«Мобільна війна»: інтернет-воїнство повстало проти «плати за повітря» від «великої четвірки»

  1. Плата за «Вам дзвонили» і «Утримання виклику»
  2. «Плата за нічого» обійшла навіть петицію проти колекторів
  3. Один за всіх…
  4. «Ці заходи необхідні, оскільки кількість стільникових номерів у операторів обмежена»
  5. Це порушення прав споживача?
  6. «Попросити вовка, щоб він свиню не їв»

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

«Реальний час» підрахувало скільки казанцям обійдеться «невикористання послуг стільникового зв'язку»

Федеральна преса активно обговорює нову антикризову міру «великої четвірки» мобільних операторів. А саме те, що в умовах кризи стільникові компанії, мабуть, вирішили компенсувати падіння своїх доходів за рахунок введення плати за то, що раніше було безкоштовним, або навіть за ненадані послуги, а також звільняти невживані «сімки». Як з'ясувала газета «Реальний час», таке рішення «великої четвірки» викликало вибух активності росіян. Хтось Олег Нікітін з Петербурга організував збір підписів проти плати за ненадані послуги, і кількість тих, хто підписався досягло небувалих масштабів - майже 300 тис. Підписантів. Незважаючи на те, що петиція не має юридичної сили, експерти впевнені, що розмах руху - це серйозний дзвінок для операторів зв'язку.

Плата за «Вам дзвонили» і «Утримання виклику»

З Отова оператори в умовах кризи стали намагатися заробити на послугах, які раніше були безкоштовними, або навіть на ненаданих послуг. Так, на форумах захисту прав споживачів в лютому стали з'являтися повідомлення про те, що компанії почали брати гроші за раніше безкоштовні послуги «Вам дзвонили» і «Утримання виклику».

При цьому про подібні зміни в своїй тарифній сітці компанії не повідомляють клієнта особисто, а викладають інформацію на своєму сайті. На скарги клієнтів в сервісні служби компаній, як правило, приходить стандартна відповідь (наприклад, стандартне лист у відповідь абоненту від ПАТ «МТС» на претензію про необґрунтоване «підключенні» платної послуги «Вам дзвонили», яка стандартно входила в усі тарифні плани в якості безкоштовної ):

«Відповідно до п. 24 правил надання послуг телефонного зв'язку, затверджених постановою уряду № 1342 від 09.12.2014, а також п.17.3 умов надання послуг рухомого зв'язку МТС, компанія МТС в односторонньому порядку може змінювати цінові умови надання послуг мобільного зв'язку, повідомивши про зміни абонентів не менше ніж за 10 календарних днів. Повідомлення здійснюється за допомогою розміщення новини в засобах масової інформації, до яких відноситься сайт компанії МТС ».

Аналітична служба «Реального часу» зібрала за даними відкритих джерел операторів вартість тепер не безкоштовних послуг. В основному бралися дані по Татарстану і Поволжя.

Вартість колишніх безкоштовних послуг (руб / день)«Невикористання послуг стільникового зв'язку» (або аналог, включаючи базові тарифи)«Вам дзвонили» (або аналог)«Утримання виклику» (додатково до вартості 2 викликів)МТС3,30,90Білайн50,750Мегафон150,60,5Теле230,50Літай

1 0 0 Розмір вартості може відрізнятися в різних регіонах. Послуги можуть залишитися безкоштовними для тарифних планів типу «Все включено».

23 лютого ЗМІ сколихнула новина про те, що «Мегафон» став брати плату за дзвінки навіть в тому випадку, якщо не було встановлено з'єднання. фото technodaily.ru

«Плата за нічого» обійшла навіть петицію проти колекторів

Однак справжній скандал викликало стягування стільниковими операторами плати за ненадані фактично послуги. Спочатку 23 лютого ЗМІ сколихнула новина про те, що «Мегафон» став брати плату за дзвінки навіть в тому випадку, якщо не було встановлено з'єднання. І хоча основний удар припав на «Мегафон», пізніше з'ясувалося, що першою цю практику початку компанія «МТС».

Тижнем пізніше широкий резонанс отримала петиція на сайті Сhange.org «Оператори зв'язку, відмініть плату за невикористання послуг!»:

- При відсутності платних дій (СМС, дзвінків, доступу в інтернет) протягом певного часу (від 3 до 12 місяців) оператори стільникового зв'язку без попередження починають знімати гроші з рахунку абонента за «невикористання послуг зв'язку» - 15 р. на добу, - пише автор петиції Олег Нікітін з Санкт-Петербурга і цитує СМС від оператора. - Крім морального боку, це незаконно юридично: така плата є нав'язаної послугою, яку оператори включають без оповіщення абонента і без його згоди. Люди, які прагнуть економити, отримують тільки зайві витрати. Для людей похилого віку, які використовують стільниковий телефон в селі тільки на прийом, це взагалі величезна проблема. Вважаю, що треба скасувати плату за невикористання послуг зв'язку. Це нонсенс - брати з людини гроші за те, що він в магазині не купив товар!

Ким є автор і що має намір робити далі, невідомо (формальним автором зазначений Олег Нікітін з Санкт-Петербурга, з яким зв'язатися не вдалося), але його петиція стала однією з найпопулярніших. Вона була опублікована ще 3 тижні тому, але набрала популярність тільки в ці вихідні.

За першу годину оновлену петицію минулої суботи підписали вже понад 100 тис. осіб . До вівторка число підписали вже впритул підійшло до 300 тисяч. Зараз це найпопулярніша російськомовна петиція. Вона набрала навіть більше голосів, ніж петиція «Вимагаємо прийняти закон, який регулює діяльність колекторів!».

