План виробництва. Приклад розрахунку плану виробництва будівництва 12-поверхового житлового комплексу в «Budget-Plan Express»

  1. Приклад розрахунку плану виробництва будівництва 12-поверхового 3-х секційного житлового комплексу
  2. 1 етап. Створення зведеної таблиці даних
  3. 2 етап. Створення довідника «ресурсів і етапів виробництва» і таблиці «План витрат на реалізацію етапів...
  4. Довідник [1] ​​обліку «ресурсів і етапів виробництва»
  5. Довідник [2] обліку «ресурсів і етапів виробництва»
  6. 3 етап. Створення діаграми Ганта
  7. 4 етап. Розрахунок таблиці «План витрат на реалізацію етапів виробництва»
  8. 5 етап. Структура витрат на будівництво багатоквартирного будинку
  9. Придбання та списання неамортізіруемого активів. Інші супутні витрати
  10. Розрахунок таблиці «План витрат на реалізацію етапів виробництва»
  11. Застосовувані і рекомендовані процедури та функції

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Деякі операційні плани не можуть бути спочатку стандартизовані, так як їх зміст залежить від діяльності компанії. До таких планів відноситься «План витрат на реалізацію етапів виробництва», який створюється в програмі на основі призначеного для користувача довідника.


Довідники Таблиці Довідник продуктів План продажів Довідник матеріалів та нормативних витрат План закупівель і нормативних витрат Довідник ресурсів і етапів виробництва План витрат на реалізацію етапів виробництва Довідник постійних витрат План постійних витрат

Якщо в MS Project діаграма Ганта є головним інструментом планування, в «Budget-Plan Express» головна мета створення діаграми Ганта - отримати таблицю «план витрат на реалізацію етапів виробництва». Для цього, після створення та редагування діаграми Ганта, потрібно виконати підсумковий розрахунок: "Дані → Розрахувати →« Діаграма Ганта »". Теж саме - F9.

☛ Зауважте, «діаграма Ганта» і «План витрат на реалізацію етапів виробництва» розраховуються одночасно. Після виконання розрахунку, всі завдання з діаграми Ганта (їх вартості) розподіляться за статтями ресурсів в таблиці «витрат на реалізацію етапів виробництва», в залежності від часу їх оплати, яке було зазначено в діаграмі Ганта. Але перш, таблицю «План витрат на реалізацію етапів виробництва» необхідно створити, якщо вона ще не була створена.

Після того, як був остаточно відредагований довідник «ресурсів і етапів виробництва», виберіть пункт меню: "Дані → Створити таблицю → План витрат на виробництво", і далі дотримуйтесь вказівок ...

Якщо у вас були допущені помилки при створенні довідника, програма видасть повідомлення, а в деяких випадках - перейде на той рядок, в якій міститься помилка (рядок довідника):
  • Помилка довідника! Атрибут [підсумок] повинен бути в єдиному екземплярі;
  • Помилка довідника! Не можна встановлювати властивість [сума] для суміжних атрибутів;
  • Помилка довідника! Виберіть властивість для атрибута зі списку;
  • Помилка довідника! Перший атрибут повинен мати властивість [елемент];
  • Помилка довідника! Останній атрибут повинен мати властивість [підсумок].
Якщо помилок немає, програма запропонує вибір:
    1. "Так" - для збереження старих даних таблиці;
    2. "Ні" якщо стара таблиця повинна бути повністю вилучена;
    3. 'Скасувати'.
В результаті виконання процедури буде створена таблиця «План витрат на реалізацію етапів виробництва». Дивіться також розділ «Довідник ресурсів і етапів виробництва» .

Приклад розрахунку плану виробництва будівництва 12-поверхового 3-х секційного житлового комплексу


☛ У прикладі продемонстровані підходи до планування етапів будівельно-монтажних робіт, дані корисні рекомендації для спрощення процесу і поліпшення якості планування.

Нехай, загальна корисна площа 12-поверхового 3-х секційного житлового будинку 9753,12 кв. м. (36 одно- і двокімнатних квартир площею 38,71 і 67,51 кв. м., і 72 трикімнатних площею 82,35 кв. м.). Пропонується побудувати мережевий графік будівельно-монтажних робіт, розрахувати вартість етапів. Розрахувати таблицю кошторисної вартості будівельно-монтажних робіт. Побудувати аналітичну таблицю структури кошторисних витрат, порівняти структуру витрат із середньоросійськими нормативами.

