10 речей, які обов'язково потрібно зробити після реєстрації ТОВ

  1. Укласти трудовий договір з директором
  2. Забезпечити ведення бухобліку
  3. Вибрати правильну систему оподаткування
  4. Відкрити розрахунковий рахунок
  5. Внести статутний капітал
  6. Вирішити питання з печаткою ТОВ
  7. Зареєструвати відокремлений підрозділ
  8. Скасувати нотаріальне посвідчення протоколів зборів
  9. Подати повідомлення про початок діяльності
  10. Отримати ліцензію, якщо ваш вид діяльності відноситься до ліцензійних

Після реєстрації товариство з обмеженою відповідальністю ставлять на податковий облік, і компанія, разом з правом вести бізнес, отримує певні обов'язки. Не всі ці обов'язки є очевидними і відомі новачкам в бізнесі. Щоб не було нестерпно шкода в перші ж місяці платити штрафи зі своєї кишені, радимо засновникам ТОВ переконатися, що ви знаєте, як уникнути непотрібних втрат.
А для тих, хто зареєструвався як ІП, ми підготували: 7 порад початковому ІП, щоб уникнути проблем (щось ви точно з цього не знаєте)

Укласти трудовий договір з директором


Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Про те, хто саме буде керувати компанією, податкова інспекція дізнається ще на етапі реєстрації ТОВ - з форми Р11001. Відразу після отримання реєстраційних документів треба укласти трудовий договір з керівником. Від імені ТОВ договір підписує один із засновників, зазначений в протоколі про заснування.


Є одна особлива ситуація, коли трудовий договір з директором можна не укладати: якщо ви єдиний засновник ТОВ і вказали в якості керівника самого себе. Тоді досить видати наказ про покладання на себе повноважень керівника без укладення трудового договору. В цьому випадку ви не зможете виплачувати собі зарплату, а стаж для нарахування пенсії йти не буде. Але з огляду на, що отримання зарплати засновником - це найдорожчий спосіб отримання доходу від бізнесу, засмучуватися особливо не варто.


Чому це важливо: трудовий договір з директором у вас вимагатимуть контрагенти, банки, держоргани. Крім того, неукладення трудового договору в тих ситуаціях, коли він обов'язковий, загрожує для компанії штрафом за статтею 5.27 КоАП РФ (від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).


Забезпечити ведення бухобліку


Згідно із законом «Про бухобліку» відповідальність за постановку бухгалтерського обліку лежить особисто на керівника. Починати зводити дебет з кредитом треба з першого дня існування фірми. Якщо бухгалтера в ТОВ поки немає, то покладете обов'язок по веденню обліку на керівника, закріпивши це наказом.


Штатний бухгалтер обходиться досить дорого, тому якщо обсягу робіт для нього немає, то можна підключитися до одного зі спеціалізованих онлайн-сервісів і вести облік самостійно . Інший варіант - передати облік повністю або частково на аутсорсинг, а самому зайнятися більш перспективними для бізнесу справами.


Чому це важливо: за порушення порядку ведення бухобліку керівник карається штрафом від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне порушення він може бути дискваліфікований на термін від 1 року до 2 років (стаття 15.11 КоАП РФ).


Вибрати правильну систему оподаткування


Правильний вибір системи оподаткування - це основа податкової оптимізації. Замість того, щоб шукати чарівний спосіб знизити податки (а більшість пропонованих у вільному доступі методів вже давно відомі фіскалам і позначені як «податкова схема № ...»), краще звернутися за консультацією до хорошого фахівця з обліку.


Виростете до розмірів корпорації - найме для оптимізації податків фінансового директора, а на перших порах варто замовити розрахунок податкового навантаження на різних режимах і вибрати найнижчу. Що при цьому треба враховувати?


