Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Московський метрополітен - найзручніший і найшвидший громадський транспорт міста. Сьогодні столичне метро налічує 13 ліній (без урахування монорельса і Московського центрального кільця) загальною протяжністю майже 340 кілометрів (в двоколійному обчисленні) і 203 станції. Кожен день метрополітен перевозить понад 7 млн москвичів і гостей столиці. Частка метро в перевезенні пасажирів московського громадського транспорту складає 56%. Тому не дивно, що планами розвитку приєднаних територій Москви передбачається будівництво нових ліній метрополітену. У цій статті ми спробуємо підсумувати всю інформацію про плани розвитку метро в Тіна, яка є на сьогодні.
Почнемо наш огляд з гілки, яка вже прийшла на територію Нової Москви - Сокольницької. У 2015 році на ній була відкрита станція «Румянцево» поруч з однойменною бізнес-центром, а в 2016 році - станція «Саларьево». Крім того, що «Саларьево» стала другою станцією, відкритої на території Тіна, вона ще є ювілейною 200-й станцією Московського метрополітену. Зараз навколо неї порожньо, але прилегла територія в 961 гектар буде активно освоюватися в найближчі 20 років. Уже зараз група компаній «ПІК» розпочала реалізацію проекту будівництва житлового комплексу «Саларьево парк». Проектом планування також передбачається поява офісних будівель і виробничої забудови. Чисельність населення, яке буде проживати поблизу станції «Саларьево» має досягти 70 тисяч осіб (зараз офіційно проживає близько 400 осіб). Тут же повинен з'явитися найбільший в Москві транспортний вузол (ТПУ). До його складу, крім станції метро, увійдуть електродепо, перехоплюють паркування на 5 тисяч місць, автовокзал і станція трамвая, а також великий торговий центр. як раніше повідомляла МГ , Додатково на місці розташованого по сусідству закритого сміттєвого полігону може з'явитися парк або гірськолижна траса.
На початку 2016 року уряд Москви прийняв рішення про продовження Сокольницької лінії метро від станції «Саларьево» до станції «Столбово» поблизу Комунарка. Нова ділянка протяжністю близько 9 кілометрів буде включати в себе 4 станції: «Філатов луг», «Прокшіно», «Вільхова» і «Столбово». На продовження цієї гілки в адресної інвестиційної програми Москви закладено 40 млрд. рублів .
як вже писала МГ , Лінія буде починатися від тупиків станції «Саларьево», де залишений відповідний технологічний заділ. До станції «Філатов луг» гілка пройде через перспективну житлову забудову ЖК «Саларьево парк». На наявних схемах дану ділянку позначається як наземний, що виглядає досить дивно на тлі проходження через центр забудови. Хочеться сподіватися, що в підсумковому проекті перегін «Саларьево» - «Філатов луг» буде виконаний дрібним закладенням. Крім цього, на даній ділянці передбачається відгалуження до електродепо «Саларьево», яке повинно бути побудовано на місці закритого ринку «Міжнародний». Депо обслуговуватиме не лише склади Сокольницької лінії, але і ще однією перспективною гілки, яка пройде від станції «Вулиця Новаторів» третього пересадочного контуру до Комунарка. Про неї ми поговоримо нижче.
Типова наземна станція
Наземна, типової конструкції, станція «Філатов луг» розміститься поблизу однойменного СНТ в створі автомобільної дороги «Солнцево - Бутово - Чільне». Вестибюль станції буде суміщений з надземним пішохідним переходом. Через те, що раніше замість метро тут передбачалося пустити лінію швидкісного трамвая і проектувальники метрополітену змушені тепер вписувати станцію в уже реалізований проект будівництва автодороги, ширина платформи всіх наземних станцій, включаючи «Філатов луг», складе всього 10 метрів. Станція буде обслуговувати житлову і комерційну забудову, яка повинна з'явитися в районі «Саларьево». Сюди ж повинна прийти лінія швидкісного трамвая, яка за планом пройде уздовж автомобільної дороги «Мар'їно - Московський - Саларьево» (про будівництво цієї дороги читайте в нашому матеріалі ).
