Інтерв'ю з першим космонавтом України Леонідом Каденюком: "Аналогів нашим двигунів немає"

  1. АВТОР:
  2. Орфографічна помилка в тексті:

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

12 квітня 2016, 10:00 Переглядів: 12 квітня 2016, 10:00 Переглядів:   Наш космонавт

Наш космонавт. Створював "Конституцію екології планети Земля" ..

Леонід Каденюк сьогодні - президент Аерокосмічного товариства України, радник голови державного космічного агентства України, радник Інституту стратегічного розвитку і активний помічник країни з наведення мостів з "великої космонавтикою". Він розповів "Сегодня", як йдуть справи в нашій космічній галузі і над якими завданнями ламають голову вчені всього світу.

- Леоніде Костянтиновичу, українська космонавтика сьогодні ще на щось здатна?

- Попри все! На жаль, держава не усвідомить, наскільки важлива для нього ця галузь, адже високі технології - локомотив цивілізаційного розвитку. Але статус однієї з небагатьох країн світу, що мають повний цикл виробництва космічної техніки (таких близько 10), ми зберегли. Космонавтів зараз не готуємо: відрядити одного на міжнародну станцію в складі збірного екіпажу коштує близько $ 150 млн. Політ, який скоїв я, відбувся за домовленістю двох президентів, Україна він нічого не коштував, а проведені експерименти були обопільно вигідними. А зараз наші біологи працюють над темами для експериментів, тільки проводити їх поки нікому.

- А можемо похвалитися чимось конкретним?

- Звичайно! Хоч би і новими двигунами на рідкому паливі серії "Маяк" - три класи двигунів залежно від ваги, що виводиться на орбіту. Дуже цікава тема - плазмові двигуни, розроблені для пересування апарату вже в космосі (для виведення на орбіту потужність замала) для сервісного обслуговування супутників на орбіті, очищення її від сміття, виведення супутників на геостаціонарну орбіту. Всі ці розробки - тільки на папері: у скарбниці немає грошей, щоб втілити новинки.

- Невже ідеї ляжуть під сукно?

- Ми не сидимо склавши руки: беремо участь в міжнародних програмах, співпрацюємо з американцями - їм сподобався працю наших інженерів-конструкторів. компанії США , Що займаються виробництвом космічної техніки, теж працюють над такими двигунами, але наші зробили краще: аналогів розробкам поки немає. Серед керівництва цих компаній є мої друзі-астронавти, намагаємося через них просунути наші плазмові двигуни. Паралельно шукаємо контакти з іншими країнами.

- Космічна наука зараз в пошуку нової рушійної сили для ракет?

- Принцип використання реактивної тяги вже вичерпав себе. Він ще довго прослужить людству, але для польоту на Марс або за межі Сонячної системи потрібні інші механізми. Наприклад, побудовані на застосуванні гравітаційних сил. Вони є всюди у Всесвіті і, вміючи їх використовувати, не доведеться накопичувати енергію на борту літального апарату. Думаю, коли природу гравітації розгадають, почнеться ера абсолютно нових двигунів. Поки люди продовжують літати в ближньому космосі і вивчати вплив стану невагомості на організм. І 20 років тому, і сьогодні медицина стверджує, що, незважаючи на досвід польотів, наука тільки на початку вивчення процесів, що викликаються невагомістю. А далі - польоти на Місяць і на Марс. Місяць, на мій погляд, найбільш перспективна для землян. Одна з причин - енергетичний криза : Років через 30-40 ми вичерпаємо надра Землі, а на Місяці - мільйони тонн ізотопу гелію-3 (1 т еквівалентна 180 т нафти). Пора потурбуватися про екологію. Знаєте, мене жах охопив, коли в ілюмінаторі побачив тоненьку оболонку атмосфери. Життя існує тільки завдяки цієї вразливої ​​прошарку, а ми зовсім її бережемо! До речі, наші вчені під керівництвом академіка Юрія Туниці написали "Конституцію екології планети Земля" - я теж свої думки виклав. Зараз вона на розгляді ООН.

- А що з космічним туризмом - питання вже не актуальне?

- Він виник, щоб здешевити польоти (перші туристи платили по $ 30-40 млн), але зараз американські шаттли перестали літати, а в російських "Союзах", що доставляють космонавтів на міжнародну космічну станцію, немає вільного місця. Але зараз готуються суборбітальні польоти на апаратах SpaceShipOne, SpaceShipTwo. Людей будуть доставляти за кордону атмосфери і "катати" кілька хвилин: вертикальний старт, політ на висоту 120-140 км без витка навколо Землі і повернення. Чи встигнуть помилуватися Землею з космосу. Хоча орбітальний політ не рівня суборбітальних: ніяких перевантажень, надшвидкостей, та й панорама з висоти 120 км і 300 км - ніякого порівняння. Списки туристів на суборбітальні польоти вже складені, кожен сплатив $ 200 тис. Але літати в космос "на уїк-енд" будемо ще не скоро: випробувальний політ був невдалим ".

Нагадаємо, в березні 2015 року відбувся випробувальний суборбітальний політ, але він зазнав катастрофу: один пілот загинув, інший отримав важкі поранення.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новина "Інтерв'ю з першим космонавтом України Леонідом Каденюком:" Аналогів нашим двигунів немає "". інші інтерв'ю дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Тетяна Негода

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Дякуємо! Повідомлення відправлено.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Леоніде Костянтиновичу, українська космонавтика сьогодні ще на щось здатна?
А можемо похвалитися чимось конкретним?
Невже ідеї ляжуть під сукно?
Космічна наука зараз в пошуку нової рушійної сили для ракет?
А що з космічним туризмом - питання вже не актуальне?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online