Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Таку ініціативу озвучив голова Союзу споживачів Росії Петро Шелищ.
Якщо магазин регулярно обманює покупців різницею цін на полиці і на касі , А також використовує рекламу, в якій обіцяє товар дешевше, ніж він продається насправді, то його можна штрафувати хоча б на 1% від річного обороту. Таку думку висловив в інтерв'ю "Российской газете" голова Союзу споживачів Росії Петро Шелищ.
- Річний оборот у великих торгових мереж оцінюється в сотні мільярдів рублів, і при загрозі мільярдних штрафів керуючі мережами подумають десять разів, перш ніж пускатися у всі тяжкі, - зазначив він.
Видання нагадує про двох резонансних випадках, які сталися на цьому тижні. Перший інцидент стосується торгової мережі "Ашан", щодо якої Московське УФАС порушило справу за ознаками порушення закону про рекламу. Причиною послужило звернення покупця, який зауважив, що банери біля входу в магазин обіцяли покупцям за 49 рублів молоко об'ємом 1,4 літра, а в відділі молочної продукції така ціна була вказана за молоко об'ємом 0,95 літра.
У другому випадку виявився замішаний магазин "Магніт", де ігристе вино на касі продавалося по 310 рублів за пляшку, між тим, як на ціннику були вказані 217 рублів. Директору магазину призначили штраф у розмірі 10 000 рублів.
Однак такими штрафами навряд чи кого налякаєш, вважає Петро Шелищ. У разі масових порушень необхідні серйозні заходи:
- Такий інструмент, як оборотні штрафи, є в арсеналі ФАС. Його можна застосувати в разі визнання систематичного необґрунтованого збагачення торгової мережі за рахунок ось таких незаконних дій. Також при великих масштабах, коли порушуються права багатьох споживачів, такі дії можна кваліфікувати і за статтею 159 КК РФ про шахрайство. У будь-якому випадку спасибі ФАС за те, що є прецедент, пов'язаний з порушеннями закону про рекламу, - сказав він.
Шелищ нагадав, що якщо покупець виявив невідповідність реальної ціни товару тієї, що вказана в рекламі або на полиці, то він має право вимагати, щоб йому продали товар за заявленою ціною або за заявленим обсягом. У разі відмови з боку магазину, можна звернутися зі скаргою в Росспоживнагляд або ФАС.
Це підтвердив і Президент Російської асоціації експертів ринку ритейлу Андрій Карпов, який відзначив, що цінник є публічною офертою і дає споживачеві право на знижку. Однак він не вважає, що порушення в цій галузі мають глобальний характер.
- Навряд чи мова йде про масовий обман, - вважає Карпов. - Буває, невідповідність ціни пов'язане з некомпетентністю співробітників магазина. Наприклад, вони просто не встигають міняти цінники в разі закінчення акцій.
За його словами, цю ситуацію можна виправити, запровадивши систему електронних цінників , Яка була згорнута в 2014 році після девальвації рубля.