Зведений кошторисний звіт також важливий для аналізу структури витрат у відсотках, і в даному прикладі це буде продемонстровано. Так, наприклад, будівництво багатоквартирного житлового будинку передбачає приблизно таку структуру витрат (в середньому по Росії в 2016 році):

  1. Загальні витрати. Собівартість будівництва 1 кв. м становить: панелі і моноліту - 25-30 тис. руб., цегли - 30-35 тис. руб.
  2. Оренда земельної ділянки - від 6 до 15% собівартості будівництва.
  3. На частку проекту проектування, узгодження і експертизи припадає менше 3-7% собівартості.
  4. Підключення та будівництво зовнішніх інженерних мереж, приблизно, 10% від собівартості.
  5. На будівельно-монтажні роботи доводиться, за різними оцінками, від 60 до 75% собівартості будівництва житла (в тому числі коробка »- 29-40%, фундаменти - 8-15%, внутрішні інженерні мережі - 15-20%, обробка - 15 -18%, покрівля - 5-10%, благоустрій - 3-8%)

☛ Зауважте, опис бізнес-плану будівництва за допомогою діаграми Ганта і «прив'язаною» до неї структури витрат - є найбільш швидким і ефективним способом розробки фінансових таблиць. Причина в тому, що за допомогою діаграми Ганта описуються не тільки важливі етапи, а й майже всі витрати на будівництво, за винятком супутніх витрат, їх не так багато: земля (від 6 до 15% собівартості будівництва), кредитне навантаження (приблизно 10 15%), маркетинг (3-10%), утримання апарату (3-8%).

1 етап. Створення зведеної таблиці даних

Перед створенням діаграми Ганта, рекомендується скласти зведену таблицю «Етапів плану виробництва», у відповідність з ТЗ (технічного завдання). У таблиці потрібно вказати для кожного завдання (етапу) терміни реалізації, базові витрати, уточнення формування витрат, а також - утримання довідника обліку "ресурсів і етапів виробництва".

Саме на основі довідника буде створена таблиця витрат, тому, від того як структурована таблиця витрат, залежить зміст аналізу. У наведеному прикладі запропоновано два варіанти довідника - скорочений і більш докладний. У першому випадку передбачається створити таблицю «укрупнених етапів будівництва», яка нагадує «Зведений кошторисний звіт», часто використовуваний в аналізі будівельних проектів.

☛ Зауважте, довідник (таблиця витрат) не повинен перевищувати 30-ти рядків, з урахуванням підсумкових рядків.

Приклад таблиці «Етапи плану виробництва»