В результаті обнулення балансу і подальшого розірвання договору оператори можуть знову пустити вивільнені номери в продаж. фото askorr.ru

Один за всіх…

Від якого саме оператора прийшло таке СМС, на сайті не уточнюється, але петиція має адресатами чотири найбільших федеральних компанії-оператора мобільного зв'язку: «Мегафон», МТС, «Білайн» і Tele2. Судячи з повідомлень у мережі і коментарів представників самих операторів, практика стягування плати за «невикористання послуг» є у всіх чотирьох компаній.

- У «Мегафоні» при відсутності платних дій протягом 45 днів! При тому, що ніхто про це не повідомляє ні при укладенні договору на СІМ-карту, ні при самому списання грошових коштів, - пише в коментарі під петицією Роман Гасимов з Москви.

Як розповіли «Реальному часу» в Tele2, компанія починає стягувати щоденну плату в розмірі 3 рублів, якщо клієнт не робить платних дій і не поповнює рахунок протягом 120 днів. При цьому абонент не може піти «в мінус», оскільки абонентська плата стягується тільки до моменту досягнення нульового балансу. Після чого ще через 180 днів договір про надання послуг зв'язку вважається розірваним з ініціативи абонента. У прес-службі МТС підтвердили, що подібна практика в компанії також є. Якщо людина протягом 183 днів не користується платними послугами оператора, то МТС переводить абонента на тариф «Базовий» з щоденною платою в розмірі 3,3 рубля. У прес-службі компанії «Вимпелком» на запит «Реального часу" не відповіли, однак до ліенти «Білайну» підтверджують, що аналогічні умови є і у цієї компанії.

«Ці заходи необхідні, оскільки кількість стільникових номерів у операторів обмежена»

Самі стільникові оператори не бачать нічого протиприродного в платі за «невикористання послуг зв'язку».

- Абонент може отримати залишки коштів зі свого рахунку, написавши заяву в салоні Tele2, - розповіли в прес-службі компанії. - Ці заходи необхідні, оскільки кількість стільникових номерів у операторів обмежена. В результаті обнулення балансу і подальшого розірвання договору оператори можуть знову пустити вивільнені номери в продаж.

Такої ж позиції дотримуються і в компанії «МТС»:

- Після обнулення балансу договір з будь-яким оператором діє 150 днів, і після закінчення цього терміну, якщо абонент ніяк не проявив себе, договір розривається. Це потрібно, зокрема, для вивільнення номерної ємності, - повідомили в прес-службі оператора.

Це потрібно, зокрема, для вивільнення номерної ємності, - повідомили в прес-службі оператора

В даному випадку людині нав'язують те, що він повинен дзвонити і писати СМС, розповідає Сергій Ємельянов, юрист Союзу споживачів ЄАЕС. фото top.rbk.ru

Це порушення прав споживача?

А ось питання про законність таких заходів - спірне.

- Це незаконно абсолютно. Це порушення прав споживача: стягування плати за ненадані послуги. Із закону про захист прав споживачів випливає те, що плата може стягуватися тільки за проданий товар або надану послугу. І компанія не може нав'язувати послуги якісь. А в даному випадку людині нав'язують те, що він повинен дзвонити і писати СМС, - розповідає Сергій Ємельянов, юрист Союзу споживачів ЄАЕС.

Марат Камалов, партнер компанії «Татюрінформ», бачить в проблемі інший аспект:

- Коли стільниковий компанія підтримує ваш телефон в мережі, тільки наївному здається, що все це безкоштовно і само собою зрозуміле. Для того щоб його підтримувати, потрібно серверне простір, стільникові вишки, фахівці і так далі. Регулюється це що? Всі ми підписуємо угоди. Зазвичай їх ніхто не читає. Я їх теж не пам'ятаю: не читав багато-багато років. Але там, швидше за все, є відсильна бланкетну норму, де сказано, що «я згоден з правилами, регламентами надання послуг», які можуть змінюватися хоч раз в день правлінням цієї комерційної організації. Або ви платите гроші, або відмовляєтеся від цієї послуги. Це ж комерційна послуга.

«Попросити вовка, щоб він свиню не їв»

Факт підписання петиції стільникові оператори ніяк не коментують і питання про реакцію на неї просто ігнорують. Експерти ж впевнені, що ніяких наслідків вона мати не може.

- Ніяких наслідків петиція не матиме. Це повинно бути звернення або в Росспоживнагляд, або в Роском нагляд. Адресувати петицію самим стільниковим операторам - це попросити вовка, щоб він свиню не їв, - вважає Сергій Ємельянов.

На запити «Реального часу» про звернення громадян щодо стільникових операторів на основі петиції на момент публікації відповіді з татарстанських управлінь Роскомнадзора, Росспоживнагляду і ФАС отримані не були.

Ніяких наслідків петиція не матиме. Це повинно бути звернення або в Росспоживнагляд, або в Роском нагляд, вважає Сергій Ємельянов. фото lenta.ru

Однак масштаб народного невдоволення повинен змусити стільникових операторів задуматися про ту жорсткій політиці введення плати за всі підряд, яку вони стали проводити в умовах кризи і масового збідніння населення.

- Перш за все, петиція показує обсяг, - пояснює Марат Камалов, - вона зачіпає не двох, а сотні тисяч людей. Як мінімум це привід задуматися для комерційних організацій, що 300 тисяч їх клієнтів незадоволені. В даному випадку це психологічний вплив, але не більше.

Дмитро Семягін

Регулюється це що?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online