Кому в Україні знадобилися "переселенці під вибори"

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

17 травня 2018, четвер, 17:30 2071

2018-05-17T17: 30: 00 + 03: 00 Публікації 2019-07-17T04: 05: 39 + 03: 00 Українські Новини Кому в Україні знадобилися "переселенці під вибори"

Станом на квітень 2018 року в Україні всього налічується близько 1,5 мільйонів громадян, офіційно мають статус "вимушеного переселенця".

Станом на квітень 2018 року в Україні всього налічується близько 1,5 мільйонів громадян, офіційно мають статус вимушеного переселенця

При цьому, у відповідь на питання "скільки громадян вперше отримали статус переселенця в 2017 році і в січні-березні 2018 роки?" Інформаційно-обчислювальний центр Мінсоцполітики ненадовго "зависає", після чого видає цифру - 396 416 і 62 557 осіб. Тобто, майже 460 тисяч чоловік, або 31% від загального числа вперше стали "вимушеними переселенцями" тільки за останній рік. Чи не переоформляли і не відновлювали старі довідки, а саме отримували. Майже кожен третій від загальної кількості! Звідки і куди зовні тихо і непомітно мігрувала така маса людей ?!

Логіка підказує - такий переселенський бум в нинішніх умовах не може бути природним. Хтось і для чогось його стимулює. У розпорядження "Українських Новин" потрапили документи, які наочно ілюструють принаймні один із напрямів штучного нарощування "переселенської армії". Причому, тут в "вимушених переселенців" записують людей, які категорично не бажають, та й не мають права за законом, носити цей статус. Записують насильно, позбавляючи коштів до існування. І чітко розуміючи всю протизаконність таких дій.

Переселенці за народженням

Розмови про те, що колишніх жителів Донецької і Луганської областей примусово записують в "переселенці", погрожуючи за відмову позбавленням пенсій і звільненням з роботи, ходили в соціальних мережах давно. Але все це фігурувало на рівні чуток.

І ось журналістам "Українських Новин" вдалося зіткнутися з людиною, яка потрапила під прес через колишнього місця проживання. І від якого прямим текстом вимагали отримати статус, права на який він не має. Сьогодні він залишився без засобів до існування, намагається відновити справедливість через суд. І дивується: "Кому і навіщо знадобилося перетворювати мене в біженця, яким я не був і бути не хочу?".

Нині 77-річний громадянин України переїхав разом з дружиною з Донецька до Полтавської області в 2014 році. Подружжя кілька років підшукували місце, де можна було б спокійно провести старість. І, нарешті, зупинилися на курортному Миргороді. Продали квартиру в центрі Донецька і знялися там з реєстрації, купили невеликий будиночок, де і зареєструвалися. У встановленому законом порядку стали отримувати пенсію в місцевому відділенні ПФ як жителі Миргорода. І отримували її протягом трьох років.

У лютому 2018 року подружжя викликали до місцевого пенсійний фонд і зажадали негайно надати "довідку переселенця", або виплата пенсій буде припинена. "Мені сказали, що я не маю права отримувати пенсію на загальних підставах, оскільки є переселенцем із зони АТО. А на якій же підставі мені виплачували пенсію раніше ?! Хто взагалі вирішив, що я - вимушений переселенець? Ніхто нічого пояснювати не став, поставили перед фактом: або довідка - чи ні пенсії! ".

В управлінні соцзахисту, куди він попрямував після ПФ, визнали, що отримувати довідку переселенця він не зобов'язаний. Це взагалі право, а не обов'язок. Але заявили, що довідку можуть видати. Незважаючи на те, що "новий переселенець" вже більше трьох років взагалі не проживає в зоні АТО і претендувати на цей статус не може. "Кажуть, це вже не моя турбота. Я питаю, а з якої ж дати мене запишуть в біженці? З моменту переїзду в Миргород? Ні, з моменту подачі заяви. Взагалі якийсь сюр виходить - стану вимушенимпереселенцем з Миргорода до Миргорода. У нас що, вже вся Україна - зона АТО? ", - обурюється потерпілий.

