- Правила розподілу обов'язків по обслуговуванню
- Хто фінансово відповідає за ремонт
- Заміна батарей в квартирі
- Ремонт стояків, заміна лічильників і труб в квартирі
- Ремонт і відповідальність за стан балкона
- Виникнення аварійної ситуації
- Як відстояти свої права
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Стаючи за власною ініціативою власником, громадяни розвантажують комунальні служби від відповідальності за зміст квартири. Власник квартири набуває права і обов'язки одночасно, що документально підтверджено законодавством. Ремонт і обслуговування комунікацій, заміна вимірювальних приладів, проблеми з опаленням - хто відповідає за об'єкт нерухомості: власник або обслуговуюча компанія?
Якщо у вас виникли проблеми з приватизацією, є відповідні питання, то ви можете ознайомитися зі статтями на цю тему. Звичайно, громадяни повинні усвідомлювати міру своєї відповідальності, щоб настільки вирішальний крок не завдав шкоди вашим інтересам.
Правила розподілу обов'язків по обслуговуванню
Отримавши свідоцтво на право власності на квартиру, власник погоджується з частиною обов'язків по утриманню свого нерухомого майна. У свою чергу ЖЕК працює за колективним договором, надаючи встановлений перелік послуг. Життєзабезпечення будинкових потреб не може проводитися мешканцями, це серйозне і пов'язане з ризиками справу. Договір містить конкретний перелік послуг, терміни та інші юридичні дані, обов'язкові до виконання.
Залежно від існуючих потреб і класу житлового будинку керуюча компанія може виконувати забезпечення:
- холодне і гаряче водопостачання;
- побутове газове забезпечення;
- каналізація та водовідведення;
- система опалення квартир;
- електропостачання квартир і загальних приміщень;
- робота ліфтів;
- прибирання території та вивезення сміття.
Експлуатаційна компанія укладає договори з постачальниками послуг, своєчасно перераховує їм оплату і стежить за виконанням робіт субпідрядників. У житловій організації працює свій штат співробітників, що відповідають за порядок на ввіреній території. Мешканці, які оплачують комунальні рахунки, мають право вимагати з компанії якісне виконання оплачених будинкових робіт. Наприклад, послуги двірника, прибиральниці або вузьких фахівців.
За існуючим законодавством і укладеним локальному договором оплата встановлена в щомісячному режимі. Запізнення в погашенні договірних зобов'язань оплачується за допомогою неустойок і пені. Відповідальність за своєчасну квартплату лежить на власника або відповідальний орендар. Згідно із законом, при тривалому невиконанні зобов'язань і заборгованостей перед обслуговуючою компанією, справа передається до суду за позовом комунальників.
Власник зобов'язаний вирішувати всі внутрішні проблеми за свій рахунок, оскільки це його майно. Поломка і заміна лічильників, сантехніки, опалювальних батарей виконується за рахунок господаря. Звернутися за наданням послуги можна в керуючу або сторонню організацію. Оплачувати роботи і купувати комплектуючі доведеться за власний рахунок. У багатьох ситуаціях, контроль за сторонніми майстрами здійснюють фахівці ЖЕУ, які ставлять свою пломбу на прилади, в цілях загальної безпеки мешканців.
При виникненні спірної і конфліктної ситуації з приводу регламенту ремонтних робіт, рекомендується звернутися до існуючого договору між мешканцями і ЖЕУ. Весь порядок і умови всередині квартирного ремонту повинні бути документально відбиті. Кожен мешканець має право ознайомитися з договором і прорахувати власноруч призначені йому платежі.
При незгоді з виставленими рахунками, громадяни можуть звернутися в державну житлову комісію за роз'ясненням тарифів.
Хто фінансово відповідає за ремонт
Розмежування обов'язків і існуючих повноважень між ЖКО і мешканцями встановлено на федеральному рівні і за допомогою місцевих положень.
Житлові положення прописані в наступних документах:
- правила надання послуг відображені в Постанові Уряду №354 і №491;
- ст.209 ГК і ст.36 ЖК РФ;
- правила експлуатації житлового фонду, Постанова Держбуду №170.
