. І щоб піти від великих витрат, нам довелося створити свій цех, він працює і виправдовує себе », - говорить глава Мупа. Третє - власне виробництво світлодіодних світильників. Галяве радіє, що зміг в прямому сенсі висвітлити своїми енергоефективними лампочками всі цехи і станції метрополітену. «Якщо світильник коштує 5 - 6 тисяч, нам він обходиться в 300 - 400 рублів, - ділиться ноу-хау гендиректор. - Якщо на заміну всіх світильників треба було витратити 20 мільйонів, ми витратили мільйон! ». В результаті при щорічному зростанні тарифів на електроенергію витрати підприємства на електрику не ростуть. Загальна економія на електроенергії за рік склала 13 млн. Рублів. «Ми ці цехи відкриваємо не для бізнесу, а для себе, щоб зменшити наші витрати. За рахунок зменшення наших витрат ми платимо гідну зарплату, вчасно сплачуємо податки і за електроенергію. Ви згадайте, що раніше, траплялося, відключали електроенергію - трамваї стояли на рейках », - згадує Галяве сумні сторінки історії.
Ще у «Метроелектротранс» є свій цех з виготовлення пластикових вікон, швейний цех. У всіх депо були оновлені миття рухомого складу, краса - не остання справа. Співробітникам без житла, як у відомому фільмі, надається гуртожиток. Є й інші «плюшки» на кшталт квитків на концерти і літній відпочинок в заміському таборі.
У 2016 році електротранспортом Казані перевезено понад 66 млн. Пасажирів
Фото: prav.tatarstan.ru
Кореспондент «БІЗНЕС Online» поцікавилася, чи приносить прибуток робота «Метроелектротранс»? «Ми з прибутком ніколи не працювали, і, напевно, в світі немає ще жодного електротранспортного підприємства, щоб працювало з прибутком. Але ми хоча б рухаємося в напрямку зменшення збитків », - каже Галяве.
Вже після брифінгу журналісти добилися у Галявова відповіді на животрепетне для багатьох питання: чи будуть ще підвищувати вартість проїзду в електротранспорті в цьому році? Глава Мупа запевнив, що до кінця року піднімати тариф точно не стануть.
Всього трамваї, тролейбуси і метро перевозять 27% пасажирів громадського транспорту в Казані. Найпопулярнішими є трамвайний маршрут №5 і тролейбусний маршрут №1, а також метро.
У 2016 році електротранспортом Казані перевезено понад 66 млн. Пасажирів (що становить 26,5% від загального обсягу перевезень). З них послугами метрополітену скористалися 27,8 млн. Пасажирів, частка тролейбусів - 20 млн., Трамваїв - 18 мільйонів.
Раніше лаялися: «Навіщо ви нас контролюєте?Навіщо чекати поставки з заводу, платити втридорога і їздити з розбитими вікнами?
Вже після брифінгу журналісти добилися у Галявова відповіді на животрепетне для багатьох питання: чи будуть ще підвищувати вартість проїзду в електротранспорті в цьому році?