Правда, тут вже не стали викручуватися і чесно роз'яснили, що ставши "переселенцем" миргородський пенсіонер сам себе серйозно обмежить у правах. Визнали, що вимога ПФ "абсолютно незаконно". І навіть допомогли юридично грамотно оформити заяву-заперечення до Пенсійного фонду.

"Ні я, ні моя дружина не є, по суті, особами, яких можна віднести до статусу внутрішньо переміщених осіб ... Повідомляю Вам, що загрози щодо припинення мені пенсійних виплат є необгрунтованими і протиправними. Згідно з вимогами Закону України" Про пенсійне забезпечення "та Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" немає підстав для позбавлення мене пенсійних виплат ", - йдеться в заяві.

Згідно з вимогами Закону України Про пенсійне забезпечення та Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування немає підстав для позбавлення мене пенсійних виплат , - йдеться в заяві

Зареєструвавши свою заяву 16 лютого, кілька разів протягом місяця заходив в ПФ, цікавився його долею. Останній раз - 7 березня. Відповідь була незмінним: "В роботі". Нарешті, 15 березня виявив в своїй поштовій скриньці згорнутий вдвічі документ без конверта, датований ... 21 лютого. Цей документ складно назвати повноцінним відповіддю на звернення. Як і повідомленням про рішення припинити виплату пенсії. Перефразовуючи зміст, суть його зводиться до трьох тверджень: все переселенці зобов'язані мати довідку, довідка - ознака переселенця, переселенцю без довідки пенсія не призначена.

Папір була вкинута в поштову скриньку за день до дати отримання пенсії. А на наступний день листоноша пенсію "переселенцю без довідки" не приніс.

А на наступний день листоноша пенсію переселенцю без довідки не приніс

Виконувати Закон не велить інструкція

Отже, наскільки часта ситуація, в яку потрапив житель Миргорода? Скільки українських пенсіонерів позбулися пенсії через відсутність довідки переселенця? Відповідь на це питання не змогли дати ні в Кабміні, ні в Міністерстві соціальної політики України, ні в Пенсійному фонді, куди прямували запити.

У Кабінеті міністрів України також заявили, що не давали жодних вказівок щодо оптимізації чисельності одержувачів пенсії за віком, в тому числі - шляхом переведення громадян, які змінили місце постійної реєстрації з Донецької / Луганської областей в розряд "вимушених переселенців". "Рішення Кабінету міністрів і доручення керівництва Кабінету міністрів, про які йде мова в пункті 1 Вашого запиту, не бралися і не видавалися", - йдеться у відповіді.

У Міністерстві соціальної політики України зробили вигляд, що не розуміють, про яку категорії громадян йде мова. І почали розповідати про особливості нарахування пенсій внутрішньо переміщеним особам. "Постановою №637 (постанова КМУ від 05.11.2014 - ред.) Передбачено, що призначення і продовження виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам проводиться за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується довідкою, виданою згідно з Порядком №509 (постанова КМУ №509 від 01.10.2014 - ред.) ", - йдеться у відповіді.

Зате, абсолютно в темі виявилися в самому Пенсійному фонді України. Тут теж довго розповідали про порядок нарахування пенсій внутрішньо переміщеним особам. І про те, що соціальні виплати їм припиняються в разі скасування довідки внутрішньо переміщеного особи. Поки, нарешті, не видали абзац, в якому пояснюється їхня позиція по заданому питанню.

"Для виплати пенсії особам, які не є зареєстрованим користувачем в органах соціального захисту населення в установленому для внутрішньо переміщених осіб порядку, і до яких неможливо застосувати загальний порядок призначення (поновлення) виплати пенсій у зв'язку з тим, що їх пенсійні справи з документами, на підставі яких здійснювалося призначення, розрахунок і виплата пенсій, залишилися на непідконтрольною української влади території, рішення на законодавчому рівні не приймалися ", - йдеться у відповіді.