  1. ОСНО має сенс розглядати, якщо основний пул ваших передбачуваних замовників працює на цьому режимі (як правило, великий бізнес і бюджетні організації). Звичайна ставка податку на прибуток на ОСНО - 20% плюс ПДВ до 18%.
  2. ССО Доходи - найпростіший для розуміння режим: 6% доходів віддаєте державі. Додатковий плюс цього варіанту спрощенки в тому, що розрахований податок можна до половини зменшити за рахунок внесків, сплачених за працівників. Але є і мінус - ніякі підприємницькі витрати не зменшують дохід для оподаткування. Якщо витрат по бізнесу передбачається багато (65% -70% від доходів і більше), то вигідніше буде ССО Доходи мінус витрати.
  3. ССО Доходи мінус витрати - стандартна ставка 15% може бути знижена в регіонах до 5% за певними видами діяльності. У плані обліку та визнання витрат цей режим схожий на ОСНО. Всі витрати повинні бути економічно обгрунтовані (спрямовані на отримання прибутку) і документально підтверджені, що гарантує увагу податківців до кожної цифри в вашої звітності.
  4. На ЕНВД податок - це фіксована розрахована державою сума, який треба платити, незалежно від того, ведете ви діяльність чи ні. Податок на цьому режимі вважають за спеціальною формулою. Приклавши трохи зусиль, можна розрахувати податок для своєї ситуації самостійно за допомогою калькулятора ЕНВД . Так само, як на ССО Доходи, розрахований податок можна зменшити, якщо ви платите страхові внески за працівників.
  5. ПСН організаціям застосовувати не дозволяють, хоча видимих ​​причин для цього немає. Періодично ведуться розмови про те, щоб дозволити фірмам купувати патент в рамках діючих обмежень: не більше 15 працівників та доход не більше 60 млн рублів за рік. Поки ситуація не змінюється, можливо, справа зрушиться після скасування ЕНВД в 2021 році.

Чому це важливо: для будь-якого бізнесу, а тим більше стартапу, важливо, щоб платежі в бюджет не були руйнівними. Можливості легально знижувати податкове навантаження дійсно є. З 2016 регіони отримали право вводити для ССО і ЕНВД ще нижчу ставку, ніж встановлено НК РФ. Додаткові пільги є у організацій Криму і Севастополя. Приділіть цьому питанню увагу, тому що можливість перейти на ССО є тільки протягом 30 днів після реєстрації ТОВ або вже з наступного року.


Відкрити розрахунковий рахунок


Розрахунковий рахунок потрібен кожному ТОВ, навіть якщо організація вкладається в ліміт готівки розрахунків з іншими комерційними суб'єктами (не більше 100 000 рублів в рамках одного договору). Справа в тому, що стаття 45 НК РФ визнає сплату податків організаціям тільки в безготівковому порядку. Так що, як тільки настане час платити податки, доведеться йти в банк, якщо ви не зробили цього раніше.


Чому це важливо: за несвоєчасну сплату податків (які ТОВ не може заплатити без розрахункового рахунку) накладається штраф від 20% до 40% несплаченої суми (стаття 122 НК РФ). Якщо ж сума недоїмки визнається великою (від 5 млн рублів), то настає кримінальна відповідальність за статтею 199 КК РФ.


Внести статутний капітал


Не так давно внести половину статутного капіталу потрібно до реєстрації ТОВ. Зараз для цього є чотири місяці після отримання свідоцтва про створення товариства та постановки його на податковий облік. Але якщо раніше внести КК можна було будь-яким майном, то тепер мінімальний розмір (10 000 рублів) вноситься тільки в грошовій формі. Якщо на додаток до мінімалки вноситься майно, його повинен оцінити незалежний оцінювач, а результати оцінки одноголосно затвердити всі засновники.


Що буде, якщо засновники не внесуть статутний капітал в 4-х місячний термін? Якщо говорити про відповідальність перед законом, то нічого, штрафів за це не встановлено. Максимум, що може зробити ИФНС - це ініціювати ліквідацію ТОВ без статутного капіталу, але це трапляється не так часто.


А ось між засновниками відносини складніше. По-перше, якщо хтось із засновників свою частку вніс, а інший (інші) - немає, то неоплачені частки після чотирьох місяців переходять до суспільства. По-друге, в договорі про заснування ТОВ засновники можуть прописати пені у вигляді відсотків за кожен день або місяць прострочення внесення статутного капіталу.


