Воронезький кур'єр // Дорога змін

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Головна   без купюр   19

Головна Головна   без купюр без купюр

19.07.2012, 16:30 19

Нова транспортна схема Воронежа обійдеться в 27 млрд рублів

Фахівці московського ВАТ «НДІ автомобільного транспорту» завершили роботу над комплексною схемою організації дорожнього руху в Воронежі до 2017 року. Для реалізації проекту, за оцінками інженерів, буде потрібно 27 млрд рублів. Але місцеві шляховики вже заявили, що суму потрібно помножити на десять - така, на їхню думку, реальна вартість організації десятка парковок в центрі міста і 12 нових сучасних розв'язок. Критики і захисники концепції зійшлися на думці, що за кілометрові пробки в Воронежі окреме «спасибі» треба сказати будівельникам.

Остаточний, вже четвертий за рахунком, варіант комплексної дорожньої схеми доопрацьований з урахуванням понад 20 зауважень місцевих експертів. У будь-якому випадку розробка проекту зайняла менше року з моменту підписання муніципального контракту (адміністрація міста і інститут уклали його 29 липня 2011 року, оцінивши роботи в 30 млн рублів). Як і очікувалося, автодорожню мережу пропонується розвивати в три етапи, кожен з яких доповнює попередній. Для початку, в 2012 - 2013 роках, планується направити 300 - 500 млн рублів на регулювання схем роботи світлофорів на ряді вулиць, зміна розташування пішохідних переходів і зупинок. На другому етапі передбачено більш відчутні інвестиції - 4 - 5 млрд з бюджетів різних рівнів. Вони необхідні для зведення парковок і невеликих віадуків, розширення дорожнього полотна частини вулиць. Решта коштів має бути витрачено до 2017 року - на прокладку нових доріг, реконструкцію і будівництво транспортних розв'язок (10 - 12 штук), переселення жителів з приватного сектора, який може виявитися на місці перспективних магістралей.

При виконанні всіх пунктів проектувальники обіцяють збільшення пропускної здатності доріг на 25%. Іншими словами, навіть з урахуванням прогнозованого збільшення автопарку воронежцев з 250 до 312 авто на тисячу жителів, місто буде рухатися, а не стояти. З конкретних пропозицій, якими наповнена схема, запам'яталися проекти розв'язок на перетині Московського проспекту і вулиці Антонова-Овсієнка, вулиць Транспортної і Бурденко. Створення розгінних смуг на Московському проспекті в районі вулиці Урицького і проспекту Праці. Впровадження одностороннього руху від Ясного проїзду до вулиці Хользунова по Сонячній в напрямку Північного мікрорайону і по вулиці Донський - в бік центру. Перегляд циклів роботи світлофорів і зміна руху на перехрестях вулиць Ворошилова і Космонавтів, Хользунова і Шишкова, Матросова та Ворошилова, Чапаєва і Грамші. Створення пішохідних зон на вулиці Куколкіна і в Політехнічному провулку. Будівництво надземних і підземних переходів для зниження конфліктності транспортних і пішохідних потоків в районі універсаму «Молодіжний», перетину Московського проспекту і проспекту Праці, Південно-Західного ринку.

Словом, задумок - маса, звідси - висока вартість проекту. Проектувальники підрахували, що з 27,15 млрд руб 22,3 млрд підуть на капбудівництво і реконструкцію автодоріг, 3,89 млрд - на внеулічного парковки, 240 млн - на переселення жителів і знесення індивідуальних домоволодінь, 720 млн - на організацію дорожнього руху, модернізацію інфраструктури пасажирського транспорту. Розробники, показуючи, що вони не відірвані від реальності (як вважали деякі працівники дорожньої галузі), уточнили, що реалізація концептуальних заходів передбачає залучення бюджетних і позабюджетних коштів. Участь міськбюджету заплановано на рівні 30%. Зате навіть при песимістичному сценарії (в кожній родині - по автомобілю та не по одному) пробки скоротяться на 15%.

Автори проекту склали список вулиць з найбільшим числом ДТП за три роки: понад 100 аварій сталося на вулицях 9 Січня, 45-ї Стрілецької Дивізії, понад 200 - на Антонова-Овсієнка, Володимира Невського, Лізюкова, Хользунова, проспекті Патріотів, Плеханівській і Кірова, більше 300 - на Ленінському, Московському і проспекті Революції. За попередніми даними, в місті понад 9,5 тис. Дорожніх знаків, а також 222 світлофора. Роботи по контролю над ними по вуха. Як говориться в проекті комплексної дорожньої схеми, на жаль, його автори так і не дочекалися офіційної інформації про поточне будівництво вулично-дорожньої мережі, про допустимі навантаження на магістралі, про обсяги обороту вантажів підприємствами. Не дали розвернутися аналітикам НДІ. Але ж від них може бути реальна економія.

Завідувач науково-дослідним відділом інституту кандидат технічних наук Дмитро Енин розповів, що вони з колегами п'ять разів (з використанням трьох моделей) пропрацювали транспортний вузол, регульований світлофорами, біля пам'ятника Слави. Там компанія «Мостотрест» Аркадія Ротенберга запропонувала звести розв'язку вартістю близько 2 млрд рублів. Але у проектувальників немає питань до вузла. «Ми навіть додавали транспорт на перехрестя з урахуванням перспективи, - сказав Енин. - При правильному регулюванні, якщо прибрати звідти пішохідний перехід і розвести зупинкові пункти, вузол починає нормально рухатися і без серйозних вкладень. На найближчі п'ять років розрахунки саме такі. Так що питання тільки в центрі міста. Все замикається, починаючи з Донбаської, ситуацію можна підкоригувати на 25 - 30% шляхом виведення парковок з магістралей. Найбільш оптимальне рішення, взявши на озброєння європейський досвід, - обмежувати в центрі знаходження транспорту. Плюс добре б вивести звідти навчальні установи і торгові точки ».