Якщо перевести цю фразу з чиновницької мови на людський, то все стає на свої місця. Виявляється, пенсійна реформа з рапортами про вже здійснені повному перекладі всіх справ в електронну форму в самому ПФ сприймається не так яскраво. Дорога іграшка, в яку можна зазирнути при нагоді. Основним же документообігом в 21 столітті тут залишаються паперові папки з мокрими печатками. Тільки їм довіряють і лише вони підстава для постійної виплати пенсій.

У переїхали з Донецької та Луганської області з 2014 року ці самі паперові папки (особисті пенсійні справи) залишилися на території ДНР / ЛНР. В електронному вигляді дані є, але підтверджує папірці немає. А закон, як вважають в ПФ, до сих пір не роз'яснив, що робити з такими громадянами. Тому пенсії їм і не виплачують, поки вони не стануть "переселенцями", яким пенсія нараховується за спрощеною процедурою.

Правда, норми статті 49 Конституції України, і закону "Про пенсійне забезпечення" є імперативними. Вони мають пряму дію і зобов'язують ПФ виплачувати пенсії таким громадянам. В законі "Про пенсійне забезпечення" немає жодної згадки про особисті справи взагалі.

Ця норма з'являється лише в відомчому постанові ПФУ "Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій ". Але про те, в якій формі повинні бути ці справи - паперовій або електронній - немає ні слова. Зате пункт 4.9 цього Порядку чітко вказує: "Документом, який підтверджує призначення особі пенсії, є пенсійне посвідчення, яке видається органом, що призначає пенсію".

Нарешті, закон "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в статті 21 передбачає взагалі виключно електронний облік в системі державного пенсійного страхування.

Звідки ж беруться "паперові справи"? З підзаконних актів - рішень Кабміну і внутрішніх розпоряджень самого ПФ. Коли виникає конфлікт таких актів до закону, вони взагалі не мають юридичної сили. Але в Пенсійному фонді пішли іншим шляхом - просто скасували прямі норми законів і Конституції на підставі ... своїх внутрішніх інструкцій.

За такі дії їх вже нещадно б'ють українські суди. У судових рішеннях прямим текстом пишуть, що проблема обліку всередині Пенсійного фонду не повинна стосуватися гарантованих законом прав громадян. При цьому, суди вказують, що ПФ не має права скасовувати норми законів на підставі своїх внутрішніх інструкцій.

"З урахуванням викладеного, підзаконні нормативно-правові акти не можуть змінювати в бік звуження права громадян, які встановлені нормативно-правовими актами вищої юридичної сили", - йдеться в рішенні Донецького апеляційного адміністративного суду від 5 лютого 2018 року.

І таких рішень в Реєстрі - сотні . До них ми повернемося пізніше.

Як ви думаєте, після таких рішень Кабмін, Мінсоцполітики та ПФ кинулися приводити свої акти у відповідність з законом? Вони їх просто проігнорували.

На відміну від свого міністерства, сам міністр соцполітики Андрій Рева, як виявилося, в курсі цих питань. Коли пішла перша хвиля позбавлення пенсій "переселенців без довідки", його змогли зловити в Харкові і задати питання по пенсіях журналісти видання "Медіапорт". "Немає документів, на підставі яких пенсія була призначена. Йдеться про пенсійній справі, яке залишилося там, де ця пенсія була призначена. Для того, щоб призначати їм пенсію без пенсійної справи, вони отримують статус внутрішньо переміщених осіб, який дає їм це право . Коли вони втрачають статус, фізичної можливості - точніше, законної підстави - платити їм пенсії у Пенсійного фонду немає. Це питання має регулюватися законом, якого на сьогодні немає ", - заявив міністр.

На відміну від свого міністерства, сам міністр соцполітики Андрій Рева, як виявилося, в курсі цих питань На відміну від свого міністерства, сам міністр соцполітики Андрій Рева, як виявилося, в курсі цих питань. Фото: facebook-ua.info

А як же колишні жителі окупованих територій отримували пенсії раніше? І на це питання у міністра знайшлася відповідь. "Тому що їм пенсія виплачувалася незаконно. Законним підставою є пенсійну справу. Відсутність пенсійної справи можна вважати ситуацією, що дозволяє платити пенсії, якщо є статус тимчасово переміщеної особи", - заявив Рева.

