Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Те, що відбулося стало сюрпризом для соціологів, але майже 52 відсотки з 33 мільйонів виборців, які прийшли на референдум, вирішили, що Великобританії пора вийти зі складу ЄС.
А втомобільная промисловість королівства, в такому випадку, стане однією з перших, хто відчує наслідки рішення британців, так як вихід зі складу Євросоюзу серйозно вплине не тільки на економіку країни, але і безпосередньо на майбутнє майже 800 тисяч осіб, зайнятих в британській промисловості.
Коли питання про референдум був поставлений вперше, Товариство автовиробників і трейдерів (Society of Motor Manufacturers and Traders, SMMT), що представляє всіх великих виробників автомобілів, висловилося проти виходу. Виробництво і експорт автомобілів в Британії знаходяться на своєму максимумі за останні десять років і вихід з ЄС може поставити ці показники під загрозу.
У 2015 році промисловість Великобританії провела рекордні 1,5 мільйона автомобілів, 57% з яких були експортовані до країн ЄС. Членство в ЄС означає відсутність мит і єдині стандарти якості для всіх країн. У разі виходу Великобританії з союзу, двом сторонам доведеться укладати нові торгові угоди і правила.
Членство в Євросоюзі має життєво-важливе значення для майбутнього галузі, збереження робочих місць, інвестицій та економічного зростання
Майк Хос, директор SMMT
Акції іноземних компаній, які володіють виробництвом в королівстві, відреагували на підсумки референдуму падінням. І в цьому немає нічого дивного. Історія Toyota у Великобританії налічує вже півстоліття, а в місцевому виробництві Nissan задіяно 8 тисяч осіб, які справили в 2015 році 475 тис автомобілів, переважна більшість з яких було експортовано в країни ЄС.
CEO Renault-Nissan, Карлос Гон, заявив, що за підсумками Brexit виробництво на заводі в Сандерленді може бути поставлено під сумнів. Його настрій поділяють представники Toyota, Honda, Ford, General Motors, VW Group і Jaguar Land Rover, які не бажають перебувати в стані невизначеності.
Завод Nissan в Сандерленді
Однак, не для всіх результати голосування здаються настільки тривожними. Як передає Daily Express, генеральний директор Aston Martin, Енді Палмер, вважає, що «можливе зниження ВВП Великобританії, швидше за все, буде компенсовано зниженням курсу фунта стерлінгів, що робить наш експорт більш конкурентоспроможним».
Незважаючи на те, що підсумки референдуму носять лише рекомендаційний характер, прем'єр Девід Кемерон заявив, що планує подати у відставку до жовтня цього року. Сама ж процедура виходу з Євросоюзу, за оцінками експертів, може зайняти близько двох років.