Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Марно буде гнати не тільки велосипед, а й машину! За дві години з півночі на південь скоро буде не доїхати, як ніяк ці дві крайні точки розділять 62 кілометри (по прямій). Тема розширення меж Москви до сих пір є для багатьох лякає. Але більшість, я думаю, так і не визначилося зі своїм ставленням до цього питання.
«Ми хочемо змін!» - як співав Віктор Цой. Передбачається, що територія Москви збільшиться більш ніж в два рази, тобто на 144 000 Га за рахунок територій Московської області між Варшавським і Київським шосе. Освоєння приєднаних до Москви територій займе близько 20 років. Є думка, що протягом п'яти років на цю територію переїдуть держоргани влади.
Прихильники даного проекту вважають, що розширення меж дасть потужний поштовх до розвитку всього району в цілому і його околиць. Покращиться транспортна інфраструктура (будуть побудовані нові траси і розв'язки, розширені існуючі дороги), будуть прокладені нові комунікації та інженерні мережі (електрика, зв'язок, тепло, водопостачання), будуть будуватися об'єкти освіти, охорони здоров'я, дозвілля та інші об'єкти інфраструктури. У свою чергу - це збільшить інвестиційну привабливість регіону. За попередніми прогнозами ціни на об'єкти нерухомості в цьому напрямку зростуть на 20-30%, що безсумнівно, вигідно в першу чергу великим власникам земельних активів на приєднується території.
Чиновники поїдуть жити і працювати за МКАД, а центр Москви зміститься до нинішньої околиці? Мегаполіс отримує від Підмосков'я один з найбільш впорядкованих і екологічно чистих ділянок регіону - від Київського до Варшавського шосе з кордоном по малому кільцю. Але, щоб надати цій території столичний вигляд, потрібно багато часу. Передбачається, що переїзд чиновників з центру міста почнеться з урядової верхівки, а до кінця 2016 р за межами МКАД повинні опинитися всі держслужбовці зі списку переселенців. Може бути, це добре, що влада влаштується за МКАД? По крайней мере, по місту не будуть носитися тисячі автомобілів з мигалками, а дороги стануть перекривати реже.По попередніми підрахунками, відправити за МКАД винні 40 тис. Чиновників. Разом з сім'ями це в цілому 150 тис. Чоловік. Як саме «розселити» держструктури - сьогодні це предмет найгарячіших суперечок. По одному з проектів пропонується розташувати держоргани на деякій відстані один від одного. Адміністрація Президента може влаштуватися біля Звенигорода на Рубльово-Успенському шосе. Мерія, Генпрокуратура і Рахункова палата імовірно оточать Південне Бутово, розташувавшись в районі Комунарка і Остафьево. Якщо тільки їх не збентежить сусідство з закритим сміттєвим полігоном «Саларьево» і Бутовським неофіційними кладовищем, де масово розстрілювали репресованих за радянських часів громадян. Вищим судовим структурам, можливо, запропонують в якості ПМЖ околиці села Говорово Ленінського району. На своєму нинішньому місці залишиться лише Інноград «Сколково». До речі, проектувальники пропонують мало не половину прирізати до столиці ділянки перетворити в грандіозну туристичну зону, яка може простягнутися аж до Золотого кільця Росії.
За планами влади Сокольническая лінія метрополітену збільшиться на дві станції, а район Південного Бутова з'єднають лінією легкого метро з районом Комунарка. Передбачається, що створювана мережа маршрутів швидкісного трамвая допоможе москвичам перетинати «Нову Москву» поперек. Для цієї ж мети будуть з'єднані Київська та Смоленська гілки Московської залізниці. Влада впевнена, що транспортна сітка буде ні в якому разі не радіальна, а поліцентрична, щоб уникнути звичної для «старої» столиці ситуації, коли шлях з одного району у МКАД в інший по сусідству лежить через центр міста.