"Закони незаконні". Ось так і живуть у нас пан Рева і українське законодавство з судами в різних реальностях. А ви думали, це Пенсійний фонд за своєю ініціативою створив сам собі пікантну ситуацію?

У пенсійному фонді вже Полтавській області заявили, що просто проводили перевірку даних, наданих при отриманні пенсій переселенцями. Так, в січні-лютому 2018 року по області уточнювали дані по 28 таких справах.

Але надана на запит "Українських Новин" копія листа Головного управління ПФ в Полтавській області своїм підрозділам не залишає сумнівів - метою перевірки були переселенці, а саме громадяни, які прийшли на зміну місце проживання в звичайному порядку. "Пенсійним фондом України проведено аналіз бази даних одержувачів пенсій, які перебували на обліку в окремих районах Донецької і Луганської областей ... і за станом на листопад 2017 року перебувають на обліку і одержують пенсію в інших управліннях ПФУ без встановлення відповідних ознак приналежності до внутрішньо-переміщеним особам ", - йдеться в типовому листі.

і за станом на листопад 2017 року перебувають на обліку і одержують пенсію в інших управліннях ПФУ без встановлення відповідних ознак приналежності до внутрішньо-переміщеним особам , - йдеться в типовому листі

Так що, все стає на свої місця. І в електронній базі дані є. І охота велася на якихось "переселенців", а саме на пересічних громадян, що переїхали з територій АТО без "ознак приналежності".

"Прикидати звичайними громадянами"

Найяскравіше суть і масштаб "полювання на переселенців, які намагаються прикинутися звичайними громадянами" ілюструють численні судові рішення.

З початку АТО Україна почала вирішувати проблеми з виплатами пенсій жителям окупованих територій і переселенців. Хоча, насправді, винаходити тут велосипед не було необхідності. Ми його вже встигли винайти раніше.

Сьогодні для судів усіх країн зони Європи при вирішенні питання про пенсіях переселенцям базовим є справа, благополучно програне нашою країною в ЄСПЛ на стику 2013-2014 років - "Пічкур проти України".

Суть справи полягала в тому, що громадянин України ще в 2005 році переїхав до Німеччини, не відмовившись від українського громадянства. Коли стало відомо про реальне місце проживання, Пенсійний фонд перестав нараховувати і виплачувати йому пенсію. Проте, ЄСПЛ визнав такий підхід дискримінацією громадянина України за ознакою місця проживання в розумінні статті 1 Конвенції про захист прав людини.

З початком АТО Україна призупинила виплату пенсій на окупованих територіях, але повністю не відмовилася від зобов'язань, запропонувавши громадянам отримувати пенсію в інших регіонах. Однак, в 2016 році ситуація докорінно змінилася. Тисячі громадян зареєструвавшись "переселенцями" продовжували жити на окупованих територіях, "отримуючи по дві пенсії". СБУ тоді заявила мало не про 360 тисячах виявлених "липових переселенців". Були внесені зміни до нормативних актів, введені обмеження за часом перебування за межами місця реєстрації. За переселенцями стали стежити, позбавляючи пенсій і соцвиплат при найменшій підозрі про незнаходження на "приписане" місці.

Лише одиниці оскаржили ці обмеження в судах. Переважна більшість або підтвердило статус "переселенця", або відмовилося від претензій, відчуваючи почуття провини. Як виявилося - даремно! Практично всі суди встали на сторону позбавлених таким чином пенсій жителів зони АТО.

"Ні Законом" Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ", ні Законом" Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції ", ні будь-яким іншим Законом України не встановлено обмежень права на отримання пенсійних виплат осіб, які проживають на території, яка не контролюється органами державної влади ... Виходячи з правової і соціальної природи пенсії, право громадянина на призначення йому пенсії не можна пов'язувати з такою умовою, як постійне місце проживання (реєстрація місця проживання ), А держава відповідно до конституційних принципів зобов'язана гарантувати це право незалежно від того, де живе особа ", - йдеться в рішенні Краматорського міського суду від 12 грудня 2017 року.

