- Перелік технічно складних товарів
- Як повернути технічно складний товар
- належної якості
- Неналежної якості - шлюб
- Гарантійне обслуговування
- Чи можливий обмін технічно складного товару
- Які терміни
- Якщо складнотехнічних товар куплений в інтернет-магазині
- Товар не приймають назад - пишемо претензію
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Чинний нині на території РФ закон щодо захисту прав споживачів гарантує можливість повернення речі, якщо вона вам не підійшла з якихось параметрах, і ви його не використали. Однак конструктивно складний товар віднесений урядом до групи об'єктів, які ні обміняти, ні здати назад з отриманням грошей не можна. До тих пір, поки в ньому не виявлено недоліки.
Для повернення технічно складного товару необхідно зберегти чек, гарантійний талон або інші документи, згідно з якими підтверджується факт покупки, місце придбання речі і її вартість. Причина, по якій ви маєте намір відмовитися від придбаного технічно складного товару, повинна бути чітко сформульована.
Якщо дефект візуально виявити неможливо, призначається незалежна експертиза - це одне з основних правил повернення щодо складної технічної об'єкта покупки.
Переймаючись питанням про те, чи можна повернути куплену техніку протягом 14 днів, як це допустимий по відношенню до інших товарів, слід звертати увагу на цілий ряд нюансів. По-перше, урядом Російської Федерації і ЗоЗПП затверджені категорії речей, які неможливо оформити повернення покупки, якщо претензій до їх якості, справності немає. По-друге, має значення, де ви зробили покупку: в звичайному офлайн магазині, на сайті магазина, філії якого є по місту або в інтернет-магазині. Всі ці та інші важливі особливості розглянемо докладніше далі в статті.
Перелік технічно складних товарів
За затвердженим нормативам урядової постанови №924, прийнятого 10-го листопада 2011 року та в нинішній редакції, до категорії складної техніки, безпричинний повернення якої неможливий, відносяться:
- Кишенькові і аналогічно наручний годинник з широким функціоналом (механіка, електроніка, гібрид);
- Техніка для побуту (холодильники, морозилки, машини для прання, посудомийки, духові та електро- шафи, плити, нагрівачі, кондиціонери);
- Всі види телевізорів і проекторів (цифра);
- Камери і фотоапарати (цифра), оптика, обладнання в кіно напрямку;
- Приставки для ігор, комплекти супутникового ТБ;
- Монітори та МФУ;
- Всі види ЕОМ;
- Навігатори, бездротові гаджети для зв'язку (смартфони та інше), якщо в них вбудовано більше двох функцій;
- Транспортні засоби (машини, мотоцикли і так далі), для пересування по дорогах;
- Сільгосптехніка (ТС);
- Водні суду незалежно від призначення, якщо у них є двигун (електро);
- Снігоходи та інші ТЗ для їзди по снігу за допомогою електричного двигуна;
- Легкі літальні апарати з двигуном.
Виявити несправність або наявність заводського браку у технічно складних пристроїв візуально, при покупці або навіть в перші кілька днів деколи дуже складно. Тому повернення таких покупок часто необхідний навіть після виділеного двотижневого терміну. Більш того, фактичне повернення придбаного вами товару, технічно складного, якщо він належної якості законом заборонений. Відповідно і обмінювати такий товар продавець не зобов'язаний.
За умови, що покупка має суттєві конструктивні недоліки, не відповідає опису, не має функцій, які були заявлені, повернути товар технічно складний можна, підтвердивши, що несправність виникла не з вашої вини. Якщо експертиза підтверджує даний факт, за законом ви здатні при поверненні технічно складного товару клопотати про повну грошову компенсацію.
Як повернути технічно складний товар
Розглянувши похибки технічно складного товару, взятого в тому чи іншому магазині, процедура і порядок повернення однакові незалежно від виду купленої речі. Закон про повернення у випадку зі складною технікою дозволяє вам:
Перераховані вище вимоги при поверненні складнотехнічних товару можна пред'явити продавцю протягом п'ятнадцяти днів від моменту придбання речі (включаючи день покупки). У цей період можна здавати назад товари навіть з не настільки істотними дефектами. Якщо ж два тижні від дати придбання вже минули, відповідно до статей ЗоЗПП, зокрема 18-й, вимагати повернення складнотехнічних товару неналежної якості ви можете, коли:
- Довго не повертають предмет спору з сервісу (тривалість ремонту перевищує гранично допустиму межу в 30 днів);
- Виявлені недоліки предмета істотні, через них використання за призначенням не може, завдано збитків або може бути завдано;
- Протягом останнього року річ була в сервісі більш, ніж півтора місяці.