Забудовуватися буде переважно не освоєні територія, землі зарезервовані для державних потреб, при цьому в першу чергу планується реалізація малоповерхових проектів. Освоєння нових територій планується на відкритій місцевості, тобто незабудованої і вільною від лісами, і до вже наявних розвинених районах (Московський, Троїцьк, Комунарка). Урядові об'єкти планується розмістити на мінімальному видаленні від МКАД. Вирубка лісових масивів на приєднується до Москви території не планується, тому що , Переважно, все лісу відносяться до Держлісфонду. Експерти сподіваються, що зі зміною влади на приєднаних територіях припиниться дика забудова, через яку гине природа. У багатьох на ділянках саморобні каналізації, куди щедрою рукою висипаються септичні речовини, гаї вирубуються під нові селища, у всіх придорожніх канавах гниє сміття дачників. Район має тільки виграти, коли тут з'являться нормальні комунікації, а проблема утилізації сміття буде вирішуватися централізовано. Зараз зеленим поясом навколо столиці практично не займається. В якій підмосковний ліс не підеш гуляти - обов'язково натрапиш на смітник або кинуту автотехніку. А коли наші «легкі» виявляться в межах міста, за ними буде набагато більше догляду. Звичайно, при такому масовому будівництві неминуча часткова вирубка лісових масивів, але це буде компенсовано новими посадками, тобто в столичному окрузі з'являться додаткові лісопаркові зони.
Не варто турбуватися і жителям котеджних, дачних, садових селищ і сіл, які потраплять в межі розширення столиці. Статус цих ділянок мінятися не буде, в тому числі передбачається збереження статусу всіх муніципальних утворень, тому не матиме значення в Москві або області перебуває земельна ділянка. Це питання може бути актуальним лише в разі, якщо земля потрапить в зону забудови. Однак, за існуючими законами, вилучення таких земель можливо тільки шляхом її викупу за існуючими ринковими цінами, або буде запропонований аналогічний за параметрами ділянку.
Кожен житель приєднується території автоматично отримає статус жителя Москви з моменту прийняття рішення про зміну меж. Марат Хуснуллін, заступник мера з питань містобудівної політики і будівництва, заявив, що «100-процентне освоєння нових земель займе 20 років і потребують істотної зміни Генплану столиці та області». Поки міські проектні інститути прикидають, в яких місцях перекроювати Генплан-2025, на приєднаних територіях заплановано побудувати до 105млн.м² нерухомості (з них 60 млн відведено під житло, а 45 млн - під будівлі суспільно-ділового призначення). Але завдання урбанізувати територію в 144 тис. Га (яка збільшує площу мегаполісу в 2,35 рази) за п'ятирічку не ставиться. Як підтвердили в мерії, крім реконструкції Київського, Калузького і Варшавського шосе пропонується відремонтувати з'єднують їх поперечні дороги і прокласти три нові хорди, щоб уникнути утворення багатокілометрових пробок.
«Нехай попереду великі зміни - я це ніколи не полюблю!» - так співав Володимир Висоцький, добре знаючи, чим часом закінчуються зміни в нашій країні. Противники розширення меж Москви обґрунтовують свою позицію тим, що наступ мегаполісу на ще не зовсім зіпсовану природу південного заходу погіршить екологію приєднується території.
Є побоювання, що транспортна інфраструктура, як це відбувається в Москві, чи не буде грамотно спланована, що призведе до ще більших пробок і навантажень на периферійні дороги. Та й взагалі, наш менталітет ще не відійшов від потрясінь радянської епохи і ми постійно перебуваємо в очікуванні якихось приколів від відбулися «змін», цілей яких наш розум, не обтяжений державним розмахом, зрозуміти не може.
Чутки про те, що в майбутньому черговикам стануть пропонувати квартири виключно в «Новій Москві», влада заперечує. За словами Миколи Федосєєва, глави столичного Департаменту житлової політики і житлового фонду, в найближчі роки ніяких змін чекати не варто, зберігається колишній принцип «нове житло переселенцям із старого і аварійного житла давати тільки в тому ж районі». Крім того, після затвердження меж столиці і області у мегаполісу з'явився новий земельну ділянку в 500 га під соціальну забудову. Район колишніх Люберецьких полів аерації, що переходить місту, перетворюється із зони очищення каналізаційних вод в великий будівельний майданчик. Після приєднання декількох селищ (Кожухова, Некрасовки, Руднєва) утворюється єдина велика територія з новими дорогами, магазинами і всім необхідним для життя.
Оскільки рішення про розширення меж Москви - доконаний факт, можна тільки підвести підсумки - на сьогоднішній день девелопери відзначають сплеск купівельного інтересу в цьому напрямку. У деяких котеджних селищах спостерігається збільшення вартості земельних ділянок і котеджів.
При підготовці статті використовувалися матеріали «АіФ».
01.11.11, Тетяна Т.
Думка автора може не збігатися з офіційною позицією компанії.
Чиновники поїдуть жити і працювати за МКАД, а центр Москви зміститься до нинішньої околиці?Може бути, це добре, що влада влаштується за МКАД?