Чому це важливо: без статутного капіталу, навіть мінімального, фірма не може почати діяти. В розбірках засновників між собою теж мало хорошого. А ще є одна непряма норма (стаття 14.25 КоАП), яка дозволяє залучити керівника ТОВ за фактом недостовірності відомостей в ЕГРЮЛ. Тобто, якщо в реєстрі прописано, що КК ТОВ «Пінгвін» дорівнює 10 000 рублів, а за фактом він не внесений, то це недостовірна інформація, за що накладається штраф від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


Вирішити питання з печаткою ТОВ


Історія з печаткою для ТОВ - зразковий приклад того, як чиновники, «спрощуючи» процедуру чого б то не було, примудряються в результаті все заплутати. Друк ТОВ скасували у квітні 2015 року, точніше, не скасували, а зробили її застосування добровільним. Стаття 2 закону «Про ТОВ» змінила формулювання з «суспільство повинно мати круглу печатку» на «суспільство має право мати печатку». Чи вправі - значить, добровільно, за бажанням.


Але вирішувати застосовувати друк чи ні, можна тільки в глобальному сенсі, тому що в таких деталях, як оформлення прибуткового касового ордера або БСО, вибору немає - друк досі обов'язкове. Та й в трудових книжках обов'язкову круглу печатку роботодавця скасували зовсім недавно - в листопаді 2016 року.


На десерт до статті 2 закону «Про ТОВ» внесли таку маленьку застереження: «Федеральним законом може бути передбачено обов'язок суспільства використовувати друк». Тобто, в будь-який момент може бути прийнятий федеральний закон, який для якихось ситуацій або документів зажадає застосовувати «добровільну» друк. Так що, якщо друк у вас вже є, то не викидайте, а якщо немає - про всяк випадок дізнайтеся, де її можна швидко виготовити.


Логічне продовження історії таке - тепер за замовчуванням вважається, що ТОВ друк НЕ використовує. Якщо ж ви її використовуєте або плануєте використовувати, про це повинно особливо повідомлятися в статуті. З тієї ж статті 2: «Відомості про наявність печатки повинні міститися в статуті товариства». Що буде, якщо не внести до статуту формулювання про наявність печатки, а використовувати її «де факто»? Та нічого не буде. У законі поки немає ні термінів, ні відповідальності за застосування нелегітимною друку або за відсутність цього положення в статуті.


Чому це важливо: в принципі, якщо ви не будете оформляти ПКО або БСО, то можна працювати без печатки (якщо не приймуть який-небудь ФЗ, згідно з яким печатка обов'язкова). Просто будьте готові пояснити свою позицію контрагенту, якщо він відмовиться підписувати документи по угоді, або своїм працівникам, які вважають, що запис у трудовій без друку недійсна.


Зареєструвати відокремлений підрозділ


Зараз все частіше практикується реєстрація ТОВ на домашню адресу керівника або засновника. В принципі це нормально на початковому етапі, коли ще неясно, як підуть справи і де буде вестися реальна діяльність (в офісі, магазині, цеху, складі). Аналогічна ситуація складається у ТОВ, зареєстрованих на юридичну адресу з поштово-секретарським обслуговуванням, бізнес за цією адресою не ведеться.


Якщо в якийсь момент ви стали торгувати / обслуговувати клієнтів / іншим чином вести справи за адресою, відмінному від офіційного юридичного, то треба з цього реальною адресою реєструвати відокремлений підрозділ. Як це зробити, можна в подробицях довідатися тут .


Чому це важливо: за порушення 30-денного терміну реєстрації відокремленого підрозділу можна отримати штраф за статтею 116 НК РФ (10 тисяч рублів). А якщо взагалі не ставити ОП на податковий облік, то штраф становитиме не менше 40 тисяч.


Скасувати нотаріальне посвідчення протоколів зборів


З 1 вересня 2014 року протокол будь-якого загальних зборів учасників ТОВ повинен бути завірений нотаріально. Норма введена статтею 67.1 ГК РФ. причому юристи вважають , Що ця вимога стосується не тільки до зібрання кількох учасників, але і єдиному засновнику теж.


