Куди скаржитися на лікарів: як написати скаргу, зразок

  1. Підстави для подання скарги
  2. Законодавча база
  3. Куди можна поскаржитися на лікаря?
  4. Міністерство охорони здоров'я
  5. суд
  6. прокуратура
  7. Страхова компанія
  8. Росспоживнагляд
  9. поліція
  10. Як правильно оформити скаргу на лікаря?

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua


Іноді пацієнти, звертаючись за лікарською допомогою, в результаті отримують нові проблеми зі здоров'ям або посилюють старі. У такій ситуації кожен потерпілий пацієнт має право скласти скаргу на лікаря.

Підстави для подання скарги

Кожен пацієнт повинен знати, що він має право на:

  • першу медичну допомогу;
  • вибір лікаря, у якого він бажає проходити лікування;
  • збереження таємниці про свого приватного життя;
  • відповідні умови перебування в медзакладі;
  • отримання будь-яких медичних відомостей про стан свого здоров'я;
  • ознайомлення з медичною документацією, яка стосується пацієнта;
  • оскарження неправомірних дій співробітників медустанови.

Мотиви заявника можуть бути наступними:

  • лікар відмовився надати медичну допомогу;
  • Халатне ставлення;
  • неправильно призначене лікування;
  • грубе ставлення;
  • навмисне приховування діагнозу;
  • погіршення здоров'я;
  • постановка невірного діагнозу;
  • перебільшена вартість лікування;
  • неякісно проведена операція.

Законодавча база

Основну інформацію з цього питання містить ст. 41 Конституції РФ. Заявник також може посилатися наступні статті КК РФ:

  • 236 ч. 2.
  • 293 ч. 1, 2.
  • 118 ч. 2.
  • 237 ч. 2.

Усіма вищезгаданими документами керуватися можна як під час суду, так і до нього.

Куди можна поскаржитися на лікаря?

Керівництво медустанови

Спочатку людина, яка хоче подати скаргу, повинен звернутися до керівництва медустанови. При цьому неважливо, лікарня це або поліклініка. Звернення до безпосереднього керівника лікаря - найбільш оперативний спосіб вирішення проблеми. Однак за законом відповідь на звернення можуть затримати на період до 30 днів.

Виходячи із значущості обставин, подати скаргу можна заввідділенням або головлікаря. Той, до кого звернувся заявник, повинен перевірити отриману заяву та винести висновок про те, чи винен лікар. Якщо звернення до керівництва було зроблено в письмовому вигляді, то і рішення керівництва повинно бути надано яка звернулася в письмовому вигляді.

Одним з найчастіших питань, з яким найчастіше звертаються до керівництва, є хамство і грубість лікаря. Пацієнт має право вимагати перевести його до іншого фахівця. Найчастіше скарги вистачає, щоб вирішити конфлікт, проте іноді начальство наполягає на невинності співробітника. Тоді потерпілому потрібно звернутися в іншу організацію.

Міністерство охорони здоров'я

У кожному місті є міське відділення МОЗ. При ньому діє громадська приймальня. Діяльність останньої пов'язана з отриманням та обробкою звернень від населення. Внаслідок цих звернень проводяться перевірки, в результаті яких лікар, якщо він винен, несе відповідальність за свій вчинок.

Є чотири способи звернутися зі скаргою на лікаря в МОЗ:

  • звернутися особисто;
  • зробити поштове відправлення (слід зберегти чек про відправку);
  • відправити лист на e-mail;
  • заповнити онлайн-форму на сайті міністерства.

У разі особистого звернення співробітники міністерства видають заявникові документ, що підтверджує прийняття скарги.

Згідно із законом МОЗ має відправити відповідь не пізніше ніж через 30 днів з того дня, як надійшла скарга. Заявник отримує відповідь в тій формі, про яку попросив у зверненні. Якщо форма не була вказана, відповідь приходить на електронну адресу.

суд

Кожен громадянин має право скаржитися на лікаря через суд. В цьому випадку медична експертиза і позапланова перевірка уповноваженими органами проводяться до судового засідання.

У позові слід вказати:

  • повне найменування суду;
  • суть спору;
  • права, які були порушені (при цьому рекомендується вказувати статті законодавства РФ).

Заявник повинен доповнити позов доказами порушень. Це можуть бути:

  • документи (чеки, довідки і т. д.);
  • відеозаписи і фотографії;
  • показання свідків.

прокуратура

Згідно з Конституцією РФ і Федерального закону «Про прокуратуру РФ», прокуратура реалізує діяльність з нагляду. Одним з її зобов'язань є перевірка звернень, що надійшли від населення.

Якщо по відношенню до заявника було зроблено щось, що не відповідає діючим нормативно-правовим документам, він може стати ініціатором прокурорської перевірки. У період до 30 днів заявникові повідомляють, чи буде порушено кримінальну справу.

У період до 30 днів заявникові повідомляють, чи буде порушено кримінальну справу

Страхова компанія

Поліс обов'язкового медичного страхування підтверджує, що людина застрахована і має право отримувати безкоштовну медичну допомогу. Цей документ є у кожного громадянина РФ.

