- Де гроші?
- подячна листівка
- Подарунок на вибір
- Квитки «Спасибі»
- Сервіс вітальних листівок
- Віртуальні подарунки
- Повертаючись до початку
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Дарудар - це сервіс дарування, за допомогою якого будь-яка людина може подарувати іншому свою послугу або річ. Просити при цьому щось в обмін заборонено правилами співтовариства.
Детальніше про механіку сервісу, щоб краще зрозуміти подальший
Щоб отримати дар, потрібно розповісти, навіщо тобі це потрібно. Чий розповідь найбільше пріглянётся дарувальнику, того він і обдаровує. Перед цим він може додатково заглянути в профілі бажаючих, щоб дізнатися краще, що це за люди, що вони самі коли-небудь дарували. За кожен отриманий дар прийнято писати публічну подяку. Таким чином, матеріальні блага перерозподіляються між учасниками спільноти без грошей взагалі. І це не утопія, це економіка дарування. За допомогою нашого сервісу щодня дарується більше 2 тис. Дарів, а всього за 5 років існування Дарудара було подаровано вже більше 2 млн. Дарів.
Де гроші?
Питання, який нам весь час задають: а де ж гроші, за рахунок чого ви живете і розвиваєтеся? Це питання є гострим для будь-якого стартапу, а для Дарудара він особливо складний через принципову «безгрошової» проекту. Останні кілька років ми посилено шукаємо свій шлях монетизації. Винаходимо і перебираємо найрізноманітніші способи.
І ось, ми вперше, як нам здається, намацали такий спосіб, який не тільки органічно вписується в екосистему нашої спільноти, а й закладає міцний фундамент самофінансування проекту. Тиждень тому ми запустили на Дарударе новий сервіс - подячні листівки. Хочемо розповісти що це таке, якими шляхами ми прийшли до цього, на які інші існують або існували сервіси дивилися.
подячна листівка
Щомісяця учасники спільноти пишуть один одному тисячі подяк за отримане в дар. Подяки бувають дуже різними: від банального односкладової «спасибі» до справжніх шедеврів фотомистецтва і літератури . Можна сміливо сказати, що на Дарударе склався свій особливий жанр вдячних послань.
І ми вирішили запропонувати спільноті новий спосіб вираження своєї вдячності. В знак подяки за отриманий дар тепер можна не тільки опублікувати звичайну подяку, а й відправити своїм дарувальнику унікальну пам'ятну листівку. Це справжня поштова листівка, яку людина сама оформляє прямо на сайті, а ми вже дізнаємося адресу одержувача, друкуємо її в друкарні і відсилаємо.
У кожній такій листівки завжди є свій віртуальний двійник: онлайн-копія листівки зберігається серед інших подяк користувача. Можна також випустити і одну віртуальну листівку, без поштової, якщо захочеться.
Виглядає опублікована листівка ось так:
Важливу роль в оформленні листівки грає вибір обкладинки з нашої колекції:
Якщо прості подяки залишаються безкоштовним, то листівки - платні:
По суті, мова йде про Freemium-моделі . Цікава історія, як ми прийшли до ідеї листівок. Це зараз все здається очевидним і логічним. Однак так було не завжди.
Подарунок на вибір
У якийсь момент часу ми виявили, що деякі користувачі Дарудара вже не просто віддають речі, що стали їм непотрібними, а спеціально купують щось, щоб подарувати в співтоваристві. Орієнтуються вони при цьому на те, що користується найбільшим попитом і у чого завжди багато бажаючих. І нас осінила ідея: а що якщо ми відкриємо спеціальний онлайн-магазин? У цьому магазині можна буде купувати речі як для викладання в дар в пошуках бажаючого, так і дарувати безпосередньо своїм знайомим в якості подарунка з якого-небудь знаменної приводу.
Поки ми обмірковували деталі і трудовитрати нового сервісу, виявили зовсім молодий стартап БеріДарі , Який пропонував дуже схожу механіку. Людям пропонувалося дарувати одне одному «подарунки на вибір». Для цього потрібно було заплатити суму, яку ти готовий витратити на подарунок своєму знайомому або одного, а той далі вже самостійно, в межах цієї суми, вибирав з каталогу магазину то, що йому сподобається. Фішкою було те, що обдарований ніяких цінників не бачив, що радикально відрізняло подарунок на вибір від подарункового сертифіката .
