Претензія в банк про повернення грошових коштів. Зразок, як написати

  1. Причини для звернення в банк
  2. Правильне оформлення документа
  3. Як вручити документ і терміни розгляду
  4. Зразки претензій до банку
  5. Як бути, якщо банк не відповідає

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Всі ми маємо справу з грошима. У сучасному світі практично всі фінансові операції проводяться через банківську систему, і не дивно, що іноді трапляються проблеми. Саме в таких ситуаціях не завадить знати, як писати претензію до банку. Іноді це практично єдиний спосіб домогтися справедливості в спірних питаннях. Але на жаль, проблемних ситуацій стає все більше, і потрібно хоча б приблизно уявляти, що робити.

Будь-який клієнт має право піти з претензією до фінансової установи, яка не виконує свої обов'язки Будь-який клієнт має право піти з претензією до фінансової установи, яка не виконує свої обов'язки. Цей порядок називається досудовим. Він обов'язковий, так як дозволяє врегулювати конфлікти без залучення більш серйозних органів. Якщо ж не допоможе, тоді можна звертатися до суду, щоб дати справі хід.

Претензія до банку не має якоїсь особливої ​​форми. Це просто письмове звернення, в якому заявник вимагає відновити свої права. Можливо, воно не завжди може допомогти, але все ж даний етап помітно підвищує шанси на успішне врегулювання справи в більш серйозному суперечці з кредитною організацією. При цьому важливо скласти звернення в простій письмовій формі і дотримуватися всі реквізити.

Причини для звернення в банк

Претензії банку можна подавати хоч кожен день, адже, на жаль, банківська галузь у нас в країні залишає бажати кращого. При цьому приводів, коли може знадобитися фінансова претензія, досить багато і вони різні. Наприклад, найпростіша - помилка в договорі з банком, через яку постраждав клієнт. Але іноді скарги можуть надходити на такі, здавалося б, дрібні нюанси, як неохайний зовнішній вигляд банківського співробітника і т.п.

У процесі захисту своїх інтересів клієнти банків можуть скористатися двома нормативно-правовими актами, що захищають їх як споживачів і громадян РФ:

  1. Законом про захист прав споживачів.
  2. Цивільним Кодексом РФ.

Грунтуючись на цих актах, людина маєте повне право поскаржитися або подавати претензії у будь-яку фінансову установу. Давайте розглянемо найпопулярніші причини складання претензії:

  1. Якщо виникли проблеми з технічним обладнанням. Наприклад, банкомат або термінал працює некоректно. Особливо часто зустрічаються ситуації, коли через помилки гроші не надходять на рахунок, або банкомати «не бачать» суми, яка є на карті клієнта. В результаті користувач не може виконати потрібну йому фінансову операцію. Ще буває, що гроші списують з рахунку, але банкомат не видає готівку. Хоча найчастіше банкомат «заїдає» кредитну карту. Напевно подібне траплялося з кожним другим.
  2. Проблеми з комісійними платежами. На сьогодні в Росії банківським установам забороняється брати комісію при відкритті клієнтських рахунків. Якщо ж вони практикують подібну практику, людина, яка постраждала від цього, має повне право домагатися справедливості. І як показує загальна статистика, подібні претензії надходять досить часто, так як зняття пені в даному конкретному випадку є незаконним.
  3. Якщо банківські співробітники свідомо приховували від клієнта інфор-мацію. Наприклад, часто таке трапляється при підписанні договору про кредит. В такому випадку можна подавати претензію про перерахунок сплачених відсотків банку, який обдурив свого клієнта. Маючи неправильні відомості про які надають послуги, людині простіше зробити серйозну помилку, через яку йому доводиться зазнавати збитків. Природно, за таке гріх фінансова установа потрібно покарати.
  4. Якщо в банку порушуються строки, встановлені ним же в договорі. Зазвичай це претензії по кредитній карті (невчасно її видали або відключили обслуговування раніше заявленого терміну).
  5. Спам-розсилки. Якщо фінансова організація постійно надсилає користувачам спам-розсилки, захаращують електронну пошту і смартфон непотрібними і надокучливими повідомленнями, нерідко рекламного характеру. Якщо поскаржитися в банк, цю проблему, швидше за все, вирішать.
  6. Якщо банківське відділення шахраює. Наприклад, з рахунку списуються суми, і це ніде не фіксується, проводиться збільшення або зменшення ставки по кредиту без відома клієнта. Якщо надходить подібна скарга, банк в обов'язковому порядку повинен провести розгляд.
  7. Скарги, пов'язані з кредитами. Вони зустрічаються найчастіше, тому що банки не завжди прописують усі умови кредитування або свідомо виставляють дуже невигідні умови. Тому суперечки між банком і людиною про кредитні відносини одні з найпоширеніших.

