Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
10 вересня 2008, 11:31 Переглядів:
фото Е. Юзефчук.
Громадське обговорення проекту нового Генерального плану міста викликало величезний суспільний резонанс. За результатами громадського обговорення виконавчим комітетом Одеської міськради було прийнято рішення від 20.03.08г. "Про доопрацювання проекту Генерального плану міста Одеси".
Після громадського обговорення розробником проекту - Державним науково-дослідним інститутом проектування міст "Діпромісто" було створено робочу групу з аналізу зауважень і пропозицій, висловлених в ході обговорення під керівництвом заступника директора інституту.
У роботі з вивчення та узагальнення зауважень брало участь і управління архітектури і містобудування Одеси. Аналіз зауважень і пропозицій показав наступне.
Всього в двох книгах відгуків, які перебували на експозиції Генплану зроблено 598 записів. З них можна виділити основні питання, які турбують одеситів:
- проти винесення морського торгового порту - 24%;
- за збереження районів садибної забудови - 20%;
- проти забудови прибережних схилів, за збереження "траси здоров'я" - 20%;
- проти забудови в центральній частині міста - 6%.
Решта 30% зауважень носять більш приватний характер, а часто не мають прямого відношення до Генерального плану.
Що ж змінилося в проекті і які відповіді на ці основні проблемні питання.
1. Винесення морського торгового порту.
Рішеннями генерального плану до 2031 року (розрахунковий термін Генерального плану) винос або скорочення територій Одеського порту не передбачається. У новому Генплані передбачається, що порт поступово переорієнтується на контейнерні та пасажирські перевезення. Крім того, в районі полів фільтрації створюється "Сухий" порт, площею 50 га, що приймає і переробляє контейнери. Зв'язок з основною територією порту буде здійснюватися за новою транспортною естакадою.
Пропозиція генерального плану щодо використання частини порту в районі Карантинної бухти від Морського вокзалу до мису Ланжерон під створення міжнародного туристичного центру відображено в моделі перспективного розвитку міста на віддалену перспективу, за межами розрахункового терміну генерального плану. Це - ідея, яка є концептуальною і дає можливості самому порту розглядати в майбутньому різні вектори перспективи свого розвитку.
2. Збереження районів садибної забудови.
В остаточному варіанті Генплану максимально зберігаються сформовані райони садибної забудови. На виконання рішення виконавчого комітету Одеської міської ради №188 від 20.03.08г. проект відкоректований з урахуванням збереження індивідуальної житлової забудови в наступних районах:
1) район Великого Фонтану - Чубаевке - Дмитрівка в межах вулиць:
а) Толбухіна, Фонтанська дорога, Дмитра Донського, Ромашковая і території ТЦ "Мегадом";
б) Толбухіна, Космонавта Комарова, Люстдорфської дороги та території антенних полів ООРПТЦ.
2) район Дмитрівка в межах вулиць: Світанку, 25-ї Чапаєвської Дивізії, Космонавта Комарова і 1-го аеродромного провулка, з урахуванням можливого розширення вулиць 25-ї Чапаєвської Дивізії і Космонавта Комарова.
3) індивідуальна забудова сел. Чорноморка (яка, втім, не планувалася до реконструкції і за попереднім варіантом).
4) район Ближніх Млинів в межах вулиць:
а) Рекордна, Приміська, Спартаківська, Бреуса, з урахуванням можливого розширення вул. рекордної;
б) Сурикова, Щорса, Туристська, Малиновського, з урахуванням червоних ліній розширення вул. Туристської для будівництва магістралі "Північ-Південь";
5) Район Таїрова в межах вулиць:
а) Левітана, Ак. Королева, Тополева і Люстдорфська дорога, з урахуванням можливого розширення вул. Левітана (сел. "Моряків");
б) Левітана, Ак. Королева і території багатоповерхової забудови мкр. "Г" житлового району "Таїрово" (сел. "Моряків").
