«Зона впливу Казані набагато ширше її кордонів»

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

25.05.2018

Новий генплан Казані: чотири мости через Казанку і точки зростання від Мамадишского тракту до «Салават Купера» за 1,6 трлн рублів

Напередодні публічних слухань розробники генплану, нарешті, розкрили карти. Казань не "компактна» і не «розширюється»: місто має стати гармонійним і країнам, що розвиваються. У ньому ніхто не повинен відчувати себе на околиці мегаполісу і життя. І для цього в найближчі 7 років бюджету мають бути витрати в 42,5 млрд рублів на рік. Чи це можливо? А головне, що зі знесенням сотень будинків, як «демотивувати» автовласників, розробники розповіли в ході інтернет-конференції «БІЗНЕС Online».

Олег Григор'єв і Тетяна Прокоф'єва напередодні публічних слухань розповіли про новому генплані Казані   фото: Сергій Єлагін Олег Григор'єв і Тетяна Прокоф'єва напередодні публічних слухань розповіли про новому генплані Казані
фото: Сергій Єлагін

«КАЗАНЬ ГАРМОНІЙНА»: ТРИ РОКИ РОБОТИ, РОЗРАХУНОК РУХУ КОЖНІЙ ТЕЛЕФОННОЮ Симко І поліцентричної ЗАРАДИ КОМФОРТУ ГОРОДЯН

«Збалансований місто зі стійким розвитком» - саме такий вектор напрямку руху отримає Казань разом з новим генпланом, розробленим фахівцями Інституту генплану Москви і розрахованим аж до 2035 року. Публічні слухання за участю жителів, нагадаємо, стартують з 29 травня і триватимуть протягом двох тижнів, а поки документ доступний для ознайомлення на сайті управління архітектури.

«БІЗНЕС Online» раніше вже аналізував документ: через 17 років населення може досягти 1,43 млн осіб. Причому для розрахунку соціальної і транспортної інфраструктури використовувалася цифра 1,52 млн жителів, тобто з невеликим запасом. Площа житла виросте в 1,6 рази, додавши 17 млн ​​кв. м вже до 2025 року. Місто збереже свої кордони, забудовуючи порожні «залисини», колишні промзони і вільні території, - при підвищенні якості існуючої забудови. Поняття земель сільгосппризначення піде в минуле (зараз лендлорди «тримають» більше 10 тис га, де в основному передбачається розвиток ІЖС). Але головне - розвиток має бути рівномірним, гармонійним. Житлові зони повинні включати всю необхідну соціальну інфраструктуру і робочі місця.

«Сьогодні райони міста дуже нерівномірні і різнорідні. Ми хотіли б, щоб жителі Казані в будь-якій точці території мали абсолютно однаковою якісної інфраструктурою - соціальної, рекреаційної. У будь-якій точці, де б ти не жив, ти не повинен відчувати, що живеш на околиці. Місце твоєму житті - центр твого світу, і він так само прекрасний і зручний, як і будь-який інший », - описала філософію генплану в ході інтернет-конференції« БІЗНЕС Online »головний архітектор Казані Тетяна Прокоф'єва. Поліцентричності, створення центрів тяжіння за межами історичного ядра дозволяє людям жити з комфортом, працювати, гуляти, відпочивати поруч з будинком і вибиратися за межі свого світу не з потреби, а за власним бажанням. До цього спрямований весь дух документа.

Нагадаємо, що діючий генплан, розрахований до 2025 року, був затверджений в 2007 році, хоча робота над ним розпочалася аж на початку 2000-х. За ці роки Казань зробила такий ривок у розвитку, що прийнятий лише 11 років тому документ стрімко став застарівати. «Поступово накопичувалося розуміння, що діючі документи вже не відповідають завданням, які зараз стоять перед містом. Генплан з помічника у вирішенні містобудівних питань перетворився на гальмо », - зізналася головний архітектор Казані.


На створення документа пішло близько трьох років, тільки в самому інституті над ним працювали більше 100 чоловік. «Ми відразу закладали високу технологічну складову. Ми хотіли, щоб це був документ майбутнього, з використанням найсучасніших технологій і програм, щоб всі складові генерального плану, в тому числі транспортна модель, були на вищому рівні. Під час обговорення вимог до майбутнього розробнику ми зрозуміли, що, на жаль, мають вийти за межі Казані, і почали дивитися на найвидатніші інститути в Росії, які займаються розробкою генеральних планів великих міст-мільйонників », - обґрунтувала Прокоф'єва рішення залучити до роботи над казанським генпланом столичних фахівців. Разом з генпланом москвичі взялися за розробку ще двох супутніх документів - «Правил землекористування та забудови», а також «Місцевих норм містобудівного проектування».

