Купуйте, панове, купуйте! Як нас обманюють в магазинах

  1. Акції, знижки та інші бонуси
  2. зони продажів
  3. Музичний супровід
  4. Запахи-провокатори
  5. Дисконтні купони, картки лояльності та інші фішки

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Фото: ТАСС / Олександр Рюмін

Автор програми "Рада безпеки" на "Радіо Москви" Ігор Швиткін розповідає про те, які методи агресивних продажів, маркетингових задумок і хитрощів чекають вас, шановні покупці.

За словами фахівців в області маркетингу та реклами, головною відмінністю нинішньої кризи від попереднього стала ось яка дивна річ. Росіяни настільки звикли жити добре, що, навіть незважаючи на помітну недостачу грошей в гаманцях, зовсім не збираються змінювати своїм панським звичкам.

А саме: одягатися по моді і напередодні нового сезону обов'язково знайти кошти на нові туфлі або все той же костюм. Ми хочемо купувати ліки в звичних дорогих, але чистеньких аптеках, де немає черг і працюють дві або три каси, ми бажаємо їздити на комфортабельних авто і затарюватися в магазинах, в яких є що вибрати, і інше.

Єдине, в чому ми реально стали собі відмовляти, так це в кількості придбаних товарів і продуктів.

Акції, знижки та інші бонуси

Ви знаєте, десь я прочитав недавно такий вислів: то, що в дев'яності називалося "розвести лоха на гроші", сьогодні називається просто і лаконічно - акція. Ну як тут не посперечаєшся? Давайте розбиратися і впізнавати себе ...

"Товар дня", "Акція", "Два товару за ціною одного" - всі ці слогани і кричалки-зазивалкі як і раніше діють на людей магічно. Мовою торговців це називається програмою лояльності. Таким чином в магазинах залучають покупців. Нерідко ті ж супермаркети грішать тим, що вказують меншу вартість, ну, припустимо, в порівнянні з попередньою старою ціною. Насправді тієї самої старої, тобто завищеною, ціни ніколи і не було.

До того ж, наприклад, в магазині навпроти цей же товар можна купити ще дешевше і без красивого кольорового цінника з написом "Знижка" або "Акція". І все ж, за словами експерта з маркетингу та реклами Інституту МІРБІС Марини ПроКіно, споживачі під час кризи стали набагато уважніше ставитися до зниженими цінників. А тому різницею в 10 копійок в порівнянні з ціною того ж вчорашнього дня їх уже не здивувати.

Ще одна хитрість магазинів перед початком великих святкових кампаній - Нового року, 23 лютого, 8 Березня і т.д. - спочатку різко підвищується ціна середня, а потім дається як би велика знижка ... В результаті вигода начебто є, але вже точно не "80 відсотків від початкової ціни", як зазначено в ціннику.

Також продавці по-справжньому жонглюють цінами на так звані сезонні товари. Наприклад, "Все для дачі". Ми ж насправді не пам'ятаємо, скільки коштував сокиру, скажімо, в минулому році. Продавець, користуючись цим, виставляє свій новий цінник, але стверджує, що інструмент продається за найнижчою ціною на всьому ринку.

думка експерта

Існує "золота полку", де товари, для того щоб вони були добре помітні, розташовуються на рівні очей покупців. Саме тому на увазі стоятиме брендовий продукція, знайома нам по тій же рекламі. Якщо людина, яка прийшла в магазин, не буде соромитися, лінуватися і зверне увагу на нижні полиці, він зможе заощадити до тридцяти відсотків від вартості всіх товарів, які опинилися в його кошику.

Вся справа в тому, що саме на нижніх і не настільки помітних полицях виставлені не розкручені рекламою товари. Однак не факт, що за якістю вони будуть серйозно поступатися іменитим товарам, які мають прописку полицею вище.

Марина Прокіна

експерт з маркетингу та реклами Інституту МІРБІС


До речі, виробник або дистриб'ютор пристойно доплачують за ці містечка, розташовані на рівні очей, самого магазину. В результаті покупець голосує за цей товар спочатку психологічно, тобто його узнаваемостью, ну а потім, зрозуміло, розплатиться за нього на касі своїм рублем.

зони продажів

У будь-якому магазині є холодні і гарячі площі або зони. На території перших торгують в основному не зовсім ходовим товаром, наприклад бутильованої питної водою в зимовий період. Гарячі зони представлені товарами першої необхідності. Саме тут, в гарячих, або прохідних, зонах, продавці намагаються розташувати акційний або дисконтний товар. Крім того, у багатьох магазинах ті ж ковбаси, хлібобулочна продукція і, до речі, горілка розташовуються в різних куточках торгового закладу.