"Важливим залишається загальний принцип, освітлений в рішенні Верховного суду України від 6 жовтня 2015 року, який пов'язаний зі статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і проголошує непорушність права людини на володіння своєю власністю. Цей принцип безпосередньо освітлений в рішенні ЄСПЛ" Пічкур проти України ", де шановний суд встановив порушення Конвенції в разі залежності отримання пенсії від місця проживання особи", - вторить йому Донецький апеляційний адміністративний суд.

Тоді ПФУ програв кілька десятків судів різних інстанцій. На цьому справа і заспокоїлося. Що, по всій видимості, надихнуло чиновників. І вже влітку 2017-го вони зробили атаку на тих, хто відмовився від статусу "переселенця" або ніколи цей статус не отримував, самостійно облаштовуючи власне життя. Першими влітку-восени 2017 року за бритву ПФУ потрапили міста самих Донецької і Луганської областей.

За даними маріупольських інформаційних ресурсів, тільки в одному Маріуполі сьогодні судяться з Пенсійним фондом понад 100 громадян, які не вважають себе "переміщеними особами". До кінця року керівник маріупольської асоціації жінок "Берегиня" заявила, що тільки у виробництві їхніх юристів знаходяться 216 таких справ, 66 з яких вже виграні в судах.

Представник Уповноваженого з дотримання прав внутрішньо переміщених осіб Жанна Лук'яненко нарахувала понад 300 таких справ тільки по місту Бахмуту. Взагалі, з відомством Туки вийшла дивна ситуація. "У Бахмуті була така ситуація - близько 300 осіб, на яку Уповноважений відреагував. Направлено подання до Пенсійного фонду Бахмута, щоб в місячний термін відновити пенсійні виплати всім, кому вони були припинені у зв'язку з тим, що людина вийшла добровільно зі статусу ВПЛ", - ще в листопаді заявила Лук'яненко. Але тут же висловила сумніви, що виплати будуть відновлені. "Ефективніше буде звернутися до суду", - заявила вона.

Пенсійний фонд по можливості пручався. У Реєстрі судових справ можна знайти численні свідоцтва перенесення засідань через неявку в суд представників ПФ, де "не вистачає робочих рук". Програвши справи в перших інстанціях, ПФ тут же подає апеляції, які також практично незмінно програє. Але навіть пройшовши місяці судових тяжб громадяни не отримують назад пенсії. Так, в тому ж Маріуполі ще 29 грудня набуло чинності рішення апеляційного суду про відновлення виплат пенсій відомому в області фотокореспонденту Сергію Ваганову. Обіцяну пенсію він чекає до сих пір.

З початку 2018 року подібні пенсійні суперечки стали з'являтися вже в судах Запорізької, Дніпропетровської і Харківської областей.

"Набуття статусу (переселенця - ред) і відповідних пільг є правом особи, а не його обов'язком. І здійснення їм офіційної реєстрації за відповідною адресою на мирній території України в загальному порядку ні в якому разі не може бути підставою для обмеження прав на пенсійне забезпечення" , - вважає Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд.

І здійснення їм офіційної реєстрації за відповідною адресою на мирній території України в загальному порядку ні в якому разі не може бути підставою для обмеження прав на пенсійне забезпечення , - вважає   Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Так може мова йде про якомусь змові судів проти Пенсійного фонду? Як показує практика, живуть на податки громадян особи без жодної поваги ставляться до цих самих платників податків і за першої ж нагоди знаходять можливість цих самих громадян потріпати з особливим цинізмом. Прикладом може служити рішення Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 березня 2018 року.

Тут мешканка Покровська виграла всі судові інстанції і отримала судове рішення, яким визнано дії ПФ протизаконними, яке зобов'язує ПФ відновити виплату пенсії та виплатити заборгованість за місяці, коли пенсія не виплачувалася. Місцеве відділення Пенсійного фонду виплатило заборгованість, відрапортував про виконання рішення державного виконавця і знову припинило виплату пенсії. Громадянка спробувала оскаржити закриття справу виконавцем в суді, і програла. Незважаючи на те, що суд визнав - справа стосується обставин, вже визнаних судом "незаконними", він вирішив, що попередня тяжба закрита. "Захист права позивача на майбутнє адміністративним процесуальним законодавством не передбачена", - уклали судді Ігор Сиваченко, Олег Шишов і Анатолій Блохін.