належної якості
Громадянам надається можливість протягом чотирнадцяти днів віддати назад предмет спору, якщо він не з вадами, але не підійшов людині за індивідуальними причин, наприклад, не той колір. У законі йдеться в першу чергу про обмін. При тому той же закон абсолютно не передбачає можливість оформити повернення технічно складного товару належної якості. Якщо товар справний, ніхто не зобов'язаний забирати його і повертати вам гроші. Міняти працюючу хорошу річ, які б причини у вас не був, вам теж не повинні.
Протягом виділених 14 днів ви можете оформити повернення складної техніки, якщо виявите в ній будь-який недолік, навіть якщо він не впливає на роботу і цільове використання предмета. По закінченню цього часу лише суттєвий дефект може стати причиною задоволення ваших вимог до продавця.
Але є один дуже вагомий нюанс - в інтернет-магазин ви маєте право здати назад будь-яку річ належної якості, навіть якщо вона віднесена до категорії не повертаються продавцю. Але покупка повинна бути з усіма збереженими в цілісності ярликами, пломбами, в товарному вигляді і не використаною. Як здійснюється повернення в такому випадку, докладно розглянемо трохи нижче в статті.
Неналежної якості - шлюб
За умовами ЗоЗПП можна відмовитися від предмета спору неналежної якості і зажадати повернення своїх грошей в повному розмірі. Для неякісного технічно складного товару при відмові відповідальної сторони дотримуватися закону проводиться спеціальна незалежна експертиза. Оплачує її завжди той, хто несе відповідальність за несправність (продавець, покупець або в деяких випадках кур'єрська служба).
Призначається експертиза в разі, коли після придбання речі минув два тижні і візуально причину несправності встановити не можна. Покупець має право особисто бути присутнім при перевірці товару, але про такий намір має обов'язково згадати в письмовій претензії, інакше огляд можуть робити і без нього.
Право на повернення покупки неналежної якості і співвідношення ціни і якості ви отримуєте, якщо:
- Мають місце бути суттєві недоліки, які проявляються навіть після ремонту або якщо усунення цих недоліків занадто дорого коштує, непропорційно ціною речі, або коли недоліки усунути не представляється можливим взагалі;
- Продавцем був порушений термін, відведений для усунення недоліків - по закону це 45 днів.
У більшості випадків продавець ініціює експертизу для перевірки якості і щоб упевнитися, що саме він несе відповідальність за недоліки. Всі виявлені під час такої перевірки несправності техніки на папері повинні бути зафіксовані експертом. Якщо виявиться, що покупка отримала дефект з причин, які існували до передачі товару, вам повернуть ваші гроші або замінять річ на аналогічну справну.
Гарантійне обслуговування
Правила продажу технічно складного товару передбачають видачу покупцеві на нього гарантійного талона із зазначеним терміном дії. У будь-якої техніки, електроніки є гарантійний термін і продавець, уповноважена особа відповідає за справність придбаної у нього речі протягом цього періоду. Це означає, якщо в вашому талоні написано, що покупка на гарантії рік, ви маєте можливість протягом цього часу подати магазину претензію. Ви не можете цього зробити, якщо причиною поломки стали ваші дії, необережність, неправильна експлуатація.
У магазині на подібні покупки сервісну книжку видають відразу, і з нею ви маєте право звернутися в магазин протягом гарантійного терміну з вимогою про безоплатне ремонті. Прийнявши річ в ремонт, продавець зобов'язаний його завершити і віддати вам справний товар протягом місяця. Навіть якщо ви користуєтеся послугами іншого сервісного центру, зберігайте всю документацію, що свідчить про те, де, що ви ремонтували, коли і о котрій годині це вам обійшлося. Якщо протягом календарного року річ в цілому перебувала в ремонті більше тридцяти днів, це дає вам право забрати гроші у продавця. Зрозуміло, якщо гарантія все ще дійсна.
Чи можливий обмін технічно складного товару
Процедура обміну технічно складного товару та правила його оформлення такі ж, як і при поверненні грошей. Основна умова - щоб здійснити повернення і обмін безпосередньо технічно складного товару, він повинен бути неналежної якості. Якщо придбана річ належна, продавець не зобов'язаний її замінювати і за законом ви не маєте права звертатися до нього з подібними вимогами.
Обмін техніки з технічно складної категорії проводиться також за умови, що причина несправності не в діях продавця. Може бути проведена незалежна експертиза, на якій ви маєте право бути присутнім.
