Корпоративні тарифні війни

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

У наступаючому році конкуренція на ринку послуг мобільного зв'язку для корпоративних клієнтів стане жорсткішим. Оператори і зараз пропонують бізнес-абонентам вигідніші ціни, а великим або постійним користувачам готові надавати додаткові знижки і привілеї. Така політика призводить до створення так званих «колгоспів» - груп приватних користувачів, що підключаються до мобільного зв'язку «під дахом» підприємця або організації. На думку експертів, введення принципу MNP стимулює подальше зниження тарифів.

У наступаючому році конкуренція на ринку послуг мобільного зв'язку для корпоративних клієнтів стане жорсткішим. Оператори і зараз пропонують бізнес-абонентам вигідніші ціни, а великим або постійним користувачам готові надавати додаткові знижки і привілеї. Така політика призводить до створення так званих «колгоспів» - груп приватних користувачів, що підключаються до мобільного зв'язку «під дахом» підприємця або організації. На думку експертів, введення принципу MNP стимулює подальше зниження тарифів.

Корпоративним клієнтом може стати будь-яка юридична особа або індивідуальний підприємець. Часи, коли такий статус «дарував» тільки підключив часом десятки номерів, наговорювати тисячі рублів, пішли в минуле.

На відміну від операторів «великої трійки» ( «Білайн», «Мегафон» і «МТС»), а також «Теле2», новий учасник ринку стільникового зв'язку - ВАТ «Ростелеком» - послуги бізнес-абонентам поки не надає. Хоча спочатку планувалося ввести відповідні тарифи ще минулої осені.

дешевий сир

Як і в ситуації з масовим ринком , Для оцінки тарифних умов ми поділили абонентів на кілька профілів ( «портретів») за рівнем споживання послуг зв'язку - низький, середній і високий (Low, Medium і High Basket), а також оцінили пакети для інтернет-користувачів. Але на відміну від попереднього дослідження, ми не стали виділяти ціни на дзвінки в середині мережі, так як введення MNP (можливості перенесення номера) позбавило користувачів можливості без використання додаткових ресурсів визначати оператора, до якого підключений абонент.

Майже всі корпоративні тарифні плани передбачають безлімітний зв'язок всередині групи - можливість безкоштовно дзвонити на підключення в рамках одного контракту (компанії) номера. Багато операторів включають в пакети часом тисячі хвилин дзвінків іншим корпоративним клієнтам, але як їх ідентифікувати - також залишається загадкою.
Відмінною рисою всіх тарифних планів для петербурзьких бізнес-абонентів є можливість підключення прямого міського семизначного номера. «Мегафон» пропонує таку послугу за 100, всі інші учасники ринку - за 150 рублів на місяць. Звичайний споживач (роздрібний клієнт) може підключити «прямий» номер тільки при використанні безлімітних чи інших, найчастіше щодо дорогих тарифних планів.

За відсутності конкуренції з боку "Ростелекома" найнижчі ціни на голосовий зв'язок корпоративним абонентам пропонує дискаунтер «Теле2». Наприклад, пакет з 500 хвилин на всі номери Санкт-Петербурга і Ленінградської області обійдеться підприємцю за все в 200 рублів на місяць, тоді як за той же обсяг приватний споживач повинен буде заплатити мінімум 450 рублів. Пакет в 1500 хвилин обійдеться бізнес-клієнту «Теле2» в 400 рублів, 3000 хвилин - в 750 рублів на місяць.

Трохи дорожче послуги корпоративним абонентам надає ВАТ «Вимпел-Комунікації» (торгова марка «Білайн»). План, що включає 300 хвилин місцевого зв'язку, він пропонує за 245 рублів, 600 хвилин - 395 рублів на місяць і так далі.

На відміну від приватних осіб, корпоративні клієнти позбавлені можливості підключити дійсно безлімітні тарифи, що включають необмежений обсяг дзвінків на всі петербурзькі номери (тобто і інших мереж). Таку послугу не надає жоден з працюючих в Північній столиці операторів.

Через відсутність мережі 3G дискаунтер «Теле2» не може скласти конкуренцію операторам «великої трійки» в сегменті мобільного Інтернету, а тому найнижчі ціни для користувачів USB-модемів і планшетів знову ж пропонує «Білайн». Наприклад, 3 Гб в місяць обійдуться його бізнес-абоненту в 145 рублів, «МТС» - 250 рублів, «Мегафона» - майже 300 рублів. Повністю необмежений доступ у Всесвітню павутину (без обмеження швидкості) у «Білайну» коштує 690 рублів на місяць, у «МТС» - 800 рублів, тоді як клієнти «Мегафона» можуть за 699 ​​рублів купити максимум 30 Гб трафіку.