Далі гілка протягнеться по землі в створі автодороги «Солнцево - Бутово - Чільне» до станції «Прокшіно», яка розміститься в околицях однойменного села. Ця станція буде аналогічної конструкції, що і «Філатов луг» і стане обслуговувати перспективну забудову даного району, перш за все житловий комплекс «Клевер Сіті», який планує побудувати поряд група БІН. Також в перспективі в цей район планується підвести лінію швидкісного трамвая вздовж автодороги «д. Мамирі - «Солнцево - Бутово - Чільне» - д. Пенін - д. Шарапова ».
Наступний ділянку Сокольницької лінії побудують в сторону Калужcкого шосе, перетин з яким сховається в тунелі. Від шосе до центру забудови майбутнього адміністративно-ділового центру в Комунарка шляху прокладуть у виїмці нижче поверхні землі. Тут з'явиться наступна станція - «Вільхова», яка за конструкцією буде аналогічною двом попереднім з тією лише різницею, що розміститься у виїмці. Поки в околицях майбутньої станції «Вільхова» знаходиться просторе поле.
Тупикової станцією лінії і ще однією станцією, покликаної обслуговувати АДЦ «Комунарка», стане «Столбово». Тут розміститься великий транспортний вузол (ТПУ). На відміну від інших, станція «Столбово» планується підземної, мілкого закладення. Судячи з наявних в нашому розпорядженні матеріалами, це буде стандартна для Московського метрополітену трьохпролітна станція з монолітного залізобетону. На «Столбово» можна буде зробити пересадку на лінію, яка піде в бік станції «Вулиця Новаторів» третього пересадочного контуру. Потрібно відзначити, що цей ТПУ розташується на перетині магістралей «Солнцево - Бутово - Чільне» і «МКАД - Комунарка - Остафьево», що дозволить стягнути сюди велику кількість маршрутів наземного транспорту. Також в перспективі сюди повинна прийти лінія швидкісного трамвая.
раніше МГ повідомляла , Що роботи по продовженню лінії до станції «Столбово» вже почалися. За словами заступника мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва Марата Хуснуллін, завершити роботи по продовженню Сокольницької гілки Московського метрополітену планується в 2019 році.
Перспективна схема розвитку метрополітену в Тіна до 2035 року.
Друга лінія, яка прийде до Нової Москву - солнцевські-Калінінська. В даний час йде будівництво південної ділянки цієї гілки від станції «Парк Перемоги» до станції «Рассказовка». Перша черга, від «Парку перемоги» до станції «Раменкі» в Західному адміністративному окрузі столиці, можливо, відкриється вже в цьому році. Друга черга офіційно повинна бути здана в 2017 році, проте є підстави припускати, що з урахуванням готовності лінії на поточний момент, терміни будуть зрушені на першу половину 2018 року. В рамках другої черги від станції «Раменкі» до МКАД уздовж Мічурінського проспекту з'являться станції «Мічурінський проспект» і «Очаківське». За кільцевою дорогою, в Новій Москві, на кордоні поселення Московський і району Солнцево поблизу споруджуваних мікрорайонів «Тетянин Парк» і «Мещерський ліс» розташується станція «Говорово» - третя станція підземки на території Нової Москви.
Далі «жовта» гілка пройде уздовж Боровського шосе через райони Солнцево і Передєлкіно. Тут відкриються для пасажирів станції «Солнцево», «Борівське шосе» та «Новопеределкіно». Після цього лінія знову перетинаються по території Нової Москви, де в поселенні внуковського розташується станція «Рассказовка». В районі станції також повинен бути побудований великий транспортний вузол (ТПУ). За підсумками конкурсу зведенням ТПУ займеться компанія ТОВ «СМС», яка повинна звести об'єкти технологічної частини вузла, а також комерційні і соціальні об'єкти. Загальна площа п'яти земельних ділянок складе 11,3 гектарів. Об'єкти технологічної частини займуть близько 18 тисяч квадратних метрів.