Але це тільки найпопулярніші випадки, а є маса інших претензій, які можна направити в банк. І зробити це - ваше законне право.

Правильне оформлення документа

А тепер розглянемо, як правильно писати претензію до банку. Цей папір не має якоїсь чіткої структури, не дивлячись на те що подібні документи доводиться складати досить часто. Але все ж деякі правила написання є. Наприклад, цей папір має бути складена в максимально простому форматі і описувати виключно ті факти, що мали місце. Ну і, звичайно, варто забути про емоційності і нецензурну лексику при складанні скарги. Простіше кажучи, все повинно бути написано грамотно і стисло, щоб поміститися на аркуші А4.

До того ж, щоб скласти претензію, потрібно дотримуватися певну структуру. Виглядає вона наступним чином:

  1. Вказати, кому адресовано звернення. У цьому розділі треба вказати назву банку, куди буде надіслано заяву. Також тут треба вписати повне ім'я посадової особи, що стоїть на чолі потрібного закладу. Для прикладу можна адресувати скаргу директору банку «АСБ» Юрікова Н.В.
  2. Вписати, від кого виходить лист. Тобто вказується адресант. Потрібно вказати його повне ім'я, контактну інформацію та адресу.
  3. Після цього написати назву документа. Можна конкретизувати, наприклад «Претензія про повернення грошових коштів».
  4. Тепер переходимо до основної частини. Тут треба написати, чому дія банку вважається порушенням. При цьому всі факти повинні бути викладені послідовно і бути нормативно обґрунтованими. Важливо використовувати дати, звичайно, якщо пам'ятаєте їх.
  5. Після опису порушення заявник повинен викласти, що він вимагає. Якщо заяву про повернення грошей, потрібно вписати суму, яку хочете повернути. Крім того, в цій частині важливо вказати, протягом якого часу хочете отримати відповідь на свою претензію. Зазвичай стандартний час становить десять днів.
  6. Якщо є якісь докази, їх потрібно додати до документа у вигляді додатків. Це можуть бути показання свідків, фото і відео.
  7. Дата, коли звернення було складено.
  8. Підпис адресанта.

При цьому правильно складений   приклад претензії   в банк включає в себе не тільки звичайну адресу проживання заявника, а й його електронну пошту При цьому правильно складений приклад претензії в банк включає в себе не тільки звичайну адресу проживання заявника, а й його електронну пошту. Це потрібно, якщо заявнику хочеться отримати повідомлення про розгляд справи на електронну пошту, а не чекати звичайного листа. А якщо все ще сумніваєтеся в коректному написанні документа, можна звернутися до фахівця. Юрист допоможе правильно вказати юридичні тонкощі.

Як вручити документ і терміни розгляду

Написавши претензію, наступний крок полягає в її вручення. Залежно від проблеми можна звертатися в центр обслуговування банку. Він розбирається з дрібними негараздами. Туди навіть не потрібно писати офіційного листа, але якщо питання серйозний, документ повинен бути офіційним і поданням відповідній особі.

Отже, розглянемо варіанти, до кого звернутися в банку, який порушує права свого клієнта:

При цьому документ подається в двох примірниках. Один з них буде залишатися у адресата, а другий, з відповідною позначкою, залишиться у заявника. Правда, дуже важливий момент - переконатися, що позначені обидва документи (є підписи і печатки про те, що папери прийняли і направили на розгляд).

