Як відкрити спадкову справу у нотаріуса

  1. терміни
  2. способи
  3. Місце
  4. Пакет документів для відкриття і ведення спадкової справи
  5. Вимоги до оформлення документів
  6. Вартість нотаріальних послуг

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Спадкове справа починається з процесу вступу в права володіння і розпорядження успадковане майно. Це варто витрат часу і фінансів, часто загрожує ускладненнями родинних відносин.

Маючи певну інформаційною базою в питаннях спадкування, вдасться уникнути багатьох гострих кутів. Розглянемо перші основні кроки на шляху вступу в спадкові права.

терміни

терміни

Заява про намір вступити у спадок або заяву про видачу свідоцтва про право на спадщину надається на розгляд нотаріуса в період 6 місяців після дня смерті спадкодавця.

Існує два варіанти закладу справи про прийом спадщини:

1. Подача заяви на відкриття справи претендентом на спадок.

2. Фактичний вступ у спадкові права.

У разі коли спадкоємець на момент смерті спадкодавця був зареєстрований за одним місцем проживання з ним, діє право фактичного прийняття спадщини. Іншими словами, заява може бути подана без дотримання строків у зручний час.

Важливо знати: нотаріус зобов'язаний прийняти заяву, оформлену належним чином, або якщо перевищено встановлений термін. Тільки в цьому випадку заявнику доведеться в судовому порядку довести присутність поважних причин, що вплинули на порушення законних термінів, або надати на розгляд належним чином оформлена заява.

Нотаріус при цьому все одно оформить вступ права спадкування за стандартною процедурою, але за умови надання наступних доказів:

  • факту спільної реєстрації та проживання зі спадкодавцем на момент його смерті;
  • відсутності інших претендентів на спадщину, спільно зареєстрованих або готових надати відмову від спадщини.

способи

способи

Якщо немає можливості особисто з'явитися до уповноваженого нотаріуса, заяву можна відправити поштою.
Підпис заявника в листі повинна бути засвідчена будь-якою особою, наділеним правом здійснювати нотаріальну діяльність.

Лист повинен бути відправлений не пізніше півроку з моменту смерті спадкодавця, включаючи останній день. Термін буде дотриманий, навіть якщо нотаріус отримає лист пізніше встановленого терміну. Датований конверт підшивається нотаріусом до спадкової справи після внесення реєстраційних даних в Журнал реєстрації вхідних документів і в Книгу обліку спадкових справ.

Датований конверт підшивається нотаріусом до спадкової справи після внесення реєстраційних даних в Журнал реєстрації вхідних документів і в Книгу обліку спадкових справ

Можливо, Вас зацікавить стаття про таке поняття як близькі родичі .

Цікаву статтю про те, як ділиться спадщину між спадкоємцями першої черги читайте тут .

Нотаріальне засвідчення підпису заявника буде потрібно також при передачі заяви нотаріусу іншою особою. Довіреність оформляти не буде потрібно.

Право здійснювати дії по відкриттю спадкової справи можуть бути передані іншій особі. В цьому випадку обов'язкове оформлення на нього довіреності із зазначенням терміну її дії. В обов'язки нотаріуса входить перевірка справжності та відповідності термінів дії довіреності за Єдиній інформаційній системі нотаріату . На заяві робляться відповідні записи.

Місце

Місце

Після прийняття заяви на відкриття спадкової справи нотаріус встановлює факт наявності додаткових спадкоємців, і повідомляє їх про необхідність та терміни вступу в спадщину. Також в його повноваження входить оповіщення всіх спадкоємців про наявність чоловіка, який претендує на частину успадкованого майна, спільно нажитого в період шлюбу з померлим.

Місцем відкриття спадкової справи є остання адреса проживання спадкодавця перед смертю, незалежно від наявності постійної або тимчасової реєстрації за цією адресою. Це можуть бути квартира, будинок, службові приміщення, якими спадкодавець мав для проживання на підставі прав власності або на правах оренди. Якщо спадкодавець проживав за місцем перебування, то справа заводиться за адресою постійної реєстрації (якщо вона збережена).

Це важливо: спадкову справу може бути відкрито тільки один раз, ведеться тільки одним нотаріусом. Факт повторного відкриття справи може бути встановлений судом.

При відсутності інформації або самого факту постійної реєстрації, місцем відкриття справи стає місце останнього перебування спадкодавця або місце знаходження майна, що підлягає передачі у спадок.

Пакет документів для відкриття і ведення спадкової справи

Пакет документів для відкриття і ведення спадкової справи

Основний пакет документів на відкриття спадкової справи:
1. Паспорт громадянина, який претендує на спадщину (інший документ, що засвідчує особу).