Це також зроблено навмисно, для того щоб покупець, що прийшов за цією цільовою продукцією, був змушений трохи прогулятися по магазину і доглянути собі що-небудь супутнє або ... придбати товар, про необхідність якого він навіть не замислювався. Саме тому винно-горілчані відділи, як правило, розташовуються десь в кінці торгових залів, у виходів, кас або в закутках. По дорозі до цих товарів людина обов'язково догляне собі щось зовсім необов'язкове. А магазин, природно, збільшить свою виручку.

Музичний супровід

У невеликих відділах великих торгових центрах, де продають одяг і взуття, зазвичай включають ритмічну музику. Це робиться для того, щоб люди швидше визначалися з вибором, купували і, не затримуючись, йшли. До речі, в хороші часи продажів саме таким чином вдавалося уникати стовпотворіння в залі або біля каси. У магазинах елітних, навпаки, може звучати спокійна музика, щоб людина могла собі вибрати дійсно відповідний товар і не пошкодував на нього кілька десятків тисяч рублів. Що стосується ресторанів, за словами фахівців, якщо там чути класична музика, це відбивається на щедрих чайових гостей.

Запахи-провокатори

У магазинах наші гаманці торговці беруть не тільки хитрими маркетинговими прийомчиками, а й ... запахами. У великих маркетах ми все частіше можемо зустріти свіжу випічку або гриль, які виробляються тут же, практично поруч з касою. Всі ці смачні запахи також стимулюють активні продажі. Особливо якщо люди прийшли в магазин після роботи - вони напевно куплять щось з фаст-фуду або те, чим можна швиденько перекусити, поки основна їжа буде готуватися.

Ось вам ще невеликий секрет: у взуттєвих магазинах для успішних продажів нових колекцій також підбирають спеціальні запахи. До їх складу входять ароматні оцтові масла, запахи морського бризу або цитруса. Всі вони мають основне завдання: створити сприятливу атмосферу від придбання нової і стильного взуття, яка навіть в будинку залишить враження модної обновки, а значить, і настрою. Словом, спеціально розроблені запахи дуже часто відповідають ідеям тієї чи іншої рекламної кампанії.

Дисконтні купони, картки лояльності та інші фішки

Саме по барвистим пластикових карт можна отримати або знижку, або набори якихось бонусів. Як правило, їх видають за покупку товарів понад визначену або встановленої суми. Цей прийом також розрахований на те, що покупець буде прив'язаний до магазину, пам'ятаючи про постійне поповнення цієї самої карти, смакуючи отримання приємних бонусів.

Продуктові супермаркети, щоб утримати покупця і виробити у нього звичку заходити до них частіше, нерідко видають певну кількість наклейок або фішок. Їх номінал і кількість може коливатися або від суми всієї одноразової покупки, або від кількості придбаних товарів. Продавці зізнаються, що дуже часто покупців настільки захоплює процес колекціонування цих бонусів або фішок, що вони готові докупити якийсь товар, аби дістати заповітну фішку. Адже в такому випадку вони стають все ближче до своєї сковорідці або набору обіцяної посуду. Мовою ж маркетингу це називається "расторговать споживача". Незважаючи на те що ми відмінно це відчуваємо на собі, виверт прекрасно працює.

Магазини побутової та електронної техніки в цьому сенсі також не відстають. Вони видають знижку у вигляді своєрідних купонів різного номіналу. Але ось діють подібні купони зазвичай в строго певний період. Наприклад, з 1 по 10 січня, коли виручка магазинів дорівнює нулю. Однак у магазина з'являється високий шанс, що цей період зовсім мертвим не стане, адже покупець буде пам'ятати, що у нього є шанс придбати що-небудь нехай і, знову ж таки, непотрібне, але зі знижкою.

Знижки та акції - речі, без сумніву, приємні, тільки перш, ніж купитися на них, вирішіть для себе: цей товар зі знижкою - чи дійсно він вам потрібен або ви просто хочете урвати дешево, то, що ще вчора коштувало дорого?

Попереджений значить озброєний! Будьте пильні: не повторюйте чужих помилок і не наступайте на власні граблі!

сюжет: Ігор Швиткін - про те, як убезпечити своє життя в мегаполісі

Ну як тут не посперечаєшся?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online