Як звернув увагу перший заступник директора ГАУ Інституту генплану Москви Олег Григор'єв, до роботи залучалися і казанські фахівці. Наприклад, казанська компанія «ЕкоЛідер» була субпідрядником по ряду екологічних розділів. Право голосу отримали казанські архітектори. Незалежно один від одного чотири групи (дві з них казанські - під керівництвом Олександра Дембич і Еріка Терегулова, дві - московські) розробили і представили на суд розробників чотири концепції розвитку Казані. Детальніше про двох концепціях, які отримали назву «Компактний місто» і «Розширюється місто», «БІЗНЕС Online» розповідав в січні 2016 року. Всі концепції «прогнали» через комп'ютери. Для цього було створено кілька математичних моделей, що враховують потоки руху людей, логіку думки людини за кермом, зв'язність робочих місць з місцями проживання і т. Д. Технології big data дозволили обробити величезний масив даних. Фактично розробники проаналізували, де «ночує» і «працює» кожна телефонна сімка в місті, як цей цілком конкретна людина (природно, без імені-прізвища, без персональних даних) пересувається з дому на роботу, де він буває, де відпочиває. Все це склалося в людське «броунівський рух», що виходить далеко за межі Казані. Пульс міста, його рух, його життя прорахували математичними методами, а потім прогнали ці дані через всі запропоновані чотири концепції, акумулюючи краще в кожній.

«В результаті головною ідеєю стало забезпечення збалансованого розвитку міста, кожного його району. Про який компактному місті може йти мова, коли у нас вже є "Салават Купера", є Лаішевскій вузол? »- пояснив Григор'єв підсумковий концепт« Казань гармонійна ».


ТОЧКИ ЗРОСТАННЯ Казані: ВІД РІЧКОВОГО ПОРТУ ДО «СЛАВУТА Купер» І «СХІДНОЇ ДУГИ»

Новий генплан передбачає певні точки зростання і розвитку міста. В першу чергу це район річкового порту - майбутній Казанський фінансовий район, де забудовники вже показали свої 10-поверхові наміри . Крім того, це розвиток «Східного дуги» (від Вознесіння до траси М7) і розвиток територій в районі Мамадишского тракту (вище мусульманського кладовища), де розробники передбачили розвиток промислових зон і нових робочих місць. Зрозуміло, це і Адміралтейська слобода.

«Звичайно, ми вважаємо, що буде частково розвиватися і західна частина Казані. Тут ми з обережністю розглядаємо розвиток території порохових складів. Порохової, звичайно, не залишиться без уваги, але розвиток житла там не передбачено », - звернула увагу головний архітектор. Причина тут не в тому, що сотню років тут робили порох, - немає, проблема в забезпеченні транспортної зв'язності району в разі масштабного житлового будівництва. Так що на місці Порохової заводу передбачена промислово-громадська зона, яка не виключає появи громадських установ - від офісів до технопарків.

За словами Григор'єва, досить сильне розвиток отримує і так звана серединна зона - навколо вулиць Аделя Кутуя і Батьківщини, де забудовуються землі колишнього м'ясокомбінату. З неї зараз активно йдуть підприємства, які заміщаються житлом, торговими і соціальними об'єктами.

«Взагалі, якщо по карті міста ми подивимося, вся вона в деяких точках розвитку. Інша справа, що вони не одночасно стартують. "Східна дуга" - трохи пізніше, зона річпорту - трохи пізніше, тому що маса питань з висновком підприємств, які сьогодні там існують », - констатував експерт. Причому висновок підприємств не варто розуміти як насильницький переїзд. Ні, вже зараз деякі промзони «вимирають» самі по собі, трансформуються або їх виробництва йдуть на інші території.

Серед точок розвитку прозвучало і назва житлового району «Салават Купера». І, як звернула увагу головний архітектор, перспективи у цієї території дуже великі. Це не просто спальний район. «Ми бачимо його як повноцінний центр розвитку, який не тільки стане комфортним для проживаючих там людей, але і буде вузлом тяжіння для всіх селищ, розташованих навколо», - зазначила Прокоф'єва. Тут крім житла повинні з'явитися і бізнеси, які крім функції безпосереднього обслуговування району стануть і місцями прикладання праці.

Є також перспективна забудова території між «Мегой» і агропромпарком, плани по освоєння якої озвучує підконтрольна госжілфонда компанія «Ак Барс Девелопмент». Приросте житловий масив і приблизно 30 гектарами земель по вулиці Гаврилова.

