- Повернення несправного телефону
- претензія
- Термін повернення грошей
- Якщо продавець не повертає гроші
- Підстави для відмови в поверненні мобільного телефону
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Чи можна повернути гроші за мобільний телефон, що знаходиться на гарантії, в якому виявився шлюб? Щоб покупка гаджета не обернулася розчаруванням і тривалої тяганиною з продавцем, краще заздалегідь ознайомитися з правилами його повернення.
Повернення несправного телефону
Мобільні телефони розрізняються між собою технічними характеристиками, що відбивається на правилах їх повернення. Важливо, відноситься конкретна модель до технічно складним товарам.
Відповідно до пункту 6 Переліку технічно складних товарів, затвердженого постановою Уряду РФ від 10.11.2011 №924, таким товаром є бездротовим обладнанням для побутового використання, має сенсорний екран і володіє двома і більше функціями.
Якщо телефон відповідає цим характеристикам, то термін його повернення через дефекти обмежений 15 днями з моменту покупки. Згідно п. 1 ст. 18 Закону про захист прав споживачів (далі - Закон), після закінчення цього терміну повернення можливе, тільки якщо:
- шлюб не вдається усунути;
- ремонт займає багато часу або вимагає невідповідних витрат;
- дефекти виникають неодноразово;
- продавець порушує терміни ремонту;
- покупець не може користуватися телефоном більше 30 днів протягом кожного гарантійного року.
Якщо таких обставин немає, то після закінчення 15 днів покупець може вимагати тільки проведення гарантійного ремонту.
Якщо мобільний телефон не володіє характеристиками технічно складного товару (наприклад, кнопковий телефон без сенсорного екрану), то його можна повернути, якщо шлюб був виявлений до закінчення гарантійного терміну або протягом 2 років з моменту покупки, якщо такий строк не встановлений (п. 1 ст. 19 Закону).
претензія
Для повернення неякісного пристрою потрібно підготувати письмову претензію в магазин або виробнику.
Претензія складається у довільній формі. Можна скористатися формою заяви продавця (якщо вона є) або написати звернення по зразком .
У претензії зазначаються:
- найменування та адреса продавця ;
- дані заявника (прізвище, ім'я, по батькові, адреса, контактна інформація);
- дата покупки;
- відомості про мобільний телефон (марка, модель, технічні характеристики, вартість);
- в чому полягає шлюб, і коли він був виявлений;
- вимоги купівельн я. Крім повернення товару, можна зажадати компенсації збитків у зв'язку з поломкою телефону (п. 1 ст. 18 Закону), а також відшкодування різниці між ціною в момент покупки і повернення грошових коштів (П. 4 ст. 24 Закону);
- дата претензії;
- підпис заявника.
До претензії варто докласти підтверджуючі документи і докази:
- чек або його копію;
- фотографію товару, якщо поломка видно при зовнішньому огляді.
Відсутність чека не є перешкодою для повернення телефону (п. 5 ст. 18 Закону). Підтвердженням придбання товару у конкретного продавця можуть бути показання свідків або упаковка з логотипом магазину або штрих-кодом. Дані про свідків (прізвище, ім'я, по батькові, контактну інформацію) необхідно вказати в претензії.
Претензію можна передати особисто або відправити поштою. Перший варіант кращий, так як при особистому зверненні можна домовитися з продавцем про повернення телефону.
В цьому випадку будуть потрібні два примірники претензії. Один з них передається продавцеві, а другий з підтвердженням прийняття претензії залишається у покупця. Таке підтвердження повинно містити:
- дату, коли магазин прийняв претензію;
- посаду, прізвище, ім'я та по батькові співробітника , Який отримав претензію;
- підпис працівника, який здобув претензію.
Якщо магазин знаходиться далеко, або продавець відмовляється прийняти звернення, можна відправити претензію поштою листом з описом вкладення та повідомленням про доставку.
Документи про відправку необхідно зберегти як доказ звернення до продавця.
Термін повернення грошей
Дата, коли продавець отримав претензію, важлива, так як від неї ведеться відлік терміну, протягом якого магазин повинен задовольнити вимоги споживача.
Продавець зобов'язаний повернути кошти за бракований телефон не пізніше 10 календарних днів з моменту отримання претензії (ст. 22 Закону). Якщо для визначення причин поломки продавець проводить технічну перевірку, вона також повинна бути завершена в десятиденний термін (п. 5 ст. 18 Закону).
Слід пам'ятати, що стосовно різних вимог покупця діють різні терміни . Наприклад, згідно з п. 1 ст. 21 Закону, обмін товару здійснюється:
- не пізніше 7 календарних днів - якщо не проводиться перевірка телефону;
- не пізніше 20 календарних днів - у разі проведення перевірки;
- не пізніше 1 місяця - якщо у продавця відсутній товар для заміни бракованого.
Якщо продавець не повертає гроші
Порушуючи терміни повернення вартості телефону або відмовляючись її виплачувати, магазин збільшує свої витрати, так як в цьому випадку покупець може зажадати неустойку в розмірі 1% від ціни телефону за кожен день прострочення (п. 1 ст. 23 Закону).
За захистом прав покупцеві слід звертатися до суду. У разі прийняття рішення на його користь продавець буде зобов'язаний не тільки повернути ціну телефону і виплатити неустойку, але і компенсувати покупцеві:
- витрати на оплату державного мита за позовну заяву;
- вартість послуг адвоката;
- інші витрати, пов'язані з судовим процесом.
Також суд зобов'яже продавця виплатити штраф у розмірі 50 відсотків від суми, отриманої покупцем в результаті судового розгляду (п. 6 ст. 13 Закону).
За продаж неякісного телефону магазин може понести адміністративну відповідальність за ст. 14.4 КоАП, якщо покупець звернеться зі скаргою у Росспоживнагляд .
Заздалегідь розповівши про ці наслідки продавцеві, можна прискорити добровільне виконання вимог покупця.
Підстави для відмови в поверненні мобільного телефону
Хоча законодавство націлене на захист споживачів, слід пам'ятати, що повернення мобільного телефону можливий не завжди. Продавець має право не приймати товар і відмовити в поверненні його вартості, якщо:
- поломка телефону сталася в результаті недотримання покупцем правил його експлуатації або обставин, за які магазин не відповідає. Продавець несе відповідальність тільки за заводський брак, неправильні умови зберігання і транспортування телефону до його придбання покупцем;
- покупець порушив строки звернення до продавця, зазначені в першому розділі статті;
- збіг гарантійний термін.
Також неможливий повернення мобільних телефонів належної якості, якщо вони не підійшли покупцеві за кольором, розміром і іншим характеристикам, за винятком тих моделей, які не належать до технічно складним товарам (Постанова Уряду РФ від 19.01.1998 №55).
Дорогі читачі, інформація в статті могла втратити свою актуальність. Якщо ви хочете дізнатися, як вирішити саме Вашу проблему, телефонуйте за телефонами:
Або задайте питання юристу на сайті. Це швидко і безкоштовно!