Якщо продавець визнає свою провину, ви здаєте бракований товар назад в магазин, а натомість отримуєте точно таку ж, але без шлюбу. Якщо в магазині такої немає, доставити її зобов'язані протягом двадцяти днів. Якщо ці терміни вас не влаштовують або через двадцять днів потрібного товару все ще немає, вам повинні повернути гроші.
Допускається обмін товару на інший, аналогічний, але іншої моделі з перерахунком вартості.
Які терміни
Розглядаючи питання про те, як повернути вже сплачені гроші, нагадаємо, - в разі повернення технічно складного товару це реально лише, якщо покупка виявилася неналежної якості.
Який для повернення термін
Протягом 15 днів, включаючи день покупки
Після закінчення 15 днів (в період дії гарантії)
Будь-які виявлені навіть невеликі недоліки служать підставою для отримання грошей назад. Крім цього ви можете вимагати:
- Усунути недолік за рахунок продавця або надати для обміну аналогічний якісний товар;
- Залишити річ з дефектом собі, але зі зменшенням його ціни, сплаченої за технічно складний товар (тобто частина грошей вам повинні повернути);
- Компенсації за шкоду, понесений через дефекти купленої речі.
У період перших 15 днів будь-який недолік дає можливість здати товар назад, якщо вина в його появі не ваша.
Ви маєте реальну можливість вимагати те саме, що і в першому випадку, але підстави для пред'явлення претензії магазину після 15 перших днів повинні бути вже більш суттєві:
- Значні дефекти конструкції, елементів, що впливають на цільове використання предмета;
- Знаходження речі в ремонті більше 30 днів на рік;
- Знаходження об'єкту в магазині для усунення недоліків більше 45 днів.
Коли на предмет спору немає гарантії, звертатися з претензією дозволяється протягом 2-х років від моменту покупки.
Якщо складнотехнічних товар куплений в інтернет-магазині
Цікавлячись тим, чи можна на практиці обміняти технічно складний товар, коли він був придбаний онлайн, в першу чергу зверніть увагу на наступне:
- Якщо це повністю онлайн магазин, у якого немає офлайн філії в реальному часі і просторі (продавець торгує виключно через мережу, магазину за адресою немає) - ви маєте право здати покупку назад і зажадати повернення сплаченої за неї суми. На це вам відведено семиденний термін або три місяці, якщо ж ніхто не надав вам пам'ятку про семиденнім терміні. В інтернет магазин дозволено оформлювати повернення технічно складного товару навіть якісного, до якого претензій немає - в даному випадку переліку не повертається не діє.
- Купівля з сайту магазину, який можна відвідати особисто (Евросеть, Буквоїд, будь-який аналогічний) - обмін і повернення покупки відбувається в загальному порядку, дійсному для звичайних адресних магазинів. Тобто, припустимо здати назад товар протягом 14 днів при будь-яких дрібних недоліках.
Для повернення товару з категорії складної технічної в рамках 7-и днів повинні бути дотримані правила:
- Повернення здійснюється в рамках, затверджених законом;
- Річ не була в використанні, і зберігає товарний вигляд;
- На місці і не пошкоджені всі ярлики, бирки, пломби;
- Є документальні підтвердження факту покупки і сплаченої суми.
При відправці назад речей, які підлягають обміну та які поверненню не підлягають, гроші повертаються на той же рахунок, з якого надходила оплата технічно складного товару. Не підлягає обміну і відправки назад річ, призначена для особистої гігієни.
Товар не приймають назад - пишемо претензію
Коли при зверненні в магазин виникають складнощі з обміном або поверненням речі, продавця або уповноваженій особі претензія повинна поданваться вами офіційно, письмово і не втрачаючи часу. Серед основних рекомендацій щодо написання та складання претензії:
Ви повинні мати документи, що підтверджують дату початку появи у вас права на пред'явлення претензії - це платіжні паперу, гарантія. Коли звернення подано в рамках двотижневого після покупки терміну або гарантії, ви маєте можливість відмовитися від виконання договору і при поверненні сплаченої вами суми посилайтеся на вади.
Зразок претензії на повернення товару в магазин можна скачати тут
Коли продавець тягне час навмисно або відповідає на вашу претензію відмовою неправомірно, потрібно звертатися до вищестоящих органів. Ви можете звернутися в Федеральну службу з нагляду у сфері захисту прав споживачів і благополуччя людини (Росспоживнагляд), прокуратуру, Товариство захисту прав споживачів і до суду.
Кожна подана претензія повинна бути обгрунтована документально. Обов'язково зберігайте листування та інші докази спілкування з продавцем.