Тим часом, в судових рішеннях дії Пенсійного фонду називаються не інакше, як "дискримінація" громадян.

Тим часом, в судових рішеннях дії Пенсійного фонду називаються не інакше, як дискримінація громадян

У Мінсоцполітики звинувачення в дискримінації обурено відкидають. "Питання не в статусі, питання в тому, що закон визначив, що на цих людей поширюється особливий порядок. Питання в тому, що закон визначив цих людей переміщеними особами ... Люди, які на момент всіх цих подій перебували на тій території, це і є переселенці. щоб забезпечити їм виплати пенсій і з тієї причини, що у них немає пенсійних справ і ми не можемо поки до них доступитися ... Не винні ці люди, але це було зроблено для того, щоб мати можливість виплатити цим людям пенсії ", - заявив в одному з інтерв'ю заступник міністра соціа ьной політики Микола Шамбір.

Якщо його слова процитовані журналістом вірно, то вже сама фраза "Люди, які на момент всіх цих подій перебували на тій території, це і є переселенці" - класичний приклад дискримінації мільйонів громадян України за територіальною ознакою в розумінні європейської Конвенції.

Далі Шамбіра пішли тільки два дніпропетровських судді. Говорячи про судові рішення, ми спеціально використовували фразу "майже всі рішення". У Реєстрі таки вдалося знайти одну справу, яка виглядає на загальному тлі "білою вороною". Судді Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду Людмила Божко і Юлія Дурасова 6 березня 2018 року розглядали апеляцію ПФ на рішення Бердянського міськрайонного суду. Суд першої інстанції традиційно зобов'язав ПФ виплатити пенсію громадянці, яка позбулася статусу переселенця і проживає в приналежному їй будинку в Бердянську. Апеляція погодилася з твердженням, що громадянка України не повинна втрачати можливість отримувати пенсію. Але тут же заявили, що статус переселенця є "довічним". "Наявність у позивача придбаного житла на підконтрольній українській владі території не змінює статусу позивача і не дає підстав для виплати їй пенсії не відповідно до встановленого для таких осіб порядком. Оскільки вона в своїх позовних вимогах просила відновити їй виплату пенсії на загальних підставах, такі позовні вимоги є необгрунтованими ", - йдеться в рішенні.

Щоб прийти до висновку, від якого можуть здригнутися м'які європейці, суддям з Дніпра не було потрібно досліджувати практику ЄСПЛ, згадувати Конституцію України або базові закони. Переважну частину тексту рішення становить аналіз постанов КМУ.

Так навіщо переселенці?

Навряд чи Шамбір могли самостійно публічно домовитися до фраз, які можуть підпадати під відповідальність за дискримінацію. Якщо б на те не було волі зверху, "старші товариші" давно б помітили, осмикнули. Без реакції такі фрази залишаються, тільки коли чиновник ретранслює думку вищого начальства. Ось тільки чиї думки - міністра Реви, віце-прем'єра Розенко або самого Гройсмана - повторював заступник міністра, він сам не уточнив.

Без відповіді залишається і питання "навіщо"? Юристи, які ведуть справи потерпілих, впевнені, що вся справа - в виборах. Точніше, скорочення кількості зайвого електорату з "неблагонадійних" регіонів шляхом переведення їх в урізану в правах категорію переселенців. Експерти з цим не погоджуються, стверджуючи, що відносно невелика кількість постраждалих пенсіонерів не може істотно вплинути на результати виборів.

"Ми не говоримо про" штучних переселенців ", тому що це принизливий момент. Це примушені державою стати переселенцем, я б сказав так. З якого це метою робиться? Це вже питання до держави", - говорить виконавчий директор Української Гельсінської спілки з прав людини Олександр Павличенко.