№ Назва завдання Длит. Початок Закінч. Уточнення Таблиця "ресурсів і етапів виробництва" (укрупнені етапи будівництва) Таблиця "ресурсів і етапів виробництва" (деталізовані етапи будівництва) Базові витрати 1. ПРОЕКТ БУДІВНИЦТВА ЖИТЛОВОГО 12-поверхового будинку 440 дн 11.01.16 15.09.17 - - - 216 387 251 2. 1. Проектування, узгодження, експертиза 120 дн 11.01.16 24.06.16 експертиза і дозвільні документи, погодження проектної документації, розробка робочої документації Проектування, узгодження, експертиза Проектування, узгодження, експертиза 11 703 744 3. 2. Підготовчі роботи 30 н 27.06.16 05.08.16 - - - 3 795 000 4. Підготовка будівельного майданчика 30 дн 27.06.16 05.08.16 Підготовка території. Відведення ділянки, розбивка осей, огородження будівельного майданчика, тимчасове водопостачання, тимчасові електромережі та освітлення, туалет, арматурний полігон і склад арм. Підготовчі роботи Підготовка будмайданчика і монтаж обладнання 2 500 000 5. Монтаж будівельного обладнання 30 дн 27.06.16 / td> 05.08.16 Установка бетонного заводу, монтаж баштового крана, підйомники і ліфти, інше обладнання Підготовчі роботи Підготовка будмайданчика і монтаж встаткування 1 295 000 6. 3. Основні етапи БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНИХ РОБІТ 260 дн 08.08.16 04.08.17 - - - 91 758 596 7. Котлован 30 дн 08.08.16 16.09.16 Обсяг: 2048 м3 (65,24 х 15,7 х 2) . Риття котловану: 240 х 2048 м3 = 491 520. Вивезення та утилізація грунту: 270 х 2048 м3 = 552 960. Інші витрати = 443 544 Фундамент Котлован 1 488 024 8. Фундамент 50 дн 19.09.16 25.11.16 Дослідження грунту і проектування фундаменту . Установка: фундаментну плиту, палі буронабивні, балки підлоги підвалу, бетонні підлоги, дренаж і т. Д. Фундамент Фундамент 16 620 442 9. Будівництво "коробки" будинку 120 дн 28.11.16 12.05.17 Бетон, залізний каркас, цегла, цемент, плитка, експлуатація машин, робота, інші Будівництво "коробки" будинку Будівництво "коробки" будинку 51 504 336 10. Сходові марші, майданчики 90 дн 27.12.16 01.05.17 Сходовий марш з майданчиком = (8 820 + 6 200) х 78 = 1 171 560. майданчики = 8 500 х 78 = 663 000. Установка = 5200 х 78 + 4900 х 78 = 405 600. Інші витрати = 300 000 Сходові марші, майданчики, сміттєпроводи Сходові марші, пл щадки 2 922 360 11. Сміттєпроводи 20 дн 15.05.17 09.06.17 Стовбур сміттєпроводу в зборі для 12-ти поверхової будівлі = 142 000 х 3 = 426 000. Установка = 110 000 х 3 = 330 000 Сходові марші, майданчики, сміттєпроводи Сміттєпроводи 756 000 12. Покрівля 60 дн 15.05.17 04.08.17 Монтаж збірних елементів горищних частини даху, машинного відділення ліфтів і покрівельних панелей. Укладання утеплювача. Установка збірних елементів: вентиляційних блоків, витяжок каналізаційних стояків і сміттєпроводу, водоприймальних воронок, стійок теле- і радіоантен і т. П. Пристрій покрівлі Пристрій покрівлі 7 607 434 13. Монтаж і введення в експлуатацію ліфтів 30 дн 15.05.17 23.06.17 Пасажирські ліфти г / п 400 кг. на 4 = 1 300 000 х 3 = 3 900 000. Ліфти г / п 1000 кг. на 4 = 1 600 000 х 3 = 4 800 000. Вартість монтажу = 360 000 х 6 = 2 160 000 Монтаж ліфтів Монтаж ліфтів 10 860 000 14. 4. оздоблювальні роботи 60 дн 15.05.17 04.08.17 - - - 25 602 983 15. Оздоблення фасаду 30 дн 15.05.17 23.06.17 Склад робіт: установка будівельних лісів, кріплення штукатурної сітки, оштукатурювання, шпаклівка, грунтування, фарбування фасаду за 2 рази воднодісперсіонной фарбою. Ціна (роботи + матеріали), грн. / Од. вим. 2 646 кв.м. = 2 284 х 5827,68 Фасади Фасад 7 482 741 16. Інші фасадні роботи 20 дн 15.05.17 09.06.17 Монтаж металоконструкцій (монтаж водостічних труб, монтаж відливів, монтаж балконних козорьков) = 370 400. Цокольні роботи і фундамент (матеріали і робота) = 1 276 480 Фасади Фасад 1 646 880 17. Внутрішнє оздоблення житлових приміщень 60 дн 15.05.17 04.08.17 Шпалери: площа стін 28 080 кв. м, матеріали і робота (185) = 28 080 х 185 = 5 194 800. Укладання плитки: 6450 х 144 = 928 800. Стелі: площа 9753,12 кв. м = 9753,12 х 270 = 2 633 342,4. Пол в кухні (леноліум): площа 432 кв. м = 432 х 488 = 210 816. Пол (ламінат): площа 9 321,12 кв. м. = 9 321,12 х 360 = 3 355 603,2. Інші витрати = 1 400 000 Оздоблення Оздоблювальні роботи з урахуванням матеріалів: поклейка шпалер; облицювальні роботи; фарбувальні роботи; пристрій полімерних підлог; укладання ламінату; штукатурні роботи 13 723 362 18. Оздоблювальні роботи загальних приміщень 30 дн 15.05.17 23.06.17 Види робіт: штукатурні роботи; малярні роботи; облицювальні роботи; установка вікон; встановлення дверей; інші роботи Оздоблення Оздоблювальні роботи з урахуванням матеріалів: штукатурні роботи; малярні роботи; облицювальні роботи; установка вікон; встановлення дверей; інші роботи 2 750 000 19. 