Натисніть, щоб збільшити Натисніть, щоб збільшити

ВУЛИЧНО-ДОРОЖНЯ МЕРЕЖА: ЧОТИРИ МОСТУ ЧЕРЕЗ Казанка І ДОРОГА ВДОЛЬ ВСМ

Термін «точки зростання» можна застосувати не тільки до житла. За задумом розробників, серйозний ривок зробить наземна транспортна система (детальний матеріал на цю тему «БІЗНЕС Online» публікував раніше). Головний архітектор лише загострила увагу на те, що від метро відмовлятися не будуть. У новий документ закладені всі необхідні коридори. Було б фінансування!

Життєво необхідна траса до «Салават Купера», продовжиться розвиток вулично-дорожньої мережі навколо Салмачі, в частині Вознесенського тракту. Потрібен транспортний коридор в Лаішевском вузлі - тут бурхливий житлове будівництво в найближчі роки загрожує закупорити існуючу трасу пробками. Заплановано розширення доріг поряд з існуючою Кіровської дамбою. До 2025 року проглядається будівництво дороги вздовж ВСМ і, що цікаво, теж на естакаді, як і сама ВСМ.

Крім того, до 2035 року запроектовано будівництво чотирьох додаткових мостів через Казанку. Один - з вулиці Чистопольській в район Радянській площі, другий - в районі існуючого ж / д моста через Казанку - там, де зараз знаходиться селище Торфяной, і два невеликих моста в районі Дербишек і нижче їх. Будівництво мостів через Волгу, які також були згадані на прес-конференції напередодні, в розрахунковий термін не входить. Це справа майбутнього: до 2050 року закладено мости з Аракчіно в сторону Верхнього услони, а також з селища Победілово до Нижнього Услон. На території району мости з'єднаються дорожньою мережею. Це одна з «антіпробочних пігулок» на середину XXI століття, якщо, звичайно, тоді ще збережеться транзитний рух великовантажних автомобілів ...

Основний упор зроблений на розвиток громадського транспорту. Сьогодні громадський транспорт забезпечує 60% поїздок, а особистий - 40%. Через 17 років автобуси, трамваї і метро «відкусять» у автомобілів ще 6%. Як? Головне - комфортний громадський транспорт, підкреслює Григор'єв. Заради цього - нові трамвайні лінії, нова маршрутна мережа. Ну і звичайно, «демотиватори» автомобілістів. Платний паркінг зробить крок з центру в нинішні спальні райони - і це неминучий процес, інакше місто задихнеться в пробках - не мине й 10 років. Досвід Москви, що скорочує смуги автомобільного руху заради пішого і велосипедного трафіку, теж варто прийняти на озброєння, вважає розробник генплану.

Натисніть, щоб збільшити Натисніть, щоб збільшити

СНОС БУДИНКІВ неминучий, АЛЕ НЕ СКРІЗЬ: ЯК РЯТУВАЛИ НОВУ Соснівка

Найважливіший момент: майбутні вильоти трас вже зараз спотикаються об будинку людей. Під асфальтоукладальник можуть лягти сотні домоволодінь. Але це не нововведення генплану-2018. Дані дороги закладені і раніше існували документами. «Якщо порівнювати існуючий і новий генплан, насправді в частині доріг на забудованих територіях між ними не така велика різниця. Зберігається більшість доріг, які до нас прийшли зі старих генеральних планів. Нові дороги з'явилися лише на що раніше не забудованих територіях, де повністю відсутня дорожня інфраструктура, або в якості оптимізації планованої мережі », - звернула увагу Прокоф'єва.

Наприклад, той же Вознесенський тракт був позначений півсотні років тому - дорога є в генплані 1969 року. Точно так же в минулому генплані під дорожню мережу був розкреслений ділянку в великі ікла і в районі Кар'єра . Необхідність будівництва магістралі міського значення в Салмачі по вулиці Центральній також обгрунтована ще в генеральному плані 2007 року.

Велика частина казанців, що живуть в так званих червоних лініях, прекрасно про це поінформовані - вони не раз і не два вже сходили на прийом в управління архітектури. Проте розробники, за словами Григор'єва, постаралися врахувати побажання жителів і мінімізувати всі зноси в тих же Салмачі, знизивши класність доріг. Але є ще проблема газопроводу - і його охоронна зона, яку тепер жорстко дотримується «Газпром». «Дорога, яка йде уздовж зони мінімально допустимих відстаней (МДР) не впливає на тих будинків, які розташовані поза зоною газопроводу. До речі, відповідно до законодавства, для жителів, які потрапили в зону МДР, ситуація різна. Якщо вони потрапляють під знесення у разі розміщення дороги, то отримують компенсацію. А якщо їх зносять в зв'язку з тим, що вони потрапили в зону МДР, компенсації не буде », - звернув увагу розробник.

