Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Нерідко трапляються ситуації, коли радість від покупки нової речі затьмарюється її невідповідністю якісним вимогам. У тому випадку, якщо при продажу не були обумовлені будь-які дефекти, властиві товару, покупець може повернути його продавцеві , Склавши письмову претензію на повернення грошових коштів. Така можливість встановлена ст. 18 Закону «Про захист прав споживачів».
Як повернути річ неналежної якості продавцеві навіть в тому випадку, якщо він відмовляється її приймати, і як правильно скласти претензію для того, щоб отримати гроші назад в короткі терміни?
Для того щоб повернути гроші, заплачені за неякісну річ як можна швидше, необхідно скласти грамотну претензію, на підставі якої продавець буде зобов'язаний прийняти товар і відшкодувати його повну вартість або обміняти його на аналогічну річ належної якості.
Складаючи претензію, варто пам'ятати про наступні ключові моменти:
Документ повинен бути підготовлений у двох примірниках. Один з них вручається продавцю або його представнику, а другий залишається у заявника. Для того щоб зафіксувати факт передачі паперу, необхідно поставити на другому екземплярі підпис одержувача і дату прийняття документа - саме з неї почнеться відлік терміну, відведеного на розгляд звернення.
Необхідно докладно описати покупку. Для того щоб донести до продавця ситуацію якомога точніше, варто вказати характеристики придбаної речі, місце і дату її покупки. Після викладу всіх обставин, при яких річ була куплена, можна приступити до опису проблеми і висунутих вимог.
Перерахувати всі недоліки придбаного товару. У цій частині претензії варто вказати на виявлені недоліки, а також на обставини, при яких вони були помічені (при візуальному огляді або в процесі експлуатації). Крім того, варто особливо вказати на неможливість використання товару за призначенням внаслідок невідповідності його якості характеристикам, заявленим продавцем.
Вказати на нормативні акти, що регулюють питання повернення неякісного товару. В якості підтвердження законності своїх вимог, варто послатися в тексті претензії на норми чинного законодавства, що надають покупцеві право на повернення товару неналежної якості (ст. 18 ЗоЗПП і ст.ст. 309, 310, 503 ЦК України).
Додати копії документів, що підтверджують факт покупки. До них відносяться товарний або касовий чеки. Однак в тому випадку, якщо такого документа немає, це не може бути підставою для відмови в задоволенні претензії - ця норма також встановлена ЗоЗПП.
Викласти вимоги щодо повернення товару. Вказавши в тексті претензії всю перераховану вище інформацію, можна приступити до висунення вимог. Згідно з чинним законодавством, покупець може вибрати будь-який з варіантів задоволення його вимог:
- отримати новий товар, аналогічний бракованих, але не має недоліків;
- отримати новий товар зі схожими функціями;
- зажадати оплатити ремонт товару;
- зажадати повернення повної вартості товару.
Поставити підпис і вказати дату складання претензії.
зразок претензії в форматі Word ви можете скачати за посиланням .
Термін повернення грошей становить 10 днів з моменту отримання продавцем або його представником відповідної претензії. У тому випадку, якщо у відшкодуванні вартості товару відмовлено з необґрунтованих причин або відповіді на претензію не було, варто звернутися до суду, приклавши до позовної заяви другий примірник складеної претензії.
Купивши неякісну річ, не варто впадати у відчай і шкодувати про даремно витрачені гроші. Якщо продавець відмовляється добровільно повернути сплачені кошти, необхідно впливати на нього за допомогою законодавства, що захищає права споживача. Склавши претензію на повернення коштів, можна бути впевненим в тому, що, при наявності недоліків у товару, вона буде задоволена, незважаючи на небажання продавця компенсувати невдалу покупку.
Як повернути річ неналежної якості продавцеві навіть в тому випадку, якщо він відмовляється її приймати, і як правильно скласти претензію для того, щоб отримати гроші назад в короткі терміни?