2. Свідоцтво про смерть громадянина . Довідку видають співробітники РАГСу протягом 1 дня з моменту звернення. Державне мито за послугу становить близько 200 рублів (можливі зміни). Важливою інформацією для нотаріуса в цьому документі є прізвище, ім'я, по батькові спадкодавця і дата його смерті.

3. Документи, що підтверджують факт спорідненості з померлим. До них відносяться:

  • свідоцтво про народження;
  • свідоцтво про шлюб;
  • свідоцтво про розірвання шлюбу (при зміні прізвища).

Іноді доводиться доводити спорідненість в судовому порядку. (Про те, як скласти заяву в суд про встановлення факту спорідненості читайте тут ).

4. Довідка з випискою з будинкової книги, яка підтверджує фактичне місце проживання померлого і всіх, зареєстрованих разом з ним. Вона надається паспортним столом за місцем проживання і реєстрації. На даний момент ці дані знаходяться в базі Єдиного Інформаційного Розрахункового центру.

5. Правовстановлюючі документи, що підтверджують право власності на майно покійного. Ці документи в кожному конкретному випадку можуть відрізнятися в залежності від виду майна (квартира, будинок, цінні папери, банківські рахунки і т.д.) і від дати набуття права власності (з 1998 р право на житлове майно підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію права власності).

6. При наявності - заповіт.

7. Заява про прийняття спадщини за законом . У момент оформлення заяви підпис спадкоємця нотаріально посвідчується і скріплюється гербовою печаткою.

Першим головним кроком є ​​подача в шестимісячний термін заяви з наявними на цей момент документами. Відсутню їх частину можна готувати і передавати нотаріуса пізніше.

Вимоги до оформлення документів

Вимоги до оформлення документів

Існують законодавчо затверджені вимоги до оформлення документів, при недотриманні яких нотаріус може відмовити в прийомі. Основні вимоги:

  • текст написаний чорнилом або надрукований;
  • документ, що складається з декількох листів, повинен бути прошитий, пронумерований, скріплений підписом і, якщо передбачено, печаткою;
  • відсутність незавірених виправлень, помарок;
  • відсутність заломів, потертостей, інших пошкоджень паперового носія, що перешкоджають правильній трактуванні суті документа;
  • відсутність підпису представника, друку, якщо документ надається юридичною особою;
  • відповідність законної легалізації, якщо документ оформлений за кордоном у відповідність до законодавства іноземної держави;
  • не викликає сумнівів в достовірності.

Прийом пакету документів із заявою означає відкриття спадкової справи, що супроводжується видачею підтверджує довідки. Нотаріус видає спадкоємцю список документів, які повинні бути додатково надані. Їх перелік визначається в залежності від конкретного випадку. Серед них: оцінка спадкового майна , Техпаспорт на житло, виписка з ЕГРП та інше.

Звертаємо увагу: справи у спадок зберігаються в архіві нотаріуса 75 років, після чого підлягають знищенню.

Одночасно оформляються запити в певні інстанції, рішення яких необхідно для ведення спадкової справи та винесення рішення про вступ в спадок. Розмір мита за видачу кожного запиту становить до 400 рублів.

Вартість нотаріальних послуг

Вартість нотаріальних послуг

Звернемо особливу увагу на той факт, що розмір плати за нотаріальні послуги зафіксований на законодавчому рівні і не може відрізнятися у різних фахівців. Якщо є відмінності у вартості, то вони включають додаткову плату за послуги, які не є нотаріальними (консультаційні або технічні).

Основні послуги нотаріуса, за які справляється плата на початковому етапі ведення справи:

1. Прийняття заяви - до 2 тисяч рублів.

2. Надання свідоцтва про право на спадщину:

  • для близьких родичів - 0,3% від оціночної вартості успадкованого майна, але не вище 1 млн. рублів;
  • іншим спадкоємцям - 0,6% вартості успадкованого майна, але не більше 1 млн рублів.

3. оформлення запитів - до 400 рублів за кожен.

Зверніть увагу: точна вартість послуг нотаріуса може бути визначена тільки після оцінки успадкованого майна.

Оцінку нерухомого майна проводить БТІ, вартість послуг якого складе близько 1 тисячі рублів. Крім нотаріальних основних мит, необхідно буде оплатити супутні витрати при необхідності: копії документів, мита за видачу інших свідчень і дублікатів, судові витрати при відновленні документів (наприклад, актових записів - про народження, шлюб), засвідчення підписів.

Пропонуємо Вам ознайомитись з відео про порядок оформлення спадщини у нотаріуса:

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online