5. МОНТАЖ ТЕХНОЛОГІЧНИХ КОНСТРУКЦІЙ 45 дн 15.05.17 14.07.17 - - - 13 696 560 20. Вікна, скління і двері балконні 45 дн 15.05.17 14.07.17 Ціна з установкою: вікна = 7 680 х 468 = 3 594 240, скління = 6 400 х 144 = 921 600, двері балконні 5 900 х 144 = 835 200 Оздоблення Монтаж технологічних конструкцій 5 365 440 21. двері міжкімнатні 30 дн 15.05.17 23.06.17 Ціна з установкою: 468 х 4 700 = 2 199 600 Оздоблення Монтаж технологічних конструкцiй 2 199 600 22. Двері квартирні 20 дн 15.05.17 09.06.17 Ціна з установкою: 144 х 7 200 = 1 036 800 Оздоблення Монтаж технологічних конструкцiй 1 036 800 23. Ванна та інша сантехніка 30 дн 15.05.17 23.06.17 Ціна з установкою: Ванна = 7 900 х 144 = 1 137 600, Раковина = 3 200 х 144 = 460 800, Змішувачі = 3 500 х 144 = 504 000, Крани й сифони = 3 100 х 144 = 446 400, Унітаз = 3 480 х 144 = 501 120 Оздоблення Монтаж технологічних конструкцій 3 294 720 24. Плита електрична 15 дн 15.05.17 02.06.17 Ціна з установкою: 9 500 х 144 = 1 368 000 Оздоблення Монтаж технологічних конструкцій 1 800 000 25. 6. ВНУТРІШНІ МЕРЕЖІ тА КОМУНІКАЦІЇ 60 дн 15.05.17 04.08.17 - - - 31 193 200 26. Монтаж систем електропроводки і устаткування 45 дн 15.05.17 14.07.17 Розмітка відповідно до затвердженого проекту; бурінням стін, прокладка кабелів, проводки; монтаж електро-обладнання та аксесуарів; пуско-наладка Внутрішні мережі і комунікації Монтаж систем електропроводки та устатковання 8 593 200 27. Монтаж систем водопостачання, опалення та каналізації 60 дн 15.05.17 04.08.17 Прокладка системи гарячого холодного водопостачання, установка радіаторів. Установка спеціального обладнання - насосів, засувок, мережевих мембранних баків і т. Д. Підключаються до системи диспетчеризації Внутрішні мережі і комунікації Монтаж систем електропроводки та устатковання 16 900 000 28. Монтаж інших інженерних комунікацій 60 дн 15.05.17 04.08.17 Внутрішні мережі і комунікації монтаж систем електропроводки і устаткування 5 700 000 29. 7. ПРОКЛАДКА і пІДКЛЮЧЕННЯ дО ІНЖЕНЕОНИМ мереж 120 дн 20.02.17 04.08.17 - - - 29 259 360 30. Прокладка і підключення до електричних мереж і мереж зв'язку 90 дн 13.03.17 14.07. 17 Прокладка мереж електропостачання: кабельна я лінія, кабельний канал, зовнішнє освітлення. Будівництво аварійної ДЕС, електрообладнання, автоматичне пожежогасіння. Прокладка мереж зв'язку, радіофікації, мережі управління ліфтами. Підключення будинку до електромережі і мереж зв'язку Зовнішні мережі Прокладка і підключення до електричних мереж і мереж зв'язку 7 979 825 31. Прокладка і підключення до мереж водопостачання та каналізації 120 дн 20.02.17 04.08.17 Прокладка тимчасових інженерних мереж (водопостачання). Прокладка зовнішніх магістральних мереж водопроводу, зовнішньої мережі водопроводу (майданні мережі), прокладка зовнішньої каналізації і зливової каналізації Зовнішні мережі Прокладка і підключення до електричних мереж і мереж зв'язку 11 969 738 32. Прокладка і підключення до мереж опалення 120 дн 20.02.17 04.08.17 висновки з теплопостачальною організацією договору про підключенні. Прокладка тепломережі, реконструкція тепломережі в існуючих каналах Зовнішні мережі Прокладка і підключення до електричних мереж і мереж зв'язку 9 309 796 33. 8. БЛАГОУСТРІЙ 75 дн 15.05.17 25.08.17 - - - 8 527 808 34. Благоустрій та озеленення 30 дн 15.05. 17 23.06.17 Зовнішні освітлювальні прилади. Забезпечення внутрішньо квартальних проїздів та розворотів майданчиків для автомашин, гостьових автостоянок, дитячих майданчиків та ігрових комплексів, майданчиків з смугами зелених насаджень, пішохідних доріжок, майданчиків для вигулу собак, вивезення сміття тощо. Благоустрій Благоустрій 8 177 808 35. Демонтаж тимчасових споруд 15 дн 07.08 .17 25.08.17 Демонтаж тимчасових споруд, технологічного і спеціального обладнання. Зняття кріпильних елементів, підйом демонтується обладнання, від'єднання технологічних трубопроводів і т. Д. Благоустрій Благоустрій 350 000 36. 9. Здача об'єкта в експлуатацію 15 дн 28.08.17 15.09.17 / td> Прибирання, підмітання будівлі всередині, миття вікон. Дрібні і непередбачені витрати Здача об'єкта в експлуатацію Здача об'єкта в експлуатацію 850 000

