Свідоцтво про державну реєстрацію ІП: як виглядає, що таке ІН, розшифровка, де отримати, як відновити, термін дії

  1. загальні положення
  2. Поетапна процедура реєстрації ІП
  3. Підготовка необхідної документації
  4. Подача пакету документів на реєстрацію
  5. Отримання документів
  6. Зміст реєстраційних документів
  7. Відео: зміни в законодавстві про реєстрацію юридичних осіб та ВП

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи як індивідуального підприємця - документ, що відображає важливий реквізит ІП - ІН. Раніше воно видавалося всім ІП, але з 01.01.2017 вступив в силу наказ ФНС № ММВ-7-14 / 481 @, яким стали звичним свідоцтва були скасовані. Зараз на руки бізнесменові видається лист записи з Єдиного державного реєстру (ЕГРІП). Розглянемо цю новелу докладніше.

загальні положення

Для ведення підприємницької діяльності без створення юридичної особи і на законних підставах громадянину слід зареєструватися в якості індивідуального підприємця. Без цієї реєстрації будь-яка ділова активність фізичної особи буде нелегальної і підлягає припиненню. Підтвердження дозволу на заняття індивідуальним бізнесом до 01.01.2017 фіксувалося свідоцтвом про реєстрацію.

2017 фіксувалося свідоцтвом про реєстрацію

Раніше ІП після постановки на облік в податковому органі видавалося свідоцтво про державну реєстрацію

В даний час свідоцтво як для приватного підприємця, так і по відношенню до компанії анульовано. Але це зовсім не означає, що скасовується сама реєстрація. Просто одним з бланків суворої звітності в області постановки на облік підприємця стало менше.

Скасування свідоцтва про реєстрацію є ще одним кроком на шляху переходу до документообігу між підприємцем і фіскальними органами в електронному вигляді. Однак поки звичайні документи на паперовій основі повністю ліквідувати неможливо.

Замість свідоцтва про реєстрацію на руки видається вже раніше існуючий бланк виписки з Єдиного державного реєстру - лист записи ЕГРІП за формою 60009.

Виписка з ЕГРІП в даний час видається ІП замість анульованого свідоцтва про реєстрацію

Поетапна процедура реєстрації ІП

Виділяються три основних способи реєстрації ІП:

  1. Самостійне оформлення документів безпосередньо в приміщенні податкової інспекції.
  2. Саморегистрация шляхом надсилання документів поштою.
  3. По інтернету на сайті ФНС.
  4. Звернення по допомогу до реєстрації до сторонньої комерційної організації.

Самостійна реєстрація обійдеться значно дешевше, ніж допомога професійного реєстратора, але займе набагато більше часу. У вартість самостійної реєстрації офіційно входить тільки ціна державного мита, складова 800 рублів. Звичайно, витрачені підприємцем на цей захід час, зусилля, витрати на транспорт, канцелярські та інші витрати, як завжди, не враховуються.

А також не враховуються витрати на виготовлення печатки та відкриття рахунку в банку, так як вони не є обов'язковими - можна працювати без печатки і банківського рахунку.

Вартість реєстрації за допомогою сторонньої організації обійдеться підприємцю дорожче. Звичайно, якщо вона буде полягати тільки в наданні окремих юридичних довідок, то можна обмежитися сумою в 100-200 рублів. Але зазвичай організація приймає на себе зобов'язання здійснити повне оформлення документів і пройти всі бюрократичні процедури. Така послуга обійдеться майбутньому підприємцю в суму від двох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Для гарантованого забезпечення реєстрації ІП цей пункт повинен бути обов'язково зафіксовано в угоді між громадянином і фірмою, яка надає таку послугу.

Для гарантованого забезпечення реєстрації ІП цей пункт повинен бути обов'язково зафіксовано в угоді між громадянином і фірмою, яка надає таку послугу

Перший тест на вміння розпоряджатися грошима і часом підприємець здає в той момент, коли приймає рішення про спосіб реєстрації свого бізнесу

Підготовка необхідної документації

Початковим етапом самостійної реєстрації фізичної особи як ІП є збір необхідних документів. Їх перелік досить простий:

  • Заява про державну реєстрацію.
  • Квитанція на оплату державного мита.
  • Заява про перехід на одну з систем оподаткування:
    • спрощену (ССО);
    • єдиний податок на поставлений дохід (ЕНВД);
    • загальну систему (ОСНО).
  • Копія паспорта.
  • Копія ІПН.

Заява про державну реєстрацію ІП складається з формі Р21001 .

Заповнення цього бланка вимагає уважності. Для коректного оформлення документа необхідно ретельно вивчити всі вимоги, прописані в додатку № 20 наказу ФНС № ММВ-7-6 / 25 @ від 25.01.2012. При заповненні граф друкованим способом застосовується шрифт Courier New розміром 18 пікселів. При заповненні вручну використовується ручка з пастою і чорнилом чорного кольору, а записи робляться тільки друкованими великими літерами.

У заяві заповнюються сторінки 1,2 та листи А, Б. Найбільш складним є заповнення листа А, в якому зазначаються коди економічної діяльності за КВЕД.

Найбільш складним є заповнення листа А, в якому зазначаються коди економічної діяльності за КВЕД

На аркуші А заяви вказуються коди економічної діяльності

Кількість кодів не обмежується. На сторінці А є графи для 14 кодів, але не забороняється робити її продовження. При цьому потрібно записати не менше чотирьох знаків коду.

Іноді при складанні заяви, виникає питання, де взяти ІПН. Найпростіше свій індивідуальний податковий номер (ІПН) дізнатися на сайті ФНС. Для цього там існує спеціальна форма: заповнивши її, можна отримати ІПН негайно.

