Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Іл-96-300 спеціального льотного загону «Росія»
Про плани почати виробництво широкофюзеляжного далекомагістрального літака Іл-96-400М (модернізована версія Іл-96-300) і регіонального літака на базі Іл-114 заявляв 27 травня на колегії Мінпромторгу російський віце-прем'єр Дмитро Рогозін. Їх випуском займуться підприємства, що входять до Об'єднаної авіабудівної корпорації ( ОАК ), - Воронезьке авіабудівне об'єднання і нижегородський завод «Сокіл» відповідно.
Вартість обох програм розробки - по 50 млрд руб. Але масштаб планованого випуску виявився невеликий.
Далекомагістральних судів планується провести шість, регіональних - максимум 100, розповіли «Відомостям» федеральний чиновник і людина, близька до ОАК. Ці цифри підтвердив інший федеральний чиновник, уточнивши, що кількість Іл-96 може бути збільшено до восьми.
Іл-96-400М (більше 400 крісел, випуск повинен початися в 2019 г.) будуть призначені перш за все для держструктур, в першу чергу для спеціального льотного загону «Росія», який перевозить вищих чиновників, кажуть двоє співрозмовників «Ведомостей». Комерційного потенціалу у нього не буде, так як це застарілий, неефективний по споживанню палива літак, пояснюють вони. Попередня модифікація Іл-96-300 не проводиться з 2009 р Обговорюється ідея субсидувати лізинг цього літака, щоб платіж виходив приблизно вдвічі нижчим, ніж за конкуруючі Boeing-777 і Airbus330; це може зацікавити окремих перевізників, враховуючи, що паливо подешевшало і виграш в ефективності вже не так принциповий, заперечує другий чиновник.
Модернізованих Іл-114 (розроблений в 1980-і рр.) Буде випущено 50-100, планована місткість - 64 крісла, говорить федеральний чиновник. У 2019-2023 рр. передбачається випустити 20-25 машин, а потім в залежності від попиту довести їх число до 100, знає людина, близька до ОАК. До 2019 р будуть добудовані шість Іл-114, що знаходяться на заводі в Ташкенті, розповідав «Відомостям» джерело в ОАК раніше.
Зараз в Росії експлуатуються 100-150 регіональних літаків різної місткості ще радянської розробки, продовжує чиновник. Глибоко цей ринок не досліджували, зізнається він, але опитування експлуатантів виявив потребу приблизно в 50 нових судах. У Іл-114 перепроектує фюзеляж, щоб зробити літак легше, допрацюють двигуни, пояснює чоловік, близький до ОАК. Якщо оновлена версія вийде вдалою, то у літака може з'явитися експортний потенціал, сподівається він.
«З такими масштабами випуску жодна програма, звичайно, не окупиться, - міркує федеральний чиновник. - Але у ОАК локальні завдання: скільки-то власних широкофюзеляжних літаків потрібно держструктурам, скільки-то регіональних літаків - вітчизняним авіакомпаніям; до того ж будуть завантажені виробничі потужності ». Правда, розпорошуються ресурси, додає він, адже подальших перспектив у цих моделей немає, на відміну від виробленого ОАК близькомагістрального SSJ100 і розробляється среднемагистрального МС-21 - експортний потенціал цих повітряних суден допоможе створювати нові літаки.
Випуск Іл-96 та Іл-114 буде профінансований в IV кварталі при внесенні коригувань до бюджету, говорить представник Мінпромторгу. Представник ОАК від коментарів відмовився.
«Літак тільки для російського ринку - явно збитковий проект, - категоричний провідний науковий співробітник Інституту економіки транспорту Вищої школи економіки Федір Борисов. - У таких проектах треба спочатку орієнтуватися на конкурентоспроможний продукт для світового ринку і отримання прибутку, навіть в умовах мобілізаційної економіки ». Втім, регіональний літак може бути затребуваний, допускає він: домінуючі у вітчизняному парку Ан-24 літають дуже давно. А створити затребуваний світовим ринком широкофюзеляжний літак на базі Іл-96 неможливо, впевнений він.