Mobile-review.com OVI Maps від Nokia безкоштовні. Стратегія компанії або як нам продають карти

  1. OVI Maps - до 21 січня або стара стратегія компанії
  2. Google або основний конкурент OVI Maps
  3. Безкоштовний сир в мишоловці або так чи безкоштовні карти?
  4. Посилання по темі

В історії Nokia ніколи не було настільки таємничого анонса нової послуги, як той, що відбувся 21 січня по всій планеті. Не буде перебільшенням сказати, що Nokia вперше змогла провести захід в режимі майже повної секретності, запросивши журналістів і блогерів за тиждень до анонса. Крім онлайн-трансляції прес-конференції з Лондона аналогічні події відбулися в багатьох містах світу. У Делі, Берліні, Мехіко, Москві та інших. Підкреслю, що подібного розмаху не було ніколи і ні в однієї компанії на ринку мобільних телефонів. Мережеві пересуди говорили про одне - готується щось велике. В Nokia підливали масла у вогонь, розповівши, що «відтепер зміниться стиль використання телефонів». На запрошенні стояло слово OVI, і було зрозуміло, що мова піде про сервіси. Але яких? Всі губилися в здогадах, режим секретності протримався майже до кінця. Лише за кілька годин до початку на стрічці Reuters з'явилася новина - мова піде про безкоштовну навігації для всіх телефонів від Nokia. Бомба вибухнула. Давайте оцінимо силу вибуху і наслідки для ринку, подивимося на цю подію з усіх боків.

OVI Maps - до 21 січня або стара стратегія компанії

Для тих, хто не пам'ятає, як Nokia увійшла на ринок картографії, розповім коротко історію. Спочатку в Nokia купили німецьку компанію Gate5, яка створювала програмне забезпечення, її напрацювання і лягли в основу програми Nokia Maps. У момент запуску цієї програми разом з Nokia N95 у мене було кілька зустрічей з різними топ-менеджерами Nokia, і кожен стверджував, що картографія - це перспективний напрям, якому буде приділятися максимум уваги.

Грім серед ясного неба пролунав, коли в кінці 2007 року Nokia оголосила, що готується до покупки Navteq, найбільшого в світі виробника карт. Угода ціною в 8.1 мільярда доларів відбулася трохи пізніше, її підсумком став той факт, що в руках Nokia виявилися карти для більшості міст світу і регіонів. Розвиток Nokia Maps, до того моменту перейменованих в OVI Maps, пішло по зростаючій. Компанія стартувала з низькою точки, так як багатьох країн і міст у неї до того не було. У Росії, наприклад, карти міст почали активно з'являтися з другої половини 2009 року, зараз ця робота триває.

Основною перевагою карт від Nokia стала принципово нова модель їх поширення. Карти безкоштовні, ви можете завантажити їх з комп'ютера, використовувати з'єднання GPRS / EDGE / 3G при навігації не обов'язково. Тобто ви отримуєте повноцінні карти, завантажені в пам'ять вашого апарату. Це актуально при роумінгу в інших країнах, де вартість трафіку висока.

Це актуально при роумінгу в інших країнах, де вартість трафіку висока

Заробляла Nokia на продажу путівників, а також повноцінної turn-by-turn навігації для пішоходів і автомобілістів. Вартість повної ліцензії становила близько 70 Євро на один рік. На один місяць - близько 9 Євро. Не так багато, але і далеко не безкоштовно. Цей підхід здавався компанії адекватним, але ринок відреагував на нього зовсім інакше, продажів як таких не було. На той момент Nokia не публікувала ніяких цифр за кількістю проданих ліцензій, з'явися такі звіти, і картина склалася б безрадісна. Завжди компанія вказувала лише число пристроїв, для яких доступні карти. Те, що цей напрямок стратегічне, доводило і завзятість, з яким компанія випускала на ринок навігаційні смартфони. Спочатку це був Nokia 6110 Navigator, він надійшов у продаж в середині травня 2007 року. При ціні пристрою, що дорівнює 450 Євро, воно не стало популярним, і його продажу залишали бажати кращого. У компанії настільки поспішали вивести модель на ринок, що відмовилися від власної навігаційної програми (тоді вона називалася Smart2GO) і додали в апарат Route66.