Страхова компанія зобов'язана прийняти скаргу на лікаря у заявника, якщо вона пов'язана з доступністю і якістю наданої медичної допомоги. Те ж стосується звернень, які пов'язані з проханням лікаря оплатити медичну допомогу, ліки, які були застосовані під час стаціонарного лікування, діагностику або аналізи, які були зроблені за направленням лікаря медустанови. У повноваження страхової компанії також входить розгляд випадків відмови в наданні медичної допомоги.

Експерти зі страхової компанії зобов'язані провести експертизу, за результатами якої можна говорити, чи мав право співробітник поліклініки або лікарні діяти тим чи іншим чином. Якщо страхова компанія відмовляється від виконання своїх обов'язків, слід звернеться до територіального фонду ОМС. Вони є у всіх регіонах РФ.

Росспоживнагляд

Відносини між лікарем і хворим регулюються законом «Про захист прав споживачів», тому можна поскаржитися на лікаря в федеральну службу з нагляду в сфері захисту прав споживачів і благополуччя людини.

На сайті Росспоживнагляду є вкладка «Для громадян», де знаходиться сервіс «Звернення громадян». Щоб отримати додаткову інформацію, можна скористатися телефоном гарячої лінії, який вказаний на офіційному сайті.

поліція

Якщо дії лікаря пов'язані з правопорушенням, то слід звернутися до відділення поліції. Заява в вищезгаданий орган варто писати, якщо подія є злочином, який передбачає КК РФ. Такі випадки вкрай рідкісні.

Поліція також вживе заходів в разі адміністративного правопорушення з боку лікаря, якщо заявнику погрожували, вимагали гроші, були ображені його честь і гідність.

Заявник може написати в усі вищезазначені органи. Від тих інстанцій, які не можуть допомогти, прийде офіційну відмову. Направляти звернення спочатку до вищих інстанцій не має сенсу. Так чи інакше, скарга буде перенаправлено в нижчестоящі інстанції. Це порядок, який прийнятий законодавчо.

Як правильно оформити скаргу на лікаря?

Чітких правил по складанню скарги законом не передбачено. Заявник може скласти її у вільній формі. Проте, рекомендується слідувати універсальним правилам:

  • викласти проблему слід в найбільш повної і чіткої формі;
  • постановка мети повинна бути ясною.

Заявник повинен надати точні дані про те, хто скаржиться і на кого. Потрібно дати інформацію про місце і час надання медичної допомоги, по можливості докласти документальне підтвердження.

У зверненні не слід вживати емоційні вирази. Рекомендується давати посилання на відповідні закони РФ. Необхідно ясно вказати предмет заяви, тобто відповісти на питання, які заходи (на думку заявника) слід виконати стосовно лікаря.

Стандартна скарга на медичного працівника містить «шапку», в якій слід вказати:

  • назва організації, куди відправляється оригінал;
  • ПІБ її керівника;
  • найменування організації, куди відправляється копія;
  • ПІБ її керівника;
  • діюча контактна інформація заявника.

Нижче записується назва: «скарга». Далі розкривається її суть. Вимоги заявника щодо заходів, які слід виконати стосовно лікаря, викладаються в заключній частині. Якщо у вигляді порушення маються на увазі зайві витрати, заявник вказує вимоги, які пов'язані з грошовою компенсацією, там же.

Після укладення необхідно вказати реальну дату складання скарги, підпис, ініціали та прізвище. Після цього записується перелік документів, що додаються. Заявник повинен вказати кількість самих документів і їх чисельність в листах.

Під додатком увазі чеки, довідки та інші документи. Рекомендується відправляти їх копії, тому що, якщо в кінці кінців доведеться подавати позов до суду, там заявнику знадобляться вже оригінали.

Рекомендується відправляти їх копії, тому що, якщо в кінці кінців доведеться подавати позов до суду, там заявнику знадобляться вже оригінали

Зразок скарги №1 Зразок скарги №1   Зразок скарги №2   Зразок скарги №3 Зразок скарги №2 Зразок скарги №3

У РФ також існують організації, які допомагають громадянам написати звернення. Якщо заявник не може самостійно підготувати скаргу, він може звернутися в наступні громадські організації за допомогою в її оформленні:

  • Товариство захисту пацієнтів;
  • Ліга захисників пацієнтів.

Щоб гарантувати вирішення питання, необхідно найняти юриста. Це передбачає великі витрати, проте саме так можна набагато збільшити шанси на вирішення конфлікту на користь заявника.

Більшість пацієнтів вважає, що скаржитися на лікарів не має сенсу, а докладені до цього зусилля не дадуть позитивних результатів. Поширена думка про те, що лікарі покривають один одного через професійну солідарність. На жаль, подібні сумніви ускладнюють вдосконалення системи охорони здоров'я. В реальності скарги на лікарів допомагають виявити фахівців, які не справляються зі своїми обов'язками, і застосувати до них стягнення.

Куди можна поскаржитися на лікаря?
Як правильно оформити скаргу на лікаря?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online