Заміна бракованого товару на якісний відповідно до закону про захист прав споживачів

  1. Що можна обміняти і за яких підстав?
  2. Що можна вимагати замість бракованого?
  3. Хто і куди повинен звертатися?
  4. період обертання
  5. Підстави для відмови
  6. часові відрізки
  7. Порядок дій
  8. Особливості заміни технічно складного виробу
  9. Порушення з боку продавця

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

При купівлі товару кожен покупець сподівається на його довгу безперебійну роботу. Однак трапитися може всяке, і тоді потрібно, щоб заміна купленого в магазині бракованого товару сталася в максимально короткі терміни. Для цього людині, що потребує такої послуги, потрібно знати певні правила.

Що можна обміняти і за яких підстав?

Чи не всю продукцію, що продається в магазинах, можна спокійно обміняти на іншу, якщо необхідна заміна несправного товару. У деяких випадках необхідний ремонт і проведення експертиз і на підставі отриманих даних вирішується питання про заміну продаваного на якісний.

До дозволеної групи відносять:

  1. Продовольча продукція.
  2. Лікарські та медичні засоби.
  3. Побутова хімія.
  4. Одежа взуття.
  5. Предмети домашнього вжитку та використання.
  6. Електротехніка простої конфігурації.
  7. Відносяться до технічно складним.
  8. Іншого призначення тривалого використання.

Крім того, перш ніж висувати продавцеві або виробникові претензії потрібно впевнитися, що покупець має на це право. Висловлювати невдоволення людина може якщо:

  1. Виявився істотний недолік, що заважав роботі речі, причому цей недолік повинен був виникнути внаслідок порушення при виробництві, або виникнути на тлі порушень умов зберігання або транспортування у продавця.
  2. Виявився простий недолік, який усувається шляхом заміни комплектуючих частин. Однак заміні підлягають лише комплектуючі частини. Причому, їх дефект також повинен ставитися або до виробничого, або є допущеним продавцем.

Якщо дефект виникне через дії покупця, наприклад, людина неправильно транспортував або зберігав річ, то всі вимоги будуть безпідставні.

Трохи окрема практика припадати на технічно складні речі. До таких можуть ставитися холодильники, телевізори, мікрохвильові печі та інша подібна техніка. Якщо в процесі використання з'явитися який-небудь дефект, який заважає роботі, то отримання іншого, аналогічного продаваного можливо якщо:

  1. Істотно затриманий ремонт за часом.
  2. Подібне або інше порушення в роботі виникло після ремонту ще раз.

Тобто, техніку спочатку повинні відправитися на ремонт, а вже після нього в разі неякісного ремонту або затримання часу покупець може вимагати видачі нової речі.

Що можна вимагати замість бракованого?

Закон про захист прав споживачів передбачає 2 варіанти розвитку подій, коли потрібно повернення і отримання іншого продаваного, це:

  1. Отримання аналогічної речі, тобто тієї ж марки, моделі та комплектації. Причому, якщо відбулося подорожчання або здешевлення речі, то на цей факт не звертають ніякої уваги.
  2. Отримання речі того ж призначення, але з іншими характеристиками. Таке можливо, якщо торгова точка на момент видачі не має в наявності точно такого ж предмета. Причому, якщо вартість відрізняється, то продавець повинен доплатити різницю покупцеві, якщо ціна нижче. А при більш високій ціні різницю доплачує покупець.

Хто і куди повинен звертатися?

Людина набуває річ у торговій точці, значить і звертатися він повинен в цю торгову точку. Однак дане правило діє, якщо не пройшов відрізок даний продавцем. Якщо подібний відрізок пройшов, то потрібно звертатися до виробника речі безпосередньо. Пряме пред'явлення претензій виробнику може проходити, якщо торгова точка припинила свою роботу. Також, вимоги можна звернути на імпортера, якщо виробник перебувати за кордоном.

Заявити свої претензії може як той, хто здійснював покупку, так і людина, яка нею користується. Якщо продавець відмовився обміняти покупцеві неякісний товар через те, що в документах на купівлю стоїть інше ім'я, то така відмова буде незаконним.

період обертання

Представник магазину може зробити обмін бракованого товару по гарантії тільки протягом певного періоду. Як правило, людина повинна звернутися до торговій точці якщо:

  1. На продається встановлено гарантійний строк, протягом якого людина може звернутися зі скаргою і отримати іншу річ або відремонтувати її.
  2. Гарантійний термін складає 2 роки або він не встановлений, в такому випадку претензії також будуть доречні.

Важливо відзначити, що претендувати на отримання іншого виробу можна тільки в тому випадку, якщо шлюб сталося з вини, що не залежить від користувача. Якщо представник сумнівається в тому, що поломка сталася з вини заводський брак, то доводити відсутність своєї вини доведеться покупцеві самостійно. Однак таке правило діє, якщо покупець звернувся після того як гарантійний термін, встановлений торговою точкою, закінчився, а загальний період в 2 роки ще не скінчився.

Трохи інші правила встановлені до технічно складним продуктам, а саме: гарантійний термін цих виробів визначається або встановленим терміном служби, або стандартним періодом в 10 років. Другий період, що дорівнює 10 рокам, застосовується в тому випадку, якщо термін служби буде не встановлено. При цьому претендувати на видачу аналогічного вироби можна буде тільки після 20-денного ремонту. І якщо захід буде затягуватися або після нього виникне ця ж сама чи інша проблема, то заміна технічно складного товару неналежної якості повинна бути проведена.