Ми відразу подружилися з Сергієм Максимчуком, співзасновником і керівником проекту, я йому розповів ідею нашого магазину і то, як ми можемо одне одному допомогти. І ми вирішили інтегруватися, як тільки БеріДарі знайде необхідний функціонал і вибудує свою логістику.
Час минав, ми чекали тієї версії сервісу, яка нам сподобається, в якийсь момент часу я навіть не витримав і влаштувався на роботу в БеріДарі, щоб допомогти з його реалізацією і доведенням до розуму. Однак, сталося так, що інвестори вирішили закрити цей проект, і ми не встигли нічого спробувати з Дарударом.
Разом з тим я зрозумів, наскільки складний подібний проект в реалізації. Найвужчим місцем виявилася логістика: як зробити так, щоб асортимент онлайн-магазину був якомога більш великий і завжди відповідав при цьому реальним складських запасів? Інша складність полягала в донесенні до людей нової незвичної практики дарування подарунків без традиційної в таких випадках особистої зустрічі. Загалом, я зрозумів, що в-одиночку ми такий проект не витягнемо без належних інвестицій.
Займаючись БеріДарі, я виявив дуже гарний американський проект Wantful , Який пропонував своїм користувачам точно таку ж послугу. Їх ноухау було в тому, що вони пропонували оформляти подарунок у вигляді каталогу речей, який ти власноруч створював у них на сайті. Каталог друкувався в друкарні на красивою дизайнерському папері і відправлявся поштою одержувачу, якому залишалося тільки вибрати з нього те саме, що йому найбільше пріглянётся. Платити вже було не потрібно: все, включаючи поштові витрати, було заздалегідь оплачено дарувальником. На жаль, цей проект теж закрився, через пару місяців після БеріДарі.
паралельно Facebook намагався запустити щось подібне. Однак, як я зрозумів, в кінці кінців він теж відмовився від початкової ідеї та прийшов до звичайних подарунковим сертифікатам.
Квитки «Спасибі»
Коли я працював в БеріДарі, мені подзвонив незнайомий чоловік і сказав, що у нього є ідея, як Дарудар може заробляти. Так ми познайомилися з Дмитром Лісіним. Дмитро розповів, що ще кілька років тому подарував на Дарударе дитячу іграшку. А потім якось зайшов на сайт подивитися, що там та як, і був здивований, дізнавшись, що його іграшка, про яку він вже й забув, була кілька разів передарувати абсолютно незнайомим йому людям і обрасла за цей час цілою історією подяк.
Так він прийшов до своєї «валюті подяки». Заснована ідея в тому, щоб дякувати незнайомих людей за виявлену до тебе доброту справжніми паперовими квитками «Спасибі». У кожного квитка є свій унікальний номер і адресу сервісу, на якому можна цей номер вбити і дізнатися, від кого і кому квиток передавався і з якої причини. Випускає і продає квитки подяки «Банк добра» .
Квиток «Спасибі» відрізняється від звичного нам усім казначейського квитка (грошей) тим, що ти їм не платиш, а дякуєш. І відповідно, тобі важливіше не заощадити, що не накопичити квитки, а навпаки якомога швидше їх витратити. Тому що тільки так ти твориш історію добрих справ, являєшся провідником позитивної енергії, запущеної колись і кимось задовго до тебе.
Власне, Дмитро запропонував продавати подячні квитки на Дарударе і ось саме так заробляти. Ідея мені здалася приголомшливою, але скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться. Знову постало питання про доопрацювання нового сервісу до готового робочого продукту. Ми спробував включитися в процес, але часу і сил на цей раз зовсім не вистачило. Маю велику надію, що у нас все ще попереду, ми обов'язково інтегруємося!
Сервіс вітальних листівок
Давним давно ми заочно дружимо з сервісом postcrossing.org , Де люди дарують один одному реальні поштові листівки. Кому ти відправиш свою наступну листівку, вирішує сам сервіс за допомогою генератора випадкових чисел. Людина до самого останнього моменту, поки не відкриє свою поштову скриньку, не знає, від кого і з якої країни до нього прийде наступна листівка.