Завантажити документ OpenDocument (ODT), 20,3 КБ   Тарифи для голосового зв'язку і смартфонів
Завантажити документ OpenDocument (ODT), 20,3 КБ
Тарифи для голосового зв'язку і смартфонів

Примітно, що в сегменті мобільного доступу в Інтернет, який, на думку більшості учасників і експертів ринку, є найперспективнішим, тарифи для корпоративних абонентів мало відрізняються від цін для приватних споживачів.

Торг тут, панове, доречний

Самі оператори обіцяють бізнес-клієнтам особливий сервіс, можливість індивідуальної настройки кожного номера і інші переваги. «Навіть в малому бізнесі немає однакових компаній, у кожної свої особливості, - переконаний Євген Коробов, директор з корпоративного бізнесу Північно-Західного регіону ВАТ« Вимпел-Комунікації ». - Нашою основною перевагою є гнучкість рішень і можливість надати рівно ті послуги, які необхідні клієнту при оптимальних вкладеннях ».

На думку експертів, пріоритетне значення при виборі керівництвом корпоративного замовника оператора мають все-таки саме тарифні умови. «Це стосується і малого бізнесу, і великих компаній, - переконаний Денис Кусков, генеральний директор інформаційно-аналітичного агентства TelecomDaily. - У той же час, на відміну від роздрібного ринку, такі абоненти мають право розраховувати на індивідуальний підхід, в тому числі встановлення спеціальних знижок і особливих тарифів. Почати «торгуватися» можна, підключаючи навіть 20 - 30 номерів або сплачуючи за мобільний зв'язок 20 - 30 тисяч рублів на місяць », - говорить Денис Кусков.

Крім індивідуальних деякі оператори пропонують загальні пільги всім корпоративним замовникам. Наприклад, «Мегафон» обіцяє «знижку за стаж» - незалежно від кількості обслуговуваних номерів і обсягу послуг, бізнес-абоненти «Мегафона», які зберігали «вірність» протягом року, можуть знизити витрати на 20 відсотків, ще через рік - 25 відсотків і так далі.

Надалі тарифи для бізнес-абонентів будуть знижуватися. «Запровадження принципу MNP мало революційне значення для корпоративного ринку стільникового зв'язку, - переконаний Денис Кусков. - В першу чергу при складанні державних контрактів - з 1 грудня замовники відмовилися від умови збереження номерів, раніше закріплених за конкретним оператором ».

Його висновки підтверджуються практикою - вже з літа наступного року обслуговувати понад 7 тисяч мобільних телефонів адміністрації Санкт-Петербурга буде не "Мегафон», а «МТС» . Укласти такий контракт «червоному» оператору вдалося, знизивши початкову вартість більш ніж у чотири рази.

Раніше більшість держорганів прописувала в умовах конкурсів вимога забезпечити обслуговування конкретних номерів, що фактично виключало можливість конкуренції. Хоча в ряді випадків такі вимоги вдавалося оскаржити. Наприклад, Арбітражний суд Санкт-Петербурга і Ленінградської області на вимогу «МТС» визнав недійсним контракт, укладений Державним регіональним центром стандартизації, метрології та випробувань ( «Тест СПб») з «Мегафоном», розцінивши умова про нумерацію як нездійсненне.

Мобільна колективізація

Низькі ціни стимулюють створення «колективних господарств» - груп приватних користувачів, які начебто є співробітниками якогось ТОВ або індивідуального підприємця. Беруть участь в такому «колгоспі» громадяни самі позбавляють себе всіх прав споживачів (в спірних ситуаціях вони навіть не зможуть пред'явити претензію оператору), але можливість дешевих розмов для багатьох важливіше.

Стільникові компанії відносяться до такої формально незаконної діяльності пасивно. Адже за діючими правилами і умовами контракту, кожен корпоративний абонент зобов'язаний надавати оператору список кінцевих користувачів виділених йому номерів (з паспортними даними та іншими реквізитами), а також регулярно оновлювати такі відомості. Але жоден з опитаних операторів не зізнався, що готовий відключити порушує закон і умови контракту клієнта (компанію або підприємця).

«Виявлення вказівки неправдивих відомостей у поданих абонентом документах - компетенція правоохоронних органів Росії», - констатує Євген Коробов.

У «МТС» стверджують, що таких ситуацій не виникає. «Формально, відповідно до правил надання послуг зв'язку, відповідальність за такі дії несе корпоративний абонент, який за законом має надавати оператору інформацію про кінцевого користувача. Ми ретельно перевіряємо дані, які надають клієнти, і не допускаємо наявність подібних користувачів в нашій корпоративній базі », - пояснили в прес-службі оператора.

Павло Нетупскій,
«Фонтанка.ру»


© Фонтанка.Ру

BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online