Складно уявити, як йдуть з центру «Галерея Чижова» або ВДУ, - ледь не головні об'єкти тяжіння. До того ж щороку в Воронежі вводяться в дію тисячі квадратних метрів офісів. Про глобальні зміни в центрі можна і не мріяти: щільна забудова, проектування вузьких вуличок і проїздів з радянських часів практично не залишили нам варіантів. В ході презентації комплексної схеми головний архітектор міста Антон Шевельов доповів про готовність виділити майданчики для організації внеулічних парковок. Правда, деякі ділянки планується виміняти у ряду підприємств, наприклад, заводу Калініна і «Сільмашу».

Начальник ФКУ «Черноземуправтодор» Василь Говоров поцікавився, чому не можна паркувати машини на тротуарах, якщо вони шириною шість-вісім метрів. Проектувальники пояснили, що майже під усіма шестиметровими тротуарах проходять комунальні канали, та й Росспоживнагляд чи дозволить залишати транспорт ближче трьох метрів від житлових будинків. «Ну а ваші плани по будівництву підземних парковок - казка», - вигукнув Говоров. «Її треба втілити в життя», - парирував віце-мер Геннадій Шван. А ось керівник управління автодоріг області Олександр Трубніков, який в травні в пух і прах розніс доповідь Єніна, тепер був досить стриманий. Трубників поскаржився на великий обсяг інформації, «який просто не можна запам'ятати», і посперечався щодо орієнтовної вартості реконструкції розв'язки на Московському проспекті - вулиці Антонова-Овсієнка, позначеної на рівні 4 млрд рублів. «Такий весь дорожній фонд області», - зізнався Трубников. Хоча незабаром самі ж дорожники зробили висновок, що схема НДІ автомобільних доріг повинна коштувати не 27, а 270 млрд - з урахуванням перекладання комунікацій. Так що проектувальників дорікнули в зайвій скромності.

Керівник місцевої проектної організація «Киносарг» (спеціалізується на дорожньому будівництві в містах) Ігор Березін заступився за столичних колег. За його словами, пропозиція про парковках на тротуарах сложновиполнімое, якщо тільки їх ширина не 15 - 18 метрів мінімум. В іншому випадку шум від моторів занадто сильний. «Домовитися з Росспоживнаглядом і екологією буде практично неможливо, - заявив Березін. - Зрозуміло, що такі пропозиція виходили від начальників дорожніх служб, вони ж самі ніколи нічого подібного не узгоджують. Вартість реалізації схеми - 27 млрд, на мій погляд, досить близько визначена. А 270 млрд і для Москви багато. Звучала також критика щодо запропонованих транспортних вузлів, але їх компонування і розташування принципового значення не мають. Головне завдання проекту - визначити інтенсивності загального та пасажирського руху, щоб їх упорядкувати ».

Березін погодився, що багато районів Воронежа неможливо модернізувати через щільну забудову: «Архітектори на транспорт залишають маленькі території, а потім в них то об'єкти торгівлі сунуть, то стоянку. Типовий приклад - кільце біля гіпермаркету «Лінія» в Північному мікрорайоні. З розв'язки зробили стоянку. На вигляд - дрімуча безграмотність співробітників «Гражданпроект», які розробили абсолютно провальний генплан Воронежа. Автомобільна розв'язка повинна займати 4 - 5 га, а вони залишають якісь острівці, і думай, як роз'їхатися ».

За словами Дмитра Єніна, зараз великі федеральні кошти кинуті на модернізацію дорожніх схем Москви і Санкт-Петербурга. «У регіонах ситуація зворотна, з міст виводяться гроші, глави місцевих адміністрацій і раді б щось зробити, але їх бюджети обмежені соціальними питаннями, - сказав співробітник НДІ автотранспорту. - Найсумніше, що наш Містобудівний кодекс, який є основою для чиновників, до сих пір не включає вимог до розвитку вулично-дорожньої мережі. Він, по суті, домобудівний. Ось чому в містах штампуються будівлю за будівлею без нормальних вулиць і проїздів. Хоча кодекс повинен чітко прописувати відсоток території, що відводиться саме під дороги ».

Говорячи про перспективи Воронежа, Енин зауважив, що другий ярус Північного моста «резонно залишили в резерві до кращих часів», коли місто прийме рішення про розвиток легкорельсового транспорту. «Такий світовий досвід не тільки розвинених, але і країн, що розвиваються, - пояснив проектувальник. - У вас може з'явитися швидкісний трамвай, легке метро, ​​не обов'язково повноцінний метрополітен. Інакше неможливо. Не можна проектувати на завтрашній день, не припускаючи, що буде післязавтра. Відповідно до контракту ми здаємо роботу мерії і рекомендуємо, яким саме чином місту треба реалізовувати наш проект. Зокрема, ми запропонували протягом трьох місяців розглянути документ і прийняти рішення про систему управління та реалізації схеми. Інакше вона ляже на поличку, як генплан ».

Андрій Цвєтков
Воронезький кур'єр, №79, 19 липня 2012 року.


BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online