Натисніть, щоб збільшити Натисніть, щоб збільшити

У Новій Соснівці передбачувану дорогу, що пройшла по селищу, вдалося зрушити в сторону: розробники змогли переконати представників КАПО ім. Горбунова пропрацювати перенесення дороги в зону аварійної посадки літаків. Однак, як відзначають співрозмовники, на питання читачів про те, що тепер буде з зоною посадки літаків, відповісти складно. Межі її визначаються не в Казані. Це повноваження федерального центру. Причому зона посадки літаків, де вони можуть в разі чого скинути зайве паливо, спробувати приземлитися або на худий кінець просто впасти, існує тут теж півсотні років. Але, як водиться, в радянські роки це був секрет. А тепер таємниця розкрита в генплані - і люди зіткнулися з реальністю.

Скільки всього будинків може піти під знесення в результаті будівництва доріг? Близько двох сотень, визнаються розробники. Але слід розуміти: дороги будуть не сьогодні, на них потрібні гроші - це раз. Ніхто нікого не виганяє. А в майбутньому в разі будівництва трас майно буде викуплено державою за ринковою вартістю. Така реальність: інтереси мільйонного міста беруть своє. І це не ноу-хау Казані, це загальносвітова практика. Поява нових дорожніх артерій диктує розвиток міста. І їх тромбоз неможливий: є інтереси більшості.

Натисніть, щоб збільшити Натисніть, щоб збільшити

МРІЇ І РЕАЛЬНІСТЬ: ЗАМІСТЬ НИНІШНІХ 20 МЛРД РУБЛІВ БЮДЖЕТ ЩОРОКУ ПОВИНЕН ВКЛАДАТИ В РОЗВИТОК ВДВІЧІ БІЛЬШЕ

Новий генплан передбачає збільшення рекреаційних територій - загальна площа зелених територій збільшиться на 12% і досягне 27% всієї території міста, тобто зросте з 9,8 до 17,1 тис. Гектарів. Окремим подарунком для казанців має стати поява особливо охороняється природного парку на півночі авіабудівної району. Цю територію екологи називають долиною древніх річок . Генпланом тут передбачена рекреаційна зона з мінімальною прокладанням нових доріг - лише для забезпечення доступності території, а також благоустрій з мінімальним втручанням в навколишнє середовище.

Головне питання: наскільки фантастичні такі плани? Розробники підрахували суми, необхідні на цей «місто-сад». Реалізація тільки першої черги генплану до 2025 року вимагає 762 мільярдів рублів. Повна вартість до 2035 року - майже 1,6 трильйона (в сучасних цінах). Виходить, що в найближчі 7 років Казань повинна закатати в дороги і мости, підняти у вигляді будинків, садків, шкіл, нових зелених зон по 100 млрд щорічно!

Натисніть, щоб збільшити Натисніть, щоб збільшити

Чи реально все це? У цієї вартості включені не тільки соціальні, а й інвестиційні проекти - ціна інвестиційного житла, об'єктів соцкультпобуту. Таким чином, частка бюджетних вливань - приблизно 42,5 млрд рублів. Рівно стільки треба закладати на той самий «світле майбутнє», в якому кожен житель Казані не буде відчувати необхідність їхати з спального району в центр, а знайде все необхідне у себе під боком.

Але зараз обсяг бюджетних вливань - приблизно 20 млрд рублів. Чи знають в казанському Кремлі, що інвестиції треба подвоювати? Так, знають, дали зрозуміти розробники. Але чи вдасться це зробити - питання вже не до генплану ...

Зустріч тривала більше 2,5 годин. Розробники розповіли, чому в генплані немає сміттєспалювального заводу, скільки годин відводять на публічні слухання, що треба для розвитку казанського метро, ​​чи з'явиться 3-мільйонну Казанська агломерація, чи будуть велодоріжки і веломаршрути, а також пройшлися по кожному конкретному питанню від читачів газети. Стенограму інтернет-конференції «БІЗНЕС Online» опублікує напередодні публічних слухань, які стартують 29 травня.

Чи це можливо?
Про який компактному місті може йти мова, коли у нас вже є "Салават Купера", є Лаішевскій вузол?
Як?
Скільки всього будинків може піти під знесення в результаті будівництва доріг?
Головне питання: наскільки фантастичні такі плани?
Чи знають в казанському Кремлі, що інвестиції треба подвоювати?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online