Мобільні телефони в школі

Мобільні телефони в школі

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Мобільні телефони в школі

Нова проблема сучасності: мобільні телефони в школах.
Ще півтора десятиліття назад ми навіть не припускали, що технологія мобільного зв'язку, ставши загальнодоступною для всіх вікових категорій, перетвориться в проблему, яка торкнеться освітні установи. Крім шкідливого впливу мобільного зв'язку на здоров'я дітей, нерідко виникають в шкільних стінах крадіжок дорогих гаджетів, звичайної дитячої заздрості до того, у кого мобільник крутіше, стільникові телефони безпосередньо знижують якість шкільних занять, в значній мірі поглинаючи увагу учнів.
Як же слід сьогодні вести себе російським шкільним вчителям, чиї учні приносять з собою на уроки мобільні телефони і постійно відволікаються то на дзвінки, то на SMS-повідомлення, то на переписку в соціальних мережах?


Заборона на мобільні телефони в школах: чи всі «за»?
Складнощі вирішення цієї проблеми, що стала настільки актуальною в останні роки, перш за все, пояснюються відсутністю єдиного закону, який би регламентував використання мобільних телефонів в школах. І, мабуть, на питання про заборону їх застосування в шкільних стінах однозначної відповіді поки бути не може. Напевно будь-який соціальний опитування, проведене в Росії, показав би, що думки у росіян на цей рахунок сильно розходяться. Зрозуміло, учням такі заборони навряд чи б сподобалися, але що з цього приводу думають викладачі, шкільні директора, батьки цих учнів? Подібні проблеми соціального характеру вирішувати потрібно тільки спільно шляхом пошуку компромісів і складання зводу правил, на які погодяться і діти, і їхні батьки, і вчителі. І поки наша влада так і не розглядають законопроектів, що регламентують використання мобільних телефонів в школах, самі загальноосвітні заклади можуть диктувати строгі правила їх застосування у власних стінах.
Подібна практика вже застосовується в ряді російських шкіл - в кінці кінців, в разі гострої необхідності дитина завжди може зв'язатися з батьками по шкільному стаціонарного телефону. Хіба хтось йому відмовить? Подібні заходи позбавляють адміністрації шкіл і від проблем, пов'язаних з крадіжками дорогих «іграшок» в шкільних ж стінах. Розгляду з правоохоронними органами та зайві підозри явно не роблять освіту більш ефективним.
Для шкіл, в яких заняття проходять в дві зміни, раціональним рішенням був би заборона на стільникові телефони в першій половині дня. Тим дітям, яким доводиться добиратися додому в темний час доби, мобільний телефон може забезпечити додаткову безпеку.
Якщо вже шкільна адміністрація не накладає заборон на застосування стільникових телефонів, то учні все ж повинні розуміти, що їх гаджети можуть перешкодити навчальних занять, а це неприпустимо. Хлопців варто поінформувати про культуру користування мобільними телефонами в школі - розмовляти по ним доречно лише на перервах, на уроках телефони варто вимикати або ставити на безшумний режим, також не варто хвалитися дорогими моделями перед однокласниками.
Будь-яке шкільне заняття доречно починати з прохання відключити мобільні телефони. Але що, якщо діти сприймають таке прохання в штики? Для цього і потрібен спеціальний шкільний звід правил. У тих освітніх установах, де подібні правила з'явилися і вже встигли прижитися, успішність учнів помітно підвищилася. І це не дивно - замість того щоб набирати текст чергового SMS-повідомлення, учні слухають своїх вчителів. Самим же викладачам і адміністрації не доводиться вирішувати проблеми з втратою або поломками стільникових телефонів на шкільній території - адже діти, боячись втратити дорогий засіб зв'язку, можуть повісити його на шию під час уроку фізкультури, покласти в кишеню і упустити де-небудь на сходах, а то і витягнути телефон з чужої сумки ...
Як же на ділі можуть виглядати такі правила? Які пункти слід включити в регламент, що обмежує користування стільникових телефонів учнями? Ось приблизний звід положень, яких слід було б дотримуватися учням школи:
Загальні правила:

  1. Мобільний телефон - це особиста власність учня (або шкільного співробітника).
  2. Адміністрація школи та шкільний викладацький склад не несуть відповідальності за майно учнів, в тому числі за їх мобільні засоби зв'язку.

Правила, що діють на заняттях:

  1. На час уроку звукові сигнали мобільного телефону повинні бути відключені.
  2. В ході уроку учням забороняється використовувати мобільні засоби зв'язку.
  3. Під час уроку вчителю забороняється вилучати стільникові телефони в учнів, відповідно він (вона) не несе відповідальності за їх збереження.

