акт рекламації

  1. Бланк і зразок 2019 р
  2. Навіщо складається акт
  3. Покрокова інструкція зі складання й відправлення документа
  4. юридичне значення

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Якщо товар або послуга надані неякісно, ​​покупець має право скласти письмовий акт рекламації за довільним зразком. Згодом він використовується в ході можливих судових розглядів. Особливості складання і готовий приклади представлені нижче.

Порожній бланк акту рекламації (word) Порожній бланк акту рекламації (word)

Зразок акту рекламації (word) Зразок акту рекламації (word)

Бланк і зразок 2019 р

У законодавстві не відображено, як саме має виглядати зразок акта рекламації, однак найчастіше документ містить таку інформацію:

  1. Вказуються дані відправника та одержувача - повна назва компанії, ПІБ посадової особи, а також ПІБ громадянина, що відправляє претензію, його адреса та контактні дані.
  2. Власне текст претензії. У цій частині потрібно конкретно вказати, що саме не влаштувало в товарі чи послузі, які пункти договору і / або законодавства були порушені. Бажано послатися на відповідні норми, а також на реквізити укладеної угоди (наприклад, договір поставки, купівлі-продажу, підряду тощо).
  3. Далі слід прохальна частина, в якій партнер (Компанія або фізична особа) пропонують шляхи вирішення проблеми. Як правило, мається на увазі заміна товару, добровільне відшкодування збитку, виплата часткової компенсації і т.п.
  4. Потім перераховують додатки - тобто конкретний перелік документів та інших доказів, які підтверджують позицію особи, яка склала претензію.
  5. В кінці будь-якого зразка акту рекламації приватна особа ставить підпис, розшифровку і дату. А компанія додатково проставляє печатку.

Бланк і яскрава ілюстрація документа, представлені нижче.

Навіщо складається акт

Під рекламацією розуміється як сама претензія, так і вимога про її усунення. Як правило, пред'являється в період дії гарантійного терміну підстави можуть бути наступними:

  • будь-яка невідповідність договору куплі0продажі або іншою угодою;
  • недокомплект поставки товару;
  • невідповідність якості прийнятим стандартам (ГОСТ, ТУ та ін.);
  • необгрунтоване зміна ціни і ін.

Таким чином, підставою для оформлення претензії зазвичай є порушення договору. Однак рекламація може бути подана і в зв'язку з порушенням прийнятих стандартів, навіть якщо це прямо не закріплено в тексті основного угоди.

Скласти її можуть будь-які особи щодо будь-яких компаній, організацій, об'єднань і приватних громадян. У більшості випадків подібний документ оформляється однією юридичною особою по відношенню до іншої.

Як правило, при складанні акта рекламації, незалежно від конкретного зразка, необхідно подбати про доказову базу. Нею служать документи, що додаються до претензійної акту - це чеки, квитанції, показання свідків, матеріали фотозйомки та інші.

Покрокова інструкція зі складання й відправлення документа

За фактом акт рекламації є письмово оформлену претензію. Тому ці поняття часто підміняють один одного, і на практиці можна зустріти аналогічні листи під назвою «скарга», «звернення претензійного характеру» і т.п.

При складанні слід дотримуватися загальних традицій ділового документообігу:

  1. Спочатку вивчають умови договору - як саме сторони домовилися вирішувати можливі протиріччя, які заходи вони повинні зробити для їх усунення.
  2. Потім чітко визначають, що не влаштувало в проданому товарі або наданій послузі. Не менш важливо сформулювати і спосіб вирішення проблеми. По можливості покупець пропонує продавцю певний вибір, як він хотів би отримати свою компенсацію (у вигляді іншого товару, грошових коштів, ремонту і т.п.).
  3. Потім, після складання документа, його пересилають - по електронній пошті, факсу або шляхом фізичної доставки. Переважно вибрати саме пошту (або кур'єрську доставку), оскільки в цьому випадку на руках залишається письмове повідомлення про вручення. Цей документ послужить основним доказом доставки в разі можливих судових розглядів.
  4. Потім чекають відповідь. Терміни його надання залежать від конкретної ситуації. В основному час для відповіді на лист не повинно перевищувати 30 робочих днів. В окремих випадках - до 10-15 робочих днів (наприклад, згідно із законом «Про захист прав споживачів»).

ТЕРМІН ПОДАННЯ АКТУ. Конкретні терміни завжди повинні вказуватися в договорі (наприклад, протягом гарантійного терміну), проте в більшості випадків конкретної норми для цієї процедури не існує. Але існує ділова традиція, згідно з якою термін не може перевищувати 3 років - тобто загального періоду позовної давності по більшості справ цивільного судочинства.

юридичне значення

Основне призначення цього документа полягає як мінімум в 2 пунктах:

  1. Перш за все, сторона, яка зазнала збитків, намагається мирно вплинути на свого партнера, щоб вирішити проблему без залучення контролюючих органів, судової інстанції і інших посередників.
  2. Також компанія (або приватна особа) можуть скористатися відповідним зразком і скласти акт рекламації навіть в тих випадках, коли свідомо зрозуміло, що цей захід не дасть ніякого результату. У будь-якому випадку наявність подібного документа стане в нагоді для подальших судових розглядів.

Таким чином, оформити претензію доцільно в будь-якому випадку: в подальшому вона може стати основним доказом того, що громадянин або компанія дійсно намагалися вирішити протиріччя добровільно, без участі суду.

Докладний відеокоментар про те, як працювати з виникаючими скаргами і відповідати на рекламації:

Поділитися посиланням:

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online