Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Часто буває, що батьки, пояснюючи дитині правила поведінки, тільки сильніше його залякують. Як краще говорити з дітьми, щоб вони навчилися бути обережними?
Fotolia
Кожен хоче, щоб його дитина була товариською і допитливим. Щоб зростав активним і досліджував навколишній світ. Але при цьому багато батьків не розуміють, що, навчаючи дітей основам безпеки , Тільки сильніше залякують своїх дітей. Дитина в 2-3 роки все сприймає буквально!
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дитина впала. Дії мами: 3 «важливо» і 3 «не можна»
Але ж можна все зробити абсолютно по-іншому! Розглянемо основні помилки, які роблять батьки, і сформулюємо правила безпечного навчання.
Burda Media
Не проводьте проекцію на дитину
Найчастіший аргумент, який батьки приводять, щоб дитина засвоїв якийсь правило безпеки, - це розповідь про жахливі наслідки, які чекають, якщо він не буде ці правила дотримуватися.
Як зазвичай діють дорослі:
- «Якщо будеш від мене відставати, то загубишся і більше ніколи не побачиш маму і тата!»
- «Не розмовляй з незнайомцями, а то поганий дядько тебе забере!»
- «Впадеш!", "Посковзнешся!", "УДАР!", "Без шапки замерзнеш!", "Ногу зламаєш!" ...
- «Дивись на всі боки, а то зараз тебе машина зіб'є!"
Все це - класичне програмування дитини на невдачу. По суті, у малюка закладається страх перед подібними ситуаціями. Замість того, щоб його вберегти, ми, навпаки, викликаємо боязнь конкретних подій. Дитина починає думати, що з ним може трапитися щось погане. І якщо раптом він потрапить в потенційно небезпечні умови, замість того щоб діяти правильно, він буде просто боятися.
thinkstockphotos / fotobank.ua
Як же потрібно?
Проговаривайте варіанти вирішення складних проблем в історіях, які сталися зі сторонніми героями (казковими або вигаданими - «Жив-був кошеня", "Є одна дівчинка"). У такому випадку дитина не стане представляти себе в ролі жертви, а як би побачить ситуацію з боку і зможе спокійно її з вами обговорити, можливо, навіть підказати герою правильний вихід. На прикладі поведінки цього персонажа він зрозуміє, що ж стало причиною цієї небезпечної ситуації і чи була можливість її уникнути.
Небезпечну ситуацію можна також зліпити з пластиліну, намалювати, програти з іграшками, обговорити під час перегляду мультфільму або читання книги.
Задавайте малюкові питання:
- «А як би ти вчинив?"
- «Чому головний герой потрапив в таку халепу?"
- «А що йому потрібно було зробити, щоб уникнути подібного?".
Навчаючи пошуку виходу з непростої ситуації, ми при цьому ще розвиваємо у дітей спритність, креативність, вміння приймати швидкі рішення.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Безпека дитини на вулиці: правила для дітей та дорослих
Безпека: як вести себе в натовпі з дитиною
Думка редакції може не збігатися з думкою автора статті.
Редактор: Оlga Primachenko
Сподобалася стаття? Оцініть:
Як краще говорити з дітьми, щоб вони навчилися бути обережними?«Чому головний герой потрапив в таку халепу?
«А що йому потрібно було зробити, щоб уникнути подібного?