За зазначених законів, власник має право здійснювати будь-які юридичні дії щодо свого майна. Якщо дії не суперечать закону, то можна продавати, дарувати, заповідати і здавати в оренду належне на праві власності житло. Можна нерухомість виставляти в якості застави та іншого обтяження.
Якщо квартира знімається за договором соціального найму, то юридичним власником є держава або муніципалітет. В такому випадку існують обмеження на юридичні угоди і реорганізацію самої житлоплощі. Будь-які зміни вимагають узгодження, борги по квартплаті і псування майна призводять до більш суворого стягнення, аж до виселення.
Власник користується квартирою вільно, але не повинен порушувати інтереси сусідів і правил гуртожитку. Якщо квартира здається за договором найму, то за дії квартирантів відповідає власник, він же несе обов'язки щодо своєчасного платежу за комунальні витрати.
Заміна батарей в квартирі
Опалення, яка у вигляді труб проходить по квартирі, вважається спільним господарством і повинна ремонтуватися в разі аварій і планового ремонту силами керуючої компанії. Якщо відключення безпосередньо батарей не заважає роботі всієї системи, то відповідальність за них несе власник приміщення.
Бувають ситуації, коли опалювальну батарею можна відключити без зупинки всієї системи. У подібному випадку потрібно звернення до ЖЕКу і з'ясування, за чий рахунок будуть проводитися ремонтні роботи та заміна. Квартиру відвідує представник комунальників, і вирішує питання на місці. При незначних відхиленнях може застосовуватися дрібний ремонт (конопатіть і фарбувати місце стику) до сезонних ремонтних робіт під час загального відключення опалення.
Зазвичай, якщо немає можливості відключити одну батарею з системи всього стояка, то умови ремонту відображаються в договорі. Діяти сторони зобов'язані відповідно до встановлених правил, в іншому випадку питання має вирішуватися передбаченими угодою шляхами. Оплата здійснюється за рахунок компанії за статтею "зміст і ремонт".
Якщо власник квартири вирішує провести заміну батарей по своєму бажанню, в безаварійної ситуації, то йому доведеться робити це за свій рахунок. Зазвичай чавунні батареї замінюють на легкі і сучасні варіанти, що залежить від уподобань власника житлоплощі.
Ремонт стояків, заміна лічильників і труб в квартирі
Мешканці щомісячно виділяють кошти на капітальний ремонт свого будинку. Отже, заміна труб опалення, водопостачання та каналізації проводиться компанією, що управляє. Загальна будинковий майно, за яке відповідають комунальники, розташовується до першого вентиля входить в квартиру труби. Подальша зміна схеми, підключення сантехніки і приладів знаходиться в зоні відповідальності власника.
Що стосується лічильників обліку, то при установці в під'їзді, вони відносяться до відомства керуючої компанії. Все, що варто в квартирі, змінюється за державним регламенту (терміну користування) за рахунок власника. Громадяни зобов'язані придбати лічильники за свій рахунок і оплатити роботу майстрів з монтажу.
Ремонт і відповідальність за стан балкона
Хто відповідає за лоджію і балкон в квартирі власника? Обидві сторони повинні підтримувати робочий стан зовнішнього обладнання житлоплощі.
Поділ повноважень таке:
- компанія відповідає за плити перекриття та стінові панелі;
- дах, скління та інші удосконалення відносяться до прерогативи власника.
Громадяни повинні самостійно підтримувати в оптимальному стані двері і вікна своєї квартири, поручні, огорожі, прилеглі до їх території. Серйозні проблеми з балкону плитою вирішуються під час капітальних робіт по фасаду всього будинку. Житлова муніципальна комісія збирається раз на півроку і розглядає питання по аварійним балконах і лоджіях.