Він підкреслює, що статус вимушеного переселенця якраз повинен допомогти позбутися від урізання в правах, які відбуваються при вимушеному переїзді, але іноді це набуває лише формальні ознаки, які не працюють на поліпшення прав цих осіб. При цьому Павличенко не вважає правильним, коли держава спеціально вибудовує бар'єри, щоб відсікти можливість отримання соцдопомоги людям, які живуть на непідконтрольною території.

"Держава намагається не допустити, щоб особи, які не проживають на підконтрольній території, мали можливість отримати соціальні виплати, пенсії. Що в принципі неправильно, це є реальним бар'єром, який відштовхує населення України, яке знаходиться на непідконтрольною території. Вони шукають інші джерела для життя. Ми знаємо, що Росія виплачує певні виплати таким громадянам. хтось отримує 2 пенсії, з обох сторін. Але українська держава не має хвилювати, хто оплачує додаткові соціальні в лади. Так, це економія для бюджету, але і втрата того населення, яке проживає на непідконтрольною території ", - відзначає експерт.

Також Павличенко звертає увагу на неврегульованість питання участі переселенців у виборах.

"Існує велика проблема з виборчим законодавством, яке на сьогоднішній день погано регулює питання безпосередньо участі осіб зі статусом внутрішньо переміщеного особи у виборах як на місцевому, так і на загальнонаціональному рівні, а також президентських виборах. І тому це проблема, яку необхідно врегулювати." , - говорить директор УГС.

Юрист УГС Борис Захаров також не підтримує практику «Економії грошей на власних громадянах вважає, що статус переселенця і виплата пенсій в принципі не повинні бути пов'язані між собою.

«Є законопроект 6692, який вносила, будучи ще депутатом, чинний омбудсмен Денисова. Він відв'язує питання пенсій від статусу внутрішньо переміщеного особи. Мені здається це правильний проект - держава, як суверен, зобов'язана виконувати свої зобов'язання. Тим більше - по пенсіях, які громадянами були зароблені. На мою думку, Україна в цій ситуації сьогодні виглядає не дуже добре. Це питання вже давно потрібно було вирішити цивілізованим шляхом », - підкреслив юрист.

Він також допускає, що спроби влади збільшити корлічество переселенців може бути пов'язано з виборами.

«Що стосується впливу на вибори, можливо. Мені важко судити про наміри влади. В принципі, оскільки переселенці все-таки обмежені у виборчих правах, можна на якихось псевдопатріотичних гаслах спокійно робити свою кампанію. Можливо. Я не беруся оцінювати, що саме підбиває влада на такі дії », - сказав Захаров.

А аналітик громадянської мережі "Опора" Олександр Клюжев вважає, що вимоги до громадян, які мають реєстрацію не на території АТО, оформляти статус переселенців, просто незаконні.

"На мій погляд, це абсолютно формальна логіка, яка не має нічого суспільства з реальністю, в якій живуть люди. У мене сумніви на рахунок законності цієї вимоги. Ця вимога пояснюється чиновниками як необхідність чітко верифікувати виплати тим громадянам, які проживали на території Донецька і Луганська і зараз прописані на підконтрольній території. Вони посилаються на те, що немає доступу до паперових справах цих громадян і тому необхідно завести справу як внутрішньо переміщеного особи, але з точки зору практичного асп єкта, така логіка дуже дивна. На мій погляд, це незаконна і нелегітимна річ ", - вважає експерт.

При цьому, на його думку, такі дії швидше спрямовані на економію грошей для бюджету, ніж на забезпечення прав громадян.

При цьому, у відповідь на питання "скільки громадян вперше отримали статус переселенця в 2017 році і в січні-березні 2018 роки?
Звідки і куди зовні тихо і непомітно мігрувала така маса людей ?
І дивується: "Кому і навіщо знадобилося перетворювати мене в біженця, яким я не був і бути не хочу?
А на якій же підставі мені виплачували пенсію раніше ?
Хто взагалі вирішив, що я - вимушений переселенець?
Я питаю, а з якої ж дати мене запишуть в біженці?
З моменту переїзду в Миргород?
У нас що, вже вся Україна - зона АТО?
Скільки українських пенсіонерів позбулися пенсії через відсутність довідки переселенця?
Звідки ж беруться "паперові справи"?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online