Все про дисциплінарну відповідальність державних службовців

  1. Законодавче регулювання та види дисциплінарної відповідальності
  2. Підстави для притягнення до відповідальності
  3. порядок накладення
  4. Строки притягнення до відповідальності
  5. Ситуації, при яких держслужбовець не може бути притягнутий до відповідальності

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Державні цивільні службовці виділені з окрему категорію працівників, оскільки регулювання їх праці здійснюється в особливому порядку. Крім ТК РФ, на них також поширюється дія окремих законів і постанов.

Певні особливості є і при накладенні на державного службовця дисциплінарного стягнення . Варто більш детально розглянути, які можуть бути застосовані види таких стягнень і за якими підставах.

Законодавче регулювання та види дисциплінарної відповідальності


Основний законодавчий акт, який регулює питання вступу на державну службу в РФ, її проходження та припинення - це ФЗ «Про державну цивільну службу Російської Федерації».

Якщо ви хочете дізнатися, як в 2019 році вирішити саме Вашу проблему, звертайтеся через форму онлайн-консультанта або телефонуйте за телефонами:

Зокрема, в цьому законі приділяється увага таким питанням: Зокрема, в цьому законі приділяється увага таким питанням:

  • посади і класні чини цивільної служби;
  • права і обов'язки державного службовця;
  • умови і правила прийняття на держслужбу;
  • правила службової дисципліни;
  • підстави для припинення проходження цивільної служби і т. д.

Також в цьому законі перераховані і дисциплінарні стягнення, які можуть застосовуватися до службовцю при здійсненні ним певних проступків або при порушенні службової дисципліни.

Відповідно до ст. 57 Закону, на держслужбовця можуть бути накладені такі види дисциплінарних стягнень:

Діючі на даний момент стягнення (за винятком одного) аналогічні тим, що вказані в ст. 192 ТК РФ. Вони перераховані в порядку зростання їх тяжкості і застосовуються також в залежності від того, наскільки серйозний проступок було вчинено службовцям.

Перші три з вказаних покарань (зауваження, догана і попередження) є більш лояльними по відношенню до службовцю і практично нічим не відрізняються між собою Перші три з вказаних покарань (зауваження, догана і попередження) є більш лояльними по відношенню до службовцю і практично нічим не відрізняються між собою. Різниця може полягати лише в формулюванні покарання, яке вказується в наказі про накладення стягнення.

Ці види покарання виносяться в письмовій формі і доводяться до відома службовця. У його трудову книжку запису про дану покарання не вносяться, а ось в особовій картці можуть бути відображені. Після закінчення певного часу покарання знімається , Але тільки за умови, що за цей період співробітник більше не порушував трудову дисципліну.

Якщо ви хочете дізнатися, як вирішити саме Вашу проблему, звертайтеся через форму онлайн-консультанта або телефонуйте за телефонами:

Що стосується звільнення, то цей захід є більш жорсткої і застосовується тільки в дозволених законодавством випадках. При цьому керівник повинен дотримуватися встановленого порядку залучення підлеглого до відповідальності і підготувати всі необхідні документи.

Накладення стягнення - це його право, а не обов'язок. Наприклад, він може обмежитися усним зауваженням і взагалі не фіксувати порушення документально. Однак загальним правилом є той факт, що за один дисциплінарний проступок може застосовуватися тільки одне стягнення, карати підлеглого різними способами не можна.

Підстави для притягнення до відповідальності


Наявність вагомих підстав - це головне правило законності накладення на Наявність вагомих підстав - це головне правило законності накладення на   державного службовця дисциплінарного стягнення державного службовця дисциплінарного стягнення. Головними підставами є вчинення ним дисциплінарного проступку, недотримання правил службової дисципліни або невиконання (неналежне виконання) своїх обов'язків. Дані правила і обов'язки зазвичай вказуються у внутрішніх локальних актах організації і в контрактах, які укладаються зі службовцями.

Що стосується підстав для звільнення, то ними можуть бути тільки ті, що перераховані в законодавстві. У ст. 37 Закону про держслужбу вказані такі підстави:

  • повторне невиконання трудових обов'язків (за наявності накладеного раніше дисциплінарного стягнення);
  • втрата довіри до держслужбовця;
  • прогул без поважної причини ;
  • навмисне надання під час прийому на службу фальшивих документів або помилкової інформації;
  • порушення вимог охорони професійної службової діяльності, якщо це спричинило тяжкі наслідки або створило загрозу їх настання;
  • позбавлення держслужбовця права на допуск до даних, що становлять державну таємницю, якщо його робота вимагає використання цих даних;
  • прийняття державним службовцям необгрунтованого рішення, яке призвело до заподіяння шкоди (поширюється тільки на керівників);
  • вчинення держслужбовцям дій, які можуть бути підставою для втрати довіри до нього (якщо він безпосередньо зайнятий обслуговуванням товарних або грошових цінностей);
  • одноразове грубе порушення службовцям-керівником своїх посадових обов'язків, якщо при цьому було порушено законодавство РФ або отриманий збиток;
  • поява на службі в стані сп'яніння (Алкогольного, наркотичного, токсичного);
  • розголошення інформації, яка становить державну таємницю, і даних, які стали відомі співробітнику під час виконання своїх посадових обов'язків;
  • вчинення на робочому місці розкрадання , Розтрати або умисне заподіяння шкоди майну (роботодавця або третіх осіб).

