Магазин відмовляється повертати гроші за неякісний товар! Що робити?

  1. Права споживача у разі якщо йому проданий товар неналежної якості?
  2. Що робити якщо продавець відмовляється вам повернути гроші за поганий (неякісний) товар?
  3. Висновки зі статті!

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Права споживача у разі якщо йому проданий товар неналежної якості

Права споживача у разі якщо йому проданий товар неналежної якості?

Їли ви купили товар, прийшли додому і виявили в ньому недоліки (дефекти або шлюб), то у вас є підстави для пред'явлення вимог закладених в пункті 1 статті 18 «Закону про захист прав споживачів».

А права у вас такі:

  • Покупець може вимагати заміни неякісного товару на товар такої ж марки, моделі або артикулу;
  • Вимагати заміни неякісного товару на аналогічний товар іншої марки, моделі або артикулу, з відповідним перерахуванням купівельної ціни, в більшу або меншу сторону. Якщо на аналогічний товар коштує дорожче, то покупець повинен доплатити різницю, а якщо дешевше замінного товару, то продавець виплачує різницю покупцеві;
  • Покупець має право вимагати зменшення ціни неякісного товару відповідну нестачі;
  • Вимагати від продавця негайно і без оплати усунути недоліки в товарі, або якщо покупець вже усунув недоліки за свій рахунок, то він може вимагати від продавця відшкодування витрат на їх усунення;
  • Покупець має право відмовитися від товару і вимагати від продавця повернення сплаченої за товар грошової суми. В такому випадку покупець повинен повернути продавцеві за його рахунок неякісний товар;

Якщо недоліки виявлені в відношенні технічно складного товару, то покупець протягом 15 днів з моменту покупки має право вимагати повернення сплаченої за такий товар грошової суми, або пред'явити вимогу про заміну неякісного технічно складного товару на товар такої ж марки, моделі, артикулу, або можна замінити на аналогічний товар іншої марки, моделі, артикулу, природно з перерахуванням купівельної ціни в більшу або меншу сторону. Якщо минуло 15 днів з моменту покупки і ви виявили недоліки, то ви можете вимагати заміни або повернення товару в нижчеперелічених випадках:

  • Якщо ви виявили в технічно складному товар істотні недоліки;
  • Якщо ви здали товар на ремонт по гарантії і в сервісному центрі і сервісний центр порушив терміни усунення недоліків товару. Зазвичай такі терміни встановлюються угодою сторін у письмовій формі, а якщо такі строки не встановлені угодою, то такий термін повинен становити максимум 45 днів і якщо протягом цього терміну або терміну встановленого угодою сторін вам не полагодили технічно складний товар, то ви маєте право вимагати від продавця повернення сплаченої за товар грошової суми або заміна товару на такий же новий або на аналогічний;
  • Якщо товар ламається настільки часто, що в кожен рік гарантії він знаходиться більш ніж 30 днів на ремонті. Тобто якщо гарантія 2 роки і в перший рік гарантії товар знаходився на ремонті 32 дня в результаті усунення його недоліків і другого року 35 днів з тих же причин, то ви має право вимагати від продавця повернення сплаченої за товар грошової суми, або заміни товару на такий же або на аналогічний;

Ось вам перелік технічно складних товарів , Можете самі з ним ознайомитися.

Всі ці вимоги ви маєте право пред'являти продавцеві, якщо товар який ви купили виявився неякісним. А це означає, що ваші вимоги про повернення грошей за неякісний товар повністю правомірні і відповідають чинному законодавству і продавець зобов'язаний їх виконати. Ну а якщо він відмовляється виконувати їх у добровільному порядку, то необхідно його змусити виконати ваші вимоги! Змусити це на значить найняти пару міцних хлопців і відправити їх до продавця, а будемо діяти за законом, адже на щастя у нас остання інстанція це суд і він вирішує, хто правий, а хто ні.

Значить необхідно вирішувати цю проблему в судовому порядку, але просто так відразу подати на продавця до суду не вийде, адже повинен бути дотриманий досудовий порядок врегулювання спору (претензійний порядок), а якщо він буде не дотримано, то суддя просо поверне вам позовну заяву.

Тепер давайте перейдемо до другої і найголовнішої частини статті і розберемося, що ж все таки робити, якщо ви прийшли з законними вимогами до продавця, а він вам відмовив!

Що робити якщо продавець відмовляється вам повернути гроші за поганий (неякісний) товар?

У такій ситуації необхідно писати претензію на адресу продавця і віддати таку претензію або особисто в руки продавцеві, або направити претензію поштою з описом вкладення та з повідомленням про вручення.

Що таке претензія?

Претензія це письмову вимогу про відновлення ваших порушених прав, в досудовому порядку. Тобто перш ніж подати в суд, направляємо на адресу продавця претензію в якій викладаємо ваші вимоги і по можливості обгрунтовуємо їх з точки зору закону.

Претензія пишеться в двох примірниках, один вручається продавцю, а другий залишається у вас.

Можна віддати претензію продавцеві особисто в руки, для цього беремо два примірника претензії і йдемо до продавця, віддаємо обидва примірника уповноваженій на прийом особі, один примірник залишається у продавця, а другий підписується уповноваженою особою, яка ставить на претензії дату отримання, підпис, посада та вхідний номер і цей екземпляр з відмітками повертається вам. Збережіть його, в разі судових розглядів він вам стане в нагоді, для того, що б підтвердити, що досудовий порядок врегулювання спору був дотриманий.