У компанії настільки поспішали вивести модель на ринок, що відмовилися від власної навігаційної програми (тоді вона називалася Smart2GO) і додали в апарат Route66

Вже на наступний рік в серпні з'являється Nokia 6210 Navigator, в ньому доданий електронний компас, карти автоматично розгортаються в залежності від вашого становища, пізніше це стало стандартним рішенням для всіх смартфонів від Nokia. Карти і програма навігації йдуть від Nokia, вартість рішення значно менше - 300 Євро. Вперше апробується схема, коли ліцензію на навігацію довжиною в 6 місяців прикладена до пристрою. Але продажів і для цієї моделі немає, сервіс навігації буксує, придумані схеми продажів не працюють.

Але продажів і для цієї моделі немає, сервіс навігації буксує, придумані схеми продажів не працюють

Восени 2008 року компанія приймає рішення додавати ліцензії на навігацію в ряд продуктів, це не ознайомчі версії, так як сама програма Nokia Maps спочатку встановлена ​​в апарати, а саме ліцензія, яка відрізняється термінами. Найбільшого поширення отримують дві версії ліцензій - на 3 і 12 місяців. Безумовно, вартість цих ліцензій додається до вартості самих телефонів. З цього моменту продажу Nokia Maps і навігаційного софта йдуть різко вгору. Чи вважати такі «продажу» чистими? Думаю, що ні, тому що це зв'язка з телефоном, коли користувач часто навіть не використовує карти і не підозрює, що заплатив за них. Жодної згадки про те, що карти включені в комплект за окрему плату (вартість ліцензії) немає, як і способу повернути гроші за дану ліцензію. У деяких країнах, наприклад, в Росії, це набуває другий підтекст, так як моделі часто продаються з ліцензією на навігацію в містах, карт яких немає в Nokia Maps. Фактично ми отримуємо нав'язану послугу, хоча з юридичної точки зору це може бути і не так.

Третя ітерація окремого навігаційного телефону - це Nokia 6710 Navigator, він також не мав значущих продажів, став однією з моделей в асортименті 2009 року. У майбутньому якщо і будуть з'являтися апарати з приставкою Navigator, то вражати уяву вони не будуть, так як в Nokia зробили навігацію стандартною функцією всіх апаратів. На моє запитання, чи збережеться ця марка, представники компанії відповіли ухильно: в даний момент це питання обговорюється, рішення може бути прийняте будь-яке. Але давайте поглянемо на ринок під іншим кутом.

Google або основний конкурент OVI Maps

Модель безкоштовних послуг і додатків сповідається компанією Google. Кожен новий продукт від неї стає безкоштовним для користувача, так і сталося з програмою для навігації, написаної на Java і дає доступ до сервісу Google Maps. Вона з'явилася в 2006 році, а вже 28 листопада 2008 вийшла друга версія, що дозволяє отримувати координати на будь-якому телефоні, навіть не оснащеному GPS-приймачем, це досягалося орієнтацією по базовим станціям. У міських умовах таке визначення координат працює досить точно, що задовольняє більшість користувачів.

У міських умовах таке визначення координат працює досить точно, що задовольняє більшість користувачів

Безкоштовність додатки зробила його стандартом де-факто в мобільному світі, користувачі завантажували його самостійно, а багато виробників стали ставити в свої телефони Google Maps for Mobile за замовчуванням. На жаль, мені не вдалося знайти точної статистики, як багато телефонів отримали цю програму, але навіть за грубими оцінками їх число повинне перевищити 200 мільйонів штук. У Google напевно знають точну статистику по використанню даної програми, так як вона кожен раз звертається до серверів компанії. І в цьому одна з серйозних відмінностей від OVI Maps, в цій програмі не потрібне завантаження даних.

І в цьому одна з серйозних відмінностей від OVI Maps, в цій програмі не потрібне завантаження даних

Поява гібридного режиму у другій версії Google Maps (відображення супутникової фотографії та карти району одночасно), потім запуск для ряду країн StreetView (тривимірна картинка вулиці, можна зрозуміти, куди йти) - все це зробило Google Maps додатком, яке задає тон на ринку. Але поки воно залишалося в Java-варіанті, особливої ​​загрози для тієї ж Nokia не було, воно доповнювало телефони на платформі S40, реалізувало можливості, які сама Nokia не зробила.