Ми на Дарударе теж захопилися форматом живих поштових листівок і вже двічі, в честь дня народження сервісу, випускали невеликими колекційними тиражами листівки на тему «Я дарую тобі». Так, всі дизайни листівок малювали самі учасники спільноти!
Надихнувшись «валютою подяки» ми задумалися про те, щоб не просто продавати наші поштові листівки, а надати людям цілий сервіс, за допомогою якого вони зможуть прямо на сайті вибрати вподобану листівку, написати своє послання і вказати одержувача. А ми вже самі будемо вписувати їх послання в листівку і відправляти, куди вони скажуть. Почали думати, як робити листівки, як вписувати послання, з яких приводів люди зможуть їх відправляти один одному. Для нас було очевидно, що одним з таких важливих приводів повинен стати привід подякувати.
До речі, ми вже давно, як тільки усвідомили силу подяки на Дарударе, замислювалися про окремий сервісі, присвяченому благодарностям один одному. І один раз ми навіть оформили цю свою ідею для реалізації всередині однієї великої міжнародної компанії. На жаль, далі опису та обговорення проекту справа тоді не пішла.
Ми знайшли в мережі кілька схожих проектів. Жоден з них не працював, як треба. Це нас тільки подзадоріло. Але в черговий раз, ми зіткнулися з тим, що будуть потрібні досить великі сили для того, щоб проект втілити в реальність. І проект цей буде дуже опосередковано пов'язаний з Дарударом. По суті, це буде зовсім інший проект, і ми просто розпорошимося. Може спробувати для початку посилати один одному тільки віртуальні листівки ?!
Віртуальні подарунки
Дуже давно нас переслідує ідея віртуальних подарунків. На тлі наших справжніх дарів, які передаються один одному при особистій зустрічі, віртуальні подарунки нам завжди здавалися чимось «блюзнірським» (а даремно!). Однак ж, наприклад, PR-відділ «Однокласників» прямо говорить про те, що їх «профільний бізнес - це віртуальні подарунки». Та й в інших публікаціях неодноразово підкреслюється, що з усієї виручки цієї соцмережі значна, якщо не більша, частина припадає саме на віртуальні подарунки.
Іншим популярним джерелом доходу останнім часом стали віртуальні стікери, які користувачі різних месенджерів (Path, Line, Facebook, WhatsUp) відправляють одного, висловлюючи таким чином свої емоції.
Питання: «Чи користуєтеся ви стікерами в ваших месенджерах?». З'ясовується, що 40% опитаних користуються. Правда, більшість з них користуються безкоштовними стікерами, а тільки 20% купують платні набори. Але все одно це вражає, погодьтеся! (Джерело siliconrus.com/2013/12/voynyi-messendzherov ).
Повертаючись до початку
У підсумку, нас осінило: але ж користувачі Дарудара можуть випускати подячні листівки! Привід для такого випуску придумувати не треба, в рамках нашої спільноти він завжди є - це вираз особливої подяки за отриманий тобою дар. Одночасно, будь-яка випущена тобою листівка - це внесок в розвиток проекту. Не хочеш випускати справжню поштову листівку? Можеш випустити віртуальну! Нехай це буде своєрідним віртуальним подарунком, тільки в контексті тієї реальності, що створює Дарудар, на якому люди взаємодіють ДРГ з одним за допомогою дарів.
Де гроші?Де гроші?
Питання, який нам весь час задають: а де ж гроші, за рахунок чого ви живете і розвиваєтеся?
І нас осінила ідея: а що якщо ми відкриємо спеціальний онлайн-магазин?
Найвужчим місцем виявилася логістика: як зробити так, щоб асортимент онлайн-магазину був якомога більш великий і завжди відповідав при цьому реальним складських запасів?
Може спробувати для початку посилати один одному тільки віртуальні листівки ?
Питання: «Чи користуєтеся ви стікерами в ваших месенджерах?
Не хочеш випускати справжню поштову листівку?