Правила, що діють під час змін, до і після занять на території школи:

  1. Учні не повинні залишати свої мобільні телефони без нагляду.
  2. Учні не повинні передавати свої мобільні телефони в чужі руки.

При введенні зводу правил, що регулюють використання мобільних телефонів в школі, вчителям слід провести спеціальні класні години для їх оприлюднення та збору підписів кожного учня. Зрозуміло, і сам викладацький склад повинен строго дотримуватися встановлених правил і показувати позитивний приклад своїм учням.


Учитель вилучає телефон у школяра: чи правомірно це?
Оскільки в більшості російських шкіл як і раніше користування мобільними телефонами ніяк не регулюється, вчителям нерідко доводиться просто відбирати гаджети у своїх ввічливих учнів. У таких випадках викладачі найчастіше передають стільникові в руки класних керівників, перекладаючи на них і подальшу відповідальність за відповідною виховної роботи, і право вирішувати як, коли і кому (учневі або його батькам) повернути вилучений телефон. І ось якраз передача засоби мобільного зв'язку батькам є порушенням Конституції РФ - згідно із законом діти є власниками своїх гаджетів, які були раніше передані їм батьками шляхом дарування, а подарована річ батькам вже не належить. І вік дітей в цьому питанні не має ніякого значення. Дитина, будучи власником свого стільникового телефону, має право розпоряджатися ним, як вважає за потрібне за винятком випадків, окремо передбачених законом або іншими нормативними актами. І лише локально складений шкільний акт, затверджений директором і радою школи, може врегулювати дане питання. Діти, які порушили встановлені в школі правила, можуть отримати дисциплінарне покарання - наприклад, отримати догану або зауваження, а може і розгляду з батьками, яких викликали в школу. Проте, вилучений у школяра телефон, необхідно повернути саме цього школяреві, а не будь-кому іншому, оскільки саме він є його власником.
Варто також відзначити, що в деяких школах дане питання вирішується таким чином: всі діти, які приходять в школу, здають свої стільникові телефони на вході на тимчасове зберігання подібно речам в гардероб, і отримують їх назад, коли залишають навчальний заклад.


Про шкоду мобільних телефонів на здоров'я дітей.
Вище ми вже назвали чимало проблем, пов'язаних з використанням стільникових телефонів школярами. Але, мабуть, найважливіша поки залишилася незачепленою. Йдеться про шкоду випромінювання, що виходить від мобільників. Багато батьків вручають їх своїм дітям, коли тим ледь виповнюється вісім. Але ж відповідно до поширеним дослідним даними, часте використання стільникових телефонів може стати причиною ракових захворювань. Нехай до сих пір немає ні доказів, ні точних спростувань цим фактом, батькам все ж не варто дозволяти своїм дітям надмірно захоплюватися мобільниками.


Дитина і мобільний телефон: повністю заборонити або лише обмежити?
У тих країнах, де стільникові телефони з'явилися раніше ніж в Росії (Швеція, Великобританія, Норвегія, Фінляндія, Данія), фахівці рекомендують дозволяти дітям у віці до шістнадцяти років використовувати мобільні засоби зв'язку лише для дуже важливих і термінових дзвінків, оскільки їхня нервова система все ще перебуває в стадії розвитку. І, мабуть, таке обмеження здається цілком раціональним. Припустимо, всі ці припущення про те, що мобільники можуть вплинути на структуру ДНК, спричинити виникнення доброякісних пухлин і когнітивних розладів, отримали б вагоме спростування. Навіть тоді навряд чи варто було б привчати дитину до дорогої іграшки, здатної поглинути левову частку його уваги, адже ці хвилини та години куди корисніше було б витратити на розвиток або живе спілкування.
Класні ж керівники, зі свого боку, можуть також вплинути на ситуацію. Наприклад, в їх силах повідомити батькам дитини про те, що він занадто багато уваги приділяє своєму гаджету. Або ж провести виховну бесіду з учнями про шкоду і користь мобільних телефонів, про культуру поведінки їх власників у суспільстві і, зокрема, в стінах школи.

написати коментар

Заборона на мобільні телефони в школах: чи всі «за»?
Зрозуміло, учням такі заборони навряд чи б сподобалися, але що з цього приводу думають викладачі, шкільні директора, батьки цих учнів?
Хіба хтось йому відмовить?
Але що, якщо діти сприймають таке прохання в штики?
Як же на ділі можуть виглядати такі правила?
Які пункти слід включити в регламент, що обмежує користування стільникових телефонів учнями?
Учитель вилучає телефон у школяра: чи правомірно це?
Дитина і мобільний телефон: повністю заборонити або лише обмежити?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online