☛ Зауважте, кількість етапів проекту обмежена (не більше 40 етапів).


2 етап. Створення довідника «ресурсів і етапів виробництва» і таблиці «План витрат на реалізацію етапів виробництва»

Структура таблиці витрат

Кошториси витрат (витрат), наприклад, в будівельних проектах, це - угруповання інформації про витрати для цілей аналізу структури витрат і пов'язаних з ними ризиків.

У зв'язку з цим в першу чергу потрібно розуміти - хто є кінцевим користувачем вашого проекту (бізнес-плану): інвестор (банк), забудовник або підрядник, або партнер.

Якщо, наприклад, дані для бізнес-плану складаються на основі кошторисних розрахунків, в цьому випадку доцільно враховувати структуру кошторисів, щоб використовувати кошторисні розрахунки в таблиці витрат. Іншими словами, величезна робота зі оцінки витрат, яка була зроблена, може бути корисна при формування даних для таблиці ресурсів. І в цьому випадку структури використовуваних даних повинні бути близькі за змістом (в даному випадку - відображати структуру розрахункової кошторисної вартості). Наприклад, в ресурсному методі витрати враховують види робіт, експлуатацію машин і механізмів, витрати праці робітників і т. Д. У цьому випадку структура витрат може бути близька до кошторисів витрат на виробництво (дивіться таблицю). Або структура витрат може визначати вартість будівництва на різних стадіях.

Приклад 1. Витрати на виробництво Приклад 2. Вартість будівництва на різних стадіях матеріальні витрати проектні роботи (складання генплану, ескізів і т. П.) Заробітна плата робітників і страхові внески будівельно-монтажні роботи (безпосереднє виконання будівельних робіт) обладнання, амортизаційні відрахування роботи по введенню об'єкта експлуатацію інші витрати інші витрати

Приклад довідника, структура якого близька до структури
кошторису «витрати на виробництво»

☛ Зауважте, в «План витрат на виробництво» формується неповна собівартість, в цей план не входять постійні витрати. План постійних (фіксованих) витрат складається додатково. Але як в правило, прямі витрати в подібних проектах можуть становити до 90% і більше всіх витрат.


Довідник [1] ​​обліку «ресурсів і етапів виробництва»

В колонках зведеної таблиці (7,8) запропоновані статті витрат - для відображення «укрупнених етапів» і більш деталізованих етапів будівництва. На сторінки «Довідники» створимо довідник «ресурсів і етапів виробництва», або імпортуємо з динамічного іменованого діапазону, якщо вже він створений. Створимо довідник, що відображає структуру «укрупнених етапів» (дивіться колонку 7 зведеної таблиці).

Довідник [1] ​​обліку «ресурсів і етапів виробництва»


У підсумкових рядках потрібно вказати відповідне властивість ( «сума» або «підсумок»).

Колонка «Тип» вказується один з трьох тіпів витрат: «матеріальний», «Трудовий» або «Інші». У нашому випадка, у всех рядках зазначімо тип витрат «Інші», так як у ВАРТІСТЬ етапів Включає матеріальні и трудові витрати. У невеликих проектах (наприклад, будівництво котеджів) витрати можуть бути ідентифіковані за групами витрат, у великих проектах поділ витрат по групах недоцільно.

У колонці «ПДВ» відсоток податку встановлюється за умовчанням (відповідно до настройками). В даному випадку - «вхідний» ПДВ для тих етапів, роботи за якими виконують підрядні та субпідрядні організації. Також, може бути вказано неповний ПДВ, наприклад, коли роботи виконуються силами власних будівельних бригад. В цьому випадку потрібно порахувати частина ПДВ у вартості етапу. Наприклад, якщо у вартості «внутрішнє оздоблення» включає вартість робіт становить 30% (виконуються власними силами, без ПДВ) і вартість матеріалів - 70%, в цьому випадку потрібно вказати ПДВ 12,6% (18% х 0,7 = 12, 6%).

Аналогічно створюється довідник з більш деталізованої структурою витрат. Спочатку створюється довідник (дивіться колонку 8 зведеної таблиці).

Довідник [2] обліку «ресурсів і етапів виробництва»

☛ Зауважте, в одному проекті можна використовувати один з довідників, можна створити два аналогічних проекти з різними довідниками.

Після того як довідник створений, потрібно створити відповідну таблицю «План витрат на реалізацію етапів виробництва» з головного меню: «Дані → Створити таблицю → План витрат на ресурси», як показано на малюнку.


3 етап. Створення діаграми Ганта

Створимо, відповідно до даними, представленими в зведеній таблиці, діаграму Ганта в «Budget-Plan Express». Якщо ви звикли працювати в програмі MS Project, можете створити діаграму Ганта там, потім імпортувати її в «Budget-Plan Express». При створенні діаграми Ганта в MS Project пам'ятайте про обмеження (не більше 40 етапів і не більше трьох вкладених рівнів).

Діаграма Ганта «Проект будівництва 12-ти поверхового 3-х секційного житлового будинку». MS Project


☛ Зауважте, структура етапів (тривалість, дати початку і закінчення, вкладеність) імпортуються з MS Project досить просто. Однак, для імпорту вартості, потрібно створити в MS Project лист ресурсів і налаштувати його за встановленими правилами (дивіться розділ «Експорт і імпорт діаграми Ганта - Обмін з MS Project» ).


