Чому смуги руху транспорту в Україні потрібно звужувати

  1. Головне по суті
  2. Про цілі, що це дасть:
  3. Що ще?
  4. Тепер про роль Мінрегіон в цьому всім
  5. І ще

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Мінрегіон зараз активно працює над оновленням ДБН (державних будівельних норм), головна мета яких - підвищення безпеки і комфорту людей. Про зміни в цих нормах я постійно пишу на своїй сторінці в Facebook. І минулого тижня бурхливу реакцію користувачів мережі і ЗМІ викликала новина про смугах руху на дорогах. Ясно чому - питання доріг в Україні злободенне. Тому хочу пояснити докладніше про ці зміни.

Головне по суті

У старому ДБН у нас була прописана тільки чітка ширина смуг руху - конкретний показник від 3,5 м до 3,75 м в залежності від призначення дороги. А зараз, за ​​новими змінами, ширина в 3,75 м взята за максимальну величину.

Тобто, максимально можлива ширина всіх смуг руху становить - 3,75 м. Але їх можна і потрібно звужувати в залежності від призначення вулиць і інтенсивності машинопотоку - до 2,75-3,5 м.

Щоб було зрозуміліше, нижче наводжу таблицю з нового ДБН з усіма параметрами:

Для порівняння з Європою. У Польщі ширина смуг автостради - 3,5-3,75 м, магістралей - 3-3,5 м, міських вулиць - 2,5-3 м. У Німеччині ширина смуг автостради - 3,5-3,75 м, магістралей - 3,25-3,5 м, міських вулиць - 2,75-3,25 м.

Про цілі, що це дасть:

  • Підвищиться безпека. Підвищиться уважність водіїв на дорозі, тому що навіть незначне звуження смуг змушувати знижувати швидкість руху.

Приклад. При ширині дороги понад 3,6 м у нас в одній смузі примудряються їхати 2 машини або влаштовуються несанкціоновані стоянки так, що місця для проїзду практично не залишається.

За розрахунками експертів, ширина смуги понад 3,6 м ніяк не спонукає водіїв знижувати швидкість. Звуження ширини смуги з 3,6 до 3 м знижує швидкість руху авто по дорозі більш ніж на 10 км / год!

Говорити, що цього не потрібно робити, все одно, що сказати - не потрібно в місті обмежувати швидкість до 50 км / год, адже все одно ніхто цього швидкісного режиму не дотримується.

Що ще?

  • З'явиться можливість створювати такі необхідні "острівці безпеки" для пішоходів.
  • Можливість організовувати цивілізовані парковки для машин уздовж доріг.
  • Зменшиться кількість пробок за рахунок більш рівномірного руху потоків машин і підвищення пропускної здатності доріг. Наприклад, на широких проспектах замість 4-х смуг по 3,75 м можна буде виділити 5 смуг по 3 м.
  • З'являться велодоріжки і смуги руху для громадського транспорту, так як дорожнє полотно буде використовуватися раціонально і організовано.

У новому ДБН також прописані норми для підвищення безпеки пішоходів:


- Обов'язкове облаштування "острівців безпеки" для пішоходів і велосипедистів на нерегульованих пішохідних переходах, а по можливості - облаштування таких острівців і на регульованих переходах.

- Проектування огорож безпеки на зупинках громадського транспорту

- Чи передбачені вимоги до доступності для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення на дорогах: тактильні плитки, заниження тротуарів і інше.

Тепер про роль Мінрегіон в цьому всім

Ми говоримо про зміни в ДБН по вулицях і дорогах. Це нормативний документ, який використовується під час проектування нових і реконструкції вже існуючих об'єктів, він обов'язковий до виконання. Тобто з 1 вересня, коли цей він вступить в силу, проектувальники повинні будуть використовувати в своїй роботі ці нові норми.
Мінрегіон відповідальний за розробку і оновлення ДБН - нормативних документів технічного характеру, які містять обов'язкові вимоги у сфері будівництва, містобудування і архітектри, в тому числі і будівництва доріг. Розробляють ці документи базові організації з нуачно-технічної діяльності у будівництві.

І ще

Багато писали, що потрібні заходи щодо поліпшення якості дорожнього покриття, а не звуження смуг. Як я говорив, регулювання смуг руху - це тільки один з пунктів цього ДБН " Вулиці та дороги населених пунктів ". Вимоги до дорожнього полотна обов'язково прописані і в цьому нормативному акті і в ДБН В.2.3-4" Автомобільні дороги ".

Тому питання вже в тому, щоб ці вимоги виконувалися і контролювалося якість на всіх етапах будівництва. А також експлуатація.

Що ще?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online