Чому Гомельський міськвиконком боїться шуму навколо нових реконструкцій вулиць?

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

У Гомельської пресі пройшло відразу кілька публікацій на захист нових реконструкцій вулиць Пролетарської, Інтернаціональної, Гагаріна та площі Леніна, ініційованих міськвиконкомом. Спробуємо розібратися: можливо, нові реконструкції вулиць дійсно є панацеєю від усіх транспортних проблем? Або ж навпаки - викличуть серйозні проблеми у безавтомобільной частини міста, як в ситуації з реконструкцією вулиці Кірова? У Гомельської пресі пройшло відразу кілька публікацій на захист нових реконструкцій вулиць Пролетарської, Інтернаціональної, Гагаріна та площі Леніна, ініційованих міськвиконкомом

Міськвиконком через газету «Радянський район» відразу дає зрозуміти: «Розширення Пролетарської і Міжнародної визначено Генеральним планом розвитку Гомеля».

Однак потрібно розуміти , Що в чинному генплані 2003 року акцент зроблений на будівництві саме нових вулиць-дублерів та зв'язків між районами міста. Але на сьогоднішній день більшість магістралей не створено, а міськвиконком обрав стратегію, за якою збирається пропустити міський трафік через серце міста. Такий спосіб вимагає менше коштів, ніж будівництво об'їзних магістралей. При цьому постраждають всі, крім автомобілістів.

При цьому постраждають всі, крім автомобілістів

Далі кореспондент Радянського району повідомляє: «Однозначно можна сказати, що вулиці будуть розширювати. Питання тільки в термінах. Ширина проїжджої частини визначена Генеральним планом розвитку Гомеля, тому додаткового громадського обговорення не буде потрібно ». Міське радіо підтвердило цю інформацію.

Але в цій ситуації кореспонденти помиляються. Можливо, ширина вулиць і прописана в доповненнях до генерального плану міста 2003 року, за яким поки ще живе Гомель. Але це не означає автоматичного і беззастережного виконання цих параметрів. Ці дані не були доступні Гомельчани до прийняття генплану, і оскаржити їх було неможливо.

Може, була можливість внести зміни на «громадському обговоренні» в новий, ще не прийнятий генплан 2015 року? Але діалогу не вийшло: крім загальної схеми Гомеля, в Управлінні міської архітектури не було навіть пояснювальній текстової частини для розуміння майбутніх змін. А люди, які відправили свої пропозиції щодо коригування генерального плану, до сьогоднішнього дня не отримали відповідей.

Як в такій ситуації мешканці міста можуть впливати на містобудівну політику? Гомельчани мають повне право вимагати проведення громадського обговорення будь-яких будівельних проектів, які зачіпають їх інтереси. Інших способів вплинути на розвиток міста сьогодні фактично немає.

Потім заступник головного архітектора Гапеев розмірковує: «У години пік обидві вулиці стоять в пробках, і це бачать власники як особистого, так і громадського транспорту. Знизити ж транспортне навантаження до будівництва нового моста через Сож в рамках Східного обходу не вдасться ».

І нарешті, від архітектора прозвучало зізнання того, що центр завжди буде завантажений без моста Східного обходу. Адже в «пробках» на розширених вулицях просто поміститься ще більше автомобілів і локальні розширення вулиць центру проблему не вирішать. Але замість того, щоб відбудовувати комфортне місто, розрахований на всіх городян, архітектор змирився з позицією міськвиконкому:

«На це потрібні колосальні кошти, силами міського бюджету важливу для міста магістраль не збудувати» - продовжує він.

Те, що кошти колосальні, - це правдива інформація. Один тільки міст Східного обходу через річку Сож коштує близько 28 мільйонів доларів. Але ж в місті реалізуються і інші проекти. Наприклад, благоустрій ганку облвиконкому за 1 мільйон доларів, або заплановане будівництво трьох підземних пішохідних переходів під площею Леніна. Зараз точна їх вартість невідома, проте раніше керівник гомельського УКБ Сеноженскій заявляв, що на спорудження одного підземного переходу може піти понад 5 мільйонів доларів, «якщо під землею в тому місці заховані складні комунікації». А оголошений капітальний ремонт вулиці Поліській перед запланованим розширенням - це раціональна витрата бюджетних грошей?

