Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Я вже п'ять місяців зберігаю велосипед на вулиці і за цей час з ним нічого не сталося. Як ви думаєте, чому?
Півтора роки тому мені зробили операцію на хребті. Їздити на велосипеді мені після неї, ніби як, можна, а піднімати більше п'яти кілограм - точно не можна. Я живу в будинку без ліфта (точніше, він починається з другого поверху, а я як раз на другому), так що з самого початку було зрозуміло, що велосипед, хоча б час від часу, доведеться зберігати на вулиці. Десь за тиждень до операції я купила здоровенний юлок Kryptonite, це була інвестиція в світле майбутнє.
До весни 2017 роки я остаточно зміцніла і вирішила, що пора починати їздити на велосипеді більш-менш регулярно, але думка про те, щоб перманентно тримати велосипед під відкритим небом, мене все ще бентежила. Перші дні я запрягала рідних, щоб вони допомогли затягнути його в квартиру. Не сказати, щоб рідні сильно раділи, зручності це не додавало нікому. Розглядалося навіть варіант з покупкою якийсь простий недорогий моделі типу "Лелеки", щоб було не так прикро, якщо велосипед все-таки сопрут. Така ймовірність здавалася досить високою.
Велосипед привіз покупки додому.
Але, погодьтеся, купувати новий велосипед для регулярних поїздок, маючи при цьому в квартирі два інших, уже неабияк амортизованих, - дивний спосіб витратити гроші. Коротше, цей момент настав - мій Linus заночував під відкритим небом. Перші кілька днів я прокидалася серед ночі і бігла до вікна перевірити, чи на місці він, але вже через тиждень цікавилася збереженням велосипеда тільки вранці, і як то раз залишила ночувати на вулиці "Стрідом". Так, я в курсі, що це складаний велосипед, який спеціально придумали, щоб його можна було легко тягати туди-сюди. Але він важить десять кілограмів - для мене це занадто багато.
Перехідний момент настав непомітно. Якось я безвилазно провела вдома два дні. Про те, що велосипед коштує на вулиці, я згадала ближче до вечора другого, випадково виглянувши у вікно. З травня по жовтень Linus ночував удома всього пару раз, з нагоди якихось страшних злив і штормових попереджень було боязно, що на нього впаде дерево.
Кілька разів я використовувала велосипед для транспортування агітаційних матеріалів.
Дощ по початку був для мене окремою статтею занепокоєння. Літо, якщо ви пам'ятаєте, було дощовим, так що я купила в магазині it's my bike! попонку і перший місяць справно укутував в неї велосипед. Потім мені це набридло - попонка злітала від вітру, її потрібно сушити, а зберігати її доводилося на задньому багажнику - в зім'ятому вигляді вона надавала велосипеду бомжіцкій вид. На щастя у мене сидіння зі шкірозамінника, Brooks я вирішила не купувати, а гріпси при необхідності поміняю - поки вони зберігають товарний вигляд.
Бувають, звичайно, несподівані проблеми. Одного разу, повертаючись додому пізно ввечері, я виявила на дверях під'їзду оголошення про майбутню обрізку дерев із закликом до автовласників відігнати машини подалі. Я не прийняла це на свій рахунок, - у мене ж не машина. На наступний ранок відкопувала велосипед з під купи гілля. За винятком цього випадку, за п'ять місяців я не зафіксувала жодних посягновении на мій транспорт. Єдина втрата - розбита передня фара. Велика ймовірність, що я сама її раскокала, паркуючи велосипед до огорожі в темряві. Кілька разів я забувала на кермі знімну фару Brooks, і вранці знаходила її там же де залишила.
Ви бачили всі ці вічно порожні велопарковки на вулицях Москви? Справа не у відсутності велосипедів - люди просто намагаються не випускати свій транспорт з поля зору.