3. Забудова прибережних схилів і збереження "траси здоров'я".
У Генеральному плані прийнято, що домінуючою функцією використання прибережних територій Одеси повинна виступати рекреаційно-туристична функція з дотриманням принципу збалансованості між антропогенним навантаженням і збереженням відкритих просторів і зелених насаджень. Передбачається часткове, у вигляді дисперсної забудови, освоєння схилів виключно під рекреаційну функцію - курортні готелі, оздоровчі центри, пансіонати та ін. З облагороджуванням і благоустроєм схилів, збереженням масивів дерев, з обов'язковою організацією парків, скверів і набережної. В генплані враховані раніше прийняті інвестиційні проекти з будівництва на прибережних схилах об'єктів виключно рекреаційно-оздоровчого призначення (курортні готелі, пансіонати) з відповідною інфраструктурою обслуговування.
Проектні пропозиції генерального плану передбачають повне збереження "траси здоров'я" як пішохідної, а також формування уздовж пляжів пішохідною набережною і створення паркової зони. У загальному балансі прибережних територій забудова займає до 10%, набережна - до 10%, паркова зелена зона - близько 80%.
4. Забудова центральної частини міста.
Необхідність реконструкції центру Одеси обумовлена значним ступенем зносу будівель і споруд, побудованих з каменю-ракушняку, що має нормативний термін служби 100-120 років. Відповідно до історико-архітектурним опорним планом міста в Генплані центральна частина міста виділена в історичний ареал "Центральний", для якого визначено межі охоронних зон історичних пам'яток і встановлені режими їх використання. Другим історичним ареалом буде ареал "Французький бульвар".
З урахуванням цінності історичної забудови, пам'яток історії та архітектури в кварталах центру передбачаються наступні реконструктивні заходи:
- нове будівництво за рахунок знесення старого малоцінного фонду;
- разуплотнение забудови (знесення малоцінної забудови);
- санація (винос не властивих центральній частині міста шкідливих виробничих, комунально-складських об'єктів);
- реставрація будівель - пам'яток архітектури;
- створення невеликих скверів і благоустрій внутрішньоквартальних просторів.
При цьому встановлені граничні позначки для нових або підлягають реконструкції будівель в історичному центрі для фасадних і для внутрішньоквартальних будівель для забезпечення гармонійності і комфортності міського середовища.
Таким чином, можна говорити тільки про вибіркову реконструкції територій історичного центру міста зі збереженням традиційних для його історичного середовища містобудівних параметрів.
Окремо потрібно зупинитися на проблемі будівництва магістралі "Північ-Південь". Це питання так само викликав багато суперечок на громадських обговореннях. З огляду на це, авторами були вивчені всі можливі альтернативи вирішення транспортної проблеми зв'язку півдня і півночі міста в обхід його історичного центру.
Зараз можна констатувати, що іншого варіанту вирішення цієї проблеми просто не існує.
26, 27, 28 серпня відбулися додаткові обговорення доопрацьованого проекту Генплану з жителями Малиновського, Суворовського та Київського районів. Обговорення проходили у відповідних районних адміністраціях. В обговореннях брали участь фахівці інституту "Діпромісто", керівники районів та профільних управлінь міськвиконкому.
На обговореннях очікувалися в першу чергу жителі садибної забудови, проблеми яких викликали самі палкі дискусії під час обговорення проекту Генплану. Планувалося, щоб жителі цих районів на власні очі, а не з чужих слів, переконалися, що проект Генерального плану доопрацьований з урахуванням їх інтересів.
Після минулих обговорень проект Генерального плану буде спрямований на державну експертизу, яку відповідно до чинного законодавства має організувати Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, а потім представлений на розгляд Одеської міської ради.
В. о. начальника управління архітектури та містобудування Одеської міської ради Володимир Колокольников.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "Проект Генерального плану розвитку Одеси доопрацьований". інші Новини Одеси дивіться в блоці "Останні новини"
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.