Також на речі продовольчого призначення повинен бути встановлений гарантійний термін. За правилами, у продажу продукти не можуть бути встановлені без цього періоду, якщо людина купить такий продукт, то має право повернути його в стандартні терміни, встановлені на аналогічний продукт. Тому, відмова торгової точки в наданні ідентичною речі буде неприпустимий.

Підстави для відмови

Людині буде здійснена заміна бракованого товару тільки в тому випадку, якщо він з нею звертався належним чином. При допущенні порушень претендувати на це не можна.

Підставами для відмови стануть такі дії як:

  1. Експлуатація в умовах, що суперечать інструкції. При таких порушеннях людині буде відмовлено у всіх видах відшкодування. Виняток з цього правила одне: не ознайомлення з інструкцією і відсутність її в переданої документації.
  2. Побутовий товар використовується для професійної діяльності. Як правило, інструментарій для профроботи призначені для тривалої роботи, побутового продукту великі навантаження заборонені.
  3. Порушення зберігання. Продукт при невикористанні повинен зберігатися в тих умовах, які визначив виробник.
  4. Порушення правил транспортування також тягне за собою відмову у відшкодуванні.
  5. Вплив природних стихій і лих, або протиправні дії третіх осіб.

Важливо! Відмова в претензіях може бути і на підставі самостійного ремонту або якщо вироблений ремонт здійснювався в несертифікованої майстерні.

часові відрізки

Законом регулюються терміни обміну неякісного товару. Залежність періоду має пряме значення як наявності товару на обмін, так і від місця розташування торгової мережі.

При здачі шлюбу в магазин, останній може вимагати проведення експертизи, і якщо така експертиза буде проводитися, то для людини час очікування видачі іншого виробу може затягнутися до 30 днів. Правда, місячний період покладено тільки в тому випадку, якщо міняти не на що. А якщо товар є, то ці рамки зменшуються до 20 днів.

Якщо питань з проведення експертизи не виникає, то часовий відрізок обміну відповідає 1 тижня, якщо аналог є в розпорядженні торгової мережі, або складають місячні відрізки, якщо аналога немає.

Однак з даних умов є виняток для жителів Крайньої Півночі. Якщо їм потрібно провести отримання іншого продукту, а обміняти продукт не на що, то їм доведеться чекати до привозу аналога в магазин постачальником. На ці регіони, встановлені законом рамки, не поширюються через віддаленість і важкої доступності.

Порядок дій

При виявленні проблем в роботі техніки чи іншого виробу, варто дотримуватися певного порядку дій:

  1. Звернутися до продавця, причому краще заздалегідь підготувати заяву на обмін товару по гарантії, щоб потім не робити це в магазині. Підготувати краще 2 ідентичних заяви, а в магазині попросити на другому екземплярі поставити зазначив про прийняття. І для продавця, і для покупця з цього моменту почне звітувати час надання аналога.
  2. Доставити товар в магазин. Фінансова складова цього моменту покладається на сторону торгової мережі, але тільки якщо річ великогабаритна. При попаданні в магазин річ повинна бути упакована в заводську упаковку, всі документи, які додавалися при покупці, повинні бути також при бракованої речі.
  3. Демонструється несправність. Іноді, продавець відмовляється від цієї процедури, проте, це ніяк не заважає йому зажадати проведення експертизи.
  4. Вирішується питання про проведення експертизи за якістю. Для того щоб вона була здійснена, потрібно правильно підготувати товар. Для цього його запаковують з усією документацією, складається акт про проханні проведення і винесення експертного висновку.

Зразок заяви на повернення по гарантії. Завантажити оригінал в форматі MS Word

Далі потрібно чекати надання аналога в розпорядження чоловіка, який вимагав заміну.

Особливості заміни технічно складного виробу

Технічно складне продається спочатку заберуть на ремонт. Заперечувати на це не варто, так як торговельна мережа має на це право. Термін ремонту в цьому випадку становить 20 днів, потім виріб або видають для використання за призначенням або змінюють на аналогічне.

Наприклад, в результаті порушення роботи проводки авто, електронні механізми машини працюють не так як треба або не працюють взагалі. В цьому випадку здійснюватися ремонт, який не повинен перевищувати встановлені тимчасові рамки. Якщо на усунення неполадок потрібно більше часу, то продавець з покупцем повинні домовитися про складання документа на довший термін. Якщо згоду на ремонт більше встановлених часових відрізків що не отримано, то торговій точці доведеться провести заміну на ідентичний продукт.

Порушення з боку продавця

Іноді не все проходить гладко, і починаються різноманітні порушення. Найпоширенішим є затягування відрізків часу надання ідентичного продаваного. У цьому випадку на недбайливого продавця можна впливати наступними методами:

  1. Написати письмову претензію з проханням поквапитися і надати належний. Часто зразок претензії містить в собі рядки про застосування неустойки, ці рядки не варто виключати, а ще краще акцентувати на них увагу.
  2. Неустойку можна застосувати за кожен прострочений день. Згідно із законом розрахунок проводитися виходячи з 1% вартості проданого за кожен день. Для її отримання потрібно написати заяву.
  3. Відмовитися від заміни і попросити повернути кошти, сплачені за товар.

Ще одним порушенням з боку торгової мережі є надання тієї ж самої речі, але відремонтованої. Відбувається це так: замість того, щоб зробити заміну, виріб ремонтується і віддається людині. Для відмови потрібно повідомити магазин про відмову в прийомі вироби і написати ще одну письмову претензію з проханням заміни, а не ремонту.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Що можна обміняти і за яких підстав?
Що можна вимагати замість бракованого?
Хто і куди повинен звертатися?
Що можна обміняти і за яких підстав?
Що можна вимагати замість бракованого?
Хто і куди повинен звертатися?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online