Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
набула чинності норма про зміну Федерального закону від 21.07.1997 № 122-ФЗ «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та угод з ним», на підставі якої державна реєстрація виникнення і переходу прав на нерухомість буде засвідчуватися тільки випискою з Єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно та угод з ним ( ЕГРП ), В зв'язку з чим відомством припиняється видача свідоцтв про державну реєстрацію прав, в тому числі повторних.
Дане нововведення спрямоване на запобігання шахрайства та для зміцнення гарантії зареєстрованих прав.
Виписка з ЕГРП, що засвідчує проведену державну реєстрацію прав, - це документ, який підтверджує факт проведення такої державної реєстрації та наявність в ЕГРП зазначених в ній відомостей, в тому числі про правовласників, об'єкт нерухомості, зареєстрованому в відповідний день під відповідним номером праві, правовстановлюючих документах - підставах для реєстрації права, на дату, зазначену в ній в якості дати видачі.
Форма виписки, що засвідчує проведену державну реєстрацію прав, затверджена наказом Мінекономрозвитку Росії. Вона може бути видана за запитом заявника як в паперовій, так в електронній формі. Отримати виписку можна, звернувшись з відповідною заявою в МФЦ або направити запит поштою. Крім того, відомості з реєстру можна отримати, не виходячи з дому, скориставшись електронним сервісом на сайті Росреестра.
За змістом виписки, які будуть видаватися в якості підтвердження проведеної реєстрації права, не будуть суттєво відрізнятися від виписок, які запитують для перевірки чистоти угоди при продажу або купівлі квартири. Дані документи діють безстроково, проте варто пам'ятати про те, що вони відображають інформацію про наявні правах на об'єкти нерухомості саме на дату видачі виписки з ЕГРП.
Тобто, якщо заявнику була видана виписка про права на квартиру 1 червня 2016 року, вона буде діяти і в 2020 році. Але свідчити вона буде лише про те, що даний заявник був власником 1 липня 2016 року, але не в 2020 році. Таким чином, для підтвердження свого права власності, наприклад, при продажі або даруванні квартири, власнику необхідно буде замовляти вже нову виписку з ЕГРП.
Громадяни, які отримали свідоцтва про державну реєстрацію прав до 15 липня 2016 року, можуть не турбуватися щодо того, треба їх міняти чи ні. Міняти свідоцтво не треба. Ці документи підтверджують факт реєстрації виникнення і переходу права на дату, зазначену в них як дата видачі. Єдиним доказом існування зареєстрованого права, згідно із законодавством, є тільки запис про державну реєстрацію права в ЕГРП.
Скасування свідоцтв ніяк не змінює процедури реєстрації прав, тому для заявників при отриманні послуги нічого не зміниться. Документи на реєстрацію можна буде також подати в електронному вигляді або звернутися в офіси Росреестра, федеральної кадастрової палати, в МФЦ за місцем знаходження об'єкта. Терміни державної реєстрації (10 робочих днів) і розміри мит також зберігаються.
Виписка з ЕГРП може бути корисна в разі здійснення операції з об'єктом нерухомості. Отримавши виписку з ЕГРП, можна дізнатися, хто є власником цікавить нерухомості, не зареєстровані чи арешти, чи немає в відношенні об'єкта судових суперечок, а з виписки про перехід права також і історію об'єкта. Також виписку з ЕГРП може попросити пред'явити банк при видачі кредиту під заставу нерухомого майна.
Для того щоб об'єкт нерухомості став об'єктом цивільних прав і можна було здійснювати його продаж, міну, дарування та інші операції, до отримання виписки з ЕГРП він повинен бути поставлений на кадастровий облік.
Постановка об'єкта на облік супроводжується присвоєнням йому кадастрового номера. Кадастровий номер - це номер в державному реєстрі, куди заносяться відомості про кожен об'єкт нерухомості, а його наявність дає можливість зареєструвати право на об'єкт.
Зразок квартири, що знаходиться в заставі