В тупиках станції «Рассказовка» залишений технологічний заділ для продовження лінії. Передбачається, що в перспективі гілка дійде до аеропорту «Внуково», зробивши його першим московським аеропортом, до якого можна буде дістатися на метро. При цьому в районі житлового мікрорайону «Солнцево Парк» побудують проміжну станцію «Пихтін». Однак будь-яких конкретних термінів реалізації даного проекту поки не названо. Імовірно, будівництво завершиться в період до 2035 року.
Третя лінія, яку ми розглянемо, поки не має усталеного офіційної назви, але в якості робочого вона іменується як «Хорда на Комунарка» (ХНК). Вперше в планах лінія з'явилася в кінці 2011 року. У представленому тоді проект розвитку метро ця лінія позначена від пересадочного вузла Сокольницької лінії і третього пересадочного контуру (ТПК) на станції «Проспект Вернадського» до селища Комунарка з двома або трьома проміжними станціями, без додаткових пересадок на будь-які інші лінії.
У 2012 році були переглянуті проекти пересадочних вузлів на ТПК, в результаті чого від пересадочного вузла на станції «Проспект Вернадського» відмовилися, а замість нього був спроектований пересадочний вузол на майбутньої станції «Аміньевское шосе». У зв'язку з цим зазнала змін і трасування ХНК. Тепер «хорда» мала починатися від «Аміньевского шосе» і далі йшла до станції «Тропарьово», де планувалася пересадка Сокольницької лінію. Потім через Мамирі і Комунарка лінія продовжилася б в Південне Бутово.
У підсумку в 2013 році з'явилася нова і остаточна на сьогодні трасування лінії. На першому етапі її протяжність складе більше 11 км. Вона розпочнеться від тупиків в районі будинку № 95 по Ленінському проспекту і далі пройде на південний захід до станції «Вулиця Новаторів», яка відкриється в районі перетину вулиці Удальцова і Ленінського проспекту. Тут буде організовано пересадочний вузол з однойменною станцією третього пересадочного контуру (ТПК).
Далі тунелі підземки простягнуться на південний захід уздовж Ленінського проспекту з поворотом на південний схід в районі перехрестя вулиць Обручева і Ленінського проспекту, пройдуть під Тропаревському лісопарком і згорнуть на південний захід в районі будинку № 23 корп. 2 по вулиці Миклухо-Маклая до станції «Вулиця Академіка Опаріна» в районі будинку № 4 однойменної вулиці. Станція проектується мілкого закладення, з двома підземними вестибюлями в торцях.
Потім гілка перетне вулицю Островитянова і під особливо охороняється природного територією ландшафтного заказника «Теплий Стан» прийде до станції «Вулиця Генерала Тюленева» в районі будинку № 2 по однойменній вулиці.
Продовжиться лінія поворотом на південний схід у Московської кільцевої автодороги. Відразу за МКАД, в районі 42 кілометра, з'явиться станція «Слов'янський світ» (інша назва - «Мосрентген»). Станція розташується поруч з найбільшим в Росії будівельним ринком, на місці якого планується побудувати торговий центр, про що раніше заявляв мер Москви Серегей Собянін.
Далі, пройшовши трохи вздовж МКАД, гілка поверне на південний захід і вздовж Калуського шосе дійде до станції «Мамирі» в районі оптового продовольчого центру «Фуд Сіті». Тут також повинен з'явитися транспортний вузол. Можна припустити, що будівництво станції «Мамирі» дасть потужний поштовх для появи уздовж Калузького шосе торгово-офісного кластера. Крім згаданого ОПЦ «Фуд Сіті», через який проходить приблизно третина споживаних Москвою продуктів харчування, тут вже працює найбільший торгово-розважальний центр «МЕГА-Теплий стан», введені в експлуатацію 2 корпусу бізнес-центру «К2», а також почалося будівництво гіпермаркету «Декатлон» з офісно-готельним комплексом.