Все змінилося в кінці 2009 року, коли навігація від Google не просто прийшла на ринок мобільних телефонів, але в Google зробили ще один крок вперед, а саме представили turn-by-turn навігацію у вигляді бета-програми для платформи Android. Така навігація доступна в Motorola Droid, а також Nexus One. В Google змогли представити таку навігацію тільки для США, так як збирають самостійно всю картографічну інформацію. Це важлива зміна для ринку, так як для традиційних компаній (назвемо їх так), наприклад, TomTom, саме голосова навігація turn-by-turn - основне джерело доходу. Поширення подібних пристроїв, які безкоштовно пропонують такий вид навігації, фактично вбиває подібних виробників. І це відкритий виклик для Nokia, так як Android є прямим конкурентом платформи S60. Причому, якщо у Android все непогано рідною, американському, ринку, то в Європі не все так безхмарно. У Nokia діаметрально протилежна ситуація.

Нескладно зрозуміти, що Nokia, прийнявши стратегічне рішення зробити карти безкоштовними, вирішувала дві принципові завдання - захищала європейський ринок від майбутніх продуктів на Android з безкоштовною та повноцінної навігацією, а також прибирала необхідність продавати свій сервіс окремо, включати його в будь-які моделі телефонів. Переходимо до наступної частини питання.

Безкоштовний сир в мишоловці або так чи безкоштовні карти?

Можна кричати голосно на кожному розі, що відтепер наші карти безкоштовні, але, як відомо, безкоштовний сир тільки в мишоловці. Давайте розглянемо смачне пропозицію, препаруємо його і зрозуміємо, де прихована ціна на карти і навігацію.

Отже, з 21 січня на 10 пристроях від Nokia (всі смартфони на S60) присутній безкоштовна навігація, вона безстрокова і включає в себе голосові підказки на будь-якому з підтримуваних мов, довідники по містах (LonelyPlanet, Michelin). Те, за що ви платили раніше, стало безкоштовним. Ніякого повернення грошей не відбувається, ті користувачі, що вже купили ліцензію, просто оновлюють її на безкоштовну. І все. Справедливо? Не дуже по відношенню до тих, хто купив навігацію, але таких напевно не багато, в нашій країні і зовсім одиниці. Але для нових користувачів це смачне, казкове пропозицію.

З 28 січня з'являється підтримка Nokia N97, потім поступово безкоштовну навігацію додадуть на все відносно свіжі моделі, це буде відбуватися поетапно.

З 28 січня з'являється підтримка Nokia N97, потім поступово безкоштовну навігацію додадуть на все відносно свіжі моделі, це буде відбуватися поетапно

Поступово з продажу самі собою зникнуть телефони з включеними ліцензіями на навігацію, це станеться за 6-9 місяців. Вилучати їх з продажу сьогодні ніхто не збирається. І це логічно, тому що дані моделі вже зроблені, враховуючи відсутність обурення в минулому, очікувати його сьогодні від покупців не можна. Для мене залишалося таємницею, хто буде платити за навігацію в результаті, так як це недешевий питання. Відповідь знайшлася під час панелі з командою OVI Maps у відповіді на моє запитання. Відповідав Jukko Hosio, а відповідь звучить так: "There is no extra charge for OVI maps navigation service, it is included in smartphone price starting in March for new models". У перекладі на російську це означає, що «ніякої додаткової плати за навігаційний сервіс OVI Maps немає, вона включена у вартість смартфонів з березня і для нових моделей». Далі були ще питання, в одному з відповідей прозвучало, що відтепер всі телефони на S60 будуть йти з навігацією.

Далі були ще питання, в одному з відповідей прозвучало, що відтепер всі телефони на S60 будуть йти з навігацією

Тобто фактично Nokia включила вартість свого сервісу в усі продукти на S60 і назвала це безкоштовним пропозицією. Відмовившись від продажу ліцензій з окремими телефонами, в Nokia стали продавати їх з кожним смартфоном компанії, який надходить у продаж з березня 2010 року. Що це дає? Для Nokia це означає збільшення продажів, так як безкоштовний сир завжди приваблює широку публіку, і дійсно карти від Nokia непогані в багатьох країнах, для тих, хто їде в іншу країну, це і зовсім майже ідеальний вибір.

Спеціально не хочу зупинятися на окремих функціях, що з'явилися в OVI Maps, про них ми розповімо вже в понеділок, тут хотілося зосередитися на причинах такого безкоштовного сиру і того, що він принесе ринку.