Коли я говорю, що радити велосипед на вулиці, люди дивуються моїй відвазі. Вони чують занадто багато історій про викрадення велосипедів і не ризикують залишати велосипед без нагляду на цілу ніч. Ви бачили всі ці вічно порожні велопарковки на вулицях Москви? Справа не у відсутності велосипедів - люди просто намагаються не випускати свій транспорт з поля зору, і при кожній нагоді несуть його в приміщення. Цього літа під час муніципальної кампанії я цілий місяць ходила агітувати виборців по квартирах - в рідкісному під'їзді мешканці не зберігають велосипеди на сходових клітинах. Напевно, вони перебувають у впевненості, що це куди куди надійніше, ніж залишити велосипед на вулиці. Насправді все якраз навпаки.
Чемпіонат велосипедних викрадачів
У тому, що мій велосипед і раніше цілий і неушкоджений, немає ні чуда, ні якогось особливого везіння. Все закономірно. Я попросила в Фейсбуці людей, чий велосипед був викрадений, поділитися подробицями крадіжки - виявилося, що в більшості випадків його "вели" з під'їзду. Наявність камери мало допомагало в запобіганні крадіжки і пошуках вкраденого - на записи були видні якісь чуваки з капюшонами, натягнутими на ніс. Велосипеди крали навіть там, де між сходовою кліткою і дверима квартири є закривається на ключ тамбур. Злочинців це не зупиняло.
Найчастіше велосипеди крадуть з під'їздів.
співвласник магазину CityCycle Володимир Лосинська, каже що проводив самостійне дослідження цієї теми і може підтвердити, що велосипеди крадуть найчастіше з під'їздів. Один добрий чоловік показав мені офіційну статистику - там та ж картина. Три чверті велокраж припадають на під'їзди. Найдивовижніше, що крадуть найчастіше при світлі дня, а зовсім вночі.
Є кілька пояснень того, що з під'їздів крадуть частіше, причому, один одному вони не суперечать.
Наявність замків і залізних дверей знижує пильність - багато велосипедів зберігаються взагалі без кріплення або на тросі, який легко перерізати.
По-перше, цілком логічно, що найчастіше велосипеди крадуть там, де вони зазвичай зберігаються. На відміну від Амстердама та інших міст, де вуличні велокражі - справа звичайна, наш велвор адаптувався до місцевих реалій і заточений на роботу по під'їздах. По-друге, власники велосипедів самі спрощують злодіям завдання. Наявність замків і залізних дверей знижує пильність - багато велосипедів зберігаються взагалі без кріплення або на тросі, який легко перерізати. На вулиці все навпаки - люди підходять до вибору засобів захисту з підвищеною увагою. Я купила свій юлок після того, як з'ясувала, що в деяких країнах Kryptonite страхує своїх покупців від угону, причому, в перший рік страховка безкоштовна.
Болторез - улюблене знаряддя викрадача. ВІН легко перекусить будь трос.
По-третє, є така штука як соціальний контроль. Навіть вночі, крадучи велосипед десь у дворі, є шанс потрапити на очі припізнилися перехожому або мешканцеві, який коротає безсоння, видивляючись у вікно. Попастися на очі в під'їзді складніше - вночі для цього потрібно підняти серйозний шум, вдень про наближення сторонніх злодія попередить шум ліфта або кроків. У цьому сенсі красти днем дійсно простіше - більшість на роботі, вдома тільки бабусі.
Так що зберігаєте велосипед у дворі, при наявності хорошого замку так він буде целее. Для цього зовсім не потрібні велобокси, поява яких вже який рік анонсує заступник керівника дептранса Аліна Бісембаева. Велобокси потрібні на пересадочних вузлах, де соціальний контроль слабшає через великої кількості людей і загальної поспіху. У дворах буде досить зручною велопарковки з невеликим навісом від дощу. Поява цих парковок напевно сприяє зростанню числа поїздок - якщо велосипед уже стоїть у дворі, його не треба тягати туди-сюди по сходах і катати на ліфті, користуватися ним набагато зручніше. Велосипед, запаркований на останньому поверхах багатоквартирного будинку, нагадує кухонний комбайн, прихований на верхній полиці кухонної шафи - ви рідко про нього згадуєте і ще рідше їм користуєтеся. Добре затребуване тільки те, що завжди під рукою.
Як ви думаєте, чому?Ви бачили всі ці вічно порожні велопарковки на вулицях Москви?
Ви бачили всі ці вічно порожні велопарковки на вулицях Москви?