Наступною станцією цієї лінії стане «Комунарка» в однойменному селищі. Станція розміститься в районі будинків 1-5 по вулиці Сосенский стан на території адміністративно-ділового центру. Потім гілка дійде до станції «Столбово», про яку ми писали вище.
В даний час «Хорда на Комунарка» знаходиться на стадії проектування. В адресній інвестиційній програмі Москви на проектування та будівництво ділянки від станції «Вулиця Новаторів» до станції «Столбово» закладено 72,6 мільярда рублів з передбачуваним закінченням будівництва в 2020 році. З урахуванням того, що цієї суми явно недостатньо для будівництва всієї 15-кілометрової лінії, влада Москви, мабуть, планують залучити до проекту і приватних інвесторів. Раніше повідомлялося, що в будівництві можуть взяти участь компанії з Китаю. На початку жовтня глава будкомплексу Москви Марат Хуснуліна заявив з цього приводу наступне:
В даний час китайські фахівці працюють на субпідряду з проектування цієї лінії. Надалі, якщо ми зможемо домовитися, вони зможуть взяти участь і як інвестори при її будівництві.
До 2024 року, згідно з планами Уряду Москви, ця лінія повинна бути продовжена ще далі вздовж Калуського шосе - від станції «Столбово» до станції «Десна» c проміжними станціями «Сосонки» і «Воскресенське». На ці цілі в бюджеті закладено 31,3 млрд рублів.
Генпланом Тіна передбачено і подальше будівництво лінії до селища Червона Пахра з розміщенням станцій в районі Ватутінок і міста Троїцьк, але будь-якої чіткої інформації по даній ділянці поки немає.
Що стосується продовження «Хорди на Комунарка» в напрямку центру міста, то спочатку передбачалося, що лінія дійде до станції «Діловий центр» в районі Москва-Сіті. Однак в 2016 році були озвучені плани продовження її в сторону Нагатинской заплави і території колишнього заводу імені Лихачова з подальшим з'єднанням з Кожуховського лінією. Згідно з останніми заявами Марата Хуснуллін, ця гілка підземки може бути протягнута до Московського Центрального Кільця в районі Севастопольського проспекту. Таким чином, можна констатувати, що говорити про якісь конкретні плани щодо продовження «Хорди на Комунарка» від станції «Вулиця Новаторів» в центр міста поки рано.
Ну і нарешті, четверта лінія, яка повинна прийти до Нової Москву - це так звана «Бірюлевская хорда». За даним проектом сьогодні не сформульовано навіть чітка концепція проходження лінії. Згідно територіальним схемами Новомосковського округу, в на початку 2015 року передбачалося, що ця гілка, пройшовши по околицях районів Північне і Південне Бутово, повинна прийти до станції «Столбово». Проте, на генеральному плані Тіна, представленому в кінці 2015 року, і на схемах НДВП Генплану Москви, опублікованих в 2016 році, лінія огинає Північне і Південне Бутово вже з іншого боку і йде повз Щербинки і аеропорту «Офстафьево», закінчуючись на кордоні поселень рязановський і Десеновское поблизу села Кувекіно.
«Бірюлевская хорда». Варіанти проходження по території Тіна.
Що стосується проходження цієї лінії в зворотну сторону, по території «старої» Москви, то на поточний момент передбачається її прокладка через район Браїлів і вихід на територію колишнього заводу імені Лихачова, яка зараз активно забудовується, з можливим подальшим продовженням до Москва-Сіті.
Огляд зроблений за станом на жовтень 2016 року у підставі документів та заяв офіційних осіб Уряду Москви. Багато планів, описані в цій статті, швидше за все, ще неодноразово поміняються. МГ буде уважно стежити за цими змінами.