- Дороги Далекому Сходу обходяться дорожче
- Субсидовані квитки будуть покладені багатодітним
- «Підйомні» для випускників
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Селище Головине на південній околиці острова Кунашир Великий Курильської гряди. Фото: РИА Новости / Катерина Чеснокова
Незважаючи на окремі заходи підтримки жителів і економіки Хабаровського краю, Магаданської області, Чукотки та інших далекосхідних регіонів, поки не вирішені питання їх транспортної доступності і привабливості для підприємців. Про те, як налагодити життя на Далекому Сході за допомогою нової національної програми, парламентарії й експерти розповіли в прес-центрі «Парламентської газети» 15 жовтня.
Дороги Далекому Сходу обходяться дорожче
Перше, що потрібно врахувати при розробці національної програми, - це чималу вартість доставки в регіони Далекого Сходу продуктів і будматеріалів, оскільки в основному це робиться за допомогою авіаперевезень. Але підходи до фінансування поки залишаються такими ж, як і для інших суб'єктів Росії, зазначила заступник голови Комітету Держдуми з регіональної політики та проблем Півночі і Далекого Сходу Оксана Бондар .
«Наприклад, на ремонт сільських доріг виділяється стільки ж грошей, скільки і для центральних районів країни, хоча вартість будівництва збільшується за рахунок доставки матеріалів в три рази», - розповіла вона.
За її словами, зараз Мінвостокразвітія спільно з Мінтрансом намагаються вирішити це питання, але поки приймаються точкові заходи. Наприклад, далекосхідні регіони включили до держпрограми безпечних доріг, тоді як раніше це можна було зробити через недостатню чисельність населення ряду міст. Планують привести в порядок і регіональні дороги. Вони будуть відремонтовані на умовах співфінансування - 50 відсотків з федерального бюджету, 50 - з регіонального.
Але щоб глобально вплинути на розвиток інфраструктури регіонів, будувати дороги, школи, лікарні, потрібні більш радикальні заходи, вважає сенатор від Амурської області Іван Абрамов . Він пропонує змінити умови виділення бюджетних грошей. На його думку, регіони Далекого Сходу не здатні співфінансувати багато програм і треба зробити так, щоб основні суми виділялися з федерального бюджету.
Субсидовані квитки будуть покладені багатодітним
У 2018 році субсидії на перельоти з Далекого Сходу в інші регіони країни виділялися на період з 1 квітня по 1 грудня. За дорученням президента субсидії будуть виділятися на весь 2019 рік, нагадала Оксана Бондар. До того ж пільги будуть покладені багатодітним сім'ям. Але чи вистачить на це грошей?
«Додатково з резервного фонду виділено дев'ять мільярдів рублів на 2019 рік, але ці гроші підуть і на внутрішньорегіональні перельоти і на перельоти в центральні райони країни», - пояснила Бондар.
Звичайно, повністю транспортну проблему це не вирішить. Субсидовані квитки закінчуються зазвичай швидко, а ціни на звичайні квитки, наприклад до Москви і назад, в сезон відпусток підскакують до 70 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. «Давайте зробимо Далекосхідну авіакомпанію-лоукостер, закупивши сім бортів для семи регіонів, щоб не доводилося щороку бігати за субсидованими квитками», - запропонував Іван Абрамов.«Підйомні» для випускників
Сьогодні діє 27 державних програм, в яких є розділи по Далекому Сходу. Але ефективність у них низька - фінансування явно недостатньо, щоб вивести далекосхідні регіони на среднероссийский рівень з розвитку об'єктів інфраструктури, культури, спорту і охорони здоров'я, наголосила Бондар.
Уряд тим часом будує амбітні плани. За концепцією демографічної політики Далекого Сходу до 2025 року, до цього терміну там повинно жити 6,5 мільйона чоловік і створені умови для збільшення населення до семи мільйонів. Як цього добитися?
Одне з найбільш ефективних рішень - створити матеріальні стимули для переїжджають на Далекий Схід, впевнена депутат. Сьогодні є програма трудової мобільності, яка дозволяє підприємствам залучати фахівців, оплачуючи дорогу і адаптацію на новому місці на державні субсидії. В рамках програми на це виділяється 225 тисяч рублів на людину. Президент Володимир Путін на зустрічі з повпредом Далекого Сходу Юрієм Трутнєвим дав доручення збільшити цю суму до мільйона рублів, і Мінпраці вже виніс на обговорення відповідну постанову Уряду.
Оксана Бондар запропонувала доопрацювати систему ще одним законопроектом, охопивши «підйомними» випускників вузів, які відучилися в центральних районах країни по затребуваним в регіоні професіями і хочуть повернутися працювати додому.«А то виходить так, що їдуть наші студенти вчитися в центральні райони країни і залишаються там, тому що у них немає стимулів повертатися. Ми пропонуємо зробити так, щоб ці підйомні, які, можливо, складуть мільйон рублів, можна було виплачувати фахівцям за тими професіями, які користуються попитом на Далекому Сході », - сказала вона.
Але підприємця не приверне навіть мільйон через «драконівських» умов для бізнесу, додав голова Експертної ради з економіки та підприємництва Молодіжного парламенту при Держдумі Олексій Мостовщиков. Наприклад, роботодавцям в північних регіонах Далекого Сходу припадає раз на два роки оплачувати співробітникам дорогу до місця відпочинку і назад і щорічно надавати додаткову відпустку. Витрати закладаються у вартість товарів і послуг, і підприємці стають неконкурентоспроможними в порівнянні з виробниками з інших регіонів або того ж Китаю, пояснив експерт, який сам починав свій бізнес на Далекому Сході.
На думку Мостовщикова, щоб підтримати Далекосхідне підприємництво, потрібно ввести систему квотування в держзакупівлі, тобто визначити перелік товарів, які можуть робити тільки місцеві підприємці.
Але чи вистачить на це грошей?Як цього добитися?