Там же приймається рішення про терміни і можливості відновлення. Ремонт здійснюється за рахунок компанії, що управляє. Отримавши рішення комісії, власник балкона має право самостійно провести роботи, якщо це дозволено з техніки безпеки. Платіжні документи надаються компанію для оплати. Якщо виникає конфлікт за вартістю робіт, то питання вирішується в суді із залученням незалежних експертів.
Виникнення аварійної ситуації
Хто несе матеріальну відповідальність перед третіми особами, якщо сталася пожежа або затоплення квартири? За прийнятим протоколу необхідно перекрити джерело небезпеки, потім терміново повідомити в аварійну службу. Складається протокол із зазначенням причини аварії та завданих збитків квартирі і домовому володінню.
Вимушений ремонт загальних приміщень здійснюють комунальники з коштів капітального ремонту. Калькуляція витрат і підтвердження витрат може перевірити кожен мешканець або уповноважений представник будинку. Все, що підключено після вхідних вентилів, відноситься до компетенції і відповідальності громадян. Що стосується засмічення сантехнічної системи і системи водовідведення, то рішення приймається створеною комісією.
Власник квартир повинен допустити представників ЖЕУ на свою територію для огляду місця аварії. В даний час не існує проблем з фіксацією місця події. Можна зафіксувати руйнування і збитки за допомогою фото або відеозапису. Зробити це слід обов'язково, ретельно і детально, тільки після чого приступати до ліквідації наслідків.
За великим рахунком, оплата за капітальний ремонт будинку не повинна включати усунення аварій. Згідно із законом, власники повинні самостійно усувати результати аварій з їхньої вини, в квартирах і на майданчиках. Слід ретельно ознайомитися з Житловим кодексом РФ, перш ніж заявляти свої права. Найкраще підключити до питання досвідченого юриста по житловому праву. Спеціаліст знає всі закони і не допустить неправомірного обмеження прав свого клієнта.
Як відстояти свої права
Квартирна плата в даний час являє собою велику, важливу для сім'ї суму. Природно, що мешканці бажають отримати якісні комунальні послуги, згідно розписаним обов'язків і тарифами. Спостерігаючи за тим, як різні компанії борються за право обслуговувати той чи інший будинок, стає зрозуміло, наскільки це вигідно компаніям.
Слід врахувати, що підстави неплатежі не можуть служити відмовою в обслуговуванні будинку. Іншими словами, якщо конкретні жителі затримують квартплату, то з ними компанія повинна судитися, але виконувати при цьому свої зобов'язання. У керуючій компанії досить багато коштів для врегулювання конфлікту з неплатниками, аж до відключення систем життєзабезпечення і виселення муніципальних мешканців.
Якщо управлінці виграють суд по стягненню заборгованості по комунальних платежах, то справа передається виконавчим органам ФССП. Винному доведеться платити за виконавчим листом, частина заробітку або пенсії будуть стягуватися і переводитися керуючої компанії в рахунок погашення судового рішення.
Якщо платник не згоден з рівнем обслуговування або нарахованою сумою, то він також здатний заявити свій протест через позовну заяву в суд. Попередньо рекомендується вирішити конфлікт в досудовому порядку, з'ясувати позицію комунальників і постаратися донести до супротивної сторони свої аргументи.
Якщо спір стосується тарифів і нарахувань, то можна сміливо звертатися в житлову комісію при муніципалітеті. Виконавчий орган є інстанцією, яка розбирає суперечки між компанією і мешканцем. Співробітники перевірять розрахунок і дадуть свій висновок. Скласти заяву в житлову комісію або суд слід грамотно, щоб не отримати відмову в розгляді.
Від якості скарги і віднесення до норм закону багато в чому залежить швидкість розгляду і позитивний результат. Тому суперечки з ЖКО краще вирішувати під керівництвом досвідченого юриста, щоб максимально відстояти свої матеріальні інтереси.
Приватизувати квартиру чи ні?
Ремонт і обслуговування комунікацій, заміна вимірювальних приладів, проблеми з опаленням - хто відповідає за об'єкт нерухомості: власник або обслуговуюча компанія?Приватизувати квартиру чи ні?