порядок накладення

Порядок накладення стягнення щодо державних службовців наведено в ст. 58 Закону про держслужбу. Відповідно до цієї статті, покарання має застосовуватися в такому порядку: Порядок накладення стягнення щодо державних службовців наведено в ст

  1. Фіксація факту вчинення дисциплінарного проступку. Найчастіше основним документом в цьому випадку виступає відповідний акт, підписаний мінімум двома свідками (з числа інших працівників). Також безпосередній керівник порушника може скласти доповідну записку про вчинення проступку на ім'я вищого керівництва.
  2. Відправка службовцю запиту на отримання пояснень. Запит складається в письмовій формі і або вручається службовцю під розпис, або надсилається рекомендованим листом поштою. Протягом двох днів він повинен надати письмові пояснення. У разі його відмови від надання пояснення або ігнорування запиту керівника також складається відповідний акт. Варто врахувати, що відмова від дачі пояснень не є перешкодою для застосування покарання.
  3. Проведення службової перевірки. В ході цієї перевірки з'ясовуються всі обставини справи, а за результатами виноситься письмовий висновок.
  4. Оцінка тяжкості вчиненого службовцям проступку. На це впливають такі фактори, як розмір заподіяної шкоди, наявність умислу, надання співробітником вагомих пояснень і т. П.
  5. Вибір конкретної міри покарання. Роботодавець має право сам визначати вид стягнення у всіх випадках, крім звільнення. Для такого покарання повинні бути перераховані в законі підстави.
  6. Застосування стягнення. Якщо мова йде про догану, зауваження або попередження, то роботодавець видає наказ про застосування дисциплінарного стягнення і відповідний акт. У разі розірвання трудового договору складається наказ про звільнення, а з працівником проводяться всі розрахунки.
  7. Вручення підлеглому копії акта про накладення стягнення та наказу. Працівник повинен підтвердити своїм підписом факт ознайомлення з цими документами.

Строки притягнення до відповідальності

У Законі встановлені певні терміни, протягом яких працівник може бути притягнутий до відповідальності, а також тривалість дії покарання. Термін залучення до відповідальності становить: У Законі встановлені певні терміни, протягом яких працівник може бути притягнутий до відповідальності, а також тривалість дії покарання

  1. Один місяць з дня виявлення проступку. В цей термін не включаються такі періоди:
    • тимчасова непрацездатність;
    • відпустку;
    • час проведення службової перевірки;
    • інші випадки відсутності на роботі з поважної причини.
  2. Півроку з моменту вчинення службовцям проступку. Якщо порушення було виявлено в ході проведення перевірки (результатів фінансової діяльності, аудиторської), то термін давності збільшується до двох років. З цього періоду виключається кількість часу, протягом якого було відкрито кримінальне провадження, пов'язане з вчиненням дисциплінарного проступку.

Що стосується терміну дії самого покарання, то він становить один рік. Якщо протягом цього часу до співробітника більше не застосовувалися дисциплінарні стягнення, накладене раніше також знімається. Однак це може статися і раніше, наприклад, в таких випадках:

  • за письмовою заявою службовця, яка вчинила порушення;
  • за письмовим клопотанням його безпосереднього керівника;
  • з ініціативи роботодавця.

Можливість зняття стягнення такими способами допускається лише для зауваження, догани або попередження. Оскаржити звільнення працівник може тільки в судовому порядку.

Ситуації, при яких держслужбовець не може бути притягнутий до відповідальності

У Законі про держслужбу не перераховане ніяких категорій службовців, застосування стягнення до яких було б неможливо. У ст. 37 лише зазначено, що працівника не можуть звільнити в період його перебування у відпустці або на лікарняному. З положень цього закону виходить, що звільнити можуть навіть вагітну жінку , одиноку матір та інших соціально захищених категорій громадян. У Законі про держслужбу не перераховане ніяких категорій службовців, застосування стягнення до яких було б неможливо

Тому відповідно до Постанови Конституційного Суду РФ від 06.12.2012 N 31-П положення цієї та деяких інших статей Закону визнані недійсними через їх невідповідності Конституції РФ. Соціально захищені категорії громадян не можуть бути звільнені з державної служби навіть в разі вчинення ними проступку.

Інших підстав для звільнення від дисциплінарної відповідальності стосовно держслужбовців не передбачено. Успішно оскаржити рішення роботодавця в суді підлеглий зможе тільки в тому випадку, якщо він не скоював проступку або при його фіксації роботодавець порушив встановлений порядок.

Порядок застосування покарання щодо державних службовців в більшості питань мало чим відрізняється від аналогічного порядку, передбаченого для звичайних працівників.

Дорогі читачі, інформація в статті могла втратити свою актуальність. Якщо ви хочете дізнатися, як вирішити саме Вашу проблему, телефонуйте за телефонами:

Або задайте питання юристу на сайті. Це швидко і безкоштовно!


BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online