Діаграма Ганта «Проект будівництва 12-ти поверхового 3-х секційного житлового будинку». Budget-Plan Express


Для редагування суми етапу (завдання) діаграми Ганта, клікніть мишкою по відповідному посиланню, потім у вікні редагування виберіть у списку потрібні ресурси (статті витрат) і вкажіть суму, при необхідності - черговість фінансування етапу ( «На початку», «Пропорційне», « Після закінчення »), як по казано на малюнку. За замовчуванням встановлюється «Пропорційне» розподіл коштів в рамках етапу, тобто, коли суми, віднесені до даного етапу і даної статті витрат, розподіляться між місяцями (етапу) пропорційно кількості днів (в місяці).


Вікно редагування вартості етапу


Зверніть увагу, в даному конкретному випадку, вартість етапу формується з декількох статей витрат. У цьому прикладі продемонстровано, яким чином можна врахувати в вартості етапу різні ресурси (статті витрат), і кінцева мета такого підходу при плануванні витрат - отримати аналітичну таблицю, де витрати будуть структуровані, наприклад, за видами робіт або матеріалами. Однак, в дійсності, в великих проектах подібна деталізація недоцільна, і не тільки тому, що кожен етап може включати велику кількість важко прогнозованих недетермінірованних витрат. У великих проектах інші цілепокладання - контроль зосереджений головним чином на процесах, що забезпечують результат, наприклад, виконання підрядних договорів. Наприклад, якщо підрядник, в певний термін і за відоме заздалегідь винагороду, зобов'язується встановити в будинку, що будується пластикові вікна, а інший підрядник - сантехніку, зрозуміло, в цьому випадку доцільно виділити взаємодію з ними в окремі два процеси (в нашому випадку - етапи проекту ).


4 етап. Розрахунок таблиці «План витрат на реалізацію етапів виробництва»

Після редагування діаграми Ганта, виконайте підсумковий розрахунок. Підсумковий розрахунок виконується з головного меню: "Дані → Розрахувати →« Діаграма Ганта »". Теж саме - F9.

Фрагмент розрахунку таблиці «План витрат на реалізацію етапів виробництва»
(Структура витрат визначена довідником [1] «укрупнених етапів»):


Фрагмент розрахунку таблиці «План витрат на реалізацію етапів виробництва»
(Деталізована структура витрат):

☛ Зверніть увагу, для обліку капіталізації витрат, наприклад, в будівельних проектах, використовується спеціальний інтерфейс з формі редагування, де повинен бути встановлений прапорець «вкладення у необоротні активи». Після належного налаштування та виконання розрахунку балансу, витрати будуть включені в підсумкову вартість активів наростаючим підсумком - до періоду «введення об'єкта в експлуатацію», де вони будуть списані на продажу. Дивіться докладніше «Приклад капіталізації витрат (віднесення на вартість необоротних активів)» . Дивіться також розділ - «Чому в програмі всі витрати, включаючи цільове фінансування, включені до звіту про прибутки і збитки?» .


5 етап. Структура витрат на будівництво багатоквартирного будинку

Структуру витрат не складно розрахувати з таблиці «План витрат на реалізацію етапів виробництва», для розрахунку візьмемо підсумкові витрати за весь період. Попередньо, експортуємо таблицю «План витрат на реалізацію етапів виробництва» в Excel: "Головне меню →« Звіти »→« Експорт в Excel »→« Експорт поточного листа »".

Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва. Структура витрат:

Структура кошторисної вартості Сума% Оформлення майнових прав на землю та будівництво 19 100 365 6,5 Проектування, узгодження, експертиза 11 703 744 4,0 Будівельно-монтажні роботи, в тому числі: Підготовчі роботи 3 детальніше 795 000 1,3 Фундамент 18 108 466 6,2 «Коробка» 51. 504 336 17,6 Сходові марші, майданчики, сміттєпроводи 3 678 360 1,3 Установка покрівлі 7 607 434 2,6 Монтаж ліфтів 10 860 000 3,7 Внутрішні мережі і комунікації 31 193 200 10,7 Оздоблення 30 169 922 10,3 Фасади 9 129 621 3,1 Благоустрій 8 527 808 2,9 Здача об'єкта в експлуатацію 850 000 0,3 Разом Будівельно-монтажні роботи 175 424 147 60,0 зовнішній мережі 29 259 360 10,0 Інші супутні витрати, в тому числі: Маркетингові та інші комерційні послуги 8 977 808 3,1 Утримання апарату забудовника та інші адміністративні послуги 18 629 680 6,4 Кредитне навантаження та інші супутні витрати 29 396 392 10, 1 Разом інші супутні витрати 57 003 880 19,5 РАЗОМ 292 491 496 100,0

У структурі витрат, перш за все, виділяють найбільш затратні етапи, для яких необхідно знайти джерела грошових коштів і підібрати схеми фінансування. Крім того, структура витрат дозволяє проаналізувати відхилення витрат, наприклад, від среднероссийских нормативів. Також, корисно порівняти структуру витрат з типовим аналогічним проектом, і в разі виявлення критичних відхилень від нормативів, слід більш детально вивчити причини цих відхилень.