Коли ви вручили претензію можете вважати, що ви висунули свої вимоги продавцю і від суду вас і продавця обробить 10 днів, які ви повинні почекати, згідно із законом після отримання вимоги від споживача у продавця є 10 днів на те, що б дати відповідь або виконати вимоги і якщо протягом 10 днів продавець нічого не зробив, то ми готуємося до суду.

Якщо продавець відмовився приймати претензію особисто в руки, що в такому випадку робити?

У такій ситуації ми як говорилося вище відправляємо претензію поштою. Але тут важливо дотримати правила, нехтування якими пустити всю роботу на смарку. Так ось, обов'язково направляємо претензію на юридичну адресу продавця або на адресу індивідуального підприємця, обов'язково з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

Чому опис і повідомлення так важливі?

Опис проводиться для того, що б в описі точно вказати, що ви спрямовуєте претензію, а не вітальну листівку або ще щось інше. Чи не запечатує конверт, приходимо на пошту і виявляємо ваше бажання відправити з описом, вам видадуть бланк опису і ви його власноруч заповніть, потім передасте листоноші і він звірить вміст конверта з описом поставить печатку і підпис, віддасть копію опису вам, ви її не втрачайте, це юридично важливий документ і він стане в нагоді для суду.

Повідомлення потрібно для того, що б ви точно знали, що адресат отримав вашу претензію і коли він її отримав, адже з моменту її напрямки у продавця є 10 днів, щоб відреагувати. Так ось, коли ви відправляєте з повідомленням, листоноша при вручення листа просить розписатися адресата в отриманні листи і поки абонент не розпишеться в повідомленні листоноша не віддасть йому лист. Після того як повідомлення підписана, вона повертається на пошту з якою ви робили відправлення і ви повинні забрати повідомлення. Забираємо його, дивимося дату вручення і відраховуємо 10 днів. Якщо після закінчення 10 днів реакції продавця не було, то готуємо всі необхідні документи і позовну заяву в суд.

Ось так вручається претензія.

У претензії обов'язково потрібно вказати в верхньому правому куті кому вона направляється і від кого, так само вкажіть свої контактні дані, наприклад телефон, за яким з вами можуть зв'язатися.

Нижче пишемо по середині «претензія» і знизу опишіть ситуацію, що склалася. Наприклад, 08.12.2016 р Я придбав в магазині ромашка дитячу ванну, покупка підтверджується чеком (з таким то номером), за товар була сплачена сума 1500 рублів. В процесі експлуатації в ванні виявлений дефект у вигляді отвору (тріщини) у заводському шві, в результаті даного отвори ванна пропускає воду. Вважаю даний товар неналежної якості (бракованим). Відповідно до частини 1 статті 18 «Закону про захист прав споживачів», я маю право вимагати від продавця розірвання договору купівлі продажу та повернення сплаченої за товар грошової суми в розмірі 1500 рублів.

Вимагаю: Повернути мені сплачену за товар грошову суму в розмірі 1500 рублів.

У разі невиконання моїх вимог щодо перебігу 10 днів, буду змушений звернутися до суду

Попереджаю, що в разі відмови в добровільному задоволенні моїх вимог, продавець в судовому порядку буде змушений виплатити крім вартості ванни штраф в розмірі 50% суми присудженої судом на користь споживача, пункт 6 статті 13 «Закону про захист прав споживачів». Так само за кожен день прострочення виконання вимог споживача, продавець сплачує неустойку (пеню) в розмірі 1% від вартості товару за кожний день прострочення, пункт 1 статті 23 «Закону про захист прав споживачів».

Ставите дату і ваш підпис і вручає одним із зазначених способів претензію.

Завжди ведіть спілкування в письмовому вигляді, це дуже виручає в разі судових розглядів, скажу вам як обізнана людина.

Як вже говорилося якщо протягом 10 днів продавець не виконує ваші вимоги, то подаємо на нього в суд. Пишемо позовну заяву і здаємо його мировому судді якщо сума позову менше 50000 рублів. А якщо більше 50000 рублів, то звертаємося до районного суду.

Висновки зі статті!

Ось ми з вами і розібралися, що робити якщо продавець відмовляє вам у поверненні грошей. Скажу з досвіду, що коли продавець отримує від вас претензію і особливо грамотно складену, то в більшості випадків на цьому все закінчується. Адже коли ви приходите до продавця з усним вимогою він вам може відмовити, але продавець сподівається в цей час на те, що ваш запал вщухне і ви спустіть справу на гальма, але коли він повчає юридично значущий документ, то тут він розуміє, що якщо ви направили претензію, то і в суд ви так підете і продавець розуміє, що суд буде не на його боці і швидше за все він виконає ваше вимога.

Але якщо справа дійшла до суду, то ви повинні бути готові до суперечок і до відстоювання своєї точки зору, якщо ви впевнені з своїх знаннях то йдіть до суду самостійно, а якщо немає, то зверніться за допомогою до кваліфікованого юриста.

Як вчинити вирішувати вам, а у мене на цьому все.

Знайте ваші права. Бажаю вам успіху!

Права споживача у разі якщо йому проданий товар неналежної якості?
Що робити якщо продавець відмовляється вам повернути гроші за поганий (неякісний) товар?
Права споживача у разі якщо йому проданий товар неналежної якості?
Що робити якщо продавець відмовляється вам повернути гроші за поганий (неякісний) товар?
Що таке претензія?
Якщо продавець відмовився приймати претензію особисто в руки, що в такому випадку робити?
Чому опис і повідомлення так важливі?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online