До Ашана: рекламні війни з минулого, з яких варто брати приклад (чи ні)

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Р екламние війни - явище у великому світі брендів не нове, але в Україні не дуже розвинене. Розбираємося, що і як вийшло в гучному промо «Ашана» або кого-то, хто вдає, що він - «Ашан», і згадуємо приклади більш витончених і красивих рекламних розборок.

Минулого тижня в Facebook зі швидкістю світла почала поширюватися провокаційна промо-кампанія від імені мережі гіпермаркетів Ашан: в ній за допомогою гри слів висміювалися конкуренти, інші великі українські супермаркети. Місцями це було доречно і навіть тонко ( «Ашан Відкрився, а ТБ не запитав»), а місцями нагадувало дражнилки п'ятикласників - «Ашан - магазин не для дебілла».

Втім, все це опублікували на сторінці таємничого фан-клубу «Ашана» . на офіційній сторінці «Ашана» кілька днів по тому, після резонансу в мережі, написали, що «Ашан Рітейл Україна» не має до промо і фан-клубу ніякого відношення, і компанія вже поскаржилася в адміністрацію Facebook на цю сторінку.

- Ми приносимо свої вибачення за ситуацію, що склалася і ні в якому разі не підтримуємо ні сторінку, ні матеріали, які на ній публікуються. Вони суперечать етиці нашого підприємства і нашому повазі до конкурентів, - йдеться в офіційному повідомленні.

01/2

Сам фан-клуб на наше запитання про те, що відбувається, заявив, що автори - неофіційний фан-клуб: шанувальники «Ашана» просто зібралися і вирішили підтримати супермаркети таким оригінальним способом.

Поки незрозуміло, з чого все почалося і чим закінчиться: або це навмисна вірусна рекламна кампанія, яка за рахунок своєї провокаційності вже домоглася потрібного ефекту, або дивний фан-клуб невідомого походження дійсно з якоюсь метою вирішив злегка дискредитувати «Ашан». Днями креативщики виклали нову порцію промо про інших конкурентів. А «Еко-маркет» вже встиг відповісти на виклик Проте провокаційною фразою «Наша шана« Анашану ».
Багато всесвітньо відомі бренди вже проходили через рекламні війни, куди більш ефектні, ніж ця: багатьом стоїть біля них повчитися. Ось, як це було.

Одна з найдовших і майстерних воєн - між двома німецькими автогігантами Audi і BMW. Все почалося ще на початку 2000-х, а один з найяскравіших баттлов був в 2007-му. Стартував він з друкованої реклами BMW в американській пресі. Рекламувався з'їзд мотоциклістів BMW MOA Rally: його безпеку порівнювали з рівнем безпеки, при якому парамедиків чергують на шаховому турнірі ( «Ралі MOA з двома сервісними центрами поруч. Що далі, парамедиків на шаховому турнірі?»).

01/3

«Ауді» у відповідь розмістила білборд на вулиці Лос-Анджелеса: «Шахи? Ні, дякую, я краще буду вести нову Audi A4 », а потім замінила рекламу на« Твій хід, BMW ». BMW орендувала білборд на іншій стороні вулиці прямо навпроти: зі словами «Шах і мат» на плакаті надрукували фото BMW M3.

А «Ауді» порадила BMW перевірити свій рівень «лакшері», тому що вона могла вийти з терміну придатності: на борді на цей раз була розкішна Audi R8. Пізніше BMW перемістила свій попередній плакат на інше місце і на цьому все закінчилося.

Ще одна креативна гра в пінг-понг була зовсім недавно між McDonald's і Burger King у Франції. У лютому цього року «МакДональдс» зняв для французів смішний рекламний ролик - на трасі поруч поставили два покажчика з найближчими «Макдональдсом» в 5 кілометрах їзди і «Бургер Кінгом» в 258 кілометрах. Посил простий - «МакДрайв» знаходяться на кожному кроці, а «Бургер Кінгів» у Франції набагато менше.

У відповідь конкуренти не розгубилися і зняли відео з продовженням історії: в ньому молода пара бере кави в найближчому «МакДрайв» і проїжджає ті самі 258 кілометрів, щоб пообідати саме в «Бургер Кінга».

Це далеко не єдиний епізод: ще на початку 2000-х «Бургер Кінг» запустив рекламу, в якій Рональд МакДональд таємно приходить в «Бургер Кінг» за бургером, після чого тема піднімалася в кампаніях ще кілька разів.

А одна з найкоротших односторонніх воєн була між Starbucks і Coca-Cola: у 2011 році безпосередньо по сусідству зі входом в кав'ярню розмістили рекламу дієтичної «Коли» зі словами «У кого є час стояти в черзі за латте?». Starbucks вирішили не відповідати на виклик, ніж та поставили крапку в цій історії.

Starbucks вирішили не відповідати на виклик, ніж та поставили крапку в цій історії

Війна двох конкуруючих фастфуд-закладів пройшла в 2009 році. Почали її креативщики з Domino's: запустили по телебаченню ролик з рекламою нових запечених сендвічів. У ньому йшлося про те, що за результатами сліпих тестів (людям давали спробувати сендвічі і просили сказати, які смачніше, не називаючи бренд), американці вибирають Domino's в два рази частіше Subway. У відповідь Subway не приступили до зйомок іншого ролика, щоб позмагатися з конкурентами, а сприйняли все всерйоз і направили лист в профільний регуляторний відділ по рекламі в США. У листі компанія виклала всі свої скарги - в рекламі йшлося про всі сендвічах, а насправді протестували всього три з них, не всі сендвічі строго відповідали конкуруючим і так далі. Вони вимагали припинити трансляцію.

Однак, виявилося, що ніяких порушень в рекламі немає: перш ніж запускати кампанію, Domino's проконсультувалися з адвокатами і отримали схвалення у всіх потрібних інстанціях. Тому через кілька днів після листа Domino's випустив новий ролик: на цей раз сам президент компанії Девід Брендон спалив лист в печі - тієї самої, в якій запікають сендвічі - а потім знову повторюється відео про результати сліпих тестів. Subway не відповіли нічим і війна затихла.

Одна з найбільш тривалих і відомих воєн. "Кола" і "Пепсі" почали конкурувати в рекламі ще в 1970-х: з тих пір поєдинки були у відеороликах, пресі, в сфері продажу музики, в інтернеті і навіть в космосі. Тоді в 1985 році "Кока-Кола" вирішила виділитися, відправивши з космонавтами в політ на шатлі розливний автомат і банки з "Колою" - звичайної і дієтичної. Хоч експеримент і не увінчався успіхом, оскільки пити її виявилося неможливо, це дозволило виграти на час на тлі "Пепсі", яка в таких ексклюзивних експериментах участі не брала.

Хоч експеримент і не увінчався успіхом, оскільки пити її виявилося неможливо, це дозволило виграти на час на тлі Пепсі, яка в таких ексклюзивних експериментах участі не брала

А "Пепсі" виділилася по-іншому, знявши знамениту рекламу, яку незабаром заборонили, але пам'ятають досі. У ролику хлопчисько використовує банки "Коли", щоб дістати до кнопки автомата і купити собі "Пепсі".

У 2009 році компанії урочисто, хоч і неофіційно, помирилися в "Твіттері", написавши один одному милі твіти про те, що пора б уже дружити, а не ворогувати.

Наша Facebook-сторінка

Що далі, парамедиків на шаховому турнірі?
«Ауді» у відповідь розмістила білборд на вулиці Лос-Анджелеса: «Шахи?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online