Аналіз даного прикладу показує відповідність структури витрат среднероссийским показниками, включаючи собівартість будівництва 1 кв. м, що становить: 29 990 руб. (Вартість проекту = 292 491 496; загальна корисна площа = 9753,12, собівартість будівництва = 292 491 496 / 9753,12 = 29 990), зауважимо, среднероссийский показник становить 25-30 тис. Руб.

Також, корисно проаналізувати структуру на будівельно-монтажні роботи, на які припадає, за різними оцінками, від 60 до 75% собівартості будівництва. Також, «всередині» будівельно-монтажних робіт є більш і менш затратні статті, які можна порівняти із середньоросійськими нормативами або з типовим аналогічним проектом.

Структура витрат «всередині» будівельно-монтажних робіт:

Структура кошторисної вартості всередині Будівельно-монтажних робіт Сума% Підготовчі роботи 3 детальніше 795 000 2,2 Фундамент 18 108 466 10,3 «Коробка» 51. 504 336 29,4 Сходові марші, майданчики, сміттєпроводи 3 678 360 2,1 Установка покрівлі 7 607 434 4,3 Монтаж ліфтів 10 860 000 6,2 Внутрішні мережі і комунікації 31 193 200 17,8 Оздоблення 30 169 922 17,2 Фасади 9 129 621 5,2 Благоустрій 8 527 808 4,9 Здача об'єкта в експлуатацію 850 000 0 , 5 РАЗОМ 175 424 147 100,0

☛ Зауважте, аналіз кошторисних витрат за видами робіт, використовуваної техніці, за матеріалами, податків і т. Д. Був би корисний, наприклад, для певного етапу будівництва з метою оптимізації управління витратами. У той же час такий аналіз, що включає всі етапи будівельно-монтажних робіт, швидше за все, не мав би практичного сенсу з точки зору планування та аналізу структури витрат.

Аналіз даних, фінансові таблиці та висновки, як правило, супроводжуються графічної візуалізацією. Виділяють два види графічного представлення даних: динамічний (горизонтальний) і структурний (вертикальний).

У програму «вмонтовані» стандартні модифікації (близько 70) трьох видів графіків: «лінія», «гістограма» і «коло». У нашому випадку, щоб побудувати графік, що відображає структуру даних, потрібно вибрати «гистограмму» або «коло».

Щоб побудувати графік, потрібно виділити відповідний фрагмент даних (в нашому випадку, стовпець «разом» і всі витрати на «будівельно-монтажні роботи»), потім вибрати тип графіка: "Головне меню → Звіти → Гістограма".

Будівельно-монтажні роботи. Структура витрат:

    У графічному редакторі програми можна змінити модифікацію графіка в пункті меню «Налаштування графіка». Також, можна зберегти графік у растрових форматах (GIF або JPG) для подальшої вставки в текстовий редактор Word, PowerPoint і т. Д. Дивіться докладніше в розділі «Підготовка звітів та бізнес-планів. графіки » .

    ☛ Зауважте, дані можна передати в Excel і побудувати графіки там.


Придбання та списання неамортізіруемого активів. Інші супутні витрати

При плануванні етапів будівництва, велика частина витрат (як правило, більше 90% витрат) описані в діаграмі Ганта. Однак, відображати всі витрати будівництва в діаграмі Ганта неможливо і не коректно.

У «Плані витрат на реалізацію етапів виробництва», не враховуються супутні витрати:

    1. Оформлення майнових прав на землю та будівництво;
    2. Маркетингові та інші комерційні послуги;
    3. Утримання апарату забудовника та інші адміністративні послуги;
    4. Кредитне навантаження та інші супутні витрати;
    5. Інші супутні витрати.

Дані категорії витрат розраховуються в інших планах. Наприклад, витрати на «оформлення майнових прав на землю та будівництво» найлогічніше описувати в активах. Дивіться «Приклад придбання і списання неамортізіруемого активів» .

Витрати на «маркетингові та інші комерційні послуги», як правило, описуються в плані «постійних витрат», кредитне навантаження та інші супутні витрати, пов'язані із залученням кредитних ресурсів - в «Фінансовому плані» ( «Кредитні продукти», «Операційна і фінансова оренда »,« Резерви майбутніх витрат »і« Розміщення інструменти капіталу »).