Для цього там існує спеціальна форма: заповнивши її, можна отримати ІПН негайно

Для того щоб дізнатися свій ІПН, достатньо заповнити спеціальну форму на сайті ФНС

Аналогічним чином на тому ж сайті ФНС можна оформити квитанцію для сплати державного мита на реєстрацію ВП.

Сплатити держмито нескладно в відділенні будь-якого банку або за допомогою сторонньої комерційної організації. При заповненні бланка квитанції вручну необхідно дізнатися реквізити конкретної ИФНС, в якій буде проводитися реєстрація.

Подача пакету документів на реєстрацію

Оформлення реєстрації нового ІП проводить регіональна податкова інспекція, яка обслуговує район за місцем проживання громадянина, зазначеного в його паспорті. Якщо є тільки тимчасова прописка, то документи на реєстрацію подаються в спеціальні реєструючі податкові інспекції, зазвичай розташовані у великих містах. Наприклад, в Москві документи приймаються в ИФНС № 46, розташованої за адресою: 125373, г. Москва, Похідний проїзд, домоволодіння 3, стор.2.

Подавати документи можна:

  • в електронному вигляді, через онлайн-сервіс ФНС;
  • поштою;
  • самостійно в податковий орган;
  • безпосередньо в податкову інспекцію через довірену особу.

При передачі документів особисто працівнику податкового органу заяву підписується в присутності останнього.

Якщо заяву та інші супутні документи надсилаються поштою або передаються довіреною особою, то необхідна їх нотаріальне засвідчення. У випадку з довіреною особою на нього виписується довіреність, а також в листі Б заяви проставляється значення «2», а не «1», коли документи передаються і отримуються особисто заявником.

Після передачі до податкового органу документів особисто або через посередника працівник податкової інспекції видає розписку про їх отримання з обов'язковим вхідним номером і штампом.

Отримання документів

Після закінчення триденного строку від дати подання документів необхідно знову звернутися до податкової інспекції за отриманням реєстраційних документів. Видача цих документів здійснюється згідно з отриманою розписці або довіреності на їх отримання, якщо за документами приходить довірена особа.

У пакет дозвільних реєстраційних документів входять:

  • лист записів Єдиного державного реєстру індивідуальних підприємців за формою № Р60009;
  • свідоцтво про постановку на облік в податковому органі.

Зміст реєстраційних документів

Після скасування свідоцтва про реєстрацію основним документом, що свідчить про реєстрацію нового бізнесмена, є лист записи в ЕГРІП.

Після скасування свідоцтва про реєстрацію основним документом, що свідчить про реєстрацію нового бізнесмена, є лист записи в ЕГРІП

Лист записи ЕГРІП є основним документів видаються ІП після його реєстрації в податкових органах

У цьому документі в якості основного ідентифікатора ІП вписаний Основний державний номер індивідуального підприємця (ІН), присвоюється ІП раз і назавжди. Цей номер не може бути змінений.

Ідентифікатор ІН має п'ятнадцять цифр, кожна з яких включає частину інформації про бізнесмена. Структура коду:

  • На початку номера ставиться цифра 3, якщо номер є основним, або цифра 4, коли він додатковий.
  • Друга і третя цифри позначають рік реєстрації.
  • Четвертий і п'ятий знаки фіксують код регіону, в якому розташована податкова інспекція, яка здійснила реєстрацію.
  • Шостий і сьомий номер вказують на код самої ИФНС, в якій пройшла реєстрація ІП.
  • Далі число, зафіксоване в знаках від восьмого до чотирнадцятого включно, показує порядковий номер запису в ЕГРІП.
  • І, нарешті, п'ятнадцята цифра обчислюється шляхом ділення числа їх чотирнадцяти цифр, яке сформувалося перед нею, на число 13. Але при цьому на п'ятнадцяте місце вписується не саме число, яке, природно, буде не цілим, а дробовим, а цифра молодшого розряду числа залишку, отриманого від ділення.

В результаті, по-перше, досягається унікальність номера ІН, а по-друге - можливість перевірки номера на його справжність.

Якщо у вас з математикою не дуже хороші відносини, то справжність ідентифікатора ІН можна перевірити безкоштовно, ввівши його номер на спеціалізованих сайтах.

Однак для перевірки справжності простіше скористатися наступним алгоритмом обчислень, виконуваних самостійно:

  1. Чотирнадцять знаків номера розділити на 13 і округлити результат до цілого числа.
  2. Отримане число помножити на 13.
  3. Від вихідного числа з чотирнадцяти знаків відняти число, отримане в результаті другої дії.

Число, отримане після виробленого віднімання, має дорівнювати п'ятнадцятого знаку ідентифікатора.

Число, отримане після виробленого віднімання, має дорівнювати п'ятнадцятого знаку ідентифікатора

Дружите з математикою, і тоді перевірка справжності ідентифікатора ІН буде для вас простою справою

Другим документом, що видається після реєстрації, є свідоцтво про постановку на облік. Починаючи з січня 2017 року питання видачі свідоцтва про постановку на облік теж значно спростився:

  • тепер цей документ оформляється не на бланку суворої звітності, а на звичайному аркуші паперу А4;
  • формуляр про постановку на облік зараз можна отримати не тільки в ИФНС, яка зареєструвала ІП, але і в іншому податковому органі.

Відео: зміни в законодавстві про реєстрацію юридичних осіб та ВП

Сьогодні законодавчо скасований такий звичний всім документ, як свідоцтво про реєстрацію ІП. Тепер замість свідоцтва про реєстрацію ІП видається Лист записи єдиного реєстру, який є відтепер основним юридичним посвідченням підприємця. Порядок оформлення реєстрації фізичної особи як ІП також зазнав незначних змін.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online