Стандартний термін розгляду подібного документа становить 10 днів. Але якщо його було недостатньо для проведення повноцінної перевірки, організація має право продовжити термін розгляду до 30 або навіть 45 днів. Крім того, іноді термін розгляду подібних справ зазначений в договорі з фінансовою установою. Відлік часу починається не з моменту відправки претензії, а з моменту її отримання.

Зразки претензій до банку

Маючи шаблон, написати претензію стане простіше Маючи шаблон, написати претензію стане простіше. Люди губляться, коли їм кажуть, що немає єдиного стандарту, як складати розглянутий документ. Саме тому давайте на прикладі будемо розглядати, як виглядає кожен зразок.

  1. Зразок претензії до банку за кредитом (По перерахунку заборгованості). Перерахунок можуть виконати у випадках, коли кредит вже частково погашений. Наприклад, якщо клієнт повинен був платити по 5000 рублів на місяць, але вносить 20 000 рублів. Також претензію можна подавати, якщо банк помилково або неправомірно нарахував штраф або пеню.
  2. Зразок претензії до банку про повернення страховки . Зазвичай банки, оформляючи якісь послуги, нав'язують страховку. Природно, клієнтам це не завжди подобається. Якщо ви негативно ставитеся до такого роду операцій, тоді, грунтуючись на ЗоЗПП, можна попросити компенсацію. Отримавши заяву, клієнтові повинні повернути частину витрачених коштів.
  3. Зразок претензії до банку на повернення грошових коштів . Законним чином знімаються гроші, якщо є виконавчий лист або згідно з договором з банком. Якщо гроші списані без відома клієнта і без законних на те підстав, можна відправляти цей документ.
  4. Зразок претензії до банку про незаконне списання грошових коштів . До незаконного списання грошей відносяться комісії банку, на які клієнт не дав згоди або ні про них поінформований. Також сюди відносяться шахрайські дії і помилки в роботі техніки. Але перш ніж висувати претензії, отримаєте виписки з рахунків.
  5. Зразок претензії до банку про нав'язаних послуги . Якщо банк нав'язує платні послуги клієнту, не маючи на те підстав, постраждала сторона має право оскаржити це.

Як вже говорилося, форма будь-якого з перерахованих вище бланків довільна. Це означає, що необов'язково складати папір саме так, як тут вказано - допустимі різні відхилення.

Як бути, якщо банк не відповідає

На жаль, звернення в банк не завжди допомагає. В такому випадку скривджені клієнти можуть звернутися в інші установи. Можуть допомогти наступні організації:

  1. Росспоживнагляд. Це орган, який відповідає за якість наданих послуг в будь-якій сфері. Якщо банківська установа надає неякісні послуги, даний орган може вирішити проблему. При надсиланні скарги Росспоживнагляд проведе перевірку і, якщо виявить помилки в роботі, допоможе їх усунути. Звернутися можна через офіційний сайт, перейшовши в розділ «Для громадян». Або відправивши за адресою, вказаною на цьому ж сайті. Про надходження і реєстрації листи можна дізнатися за телефонами 8 (800) -100-00-04, +7 (499) -973-26-90.
  2. Центробанк . У його компетентності контролювати роботу всіх банків.
  3. Прокуратура. Сюди можна писати звернення, якщо банк серйозно порушив права клієнта, або є склад для кримінальної справи. Таке звернення повинно бути одночасно подано в прокуратуру і банк. Відповідь надається протягом місяця.
  4. ФАС, або Федеральна антимонопольна служба. Дана організація бореться з недобросовісною пропагандою і рекламуванням банківських послуг з приховуванням важливих нюансів. Відповідають на претензію через тридцять днів.
  5. Суд. Самою останньою інстанцією, куди можна звернутися, є суд. При цьому сюди можна відправити позов, тільки якщо дотриманий претензійний порядок. У разі успішного задоволення позову, банком повинна бути виплачена компенсація, яку вимагає клієнт. До того ж всі судові витрати будуть покладені на відповідачів.

З їх допомогою добитися справедливості набагато простіше.

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online