☛ Також, зверніть увагу, «інші супутні витрати», в структурі витрат на будівництво багатоквартирного будинку, відображені в періодах безпосередньої реалізації етапів проекту. Наприклад, період розрахунку проекту, включаючи інвестиційний аналіз, складає 3 роки (36 місяців), проте реалізація етапів будівництва, до комерційних продажів - 14 місяців. Тобто, в зведеній таблиці структури витрат, «інші супутні витрати» найлогічніше відобразити в періодах з 1 по 14 місяць (14 місяців) реалізації проекту.


Розрахунок таблиці «План витрат на реалізацію етапів виробництва»

Ресурси, розраховані в «Плані витрат на реалізацію етапів виробництва», відносяться в прямих витратах плану виробництва. Тут, на відміну від плану «закупівель і нормативних витрат», розраховуються витрати нециклічного виробництва, для опису яких використовується діаграма Ганта. Тому, «діаграма Ганта» і «План витрат по реалізації етапів виробництва» розраховуються одночасно.

В кінцевому підсумку, буде створена таблиця витрат по реалізації етапів виробництва за допомогою діаграми Ганта, яка є лише опосередкованим інтерфейсів уявлення і введення даних. Підсумковий розрахунок виконується з головного меню: "Дані → Розрахувати →« Діаграма Ганта »або« План витрат на виробництво »(виконуються одночасно)". Теж саме - F9.


Приклад.

На прикладі розрахунку завдання «Експертиза проектної документації» (дивіться скріншот) можна зрозуміти, як дані з діаграми Ганта транспонується в табличну форму:

В даному прикладі сума витрат на реалізацію етапів виробництва (= 150 000) розподіляється за трьома періодами (лютий, березень, квітень), пропорційно кількості днів в періоді:

При розподілі підсумкової вартості етапу за періодами, алгоритм розрахунку використовує дати початку і закінчення. Тобто, програма враховує абсолютну кількість днів, включаючи неробочі дні. У той же час, в настройках MS Project, за замовчуванням, неробочі дні виключені з розрахунку. Синхронізувати облік часу в Budget-Plan Express і MS Project зовсім не обов'язково, так як, при виконанні експорту (імпорту), програма використовує початкову і кінцеву дати. Однак, включити неробочі дні в проект MS Project можна, змінивши вигляд: "Зміна робочого часу → Встановити для обраних дат".


Застосовувані і рекомендовані процедури та функції


  1. Якщо ви видалили частину даних помилково або виконали завдавати шкоду даними, потрібно вийти з програми без збереження: "Головне меню → Файл проекту → Вихід без збереження".

  2. Якщо ви завершуєте роботу з програмою, збережіть зміни: "Головне меню → Файл проекту → Зберегти" (або Ctrl + S). Або використовуйте вихід з програми зі збереженням.

  3. Періодично створюйте резервну копію даних: "Головне меню → Файл проекту → Збереження і резервування" або Ctrl + Shift + S. Файл проекту зберегтися в папці «backup», ім'я проекту буде відображати дату і час збереження. Для відновлення файлу, просто скопіюйте його в системну папку ( «BPlanExpress»).

  4. Якщо у вас кілька проектів (або варіантів розрахунку) створіть файл-шаблон, і, починаючи новий проект, відкривайте файл-шаблон, в якому збережені ваші налаштування або попередні розрахунки проекту, виберіть пункт меню: "Головне меню → Файл проекту → Створити новий проект ". Це дозволить скоротити час розробки проектів.
  5. ☛ Зауважте, новий проект створюється в системній папці ( «BPlanExpress»), яка відкривається за замовчуванням.
  6. Виконати підсумковий розрахунок: "Головне меню → Дані → Розрахувати". Теж саме - F9.

  7. Очистити таблицю (обнулити показники): "Головне меню → Дані → Очистити таблицю".

  8. Видалити таблицю (видалити всі дані і параметри налаштувань таблиці): "Головне меню → Дані → Видалити таблицю".

  9. Очистити рядок (обнулити показники): "Контекстне меню (права кнопка миші) → Очистити рядок."

  10. Радіо: "Головне меню → Установки → Радіо тексту таблиць". Виберіть мову перекладу.

  11. Експорт: "Головне меню → Звіти → Експорт в Excel". Там же - експорт в Word .

  12. Фінансовий и інвестиційний аналіз. Налаштування параметрів показників ефективності проекту: "Головне меню → Установки → Інвестиційний аналіз".

  13. Швидкий графік: "Контекстне меню (права кнопка миші) → Графік рядки." Перед викликом, встановіть курсор в будь-якому місці рядка з потрібними даними. Дивіться також розділ «Підготовка звітів та бізнес-планів. графіки » .

Довідка про програму "Budget-Plan Express", © ТОВ "Cтратегік-Лайн" | зміст довідки

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online