Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Новий аеропорт Стамбула ISL - найбільший аеропорт в світі, перші враження. У найближчі два дні мені належить провести в аеропорту більше часу, ніж будь-коли. Саме час поділитися аеропортівською новинами.
ISL поки працює в тестовому режимі і обслуговує кілька внутрішніх рейсів і тільки один міжнародний - GYD (Баку). Все Turkish Airlines.
Коли я дізнався про це, плануючи поїздку в Баку, відразу зрозумів: це - доля.
У моїй компанії є проект з великим інфраструктурним об'єктом і мені було особливо цікаво протестувати цей новий аеропорт. Я поставив за мету випробувати внутрішні рейси і міжнародний, приліт і відліт. Пошук варіантів перельоту зайняв деякий час і виявився не простим. Сайти агрегатори новий аеропорт майже не показують. Сайт Turkish Airlines показує через раз і криво. Наприклад, може пропонувати тільки квитки «бізнесом», що не стикується рейси через ISL з іншими стамбульськими аеропортами IRT і SAW. Деякі варіанти мені не підходили через часу, адже цей переліт потрібно було втиснути між двома іншими поїздками і заходами. Врешті-решт мені вдалося купити квиток Анкара ESB - Стамбул ISL - Баку GYD зі стоповер в Стамбулі. До Анкари і з Баку купив окремі квитки не на Turkish Airlines.
Читайте також: 9 правил поведінки в аеропорту і в літаку, про які знають тільки досвідчені мандрівники
Переліт Анкара-Стамбул - нічого особливого, близько години, але «турки» встигли погодувати. В кишені сидіння виявив журнал авіакомпанії з фото нового аеропорту на обкладинці і статтею про урочисте відкриття.
І ось літак приземлився в ISL. Територія аеропорту величезна, поки схожа на гігантську будмайданчик або промзону. Скрізь щось добудовується. Дуже красива диспетчерська вишка. Абсолютно порожній перон, жодного іншого літака і нескінченні ряди телетрапів.
Від дотику ЗПС до парковки літака пройшло 20 хвилин. Стільки часу пішло на рулювання. І це при відсутності трафіку. Наш 737 був єдиним бортом в аеропорту. Дивне відчуття - бачити таку інфраструктуру, абсолютно порожню. На великому табло в терміналі зайнята тільки один рядок.
Далі пасажири йдуть на вихід. Цей шлях був дуже простим, заблукати неможливо. Термінал являє собою єдину будівлю без переходів і поїздів. Але відстані! Від приземлення до виходу з терміналу без будь-яких процедур (приліт внутрішнього рейсу) і без отримання багажу пройшов рівно годину. Якщо не розглядати кожен кут і не робити фото, можна дійти і швидше. У реальному житті з урахуванням трафіку і процедур швидше вийде ще довше.
На вулиці відразу перед терміналом обладнана автобусна зупинка, де стояло кілька автобусів з різних маршрутів. Перевізник - компанія Havas, знайома по іншим стамбульським аеропортам. Навігації по маршрутах, розкладу, поки нічого немає. Пояснив де знаходиться мій готель і мене посадили в один з автобусів. Квиток коштував 10 лір ($ 2), купується в автоматі поруч. У моєму випадку гроші взяв водій. Автобус до міста їхав майже півтори години без пробок і висадив пасажирів на якомусь хайвеї, водій показав рукою в який бік іти в центр. Гугл показав, що до мого готелю пішки йти 40 хвилин через старі квартали і без багажу я вирішив прогулятися. Так мій шлях з аеропорту в готель, включаючи термінал зайняв три години. Ранковий виліт був о 9:25 і довелося задуматися, як спланувати час на дорогу.
Новий аеропорт поки не позначений на картах гугла. Його не можна вбити в додатки служб таксі. Автобусний експрес в ISL на сайті Havas не позначений. Звідки їдуть ці автобуси дізнатися не можна. Таксі коштує як квиток з Києва до Стамбулу і щоб його викликати потрібно знайти якийсь орієнтир біля аеропорту в якості адреси.
Близько 5 ранку викликав прибери. Є специфіка в Туреччині. Відразу після підтвердження по чату водій запитує, куди будемо їхати. Два водія відмовилися, тому що не розуміли куди. Чи не знали про цей аеропорт, хоча на дорогах покажчики до нього вже є. На машині дорога з центру зайняла 35 хвилин без пробок, 50 км. Коли ми звернули з хайвею до терміналу, їхали по дорозі, якої не було на карті гугла.
Термінал має кілька входів уздовж фасаду. Я заходив через восьмий і він не був останнім. Відразу проходиш контроль через рамки, просвічують багаж. Далі йдуть нескінченні ряди стійок реєстрації. Термінал величезний, але коли по нього ходиш, вже не відчувається, як в перший момент. Поки виглядає порожнім. Десь не закінчений ремонт, деякі зони не працюють. В цілому виглядає дуже органічно і свіжо, неймовірно багато світла. Всі радує око. Мені було цікаво вивчити, як ергономічно влаштовані деякі зони.
На табло три рейси - мій в Баку і два внутрішніх. Людей дуже мало для такого простору.
Заздалегідь зареєструвався на рейс онлайн і спробував роздрукувати посадковий через електронний кіоск. Я часто літаю і користуюся такими штуками, але інтерфейс кіосків в ISL я б оцінив як найкрутіший. Все інтуїтивно зрозуміло, зайняло лише кілька секунд, ну прямо дуже швидко і легко. І так красиво і зручно, що хотілося розтягнути задоволення. Електронні кіоски для реєстрації розміщені уздовж стійок реєстрації, на самих стійках, їх дуже багато.
В даний час зона вильотів міжнародних рейсів закрита і всі вильоти обслуговує зона domestic departures. Перед нею є працююча кафе. Після контролю на авіаційну безпеку потік пасажирів поділяється на domestic і international. Пасажири міжнародного рейсу проходять паспортний контроль на двох тимчасових стійках. Один рейс, черг немає. Далі потрапляємо в зону duty free. Зараз вона схожа на Lavina Mall в перші півроку після відкриття. Архітектура «чистої» зони більше нагадує торговий центр, ніж аеропорт. Магазинів буде багато, лоти великі. Поки відкрилося тільки пару точок з сигаретами і алкоголем. Є також гарна мережева кав'ярня.
Бізнес-луандж зараз організований в поп-ап форматі. Відгороджена частина коридору. Зал тільки для пасажирів «бізнесу».
Читайте також: «Це їхнє приватне життя за наші бюджетні гроші». Журналіст про оновлений Миколаївський міжнародний аеропорт
За вказівниками знайшов терасу. З нею розчарування - просто клітка з дрібною сіткою, місце для куріння.
Центральне місце «чистої» зони займає цілий атріум з «деревом» в центрі. Навколо велика кількість самих різних крісел і диванів, живі квіти, дерева. У кріслах є розетки і USB.
Орієнтування просте. Покажчиків багато, заблукати не вийде. Незважаючи на величезні розміри досить затишно. Дуже світло завдяки великій площі скління. Хороший огляд перону. За якістю ремонту - видно, що поспішали. Місцями щось відклеюється, відвалюється. Ще виправлять.
В цілому аеропорт цікавий і буде комфортніше і по дизайну і по процесам, ніж IST і SAW. Тільки пасажирам потрібно враховувати час на дорогу до нього. В майбутньому планується станція метро.
Цікаво буде побачити після повноцінного запуску, який планується до кінця грудня.
П ідпісуйся на Сторінки UAINFO у Facebook , Twitter и Telegram