Хід Nokia означає удар по традиційним виробникам, наприклад, TomTom втратив приблизно 15 відсотків у вартості акцій після анонса фінського виробника. І це реакція ринку, де всі розуміють, що правила гри змінюються. Але чи буде OVI Maps настільки сильним додатком, що приверне нових користувачів до марки Nokia? Думаю, що це стане одним з приємних додавань, в першу чергу люди будуть вибирати продукти, дивитися вартість, порівнювати з конкурентами. Але назвати навігацію настільки необхідної більшості сьогодні не можна. Це функція для майбутнього. В даний момент Nokia захистила свої позиції в Європі, зробила хід у відповідь проти Google, подивимося, чим відповість американська компанія.

Кілька Євро вартості на кожен смартфон на S60 - це не так багато, але з посиленням конкуренції рахунок йде на центи. Чи виправдає себе крок Nokia і розрахунок на те, що покупці дорогих телефонів сприймуть безкоштовну навігацію як великий плюс ?! У ряді країн так, але наскільки збільшиться продаж, ми дізнаємося вже найближчим часом. Залишається додати, що рішення про безкоштовну навігації на платформі S40 не прийнято, можливо, вона з'явиться в доступному для огляду майбутньому, а може і ні.

Обговорення на форумі >>>

Посилання по темі

Ельдар Муртазін ( [email protected] )
Ельдар Муртазін (   eldar@mobile-review Twitter Livejournal
Опубліковано - 22 грудень 2010 р

Є, що додати ?! Пишіть ... [email protected]

Але яких?
Чи вважати такі «продажу» чистими?
Безкоштовний сир в мишоловці або так чи безкоштовні карти?
Справедливо?
Що це дає?
Але чи буде OVI Maps настільки сильним додатком, що приверне нових користувачів до марки Nokia?
Чи виправдає себе крок Nokia і розрахунок на те, що покупці дорогих телефонів сприймуть безкоштовну навігацію як великий плюс ?
Bitlex.ua
Современные методы ведения бизнеса предусматривают широкое использование интернет-технологий, что дает возможность общения в интернете с неограниченным количеством  потенциальными потребителями различных

Bitlex.ua
Современные методы ведения бизнеса предусматривают широкое использование интернет-технологий, что дает возможность общения в интернете с неограниченным количеством  потенциальными потребителями различных

Производители женской одежды в Одессе
В современном мире производится огромное количество товаров, которые в дальнейшем и реализуются через интернет-магазины самих же производителей. Данный способ реализации товаров является очень удобным,

Отель Grand More
Grand Mirage Resort & Thalasso Bali – это пятизвездочный курорт, расположившийся в тропическом оазисе площадью 5 гектар среди роскошных экзотических растений в одном из известных курортов Танджунг

Семейный отель на берегу моря
Находитсяотель в районе пляжа Фалираки – с пологим, удобным песчаным заходом в море. Работаетпо системе «все включено». Отель участвует в проекте «Мама и малыш».   Территорияпологая, удобная для перемещения

Методы арт-терапии
Современные этому (общее представление о психодраме, музыкотерапии, танцтерапии, цветотерапии…) Введение. 3 1. Общая характеристика арт-терапии. 4 2. Арт-терапия в социально-культурной сфере. 8 3. Фольклор

Квартиры посуточно Черкассы
Orendar без посредников от владельцев Планируется поездка в Черкассы? Не понимаете, где лучше остановится на день либо больше дней? Вашему вниманию портал аренды жилища предлагает квартиры

Как продать нежилое помещение
Конкретно о продаже мы и побеседуем в нашей статье. Более возможный вариант использования нежилой недвижимости после её покупки у собственника – открытие магазина розничной либо оптовой торговли. Помещения

Температура в морозильной камере холодильника
Хранение специфичных товаров просит определенной температуры в морозилке, так как особые условия очень длительно сохраняют их качество и свежесть. Мясо и изделия из мяса еще подольше хранятся при температуре

Снять дом в краснодаре от хозяина
Есть особая интернет-площадка Posrednikovzdes.net, где агрессивно фильтруют объявления от агентов по аренде жилища. Можно отыскать объявления от собственников в узнаваемых интернет-досках, к которым

We have 4 guests online