Претензія на повернення грошових коштів: як правильно написати в 2019 році?

  1. Терміни виконання необхідних вимог
  2. Порядок оформлення досудової претензії
  3. вимоги
  4. надання претензії
  5. Значення досудової претензії

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Якщо порушуються зобов'язання однієї зі сторін угоди, необхідно скласти претензію на повернення грошових коштів, що є "підготовкою" до подачі позовної заяви.

Документ складають у довільній формі, але він повинен відповідати закону і нормативних актів, які регулюють відносини сторін спірних правовідносин.

Претензію на повернення грошових коштів зазвичай готують в справах про захист прав споживача. Підстави для подачі, терміни розгляду регулюються Законом.

Порядок і умови складання досудової претензії про повернення грошових коштів прописаний в законі Про захист прав споживачів від 7 лютого 1992 року Порядок і умови складання досудової претензії про повернення грошових коштів прописаний в законі "Про захист прав споживачів" від 7 лютого 1992 року.

Даний закон регулює відносини, які виникають між споживачами і виробниками, виконавцями, продавцями товарів, встановлює права споживачів на придбання товарів належної якості і безпечних для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього середовища.

Статті 18, 19 визначають механізм взаємовідносин між двома сторонами угоди купівлі-продажу товару.

Претензія на повернення грошових коштів готується і пред'являється, якщо товар виявився неналежної якості, а покупця не попередили про ці недоліки. Необхідно довести, що виявлені недоліки не стали результатом дії споживача.

Якщо споживач виявив недоліки, він має право вимагати:

  • заміни товару на товар тієї ж або іншої марки;
  • пропорційного зменшення ціни;
  • негайного безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їх лагодження або виправлення.

Також він може відмовитися від виконання договору купівлі-продажу і зажадати повернення сплаченої за товар суми. Терміни відшкодування збитків встановлюються законом.

Якщо у споживача немає касового або товарного чека або іншого документа, який засвідчує факт і умови придбання товару, послуги, відмовити в задоволенні вимог споживача не можна.

Терміни виконання необхідних вимог

Вимоги необхідно задовольнити в межах 15 днів, якщо: Вимоги необхідно задовольнити в межах 15 днів, якщо:

  • був виявлений істотний недолік товару;
  • не було дотримано терміни усунення недоліків товару;
  • неможливо користуватися товаром протягом кожного року гарантійного терміну (в сумі понад 30 днів) через усунення його різних недоліків.

Товар замінюють протягом тижня, але якщо продавець бажає провести додаткову перевірку, то 20 днів. Гроші повертають протягом 10 днів.

Розглянемо, як правильно написати і пред'явити досудову претензію на повернення грошей.

Порядок оформлення досудової претензії

У документі повинні бути такі відомості:

Зазвичай претензію за ненадані послуги або за неякісний товар адресують генеральному директору ТОВ "Сонечко" або керівнику, якщо прізвище невідоме.

Споживач вказує в претензії прізвище, ім'я, по батькові, всілякі контакти та електронну адресу для надання відповіді на претензію.

Інформація повідомляють наступну інформацію:

  • найменування, марка, артикул і інші відмітні ознаки;
  • вартість;
  • дату придбання (можна подивитися в касовому або товарному чеку);
  • відомості про гарантійний термін, який був встановлений для товар (до претензії прикладають гарантійний талон).

Якщо претензія оформляється через ненаданих послуг, відзначають такі відомості:

Суть претензії викладають у вільній формі. Необхідно обов'язково повідомити, що товар має недолік, послуга виконана з порушенням терміну, який був встановлений договором, або були порушені права споживача.

Наприклад: "Перестав включатися чайник через тиждень після покупки", "була виявлена ​​деформація дверей меблів" і так далі.

вимоги

Обов'язково викладаються наступні вимоги:

Вимоги обгрунтовуються, повинні відповідати статтям 18 або 29 Закону. У претензії краще не тільки вказати недоліки товару, а також посилатися на законодавчі норми, які послужать підставою для пред'явлення вимог.

До претензії прикладають копії документів, що підтверджують розмір збитків, що обгрунтовують розмір неустойки.

Як скласти претензію в магазин на повернення грошей за товар, якщо продавець почне відмовляти в задоволенні претензій споживача?

Не буде зайвим, якщо споживач включить попередження про подальшою обов'язковою скарзі в Росспоживнагляд або судовий орган, щоб захистити свої права.

надання претензії

Претензію вручають особисто в магазині або офісі виконавця (наприклад, авіакомпанії) Претензію вручають особисто в магазині або офісі виконавця (наприклад, авіакомпанії). Один примірник передають посадовій особі, другий примірник залишається у споживача, і на ньому проставляють відмітку про отримання претензії: підпис посадової особи, розшифровка, дата прийняття, відбиток печатки або штампа організації (необов'язково).

Також документ відправляють поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення, повинна бути опис вкладень (наприклад: "претензія туроператору на повернення грошей").

Шлях письма простежується на сайті: http://vinfo.russianpost.ru/ . Ресурс дозволяє відстежити дату доставки листа адресату.

Важливо знати ідентифікаційний номер листа, який вказують в квитанції. Роздруківка з сайту може бути доказом факту вручення претензії в суді. Текст відправленої телеграми завіряється на пошті і зберігається разом з повідомленням.

Поштові документи (чек, опис вкладень, повідомлення про вручення) зберігають. Це один з доказів отримання адресатом претензії.

Значення досудової претензії

Досудова претензія в ряді випадків повинна складатися обов'язково Досудова претензія в ряді випадків повинна складатися обов'язково. До таких випадків відносять суперечка, який випливає з договору перевезення пасажира або багажу, договору надання послуг за телефон, інший товар, послуг зв'язку.

Розглянемо приклад необхідності в складанні претензії на розірвання договору купівлі-продажу та повернення грошей. Був порушений встановлений договором термін виконання певних зобов'язань виконавцем.

Споживач усно заявляє про розірвання договору, вимагає повернути гроші. Виконавець ігнорує вимоги і терміни, гроші не повертає.

Споживач звертається до суду, подає позов, в якому вимагає сплатити йому ще й законну неустойку за порушення термінів повернення коштів. Але суду необхідні докази порушення термінів.

Письмова досудова претензія - красномовний доказ того, що вимога споживачем пред'являлося, але виконано не було, або було виконано не в строк. Інакше у суду не буде підстав, щоб стягнути неустойку.

Суд зазвичай стягує з відповідача штраф.

Приклад: товар коштував 20 000 рублів Приклад: товар коштував 20 000 рублів. Продавець порушив термін повернення грошей на 200 днів, і була оформлена і вручена претензія. Сума неустойки: 20 000 рублів х 1% х 200 днів = 40000 рублів.

За відмову вирішити справу без участі суду виписується штраф 50% від присуджується на користь споживача. Споживач отримує 20 000 рублів (вартість товару) + 40 000 рублів (неустойка). 50% штрафу від 60 000 рублів = 30 000 рублів.

Якщо досудова претензія буде оформлена і правильно вручена, споживач отримає 90 000 рублей.

У 2019 оформлення і пред'явлення досудової претензії - не обов'язкова умова. Але воно допомагає документально фіксувати юридично значимі обставини, які необхідні для подальшого розгляду справи в судовому порядку.

Якщо заява не буде оформлена і передана належним чином, судовий розгляд буде утруднено, і стягнути неустойку і штраф не вийде.

Як скласти претензію в магазин на повернення грошей за товар, якщо продавець почне відмовляти в задоволенні претензій споживача?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online