Однак обов'язкового нотаріального завірення всіх протоколів або рішень можна уникнути, якщо в статуті або в протоколі загальних зборів учасників товариства, прийнятого учасниками одноголосно, запропонований інший спосіб посвідчення. Варіанти пропонує сам ГК РФ:


  • підписання протоколу всіма учасниками або частиною учасників;
  • з використанням технічних засобів, що дозволяють достовірно встановити факт прийняття рішення;
  • іншим способом, що не суперечить закону.

Радимо перевірити свій статут на наявність можливості засвідчувати протоколи і рішення без нотаріуса. Можливо, у вашому варіанті статуту (як в п. 10.19 зразка Статуту ), Ця фраза вже є спочатку. Якщо її немає, то доведеться все ж один раз сходити до нотаріуса, щоб завірити у нього протокол або рішення про інший спосіб підтвердження достовірності протоколів або рішень.


Чому це важливо: ну хоча б тому, що послуги нотаріуса коштують грошей. Та й ходити в нотаріальну контору в повному складі учасників або запрошувати нотаріуса на збори теж вельми клопітно.


Подати повідомлення про початок діяльності


Якщо ваша компанія планує надання послуг по ремонту комп'ютерів і комунікаційного обладнання (коди КВЕД 95.11 і 95.12), то перед тим, як приступити до реальної діяльності, треба подати повідомлення в місцеве відділення Росспоживнагляду . Це необхідно для того, щоб вас включили в план перевірок служби захисту прав споживачів.


Правда, в рамках наглядових канікул держава обіцяє три роки не перевіряти малий бізнес, але це стосується лише до планових перевірок. Якщо ваш клієнт виявиться незадоволений якістю послуг, то за його скаргою може бути ініційована позапланова перевірка. З 2017 роки перед тим, як звернутися зі скаргою в Росспоживнагляд, клієнт повинен звернутися з претензією до виконавця послуг. Так що, якщо ви правда винні, то у вас є шанс вирішити справу миром.


Чому це важливо: якщо не подати повідомлення, то можна отримати штраф на ТОВ від 10 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян плюс від 3 до 5 тисяч на директора (стаття 19.7.5-1. КоАП РФ). Просто вказівку кодів КВЕД 95.11 і 95.12 при реєстрації ТОВ не зобов'язує вас ні про що повідомляти. Повідомлення про початок здійснення підприємницької діяльності треба подавати тільки перед тим, як ви реально станете обслуговувати клієнтів.


Отримати ліцензію, якщо ваш вид діяльності відноситься до ліцензійних


Ліцензія - це дозвіл на право займатися певним видом діяльності. В IT-сфері закон від 04.05.2011 № 99-ФЗ відносить до ліцензійним наступні напрямки:


  • розробка, виробництво, поширення шифрувальних засобів, інформаційних систем та телекомунікаційних систем, виконання робіт, надання послуг, техобслуговування в цій області, за винятком власних потреб організації або ІП;
  • розробка, виробництво, реалізація та придбання з метою продажу спеціальних технічних засобів, призначених для негласного отримання інформації;
  • діяльність з виявлення електронних пристроїв, призначених для негласного отримання інформації, за винятком власних потреб організації або ІП;
  • розробка і виробництво засобів захисту, діяльність з технічного захисту конфіденційної інформації.

Ліцензії видає ФСБ, консультацію з питань ліцензування можна отримати тут .


Чому це важливо: за діяльність без ліцензії або з порушенням її умов можуть стягнути адміністративний штраф за статтею 14.1 КоАП РФ (для ТОВ сума від 40 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян плюс на керівника від 4 до 5 тисяч), допускається також конфіскація виготовленої продукції, знарядь виробництва і сировини. Якщо ж в результаті такої діяльності завдано великих збитків або отриманий дохід у великому розмірі, то можлива і кримінальна відповідальність.


Інші статті з нашого блогу на Хабре:


Що при цьому треба враховувати?
Що буде, якщо засновники не внесуть статутний капітал в 4-х місячний термін?
Що буде, якщо не внести до статуту формулювання про наявність печатки, а використовувати її «де факто»?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online