Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Ніщо так не розпалює купівельний азарт як розпродажі. У гонитві за знижками у багатьох прокидається справжній мисливський інстинкт. Керуючись принципом «Налітай - подешевшало!», Ми мало замислюємося над необхідністю тієї або іншої покупки. Головне купити, а річ ми кудись влаштуємо.
Це вже потім, прийшовши до тями після розпродажної ейфорії, ми щиро дивуємося, як нас попало купити стільки непотрібного мотлоху, який поповнить наші і без того забиті комори і антресолі. А якщо взяти калькулятор і порахувати гроші, витрачені на непотрібні речі? Тоді ми зрозуміємо, в яку копієчку нам вилилася так звана розпродажного економія.
Що ж робити? Прибрати злощасні покупки подалі від очей і перейти в режим жорсткої економії, щоб протягнути до зарплати? Нічого подібного. Завжди повертайте непотрібний товар назад в магазин. Благо, закон це дозволяє. А як же попередження продавця про те, що знижений у ціні товар обміну та поверненню не підлягає? Ніяк. Продавець може попереджати і далі, однак закон від цього не зміниться.
Отже, якщо ви купили:
Знижений у ціні товар належної якості.
Чим можна залучити велику кількість покупців, збути сезонний або залежаний товар, утерти ніс конкурентам, а заодно і прорекламувати себе? Знижками, звичайно. Розпродаж це не послуга покупцеві, а всього лише один із способів вирішення проблем і збільшення доходів продавця. Тому на уцінені товари поширюються ті ж права, що і на товари за нормальними цінами. А саме право на гарантійне обслуговування, повернення і обмін. За останній відповідає стаття 26.1 ЗОПП для товарів придбаних дистанційним шляхом, і стаття 25 ЗОПП для товарів, куплених в звичайних магазинах. У чому відмінності?
Купуючи товар дистанційно, тобто через каталоги або інтернет-магазини, на роздуми нам відводиться тільки 7 днів. Для тих, хто купив товар очно, тобто в звичайному магазині, терміни повернення подвоюються і складають 14 днів. Зате дістанціонщікам закон дозволяє повернути гроші практично за будь-який товар. У той час як клієнти традиційних магазинів можуть отримати назад гроші, лише в разі відсутності у продавця відповідного товару для заміни. Та й список товарів, що не підлягають поверненню та обміну, в недистанційно торгівлі набагато ширше.
Знижений у ціні товар з недоліками.
Іноді товар Уціняють з поважної причини, а саме через брак. Даний факт, звичайно, обмежує ваші права на обмін і повернення, однак остаточно їх не скасовує. При покупці уціненого товару неналежної якості, продавець повинен письмово обумовити недоліки, через які сталася уцінка. Надалі саме по цих недоліків не приймаються претензії. Однак якщо після покупки виявилися інші дефекти, не обумовлені продавцем, сміливо вимагайте заміни товару або повернення грошей. На сторожі ваших інтересів стоїть стаття 18 ЗОПП.
Товар з подарунком.
Альтернативою знижкам є подарунки. Особливою любов'ю у продавців користується схема «два за ціною одного», коли за покупку одного товару іншого вам вручають як би безкоштовно. Насправді такий товар подарунком не є, тому що «Дарують» вам його непросто так, а тільки за умови покупки певного товару. І в чеку «подарунок» теж вказано, нехай навіть ціна у нього нульова, його вартість вже включена в суму основного товару.
Виходить, що згідно зі ст. 479 ГК, ви купуєте комплект товарів, а «подарунок» є частиною цього комплекту з усіма наслідками, що випливають звідси правами. На нього поширюється гарантія, а якщо якась частина комплекту виявиться з дефектами, то згідно зі ст. 475, ви маєте право вимагати безкоштовного їх усунення, компенсацію ваших витрат на ремонт або відповідне зменшення купівельної ціни. У разі, якщо недолік усунути неможливо або витрати на його усунення неспіврозмірні, ви маєте право вимагати заміни товару на якісний аналог або повернення грошей.
Зверніть увагу, що заміна або повернення грошей здійснюється не за цілий комплект, а тільки за ту його частину, в якій виявлені недоліки. Якщо ви, наприклад, купили безнадійно бракований холодильник з «подарункової» справної мікрохвильовкою, то при поверненні або заміні холодильника мікрохвильовку повертати не потрібно, тому що вона є справною частиною комплекту.
Як бачите, свої помилки можна завжди виправити. Правда, в цій ситуації будьте готові до того, що продавці нададуть вам менш привітний прийом, ніж під час покупки товарів. А можливо, доведеться вести тривалі переговори з персоналом магазину. В цьому випадку краще відразу звертатися до менеджера або адміністратора. На відміну від продавців-консультантів, які можуть і не знати права споживачів, він куди краще розбирається в законах і знає, чим може загрожувати магазину їх порушення. Якщо переговори ні з продавцями, ні з менеджерами не принесли бажаного результату - пишіть претензію. Про те, як правильно подати претензію, ми розповіли в нашій статті «Обмін і повернення товару. Факти проти аргументів. » Зразки претензій можна взяти у нас на сайті, в розділі «Зразки заяв» .
Маргарита Рясіна
Зображення: "© Depositphotos.com/Anastasia Vich"
Часткове або повне копіювання даної статті дозволено тільки при наявності прямого посилання на Shoppingzone.ru
А якщо взяти калькулятор і порахувати гроші, витрачені на непотрібні речі?Що ж робити?
Прибрати злощасні покупки подалі від очей і перейти в режим жорсткої економії, щоб протягнути до зарплати?
А як же попередження продавця про те, що знижений у ціні товар обміну та поверненню не підлягає?
Чим можна залучити велику кількість покупців, збути сезонний або залежаний товар, утерти ніс конкурентам, а заодно і прорекламувати себе?
У чому відмінності?