Судячи з неактуальним і дорогих проектів видно - гроші в бюджеті є, але витрачаються вони нераціонально.

Кореспондент Радянського району: «На вулиці Пролетарській дорога відхопить не більше 1,5-2 метрів з кожного боку. Тому ні паркан центрального парку, ні будинку вздовж вулиці не постраждають. А ось тротуари, повторимося, стануть вже. Старі і хворі дерева зрубають, але при будівництві передбачать компенсаційні посадки ».

Тут кореспондент повинен бути чесним і говорити прямо: при реконструкції Пролетарській зрубають взагалі всі дерева, а не тільки старі і хворі екземпляри. Компенсаційні посадки, проведені в іншому районі міста, анітрохи не допоможуть ні зовнішнім виглядом, ні екології вулиці Пролетарській (втім, подібна доля чекає і дерева по непарній стороні вулиці Інтернаціональній від вул. Катуніна до вул. Моісеєнко).

Також кореспондент не повинен замовчувати про те, що перекладка підземних комунікацій під нові тротуари виключить посадку молодих дерев на цій вулиці назавжди.

Також кореспондент не повинен замовчувати про те, що перекладка підземних комунікацій під нові тротуари виключить посадку молодих дерев на цій вулиці назавжди

Саме «голе» місце в центрі Гомеля: вулиця Кірова залишилася без дерев

Кореспондент газети: «На площі Леніна за пропозицією Державтоінспекції можуть побудувати три підземні переходи за маршрутами: Будинок спорту -« Белтелеком », Будинок спорту - розважальний центр« Європа »і навпаки Київського спуску».

У нашому місті склалася унікальна ситуація, коли в містобудівні проекти активно втручається ДАІ, і робить реконструйований об'єкт не пристосованим ні для пішоходів, ні для велосипедистів.

І якщо в будь-якій європейській країні головна площа є своєрідною міської «візиткою» з кафе і ресторанами, де приємно провести час, то в Гомелі - це транспортна розв'язка з функцією парковки, а в найближчому майбутньому і з підземними переходами. Тобто після будівництва «підземок» прохід до парку через площу мамам з колясками та інвалідам буде закритий.

Тобто після будівництва «підземок» прохід до парку через площу мамам з колясками та інвалідам буде закритий

Таким чином, видно, що міськвиконком хоче розвивати міську інфраструктуру. Але робить це так грубо і нераціонально, що краще б і не брався. Проблема полягає в тому, що заради тимчасових вигод для автомобілістів міське середовище погіршується на десятиліття.

І це при тому, що кожен європейський місто зіткнувся з подібною проблемою тотальної автомобілізації, і кожен знайшов вихід. Коштів регулювати використання авто існує безліч. Іноді навіть не вдаючись до дорогих будівельних проектів. Але жодне місто не пішов на знищення пішохідної середовища вулиць історичного центру заради задоволення попиту автомобілістів.

Перадрук материялаў магчими плиг абавязковай наяўнасці зваротнай и актиўнай гіперспасилкі.

Спробуємо розібратися: можливо, нові реконструкції вулиць дійсно є панацеєю від усіх транспортних проблем?
Або ж навпаки - викличуть серйозні проблеми у безавтомобільной частини міста, як в ситуації з реконструкцією вулиці Кірова?
Може, була можливість внести зміни на «громадському обговоренні» в новий, ще не прийнятий генплан 2015 року?
Як в такій ситуації мешканці міста можуть впливати на містобудівну політику?
А оголошений капітальний ремонт вулиці Поліській перед запланованим розширенням - це раціональна витрата бюджетних грошей?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online